تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

قدرت جادویی ذهن و قانون جذب – مریم رضایی

قدرت جادویی ذهن و قانون جذب - مریم رضایی

شما حتما تا به حال در مورد قدرت ذهن انسان و یا قانون جذب شنیده اید.

برای تغییر در زندگی شما نیاز به تغییر در افکار در ذهن تان دارید.
ذهن انسان دارای قدرت بسیار زیادی برای ایجاد تغییرات در جهان است، به خاطر اینکه ذهن انسان با کائنات و کل جهان در ارتباط است.

ذهن رابطی است بین ما و کائنات و امواج ذهنی که از مغز ما ساطع می شود و مانند خود را دریافت می کند. بنابراین همان طور که در سطر های بالا بهش اشاره کردم شما باید مراقب فکر و افکار خود باشید.

شاید برایتان سؤال باشد چگونه میتوان با استفاده از قدرت ذهن برای رسیدن آرزوها استفاده کرد.

استفاده از قدرت جادویی ذهن

۱-ضمیرخود آگاهو ناخودآگاه

ذهن انسان از دو بخش ضمیرآگاه و ضمیرناخودآگاه تشکیل شده است.
ضمیرآگاه جایی هست که شما به صورت مداوم با آن سر و کار دارید و از آن استفاده می کنید وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید.
وقتی در حال انجام کارهای مورد علاقه تان هستید و یا در حال تصمیم گیری هستید. به طور کل شما با استفاده از ضمیر آگاه به تصمیم گیری و توجه به محیط پیرامون می پردازید.

گاهی اوقات حتی اگر نخواهید فکر کنید این امکان‌پذیر نیست و همیشه فکری در ذهن آگاهتان هست.
اما مسئله اینجاست که وقتی شما هر فکر یا عمل یا هر چیز دیگری را که در محیط پیرامون می بینید و می شنوید را توسط ذهن آگاه تحلیل می کنید و بعد از چند بار تکرار آن موضوع، دیگر آن فکر در ضمیرآگاه باقی نمی ماند چون تکرار شده است و ضمیرآگاه لازم نمی بیند که دوباره آن را تحلیل کند و بلافاصله آن موضوع به قسمت ضمیرناخودآگاه می رود و در همان جا ذخیره می شود

وقتی که آن موضوع دوباره اتفاق می افتد و یا حتی موردی مشابه آن پیش می آید دیگر این ضمیرناخودآگاه است که شروع به فعالیت می کند و یک جواب تکراری برایتان حاضر می کند.

۲- ضمیر ناخود آگاه دقیقا چه میکند

فردی را در نظر بگیرید که در دوران کودکی اوضاع مالی خوبی در خانواده نداشته است و پدرش بسیار کار می کرده و همیشه از وضعیت مالی خودش شکایت می کرده و می گفته من شانسی، ندارم اوضاع اقتصادی خیلی خراب است، رئیسم به وضعیت من توجهی نمی کند هیچ وقت دیگر موفق نبوده ام و نخواهم شد و پول و ثروت برای از ما بهترین است.

این حرفها در ابتدا در قسمت ضمیرآگاه این کودک قرار می گیرد و سپس به علت تکرار و تکرار این جملات و حرفهای پدر، بعد از مدتی تمامی این اطلاعات به سمت ضمیرناخودآگاه ذخیره می شوند.
وقتی که این فرد بزرگتر می شود و به اجتماع می رود با این دید وارد اجتماع و جامعه می شود که پول به اندازه کافی نیست و یا آن مقداری هم که هست برای دیگران است و نه برای من.
زیرا تمام اطلاعاتی که در خانه در مورد پول در ذهن او کاشته اند حالا در قسمت ضمیرناخودآگاه به صورت محکم و قوی ذخیره شده است.

حال کسی را در نظر بگیرید در خانه ای بزرگ شده است که نظرات و نوع فکر کردن در مورد پول و ثروت بسیار مثبت بوده است.
خانواده همگی به صورت منظم و پی در پی کارهایی انجام می داده اند و از وضعیت رضایت خاطر داشته اند و مدام سپاس گذاری از خداوند می کردند و هر چیزی که می خواستند به طریقی آن را به دست می آوردند و همیشه توکلشان به سمت خداوند بوده است.و نتیجه های مالی خوبی هم می گرفتند.

این شخص در آینده و در اجتماع در زندگی مالی خود بسیار موفق خواهد شد، زیرا والدین نظر مثبت و خوبی در مورد پول داشته اند و بذری که در ذهن آن فرد در مورد پول و ثروت کاشته اند مثبت بوده است.
بنابراین می توان گفت ذهن می تواند بهترین یا بدترین دوست شما شود.
باید مراقب افکار مان باشیم تا به صورت ناخودآگاه به سمت چیز های مثبت راهنماهیی شویم.

۳-چطورضمیر نا خود آگاه خود را کنترل کنیم

برای اینکه بتوانید از قدرت ذهن خود استفاده کنید باید افکار و اندیشه های خود را کنترل کنید و به صورت ارادی قدرت افکار تان در کنترل خود بگیرید.
مسئله اینجاست که شما باید در ابتدا هر چیزی که باعث نگرانی ها، ترسها ، اضطراب و استرس در شما هست را کشف کنید.

فکرهای غالب منفی که در قسمت ضمیرناخودآگاه گردآوری شده اند را شناسایی کنید.
از آنها فرار نکنید و سپس یکی یکی بر روی آنها کار کنید تا اصلاح شوند تا زمانی که بتوانید کنترل ذهنتان و سیستم عصبی مغز را بر عهده بگیرید.
بنابراین برای کنترل ضمیرناخودآگاه خود باید در اصل ضمیر خود آگاه خود را کنترل کنید چون با تکرار عوامل است که ضمیر ناخودآگاه شکل میگیرد.

۴- چطور کنترل ذهن خود رادر دست بگیریم

در مورد اینکه چطور کنترل ذهن را بر عهده بگیریم باید وارد مبحث قانون جذب شویم

البته در مطالب قبلی توضیح کامل در مورد قانون جذب داده شد اینجا مختصرا می گم که قانون جذب قانون کشش هست و یک قانون ثابت در جهان هستی است.
شما به هر آنچه که به صورت مداوم فکر کنید و آن فکر به صورت یک فکر غالب در ذهن شما در بیاید آن را به صورت ارتعاش و فرکانس از ذهن خود آزاد می کنید و این فرکانس به سمت کائنات می رود و بر اساس قانون جذب و قدرت کائنات همان یا مشابه آن را دریافت می کنید که این ارتعاش های ذهن از دو حالت خارج نیستند یا مثبت هستند.

بهترین روش برای اینکه کنترل ذهن را بر عهده بگیرید این است که افکار منفی خود را کنترل کنید و اجازه ندهید که این افکار هر چند غالب شما را تحت سلطه خود بگیرند

. کافیست که خودتان را تحت اختیار محیط پیرامون از جمله دوستان منفی نگر سیاستها رسانه های جمعی قرار دهید.

آن وقت خواهید دید که چطور ذهنتان با آنها هماهنگ می شود و زندگیتان را نابود میکند.

خیلی افراد هستند که به اینکه قدرت ذهن همه چیز را خلق می کند باور ندارند و می گویند که فقط کار و تلاش طاقت فرسا هست که می تواند انسان را موفق کند ما منکر تلاش نیستیم اما تلاشی که بدون استفاده از قدرت ذهن و بدون توجه به ارتعاش ها صورت بگیرد هیچ ارزشی نخواهد داشت.

۵- راه و روش های کنترل ذهن

در این قسمت برای شما چند راه را میگوییم که با انجام آنها حنما به آرامش میرسید و کنترل ذهن خود را در دستان خود میگیرید و میتوانید به خوبی فکر کنید تا قانون جذب برای شما به صورت مثبت کار کند.

شماره یک

به طور دقیق خواسته ها و آرزوهایتان را بنویسید بدون اینکه به چطور و چگونه ها فکر کنید آنها را الویت بندی کنید و بنویسید و سپس سه تا از آنها را که در اولویت هستند درخواست کنید و اینگونه ارتعاش آنها را از ذهن خود ساطع می کنید روزی چند بار این کار را انجام دهید و با کلمه من می خواهم شروع کنید.

شماره دو:

به اهدافی که انتخاب کرده اید باور پیدا کنید به ذهن خود رجوع کنید ببینید که نظرتان و افکارتان نسبت به این اهداف چه چیزی هست آیا باورهایتان این خواسته و اهداف را قبول دارند یا نه اگر نداشتند شروع کنید به گفتن جملات انگیزشی و تاکیدی مثبت در جهت خواسته هایتان تا باورهای کم‌کم تغییر کنند.

شماره سه:

خودتان را آماده دریافت قرار دهید گاهی اوقات خواسته شما به سمتتان می آید اما شما چون خودتان را آماده دریافت نکرده اید آن را نمی توانید بپذیرید و خواسته تان از شما دور می شود.

شماره چهار:

همان طور که گفتم جملات تاکیدی بگویید یکی از روشهایی که می توانید کنترل ذهنتان را بر عهده بگیرید و ارتعاش های مثبت بفرستید جملات تاکیدی هستند که از قدرت بالایی برخوردارند اما در ابتدا ذهن در مقابل جملات تاکیدی مقاومت می کند ولی به مرور زمان ذهن عادت می کند و افکار مثبت جایگزین افکار منفی می شوند.

شماره پنج:

تصویرسازی کنید و در هنگام تصویرسازی حستان را خوب و خوش کنید. این روش یکی از راههای هست که تمامی افراد موفق در هر کجای جهان از اون استفاده می کنند.

تصویرسازی و تجسم خلاق اینگونه عمل می کند که وقتی شما در حال رویاپردازی برای رسیدن به خواسته هاتون هستید در واقع در حال نفوذ بر روی ضمیرناخودآگاه هستید یعنی از ضمیرآگاه عبور می کنید و به ذهن ناخودآگاه در حال فرمان دادن هستید و ناخودآگاه شما فرق بین واقعیت و تخیل را نمی داند هر چه به او بگویید را قبول می کند.

پس در تصویرسازیی هایتان خودتان را ببینید که به خواسته هایتان دست یافته اید و در خودتان را در حالت رضایت و شادی ببینید در این لحظه ارتعاش های مثبت را از طریق حستان به سمت کائنات می فرستید و قانون جذب دست به کار می شود.

شماره شش:

خودتان را در حالت ریلکسی و آرامش قرار دهید مغز و ذهن انسان فقط در حالت آرامش می تواند برنامه های درست را برایتان طرح ریزی کند در حالتی که نگرانی و استرس و یا ترس دارید هورمون هایی که ترشح می شود اجازه نمی دهند که مغز درست برنامه ریزی کند و بدن حالت تدافعی به خود می گیرد و سیستم دفاعی بدن هم از کار می افتد ولی وقتی که شما ریلکس هستید ذهنتان به راحتی می تواند به شما هماهنگ و متحد باشد.

این آرامش و ریلکسی را می توانید از طریق مدیتیشن و مراقبه به دست آورید که تمرینات آن به شکل مختلفی هستند.

شماره هفت:

به خودتان تلقین کنید همان طور که گفتم وقتی شما فکر می کنید، در حال فرستادن امواج مغزی به جهان هستید و در عین حال ضمیرناخودآگاهتان نمی داند که شما واقعیت را می گویید یا در حال رویاپردازی هستید به خودتان در روز چند بار تلقین کنید مثلا اگر پول می خواهید بگویید

من ثروت مند هستم من غنی هستم

یا برای سلامتی بگویید من سالم هستم سلامت هستم.

فرق این جملات با جملات تاکیدی این هست که در جملات تاکیدی معمولا می گوییم ثروت در حال ورود به زندگی من است یا سلامتی در عمق وجودم است و به سطح می آید اما در تلقینات ذهنی پا رو کمی فراتر می گذاریم و باید جوری وانمود کنیم که همین الان خواسته خودمون رو داریم که در ابتدا ذهن کاملا مقاومت می کنه چون باورهای ذهنی خیلی متفاوت با اونچه که می گیم هست ولی بعد از مدتی ذهن تسلیم می شه و کنترل به دست شما می وفته.

کلام آخر

در آخر باید این را اضافه کنم که ذهن هیچ‌گاه خالی نمی ماند همیشه باید در خود افکاری را داشته باشد اگر افکار مثبت نباشند
پس باید افکار منفی باشند فکرهای پوچ و تو خالی باشند.

پس سعی کنید که همیشه فکرهای مثبت را در ذهن داشته باشید مثل جملات تاکیدی یا ذکرهایی که می گوییم که اینچنین بتوانیم کنترل ذهن را بر عهده بگیریم و با قدرت ذهنی بتوانیم ارتعاش های مناسب و مثبت را به کائنات بفرستیم و خواسته هایمان را دریافت کنیم. و اما در آخر یکی از مهم ترین عواملی که باعث به وجود آدم افکار مثبت و منفی است، نگاه شماست. بنا بر این همیشه و مراقب دید خود باشید.

 

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک

با سلام و احترام
صدای شما برای مدیتیشن فوق العاده است . یک آرامش خاصی در کلام تان است.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x