تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

برای خودت زندگی کن نه برای دیگران و حرف مردم

برای خودت زندگی کن نه برای دیگران و حرف مردم

آیا تا به حال زندگی کرده اید؟؟!! اجازه بدهید روشنتر برایتان توضیح دهم آیا تا به حال زندگی را به سبک خودتان انجام داده اید؟
برای خودت زندگی کن ، برای اهداف خودت زندگی کن ، برای عشق و علاقه خودت زندگی کن ، برای خصوصیات رفتاری خودت زندگی کن.

شاید این جملات را بسیار شنیده باشید اما معانی متفاوتی برای آن وجود دارد.هم چنین افرادی که به این روش زندگی کنند بسیار کم هستند و معمولا جامعه اجازه رشد به او نمی دهد.

از طرفی زندگی بسیار زیبایی برای خود خلق می کنند و به دنبال علاقه و عشق خود هستند.در این راه بسیار تلاش گر هستند و برای رسیدن به هدف خود هر چه که دارند را فدا می کنند.

برای خودت زندگی کن

مثل این خانواده برای خودت زندگی کن

باید برای آشنایی با انواع سبک زندگی ، ابتدا افرادی که از آن سبک پیروی می کنند را بشناسید ، اخلاق و رفتار های خاص آن ها را بشناسید ، ببینید برای رسیدن به اهدافشان حاضر هستند چه کار هایی انجام دهند ، چه خطوط قرمزی برای خود تعیین می کنند ، ارزش های زندگی آنها چه مواردی هستند و مهم تر از همه به چه مقدار برای حرف های خود تلاش می کنند.

مهم ترین ویژگی افرادی که برای خود زندگی می کنند و اعتقاد به جمله ، برای خودت زندگی کن ، دارند ، تاثیر جملات و حرف های مردم در ذهن آنها خیلی کم است.

شاید بین شما کسانی باشند که به زبان بگویند ” حرف مردم در تصمیم گیری هایشان تاثیری ندارد ” اما بدون شک بیشتر آنها دروغ می گویند چرا که افراد بسیار کمی هستند بتوانند نظرات مردم را در زندگی خود دخیل نکنند.

این شیوه نیاز به دانایی و آگاهی خاصی دارد.

معمولا بزرگتر ها با به دست آوردن تجربه زندگی به این درجه می رسند که دیگر برای حرف مردم اهمیت قائل نمی شوند و برای خودشان زندگی می کنند اما آن ها هم با گذر زمان به این نتیجه رسیدند.

افرادی که از روش زندگی ” برای خودت زندگی کن ” پیروی می کنند. دارای ویژگی خاص دیگری نیز هستند. آنها از وقتی با مشکلی روبرو می شوند که توانایی حل آن را ندارند به سراغ افرادی می روند که در آن زمینه ماهر ترین هستند و از آن افراد مشورت و راهنمایی می گیرند.

حتی برای رسیدن به راه حل حاضر هستند که پول های هنگفت خرج کنند. بیشتر افراد فکر می کنند کسانی که برای خودشان زندگی می کنند. افراد منزوی هستند و در واقع اجتماعی نیستند.

این طرز تفکر اشتباه است.اتفاقا فردی که برای خودش زندگی می کند ، به خوبی می داند که برای پیشرفت و پیشبرد اهدافش نیاز دارند به افرادی که در زمینه های مختلف مهارت دارند.

به همین دلیل بسیار اجتماعی هستند اما با مردم عادی در زمینه مشورت تفاوت زیادی دارند.

 افرادی که برای خودشان زندگی میکنند غرور کاذب ندارند

مردم عادی برای مشورت گرفتن در موضوعات مختلف از دوست و فامیل و آشنا و همسایه پرس و جو می کنند و بر مبنای همان نظرات ، تصمیم گیری نهایی خود را انجام می دهند اما افرادی که با روش ” برای خودت زندگی کن ” آشنایی کامل دارند ، می دانند که برای مشورت باید به افراد متخصص مراجعه کنند. آنها به خوبی از افراد ماهر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند و به نتیجه فوق العاده ای هم می رسند. برعکس افراد عادی!!!

اگر پول هنگفتی به دست شما برسد با آن چه کار می کنید؟؟؟
خانه می خرید ؟؟؟ماشین می خرید ؟؟؟ازدواج می کنید ؟؟؟؟ مهاجرت می کنید ؟؟؟

افرادی که برای خودشان زندگی می کنند ، بیشتر درآمد خود را صرف خود می کنند. یعنی صرف به روز رسانی اطلاعات خود در جهان امروزی می کنند آنها به خوبی از این واقعیت آگاه اند که بزرگترین دارایی در دنیای امروزی اطلاعات است و به همین دلیل پول خود را صرف به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف می کنند.

برای آنها علم و آگاهی جذابیتی ندارد ولی حتما مقدار زیادی از درآمد خود را صرف به دست آوردن آن می کنند چرا که برای پیشبرد اهدافشان به علم بروز و دست نیافتنی نیاز دارند.

از طرف دیگر وقت و هزینه کافی برای استراحت و تفریح خود خرج می کنند.

این دقیقا نقطه مقابل افراد معمولی است. افراد معمولی علاقه به جمع کردن پول دارند و به اصطلاح پول روی پول می گذارند اما افرادی که برای خودشان زندگی می کنند ، به خودشان اهمیت ویژه ای می دهند.

این ویژگی آنها به صورتی است که زمان تفریح و استراحت ، هیچ کار و وظیفه ای را قبول نمی کنند. اگر می خواهید به جمع این افراد خارق العاده بپیوندید باید ارزش خود را از دارایی خودتان بیشتر بدانید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی

برنامه ریزی عبارتی است که برای آدم های معمولی کاملا بی معنی است ولی داشتن برنامه یکی از عادات افراد موفق است و میدانند که بدون آن به اهداف خود نمی رسند.

بیشتر افراد کارهای روزمره خود را بدون برنامه انجام می دهند. این یکی دیگر از تفاوت اصلی افراد موفق با افراد معمولی است.

اگر می خواهید برای خودتان زندگی کنید باید برای رسیدن به اهداف و آرزو هایتان برنامه ریزی کنید.

هدف شما هدف بلند مدتی است و بدون یادآوری روزانه و برنامه ریزی به آن نمی رسید.برنامه ریزی اثرات بیرونی و درونی برای شما دارد.

اثرات بیرونی آن را می توانید در زندگی شخصی خود مشاهده کنید اما اثرات درونی آن شامل مواردی مثل اعتماد به نفس ، امید و انگیزه رسیدن به هدف ، ایمان و اعتقاد به خود و … می شود.برنامه ریزی از نظر بازه زمانی به بلند مدت ، کوتاه مدت و میان مدت تقسیم بندی می شود. اهداف بلند مدت نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت دارند و برای رسیدن به آن ها باید صبر و حوصله زیادی به خرج داد.

شکیبایی

صبر و حوصله از ویژگی افراد موفق است آنها سرمایه های خود را صرف فعالیت هایی می کنند که مطمئن هستند به نتیجه خواهد رسید.

این وسط تنها کاری که به خوبی انجام می دهند صبر و حوصله است. خیلی از افراد بخاطر نداشتن صبر و حوصله ، باعث خراب شدن برنامه ها و نرسیدن به اهدافشان می شوند. در صورتی که اگر فقط زمانی کوتاه خاصی را صبر می کردند به نتیجه دلخواه می رسیدند.

ایمان به خود دیگر ویژگی خاصی است که افراد موفق در شخصیت خود دارند. بسیاری از مردم این ویژگی را به اسم غرور می شناسند اما همین ویژگی است که باعث پیشرفت روز افزون افراد موفق می شود. اعتماد به نفس معنای دیگری نسبت به ایمان به خود دارد.

افرادی که به خود ایمان دارند ، می دانند از پس هر مشکلی بر می آیند و شکست در سرنوشت آنها قرار ندارد اما اعتماد به نفس به معنی اعتماد به خود در پذیرفتن مسئولیت است.
شناخت نسبت به خود ویژگی خاص دیگری است که افراد موفقی که برای خودشان زندگی می کنند ، دارای آن می باشند. فردی که می خواهد برای خود زندگی کند باید تمام توانایی ها ، استعداد ها و ضعف های خود را بشناسد. درست متوجه شدید!!!

دیدن نقاط ضعف برای پیشرفت

خیلی از ما با خودمان تعارف داریم و ضعف های خودمان را نمی بینیم. در نتیجه به برطرف کردن آنها نمی پردازیم.

افرادی که برای خودشان زندگی می کنند بهترین خودشان هستند. برای بهترین خود شدن باید تمام توانایی ، استعداد و ضعف های خود را بشناسند. آنها ابتدا ضعف های خود را می شناسند و سپس به برطرف کردن آنها می پردازند.

آنها تنها فعالیت هایی را انجام می دهند که می دانند در آن زمینه بهترین هستند. وقت خود را صرف کارهایی نمی کنند که می دانند در آن شکست می خورند.مهم تر این که کارها را به کسی نمی سپارند و در همه کارها خودشان بالای سر کار هستند. در واقع ترجیح می دهند که فعالیت زیادی برای بهبود کار ها انجام دهند.

آزادی کامل در تصمیم گیری ویژگی بزرگ دیگری است که افراد موفق دارای آن می باشند. تصمیم گیری نهایی را همیشه خودشان انجام می دهند. به سخنان و حرف ها و راهکار های افراد اندیشمند و متخصص گوش فرا می دهند اما تصمیم نهایی را بدون وابستگی به نظر بقیه انتخاب می کنند.

اگر ترس از شکست داشته باشید هیچ گاه موفق نمی شوید.

شاید باورتان نشود اما افراد موفق نیز با ترس از شکست مقابله می کنند.

آنها افراد شجاع و نترسی نیستند که از هیچ چیز نترسند بلکه دیدشان نسبت به شکست با افراد معمولی فرق دارد.

افراد معمولی به هنگام شکست ، تلاش خود را متوقف می کنند اما افراد موفق زمانی که در کاری با شکست روبرو می شوند دست از تلاش نمی کشند.

بلکه به شکست به چشم یک موقعیت برای حذف نقطه ضعف های خود در سیستم و برنامه ریزی خود نگاه می کنند.

افراد موفق بعد از شکست تمام مراحل انجام پروژه را بررسی می کنند ، نقاط ضعف کار خود را پیدا می کنند ، آنها را یادداشت می کنند و در نهایت کار را دوباره از سر می گیرند اما این بار بدون اشتباهات گذشته.

ممکن است باز هم با شکست روبرو شوند ، مثل شما ناراحت می شوند ، عصبانی می شوند ، از خرج ها و وقتی که برای کار گذاشته اند پشیمان می شوند اما کار خود را رها نمی کنند بلکه با امید بیشتری درصدد حل مشکلات بر می آیند و بعد از تلاش های مکرر موفق می شوند.

 


منبع محتوا:

lavendaire

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x