تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پاکسازی ذهن و روح صوتی خودهیپنوتیزم

پاکسازی ذهن و روح صوتی

پاکسازی ذهن و روح شاید برایتان عبارت عجیب و ناآشنایی باشد اما همه ما در این دنیا به آن نیازمند هستیم. دنیایی که هرروز با اخبار منفی و ناامید کننده بمباران می شویم.

هر روز به مسائل و درگیری های ما اضافه می شود.این در صورتی است که بیشتر ما راه چاره ای برای حل آن مشکلات طاقت فرسا نداریم یا فکر مان چنان درگیر مشاغل شده است که نمی تواند به نتیجه و راه حلی برسد.

باید حقیقتی را به شما متذکر شویم دنیایی که در آن زندگی می کنیم را می توانید با خواندن تاریخ بررسی کنید.

حقایق تاریخی نشان می دهد که در هیچ دوره ای ، دنیا پر از عدل و داد و خوشبختی نبوده است.همه مردم در همه دوره ها از مشکلات رنج می بردند و مشکلات هر دوره با دوره های قبل و بعد خود متفاوت بوده است.پس نمی توان انتظار داشت که روزی بدون مشکل را سپری کنیم.همچنین میتوانید فایل صوتی زیر با موضوع پاکسازی ذهن رو روح را گوش کنید.

پاکسازی ذهن و روح با خودهیپنوتیزم

در ازای مشکلات راه حل ها نیز وجود دارد.نمی توانیم دنیا را تغییر دهیم و دنیایی بدون مشکل و دردسر خلق کنیم.

ذات خلق این دنیا براساس مشکلات و راه حل ها بوده است.اما می توانیم ذهن و روح خود را طوری پرورش دهیم که توانایی رویارویی با هر مشکلی را داشته باشیم.

از مشکلات فرار نکنیم و ترسی نداشته باشیم.با به وجود آمدن مشکل جدید دست و پای خود را گم نکنیم و به فکر پیدا کردن راه حل باشیم.

این امکان تنها زمانی رخ می دهد که توانایی پاکسازی ذهن و روح را در خود به وجود آورده باشیم.قرار نیست در این مقاله برای شما از نشدنی ها صحبت کنیم و شما را به جامعه آرمانی دعوت کنیم که هیچ وقت وجود نداشته است و شاید در آینده هم اثری از آن نباشد.

در این مقاله روش هایی را به شما آموزش می دهیم که افراد موفق در حرفه های متعدد و پر استرس آن ها را انجام داده اند و به موفقیت رسیده اند.تمام روش های گفته شده را می توانید در کتاب های انسان های موفق پیدا کنید یا در سمینار های آنها بشنوید.

نفس کشیدن اصولی

نفس کشیدن اصولی برای پاکسازی ذهن و روح

بیشتر افراد موفق این موضوع را تایید کردند که به هنگام عصبانیت و استرس می توان با نفس کشیدن اصولی مشکل را حل کرد.

برای پاکسازی ذهن و روح خود می توانید به کلاس های آموزش نفس کشیدن مراجعه کنید و این اصول را یاد بگیرید.همچنین فیلم ها و سمینارهای زیادی در رابطه با این موضوع در فضای مجازی و گوگل موجود می باشد.

اما قبل از این که به سراغ عنوان بعدی بروید ، شما را توجیه می کنیم که نفس کشیدن اصولی بر اضطراب و عصبانیت شما نقش اساسی دارد.هنگامی که از موضوعی ، عصبانی ، ناراحت یا مضطرب هستید ، سیستم عصبی شما دستوری به قلب مبنی بر تند تر نفس کشیدن صادر می کند این یک سیستم ناخودآگاه عصبی است و در همه انسان ها به موقع عصبانیت و اضطراب به وجود می آید.

همین تند تر نفس کشیدن موجب می شود که نتوانید به خوبی فکر کنید و به اصطلاح دست و پای خود را گم می کنید.

در این مواقع اصلا نمی توانید به راه حل فکر کنید چرا که موضوع به وجود آمده باعث ایجاد اضطراب و نگرانی دورن شما شده است.حال اگر دقیقا در همین حال شروع به تنفس اصولی کنید. می توانید اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنید و به دنبال راه حل بگردید.

نفس کشیدن اصولی به صورت عمیق و طولانی است و مانع از تند تنفس تند شما می شود.

در این قسمت یکی از شیوه های تنفس اصولی به نام کاپالابهاتی را به شما آموزش می دهیم. دقت کنید که فقط به این شیوه بسنده نکنید و جستجو فراوانی در این زمینه به عمل برسانید.
اگرچه این تنفس پاک‌ سازی کننده بسیار ساده است، اما انجام صحیح آن از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

مثلاً گروهی از افراد هنگام بازدم وقتی سعی دارند هوا را بیرون بدهند، معمولاً شانه‌های خود را منقبض و یا پشت خود را خم می‌کنند، درصورتی‌که در طول کاپالابهاتی پشت و شانه ‌ها باید صاف و ثابت بماند.
گروهی دیگر هنگام بازدم وقتی هوا را از بینی بیرون می‌فرستند، معمولاً عضلات صورت را منقبض می‌کنند.

باید متوجه باشید که صدا در نتیجه بیرون رانده شدن هوا از ریه ‌ها در اثر حرکت دیافراگم ایجاد می‌شود و نباید این صدا را با بینی خود ایجاد کنید.
برای شروع در وضعیت راحتی بنشینید، به ‌گونه‌ای که ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد.

می‌توانید چهارزانو یا هر حالتی که راحت هستید، بنشینید. حدود یک دقیقه عادی نفس بکشید. هنگامی‌که آرامش گرفتید، می‌توانید شروع کنید.
در ابتدا، دیافراگم خود را با بازدم ناگهانی و سریع از دو حفرۀ بینی که با ایجاد صدا همراه است، ورزش دهید. بر روی دم خود تمرکز نکنید. دم شما خود به‌ خودی و منفعل است.

هوا به‌ طور کامل از شش‌ های شما با ضربه ‌ای ناگهانی و شدید همزمان با به داخل کشیدن ماهیچه‌ های شکمی خارج می‌شود.

هوا باید به‌طور کامل خارج گردد. دم گرفتن به ‌صورت خودکار بوده و ماهیچه ‌های شکمی به ‌طور خودکار ریلکس می‌شوند. این تمرین را در سه دور باید انجام داد و هر دور برای افراد مبتدی شامل یازده ضربه است. هر دور حدود یک دقیقه به طول خواهد انجامید.

بین توالی‌ها بنا به تمایل خودتان می‌توانید کمی استراحت کنید. در حین تمرین، سینه باید بی‌حرکت بوده و انقباض و انبساط نداشته باشد. فقط دیافراگم را در این تنفس استفاده می‌کنیم و با قسمت بالایی سینه کاری نداریم.
در طی یک ماه تعداد ضربه‌ها را به‌تدریج به یازده تا سی بار در دقیقه برسانید.

برای پاکسازی ذهن و روح هنگام عصبانیت و فشار ، فقط روی یک چی تمرکز کنید

با توجه به درامد های امروزی و سخت شدن اوضاع اقتصاد مملکت ، بیشتر اعضای خانواده روی بیشتر از یک شغل برای تامین معاش خانواده تمرکز می کنند.

پدر ها و پسر ها در چند جا مشغول به کار هستند و چند مسئولیت را به دوش می کشند.از طرفی با بد شدن اوضاع جامعه دختران و مادران نیز مشغول به کار شده اند تا معاش خانواده تامین شود.همه این ها باعث می شود که ذهن و روح ما دچار سردرگمی شود.باید سعی کنید ذهن و روح خود را از افکار متفاوت خالی کنید.

یعنی وقتی درگیر شغل اول خود هستید فقط به موفقیت در شغل اول خود فکر کنید راه حل های شغل اول را بررسی کنید.تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید تمرکز شما به هم ریخته شود و حواستان از کار فعلی پرت شود.

اگر مغز خود را مجبور کنید که در آن واحد دنبال راه حل برای چند موضوع باشد بدیهی است که دچار گیجی و سردرگمی می شویدو اعصابتان به هم می ریزد.در نهایت هم با انبوهی از مسائل و مشکلات حل نشده در ذهنتان دست و چنجه نرم می کنید و گمان می کنید که ذهنتان توانایی حل مشکل را ندارد.در صورتی که فقط نیاز است که ذهنتان را منظم کنید.

انعطاف پذیری خودتان را افزایش دهید

واژه انعطاف پذیری واژه بسیار پیچیده ای است.برای فهم ساده تر می توان این طور بیان کرد که فرد بتواند برای حل مشکل و روادید قوانین و ساختارهای موجود در ذهن خود را منعطف کند.

این به معنای شکستن قوانین یا بی ارزش کردن آنها نیست.بلکه به معنای این است که برای هر مشکلی راه حل مخصوص خود وجود دارد که نیاز است از قوانین موجود گذر کنیم.

در واقع بیان گر این موضوع است که اگر خودتان را در یک چارچوب خاص زندانی کنید قادر خواهید بود که فقط مشکلاتی را حل کنید که در آن چارچوب قابل حل هستند و اگر مشکلی فرا تر از چارچوب ذهنی شما پیش بیاید ، نمی توانید آن را حل کنید.

باور و ایمان به خود

بیشتر مشکلات ذهنی ما به دلیل عدم باور به توانایی هایمان در حل مشکلات است.افراد موفق ذره ای به خود شک ندارند که اگر مسئولیتی را می پذیرند ، یقینا در آن مسئولیت موفق خواهند بود.

این اعتماد به نفس نتیجه سال ها تمرین و ممارست مداوم در حل کردن مشکلات است.از مشکلات کوچک خود شروع کنید با حل کردن مشکلات کوچک ایمان و اعتقاد به خود درون شما به وجود می آید و می توانید به سراغ حل مشکلات بزرگتری بروید.با حل کردن آنها نیز به خود ایمان بیشتری پیدا می کنید.

مشکل این است که اصلا به خودتان اجازه نمی دهید که مشکلی را حل کنید.چرا که باور دارید نمی توانید مشکل را حل کنید.پاکسازی ذهن و روح شما زمانی کامل می شود که به خودتان و توانایی هایتان ایمان بیاورید.

از طرف دیگر تا زمانی که به دیگران وابسته باشید ، نمی توانید با مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم کنید.

فرزند خانواده ای را در نظر بگیرید که در ناز و نعمت بزرگ شده است و هر موقع ، هرچه که خواسته است ، خانواده برای او فراهم کرده اند.این فرزند در زمان بروز مشکل یقینا به پدر و مادر خود رجوع می کند چرا که می داند توانایی حل مشکل را ندارد.کمک از دیگران اصلا کار اشتباهی نیست. این موضوع زمانی مشکل آفرین می شود که فرزند توانایی عقلی و جسمی حل مشکل را داشته باشد اما به دلیل وابستگی به خانواده حس و حال پیدا کردن راه حل و حل آن را نداشته باشد.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.6 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق

سلام بابت این ویس های بی نظیر همیشه ارام بخش ذهن من بودن.میخواستم این ویس خود هیپنوتیزم رو دانلود کنم ولی نمیشه گویا ممنون میشم راهنمایی کنین

میلاد ایمانی

سلام شقایق عزیز
متاسفانه محتواهای رایگان امکان دانلود ندارند، برای استفاده از فایل صوتی پاکسازی ذهن و روح با خودهیپنوتیزم باید از سایت استفاده کنید.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x