تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۱۶ جملات افراد موفق در ارتباط با کشف هدف زندگی

16 سخن افراد موفق در ارتباط با کشف هدف زندگی

سخن افراد موفق همیشه برای دیگر مردمان جذاب بوده است. چرا که سخنان آنها برگرفته شده از باور ها و افکارشان است، موفقیت های این افراد نیز حاصل باور ها و افکارشان است.

یکی از افراد موفق که فیلسوف رمی بوده است درباره اهمیت کشف هدف زندگی اینگونه میگوید، برای کسی که نمیداند کجا میخواهد برود و چه هدفی دارد، هیچ باد مساعد و موافقی وجود ندارد.

منظور از این جمله چیست؟!

منظور این است که هر انسانی باید یک هدف در زندگی اش داشته باشد تا آن را دنبال کند. در غیر این صورت زندگی او به تنهایی هیچ معنی خاصی نخواهد داشت.

آیا تا به حال شده است که شما نیز از خودتان بپرسید که هدف از زندگی من چیست؟ من چرا به این دنیا آمده‌ ام؟ چگونه میتوانم به کشف هدف زندگی بپردازیم؟

حتما این موضوع برای شما نیز اتفاق افتاده است که با خود بنشینید و بیاندیشید که این دنیا هیچ معنی ندارد و با این افکار منفی و نا امیدانه از همه دنیا دست بکشید و فکر کنید که دنیا به آخر رسیده است؟ قطعا تمام انسان ها در طول زندگی شان یک بار به این فکر افتاده اند و بار ها و بارها به آن فکر کردند و آن را سبک و سنگین کرده اند.

برخی از افراد هستند، با وجود اینکه در دهه های ۳۰ و یا حتی ۴۰ زندگی خود قرار دارد، اما هنوز هم هدفی برای زندگی شان ندارند.

برخی حتی به داشتن آن هم فکر نکردند و تنها راه پدران و مادران خود را ادامه دادند و روزگار گذراندند. دسته بزرگی از انسان ها ممکن است راه و روش های پیدا کردن هدف زندگی شان را ندانند و بارها و بارها در این زمینه با شکست مواجه شوند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت داشتن هدف در زندگی و راه ها و روش های پیدا کردن هدف زندگی مطالب مفیدی را برای شما عزیزان ارائه کنیم.

همچنین سخنان افراد موفق که درمورد هدف زندگی است را برایتان تشریح میکنیم تا با طرز تفکر و نوع دیدگاه آنها نیز در این حوزه اشنا شوید و از آن ها در صورت تمایل الگو برداری کنید. پس در ادامه با ما در سایت متا راز همراه باشید.

سخن افراد موفق درباره تعریف منحصر به فرد از هدف زندگی

اگر تا به امروز هدف مناسبی در زندگی تان پیدا نکرده اید اصلا نگران نباشید، بعد از اینکه این مطلب را مطالعه کردید متوجه خواهید شد که چگونه باید به دنبال اهداف خود باشید. اما به یاد داشته باشید که اهداف را نمیتوانید یک شبه در زندگی تان پیدا کنید و باید برای انتخاب یک هدف درست زمان بگذارید و ذهنتان را آزاد کنید.

هدف گذاری کردند سن و سال نمیشناسد و شما در هر بازه زمانی از زندگی تان که باشید، باید یک هدف برای خودتان داشته باشید. داشتن هدف در زندگی باعث میشود تا برای آن هدف بجنگیم و تلاش کنیم باید برای رسیدن به هدفمان قدم برداریم و به زندگی معنا دهیم. اما نباید از دیگرا و یا اطرافیانمان تقلید کنیم زیرا هدف هر شخصی منحصر به فرد خودش است.

شما باید هر روز صبح که از خواب بیدار میشوید با انگیزه انجام دادن یک کار بیدار شوید و هدفی را در ذهنتان دنبال کنید. در غیر این صورت حتی اگر همه امکانات رفاهی زندگی را هم برای خود فراهم نمایید باز هم احساس پوچی می کنید و احساس رضایتی از زندگی خود ندارید و زندگی شما بی معنا است.

چرا داشتن هدف در زندگی اهمیت بالایی دارد؟

چرا داشتن هدف در زندگی اهمیت بالایی دارد؟

اینکه زندگی بی هدفی داشته باشید، حتی تصور آن هم خوشایند نیست! افراد زیادی را میشناسم که هنوز هم بدون هدف زندگی میکنند و یا اینکه تصور میکنند هدفی دارند و در حال تلاش برای رسیدن به آن هستند. کم نیستند کسانی که بدون هدف زندگی میکنند و بدون هدف کار میکنند و حتی بدون هدف تفریح میکنند.

اما چرا نداشتن هدف مناسب در زندگی نگران کننده است ؟! مگر چه مضراتی در پیش رو دارد؟! سرنوشت افرادی که بی هدف زندگی میکنند چگونه خواهد بود؟!

افرادی که اینگونه زندگی میکنند و به شیوه بدون هدف زندگی کردن عادت کردند و از نظر آنها این موضوع اهمیتی ندارد، پس از مدتی دچار خستگی میشوند و دچار یکنواختی در زندگی میشوند و در نتیجه ممکن است به افسردگی مبتلا شوند.

افسردگی را میتوان یکی از کم ضرر ترین و ساده‌ترین معایب زندگی بدون هدف دانست. اما نگران نباشید اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال هدف زندگی خود بوده اید اما آن را پیدا نکردید، ما در این مطلب قصد داریم تا به شما در پیدا هدف زندگی تان کمک کنیم. سخن افراد موفق میتواند به شما اهمیت تعیین هدف را به طور کامل نشان دهد.

سخن افراد موفق درباره ۵ سوال تعیین کننده هدف زندگی

من نمیگویم تمام افراد به بی هدف بودن عادت کرده اند و مسیر اشتباهی را میروند. منظور من این است که عده از افراد هستند که میخواهد هدفمند زندگی کنند و حتی بارها اهداف مختلفی را انتخاب کردند اما بعد از مدتی پشیمان شدند و متوجه شدند که این هدف مناسب آنها نبوده است.

اما نباید دلسرد شوید و دست از تلاش کردن بردارید ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب یک هدف درست و مناسب با زندگی خودتان، به شما کمک کنیم.

به یاد دارم چند سال پیش که بنده نیز از انتخاب های اشتباه در هدف گذاری به ستوه آمده بودم، کتاب های زیادی در این باره مطالعه میکردم. در یکی از کتاب هایی مشغول مطالعه آن بودم برای انتخاب هدف زندگی بهتر، توصیه داشت تا ۵ سوال طلایی و تعیین کننده را از خودم بپرسم و به آنها پاسخ های صادقانه بدهم.

سوالات به شرح زیر هستند و با پاسخ به آن میتوانید هدف خود را از زندگی کشف کنید. این سوالات عبارت اند از:

  • اگر یک حساب بانکی بدون محدودیت برداشت داشتید چه کاری را انجام میداید؟
  • چه چیزهایی در زندگی علاقه دارید و داشتن آن باعث میشود که شما به خودتان افتخار کنید؟
  • اگر روزی از این دنیا رفتید، دوست دارید بعد از مرگ شما را با چه چیزهایی یاد کنند و چه حرفی و چه کاری از شما به یادگار بماند؟
  • دوست داری چه ارزش و خدمتی بای دیگران در زندگیتان انجام بدهید؟
  • در دایره رتباطی شما، ۵ نفر نزدیک به شما چه کسانی هستند، چه ویژگی هایی دارند؟

پاسخ به این ۵ سوال به شما کمک میکند تا راه و هدف خود را به طور صحیح تشخیص دهید. در ادامه ۱۶ سخن  افراد موفق که درباره تعیین هدف زندگی است را برایتان جمع‌آوری کردیم. امیدوارم تا اینجای مطلب رضایت کافی را داشته باشید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱۶ سخن افراد موفق درباره هدف زندگی

16 سخن ماندگار از افراد موفق درباره هدف زندگی

به شما توصیه میکنم که برای کشف بهتر هدف زندگی خود ۱۶ سخن افراد موفق را نیز مطالعه نمایید. دانستن این سخنان به شما کمک میکند تا درک بهتری داشته باشید و با ذهنی بازتر بتوانید هدف خود را مشخص نمایید. این توصیه ها از چندین کتاب مختلف جمع آوری شده است، این است که از مطالعه آنها لذت ببرید.

جملات انگیزشی بزرگان تاثیر گذار در جهان که حاصل تجربه های افراد موفق بودهاست

  • یکی از رهبران دینی بوداییان تبت به نام دالایی لاما درباره زندگی هدفمند این چنین میگوید: “شادبودن، هدف واقعی در زندگی است. “
  • استیو پاولینا که کارآفرین، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی است درباره هدف داشتن میگوید: “هدف از زندگی، کشف و تجربه است. “
  • یکی دیگر از سخنوران و نویسنده های آمریکایی‌ به نام بایرون کیتی در این باره میگوید:” برای درک بهتر اینکه هدف از زندگی چیست، باید بدانیم واقعا هدف از زندگی چه چیزی نیست. “
  • سخن افراد موفق: یکی دیگر از افراد موفق و دنیا دیده به نام کریس گیل‌بیو در باره زندگی هدفمند اینگونه میگوید:” هدف از زندگی، شاید یک جفت چکمه و گربه‌ها باشند. “
  • کریستی ماری شلدون یکی از نویسنده های قدرتمند در این باره این چنین میگوید:” تنها هدف زندگی که‌ می‌تواند ارضا کننده‌ روح انسان باشد، عشق است. اجازه بدهید آن چه روحتان را لبریز از شادمانی میکند راه را به شما نشان‌ بدهد. این تمام کاری است که باید انجام بدهید، فرصت‌ ها را رهبری کنید! “
  • متیو سیلور یک نویسنده آمریکایی است که کتاب های زیادی در باره اهمیت هدف گذاری در زندگی نوشته است که یک جمله معروف در این باره دارد:” خداوند به ما قدرت تصمیم‌گیری و اراده داده است، اما باید از قلب‌مان برای یافتن آن استفاده کنیم. “
  • سخن افراد موفق، رالف اسمارت در باره هدف زندگی: ” هدف اصلی از ندگی این است که به بهترین نسخه‌‌ خودمان تبدیل شویم. “
  • پارکر هسر یکی دیگر از افراد موفق که درباره هفمند بودن یک جمله به یاد ماندنی دارد: ” هدف از زندگی کشف محیط اطرافتان است، کشف خودتان و آنچه آموخته‌ اید. “
  • بری دونپورتیکی نویسنده قدرتمند است که جمله ای موثر دارد: ” هدف از زندگی، آگاهانه و عاشقانه زیستن در لحظه است، بنابراین بی‌ پروا عشق ورزیدن، همیشه آموختن و به دنبال ماجراجویی و رشد بودن یعنی زندگی! “

سخنان ماندگار افراد موفق

  • گری واینرچوک کارآفرین، نویسنده، سخنران دو رگه آمریکایی و بلاروسی در این باره میگوید: “هدف از زندگی میراثی است که مثل ستاره‌ شمالی همه‌ خانواده‌ی مرا در آینده هدایت خواهد کرد. “
  • یکی نویسنده کانادایی به نام جاستین ماسک درباره زندگی هدفمند میگوید: “هدف از زندگی ترویج استعداد‌ها و موهبت‌ های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روحتان در تمام مدت عمر است. “
  • یکی دیگر از افراد موفق آمریکایی به نام الکس بلک ول درباره زندگی هدفمند میگوید: ” هدف از زندگی عشق ورزیدن بدون توقع و رسیدن به این باور است که شما همیشه شایسته‌ی دریافت عشق هستید. “
  • نویسنده ای به نام ویل مایکل درباره هدف زندگی میگوید: “هدف از زندگی، خود شکوفایی است. “
  • جاشوا بیکر یکی از نویسنده های بزرگ میگوید: ” هدف از زندگی، خدمت به دیگران است. “
  • شخصی به نام لومینیتا ساویز تعریف جالبی از هف زندگی دارد: ” هدف از زندگی دوست داشتن حقیقی است. “
  • برندان بیکر یکی دیگر از افراد موفق که جمله ای ماندگار دارد که میگوید: ” هدف از زندگی ساختن چیزی متفاوت است، متفاوت و مثبت باشید! “

گام های تعیین هدف

در این بخش به شما میگوییم که چگونه باید اهداف خودتان را تعیین کنید و یک هدف گذار درست و اصولی چه مراحلی دارد. سعی کنید تمامی این موارد را همان گونه که گفته شده انجام دهید تا با تعیین درست و اصولی اهدفتان بتوانید با تلاش های پیوسته به آنها برسید و نه اینکه فقط خودتان را خسته کنید.

۱۴ گام مهم در تعیین هدف شما در زندگی به شرح زیر است:

  1. مشخص کنید که از زندگی خود چه میخواهید.
  2. هدف نهایی خودتان را مشخص کنید.
  3. تمرینی برای تعیین هدف انجام دهید.
  4. اهداف خود را باید به صورت مکتوب در بیاورید.
  5. برای رسیدن به اهدفتان باید زمان شروع و پایان تعیین کنید.
  6. موانع را شناسایی کنید و برای آنها به دنبال راه حل های مختلفی باشید.
  7. هر آنچه به عنوان پیش نیاز و مهارت نیاز دارید را فراهم کنید.
  8. شما در این مسیر به افرادی نیاز دارید تا از آنها کمک بگیرید، آنها را شناسایی و لیست کنید.
  9. تمام کارهای لازم برای دستیابی به هدف را در یک لیست یادداشت کنید.
  10. از برنامه‌ ریزی روزانه و زمان‌بندی برای کارهایتان فراموش نکنید. گارها را به گام های کوچکتر تقسیم کنید تا حرکتی آرام و مطمئن و پیوسته داشته باشید.
  11. طرح داشته باشید. طرحتان را به تعداد گام های مشخصی از نقطه شروع تا دستیابی کامل به هدف، مرحله‌ بندی کنید.
  12. در هر روز ۳ کار بسیار مهم را انتخاب کنید و خودتان را موظف کنید که آنها را حتما در اولین فرصت انجام دهید.
  13. منظم باشید و این موضوع را به یک عادت رفتاری برای خودتان تبدیل کنید.
  14. از تصویر سازی و قدرت تجسم خلاق برای رویا پردازی برای اهدافتان استفاده کنید.

امیدوارم از مطالعه این مطلب نیز لذت برد باشید و از شما سپاس گزار هستم که تا انتهاهی مطلب همراه ما بودید. اگر تجربه ای در این زمینه داشتید خوش حال میشویم که آن را در بخش نظرات با ما نیز به اشتراک بگذارید. هدفمند زندگی کنید و شاد باشید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x