تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

شناخت ۱۱ تا از الگوهای رفتاری افراد موفق در زندگی

شناخت 11 تا از الگوهای رفتاری افراد موفق در زندگی

بررسی کردن الگوهای رفتاری افراد موفق یکی از مواردی است که برای تغییر سبک زندگی میتوان از آن استفاده کرد.

زیرا برای رسیدن به موفقیت باید تلاش زیادی کرد، از موانع زیادی عبور و سختی زیادی را نیز تحمل کرد. اما اگر در این مسیر یک نیروی کمکی داشته باشید، نتنها شکست نمیخورید، بلکه همیشه انگیزه و امید خواهید داشت.

حتی اگر افراد بزرگ در دنیا در درنظر نگیرید، حتما خود شما در اطرافتان افراد موفقی دارید که بتوانید از توصیه ها و تجربه های آنها در جهت رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که بگویید، الگوهای رفتاری افراد موفق چیست؟ این افراد موفقی که میشناسیم چه ویژگی های مشترکی دارند و با تکیه بر کدام یکی از عادات خود توانسته اند به اهدافشان برسند؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید اکثر افراد موفق جهان، ویژگی ها و الگوهای رفتاری مشترکی دارند. قطعا همین الگوهای رفتاری افراد موفق آن ها را به جایگاه امروزشان رسانده است. پس دانستن این الگوهای رفتاری افراد موفق برای شما که میخواهید توصیه هایی در باره مسیر سخت و دشوار موفقیت بدانید ضروری است.

در این بخش از سایت متا راز به معرفی ۱۱ الگوهای رفتاری افراد موفق و بررسی تک به تک آنها میپردازیم. قبل از اینکه به معرفی این الگوهای رفتاری افراد موفق بپردازیم لازم به ذکر است که، تعریف افراد از موفقیت امری کاملا شخصی است.

درواقع هر شخصی هدف خاصی را در زندگی اش دنبال میکند و از نظر هر شخصی ممکن است موفقیت استقلال مالی باشد، یا تحصیلات عالی و شغلی مناسب و یا حتی ارتباطات احساسی موفق. اما این توصیه‌ها و الگوهای رفتاری برای رسیدن به هر هدفی مناسب و کمک کننده است با تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تهیه چک لیست یکی از الگوهای رفتاری افراد موفق

شناخت 11 تا از الگوهای رفتاری افراد موفق در زندگی

یکی از بهترین الگوهای رفتاری افراد موفق برنامه ریزی روزانه آنها است. تهیه لیستی از تمامی کارهایی که باید در روزهای مشخص انجام شود، به شما تمرکز کافی برای انجام هر کدام از آنها به بهترین نحو ممکن را میدهد.

در برنامه ریزی کردن باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید یک برنامه درست و اصولی داشته باشید که درنهایت به موفقیت ختم شود. یکی از توصیه هایی که در مورد برنامه ریزی های روزانه برایتان دارم، این است که در هر روز ۳ کار اصلی و مهم برای دستیابی به هدف هایتان مشخص کنید.

مقدار زمان احتمالی برای انجام آن ۳ کار مهم را در نظر بگیرید و بقیه کارهایی که از نظر اهمیت در درجه دوم قرار میگیرند را نیز به لیست اضافه کنید. سپس برای تمامی کارهایی که در چک لیست هستند، مقدار زمان لازم را مشخص کنید. اینگونه علاوه بر اینکه مهم ترین کارهای آن روزتان را انجام داده اید و ترتیب خاصی به روزتان دادید، دید درست و کاملی از تمام روزتان دارید که باعث ایجاد انگیزه و آسودگی خاطر میشود.

حواشی را از ذهنتان بیرون کنید

یکی دیگر از الگوهای رفتاری افراد موفق این است که آنها به هیچ عنوان اجازه نمیدهند که ذهنشان درگیر موارد غیرضروری شود. این موارد غیر ضروری، میتواند هر چیزی که شما را از کار باز دارد و یا باعث سلب تمرکز شود، باشد.

برای مثال گیر کردن بر روی مکالمات منفی که در طی روز داشته اید. همچنین موارد دیگری مانند انتقاد از خودتان، از زندگی و یا گذشته. اینکار باعث میشود که به مرور زمان احساسات و افکار منفی شما را احاطه کنند و قدرت تمرکز که قدرتمند ترین ابزار برای موفقیت است را از دست بدهید.

افراد موفق اهل ریسک و خطر هستند

زمانی که شما کاری را شروع میکنید، به طور کلی دو نتیجه برای شما حاصل میشود. یا موفق میشوید که این باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما میشود و شما احساس بهتری نسبت به خود و توانایی هایتان پیدا خواهید کرد و یا اینکه شکست میخورید.

اما اگر میخواهید طبق الگوهای رفتاری افراد موفق عمل کنید باید در شرایطی که شکست خوردید همانند آنها رفتار کنید. افراد موفق در چنین شرایطی نا امید نمیشوند و اجازه نمیدهند که احساسات منفی و مایوس کننده آنها را احاطه کند.

در عوض مسیری که طی کردند را بررسی میکنند تا متوجه شوند کدام بخش از کار باعث چنین نتیجه ای شده. از آن درست میگیرند و در آینده از آن تجربه ها برای قدم های بعدی و بزرگتر استفاده میکنند. درواقع آنها حتی زمان کمی را نیز برای غصه خوردن و شکایت کردن هدر نمیدهند.

اولین قدم برای لمس موفقیت شروع کردن است

این مورد یکی از ویژگی های مشترک در بین تمامی افوار موفق دنیا است که در واقع به یکی از اصلی ترین عادات افراد موفق تبدیل شده است. زمانی که مصاحبه برخی از این افراد بزرگ را مطالعه کردم، همه آنها در مورد نحوه موفقیت خودشان به رازی در این زمینه اشاره کرده بودند.

این راز چیزی نبود جز معجزه شروع کردن! منظور از آنها این بود که حتی بدون در دست داشتن کل اطلاعات باید بتوانید اولین قدم برای رسیدن به اهدافتان را بردارید. در ابتدای مسیر هیچ شخصی حرفه ای نیست و این پختگی و تجربه و اطلاعات تنها در طی مسیر اتفاق می‌افتد. ترس از تغییر و ترس از شروع یکی از بزرگترین موانعی است که شما باید برای دستیبابی به موفقیت از آن عبور کنید.

البته اینکه برای شروع هر کاری باید پیش نیاز های آن را بدانید و آنها را تهیه کنید. اما لازم نیست که کاملا و ۱۰۰ درصد آگاهی داشته باشید تا حرکت کنید. شکا شروع کنید، اطلاعات و تجربیات خودشان کم‌کم به سراغتان می‌آیند.

سخاوتمند بودن یکی از الگوهای رفتاری افراد موفق

ایا شما نیز به قانون کارما اعتقادی دارید؟ یا مثلا به این جمله که میگویند: “هر عملی، عکس العملی دارد” چطور؟!

جدا از قوانین الهی که هر شخصی از آن به روش خودش تبعیت میکند، این دنیا قوانین کلی دارد که بر تمام موجودات داخل آن حاکم است. یکی از این قوانین دقیق، کارما است.

قانون کارما میگوید شما نتایج هر کدام از اعمالتان را در همین دنیا و تا وقتی که زنده هستید خواهید دید. اگر این اعمال نیک بوده باشند که خوشا به احوالتان. اما امان از اینکه اعمالتان خلقت دیگری را آزرده کند. اما قانون کارما در بین لیست الگوهای رفتاری افراد موفق چه نقشی دارد؟!

افراد موفق طبق تجربه های شخصی خودشان به این باور رسیدند که زمانی که با کمک مهارت هایشان، به دیگران کمک میکردند، در مسیر زندگی خودشان نیز تغییرات مثبتی که به معجزه نزدیک بودند رخ داده است. به همین دلیل سخاوتمند بودن را همیشه به مخاطبینشان توصیه میکنند.

درواقع زمانی که شما سخاوت به خرج میدهید و به فردی که نیاز به کمک دارد، تا حدی که در توانتان است کمک میکنید، در اصل در حال سرمایه گذاری برای آینده خود هستید.

مراقب سلامت جسمی خودتان باشید

فردی میتواند به موفقیت برسد که دارای قدرت ها و مهارت هایی مانند تمرکز، اعتماد به نفس، پشتکار و سخت کوشی و بسیار از موارد این چنینی باشد. اما باید به این موضوع نیز دقت کنید که شخصی میتواند این قدرت ها را داشته باشد که از نظر جسمی و روحی در بهترین وضعیت خود قرار داشته باشد.

اگر به برنامه ریزی برخی از افراد موفق دنیا نگاهی بیاندازید، متوجه میشوید که تمام آنها در طی روز بدون استثنا، زمانی را برای ورزش و نرمش در نظر گرفته اند. این حرکات نمادین و شعار گونه نیست زیرا آنها واقعا به سلامت روان و جسم خود اهمیت میدهند.

حتی برخی از آنها در گذشته برخی از حرفه های ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال میکردند و تنها یک ورزش هوازی ساده نبوده است. بهترین کار برای قرار گرفتن بالترین سطح سلامت جسمانی ورزش کردن و داشتن عادات صحیح غذایی است. درمورد سلامت روح و روان در ادامه نکاتی را ذکر خواهم کرد پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مثبت اندیشی عادت پسندیده افراد موفق

الگوهای رفتاری افراد موفق

همیشه میگویند: “خوب فکر کنید تا اتفاق های خوب نیز رخ دهد.”

این جمله تنها یک کلیشه برای جذب مخاطب نیست. زیرا این جمله ریشه علمی و روانشناسی دارد. طبق علم روانشناسی، افرادی که مثبت اندیش هستند همیشه انتظار بهترین ها را دارند. همین انتظارات مثبت در ما است که مقاومت در برابر شکست را به ما القا میکند و مرور زمان تبدیل به حقیقت محض میشود.

مثبت اندیشی از سرخورده شدن شما جلوگیری میکند و همیشه امید و انگیزه شما را در مسیر پر از فراز و نشیب موفقیت حفظ میکند. قدت تمرکز شما را افزایش میدهند در نتیجه در زمان مواجه شدن با چالش های زندگی میتوانید بهترین مدیریت را داشته باشید.

مراقبه غذای روح و روان شما

در بالاتر به حفظ سلامتی جسمی به کمک ورزش کردن اشاره کردیم. اما برای حفظ سلامت روح و روان چه باید کرد؟ مراقبه کردن یکی از بهترین روش هایی است که در لیست ۱۱ تایی الگوهای رفتاری افراد موفق قرار گرفته است.

افراد موفق در هر روز زمانی را به خود و آرامش ذهنی خود اختصاص میدهند. انجام تمرینات مراقبه برای هر شخصی میتواند به هر شکلی که به او آرامش میدهد باشد. برخی در طی مراقبه دعا میکنند. برخی دیگر نیز به کمک گوش کردن به پادکست ها تمرین مراقبه خود را انجام میدهند.

تنها این موضوع اهمیت دارد که در آرامش و سکوت بتوانید رویاها و اهدافتان را به تصویر بکشید و لحظاتی را بر روی آن تمرکز کنید و خودتان را در بهترین درجات موفقیت ببینید و حس کنید.

شکر نعمت نعمتت افزون کند

این مثلی است که در بین ما ایرانی ها بسیار زیادی دیده و شنیده میشود. اما در پشت آن یکی دیگر از مهم ترین قوانین حاکم بر دنیا قرار دارد که شامل تمام موجودات میشود. ما در هیچ شرایطی افراد موفق را در حال شکایت و گله و ناامیدی ندیده ایم. آنها معتقد هستند چنین افرادی هیچگاه به موفقیت حتی نزدیک هم نمیشوند.

اگر میخواهید طبق الگوهای رفتاری افراد موفق پیش بروید و همانند آنها به موقعیت های بزرگی در زندگی تان برسید بهتر است یک تایمی را در طی برای شکر گزاری کردن اختصاص دهید. افرادی که شکرگزار هستند همیشه شاد هستند که بیشترین بهره‌وری را در زندگیشان دارند. آنقدر باید شکرگذار باشیم تا شکر گذاری در ذهن ناخودآگاه ما نقش ببندد.

آموزش ببینید، یاد بگیرید و خودتان را ارتقا دهید

اگر قرار باشد تا ابد در همان سطحی که هستید بمانید، نمیتوانید موقعت های موفق زیادی را در زندگی تان تجربه کنید. شما به میزان توانایی ها و مهارت هایتان میتوانید موفقیت کسب کنید و در نقطه ای دیگر روند صعوی نخواهید داشت.

مگر اینکه به یکی دیگر از مهم ترین الگوهای رفتاری افراد موفق دنیا توجه کنید. زمانی که شما خودتان را ارتقا دهید قطع به یقین میتوانید قله های بیشتر و بزرگتری را فتح کنید.

به روابط اجتماعی اهمیت بدهید

یکی از تصورات غلطی که در مورد افراد موفق وجود دارد این است که، فکر میکنند که این افراد تمام زمان و انرژی خودشان را برای کار کردن میگذارند و برخی از آنها به همین دلیل حتی با وجود سن بالا هنوز مجرد هستند. اما این به طور کلی یک تصور اشتباه است.!

باید بدانید که افراد موفق هرگز کار را بر خانواده ارجح نمی دانند. حتی آنها زمان هایی را برای دیدار دوستان خود در نظر میگیرند و به‌طور مکرر در همنشینی ها حضور پیدا میکنند. این افراد بر این باور هستند، زمانی که انسان با مردمی که به او احساس آرامش میدهند در ارتباط باشد، عزت نفس آنها تقویت میشود و از نظر روحی در وضعیت بسیار لذت بخشی قرار میگیرند.

اینکار باعث میشود تا آنها در فردای آن روز انرژی کافی برای حل مشکلات و مدیریت چالش های جدید را داشته باشند.

حتی در هنگام صرف وقت با خانواده هر نوع دستگاهی که بتواند ذهن آنها را از خانواده دور کند را کنار می گذارند. این الگوهای رفتاری افراد موفق به آنها کمک کرده‌ است تا موانع را پشت سر بگذارند و آینده درخشانی را برای خودشان را بسازند.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x