تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

راز زندگی چیست؟ آیا باید خودمان را دوباره کشف کنیم؟

راز زندگی

راز زندگی چیست ؟ این سوالی است که بیشتر ما در خلوت از خودمان می پرسیم اما مسائل و دغدغه های زندگی به ما اجازه نمی دهد که به جواب آن نزدیک شویم.

بیشتر به دنبال رسیدن که خواسته هایمان هستیم اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام افراد موفق وقتی به خواسته خود رسیدند که جواب این سوال را پیدا کردند.

به راستی راز زندگی چیست که ثروت را در اختیار فقط ۱۰ درصد مردم جهان قرار داده و بیشتر افراد دیگر در تکاپو برای به دست آوردن لقمه نانی برای شبشان هستند.

بررسی راز زندگی

بررسی راز زندگی

چرا بسیاری از افراد موفق ، موفق تر می شوند و افرادی که دارایی کمتری دارند از دارایی اشان کم می شود؟ چه سری در وجود آنها نهفته است که ما آن را نداریم؟

به عنوان یک جوان که بزرگ می شوم، می توانم انواع جاه طلبی ها و اهدافی برای زندگی خود داشته باشم: “وقتی بزرگتر شدم، می خواهم درس بخوانم، شغل پیدا کنم، پول زیاد به دست بیاورم، ازدواج کنم، خانه، ماشین داشته باشم.

اما زندگی آنطور که من برنامه ریزی کرده بودم پیش نمی رود و وحشت می کنم و شک می کنم که خدا حتی به خواسته های من اهمیت می دهد یا نه.

بیماری میشوم، درس خواندنم طبق برنامه پیش نمی رود، به شغلی که می خواستم نمی رسم، پول کافی به دست نمی آورم، نمی توانم آن خانه یا ماشین عالی را داشته باشم. و علاوه بر همه اینها، من حتی ازدواج نکرده‌ام

باور غلط درباره زندگی

بیایید در همین ابتدا دو باور غلط را به شما نشان دهیم و دلیل بیاوریم که چرا اشتباه است:

• انسان های عادی فکر می کنند وقتی به سطحی از رفاه برسند که دیگر مجبور نباشند کار کنند و فقط به تفریح بپردازند دیگر مشکلی نخواهند داشت.
این خیال توهمی بیش نیست. چون همین الان هم طبقاتی از جوامع وجود دارند که کاملا در رفاه و تنعم به سر می برند ولی آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند. و حتی در مواردی آرامش و رضایت کمتری هم به نسبت دیگر طبقات جامعه دارند.

رسیدن به تنعم و رفاه چیز خوبی است. ولی از بین برنده تمام مشکلات نیست. فقط برخی مشکلات را کم می کند و مشکلات دیگری به جای آن ایجاد می کند. در واقع کل زندگی انسان همین است.

هیچوقت زندگی بدون مساله و مشکل وجود ندارد. ما فقط جای برخی را برخی دیگر عوض می کنیم.

• افراد عادی فکر می کنند هیچوقت از تفریح و لذت خسته نخواهند شد.

این هم خیالی بیش نیست. چون مغز انسان خیلی سریع به همه چیز عادت می کند. مخصوصا تفریح و لذت خیلی زود خستگی می آورد و به امری عادی و حتی خسته کننده تبدیل می شود.

رسیدن به راز زندگی، با شناخت توانایی و افزایش آگاهی است

رسیدن به راز زندگی، با شناخت توانایی و افزایش آگاهی است

اولین قدم در کشف این مسئله شناخت توانایی ها و کشف استعداد درونی خود است.

خیلی از ما بدون توجه به توانایی ها و استعداد هایمان در مسیری قدم بر می داریم که دقیقا خلاف جهت ذات ما قرار دارد.

این حرکت به دلیل مسائل و مشکلات زندگی پیش می آید.بسیاری از ما برای تامین معاش خانواده دست به کارهایی می زنیم که فقط برای پول بیشتر صورت می گیرد.

به دنبال پول هستیم و فکر می کنیم با به دست اوردن پول به آرامش می رسیم.

باید بدانید که حتی افراد موفق هم مشکلات و مسائل سخت مربوط به خودشان را دارند.

باید این تصور را از ذهنتان حذف کنید که می توان با پول به زندگی بدون مشکلات و سختی رسید.

می توان با پول فقط به مسافرت رفت و فرد پولدار و ثروتمند هیچ مشکلی در زندگی اش ندارد.

این باوری است که بیشتر ما به آن اعتقاد داریم و با همین باور ثروتمند ها را قضاوت می کنیم.

باید بدانید که این باور اشتباه است.افراد موفق وقت زیادی را صرف شناخت توانایی و استعداد ذاتی خود کرده اند پس از شناخت خود در زمینه ای که می دانستند در آن بهترین هستند شروع به فعالیت کرده اند.

اگر دقت کنید و زندگی نامه های افراد موفق را بخوانید ، آنها افراد درس خوان و شاگرد اول کلاس نبودند بلکه وقت خود را صرف کارهایی به جز مدرسه و دانشگاه می کردند.

افراد موفق برای وقت خود ارزش قائل بودند و سعی می کردند در سن های پایین با توجه به مهارتی که دارند ، پول به دست بیاورند.وقتی پروژه یا کاری بهشان پیشنهاد می شد. سعی می کردند به بهترین شکل ممکن آن را به پایان برسانند.

راز زندگی در احساسات شما نهفته است به آن توجه کنید

راز زندگی در احساسات شما نهفته است به آن توجه کنید 

اگر می خواهید به پاسخ درستی برای پرسش راز زندگی چیست برسید باید به عواطف و احساسات خود توجه کنید.

این احساسات شما نسبت به مسائل مختلف هستند که شخصیت شما را شکل می دهند.

اگر به گل و باغ علاقه مند هستید و برایتان نسبت به بقیه مسائل جذابیت بیشتری دارد یعنی توانایی و استعداد پرورش گل و گیاه درون شما نهفته شده است.

احساسات شما راجع به یک موضوع نشان دهنده توانایی شما در تجزیه و تحلیل آن موضوع است.

اگر از سیاست متنفر هستید به این معنی است که نمی توانید در این عرصه فعالیتی داشته باشید چرا که استعداد و توانایی خاصی در این زمینه ندارید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مسئله تمرین یک موضوع کاملا جداست که در ادامه به آن می پردازیم.

اگر به روانشناس مراجعه کنید و در مورد این موضوع که نمی توانید استعداد و توانایی های خود را پیدا کنید ، از او راهنمایی طلب کنید ، اولین اقدامی که انجام می دهد گرفتن تست شخصیت شناسی از شماست که البته این تست های شخصیت شناسی دارای مدل های متعددی هستند.

تست های شخصیت شناسی ، تست های پیچیده ای نیستند و در کمترین زمان می توانید به انها پاسخ دهید چرا که متناسب با عواطف و احساسات شما طراحی شده اند و نه برای مغز شما.

روانشناس با استفاده از تست های شخصیت شناسی می تواند به شما پاسخ دهد که در چه زمینه ای استعداد و توانایی دارید چرا که از روی تست ها عواطف و احساسات شما برای او مشخص شده است. با توجه به احساسات شما توانایی های شما را تشخیص می دهد و آن را برای شما بیان می کند.به همین راحتی.تنها کاری که انجام داد شناخت شما بود.اما این کار را خودتان هم می توانید انجام دهید به شرطی که برای آن وقت بگذارید.

زندگی روزمره

راه دیگر برای پیدا کردن جواب سوال راز زندگی چیست ، توجه به زندگی روزمره خودمان است.

دقت کنید که به چه موضوعاتی در طول روز فکر می کنید.افکار و توهمات شما در طول روز ناشی از نیاز هایی است که توانایی برآورده کردن آنها را ندارید.

ذهن برای درمان درد شما ، شروع به تصویرسازی ذهنی می کند که بتواند درد شما را کمتر کند و شما را با ایجاد تصویرسازی توهمی از درد رهایی دهد.

خیلی از ما به این تصویر سازی ها آرزوی بچگی می گوییم. اما این تصویر سازی ها در واقع راه درمان مغز شما برای عدم توجه شما به شخصیت خودتان هست.

شما در جهت پیشرفت و رسیدن به آرزوهای خود حرکت نمی کنید.وقتی برای رشد و پرورش آرزوهای خود قرار نمی دهید و به دنبال پول هستید.

بزرگی در این رابطه جمله بسیار پندآموزی دارد که :

شاید راز زندگی و موفقیت یعنی رسیدن به آرزوهای کودکی

شاید راز زندگی و موفقیت یعنی رسیدن به آرزوهای کودکی
پس این تفکرات را وهم و خیال و افکار منفی در ذهن خود نپندارید.

اگر این تفکرات در ذهن شما وجود دارد نشان دهنده توانایی و استعداد شما در حل آنهاست.

اگر دوست دارید خلبان شوید و این آرزوی کودکی شما بوده است ، بدانید که خدا توسط کائنات به شما استعداد و توانایی خلبان شدن را داده است اما این شما هستید که انتخاب می کنید : آیا درد و رنج و سختی خلبان شدن را تحمل می کنم و خلبان می شوم یا فقط با دیدن فیلم و سریال های مختلف وقت خود را تلف می کنم.

در ذهن همه ما این استعداد های خدادای وجود دارد.این ما هستیم که انتخاب می کنیم.

 

همه ی انسان ها نابغه هستند ! اما اگر برای سنجش نبوغ یک ماهی “توانایی او در بالا رفتن از درخت” را ملاک قرار دهید آن ماهی در تمام مدت زندگیش حس خواهد کرد که یک احمق است! انیشتین

معناجویی در کار ارزشمند

یکی دیگر از راه های پیدا کردن جواب پرسش راز زندگی ، معنا جویی در کار ارزشمند است.

اگر کاری را انجام دهید که عشق و علاقه به آن دارید زندگی شما در آن کار معنا و مفهوم پیدا می کند.

اگر کسی از شما بپرسد که چه کسی هستید ؟ شما با اعتماد به نفس اعلام می کنید که ” مهندس فلانی هستم یا دکتر بهمانی هستم ”

کار ارزشمند کاری است که بر زندگی دیگران تاثیر مثبت دارد و خود فرد از انجام آن لذت می برد.

شما خالق یک محصول، خدمت یا ارزشی هستید که زندگی دیگران را بهتر می کند. ضمن این که خودتان در آن رشد می کنید، یاد می گیرید و به انسان بهتری تبدیل می شوید. موضوع دیگر این که خلاقیت و نوآوری باعث می شود مغز ما خسته نشود و از تجربه های جدید لذت ببرد.

ممکن است انتخاب دست ما نباشد که چگونگی زندگی خود را تعیین کنیم.

مسائل و مشکلات زندگی مانع می شوند که در زمینه ای وقت و پول و جسممان را هزینه کنیم که به آن علاقه داریم.

ما نمی توانیم مشخص کنیم در چه خانواده ای به دنیا بیاییم یا متولد کدام شهر و کشور باشیم. ولی داشتن چرایی برای زندگی خیلی مهم است.

فراموش نکنید که شما تا پایان عمرتان وقت دارید به آرزوهای خود برسید. در این دنیا آرزوست که به شما و هدف زندگی اتان معنا می دهد تا وقتی در مسیر رسیدن به اهدافتان باشید ، هویت دارید ، شخصیت دارید و همه به شما احترام می گذارند. کمتر کسی با این شیوه زندگی به پول شما نگاه می کند.همه از پیشرفت شما خوشحال می شوند.
اگر از لذت جویی نصیبی نبرده ایم،
با کار ارزشمند می توانیم به زندگی خود معنا دهیم.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x