تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

فایل صوتی کاهش استرس و اضطراب

صوتی چگونه استرس و اضطراب خود را کاهش دهیم؟

حتما میدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین عامل در موفقیت و رسیدن به حالت مطلوب، شناختن خود و داشتن کنترل بر احساسات و نوع فکر کردنمان است.
ما در این مقاله ۷ روش برای رفع استرس  را به شما معرفی میکنیم که شما بعد از انجام دادن این روش ها میتوانید با استرس  خداحافظی کنید.با ما در متا راز همراه باشید

چگونه استرس خود را کاهش دهیم

در دنیای شلوغ و پر از تکنولوژی امروز به جای آنکه آرامش و آسایش در کنار یکدیگر قرار بگیرند، از هم فاصله گرفته اند.
برای برخی از انسانها شاید آسایش وجود داشته باشد اما در عین حال آرامشی برایشان وجود ندارد. برای برخی هم نه آسایش در زندگی مادی وجود دارند و نه آرامشی در دنیای درونی. و به جای آرامش، استرس و اضطراب جایگزین شده است.

شاید با خود بگویید که استرس واقعی چه معنی میدهد، خب باید بگویم که استرس مجموعه ای از ترس ها، نگرانی ها و آشفتگی هاست که در ذهن و جسم انسان جمع میشود.
و بعد از آنکه مدتی بگذرد ذهن انسان شروع به تخریب میکند و این تخریب ها باعث میشود تا ما نتوانیم به درستی فکر کنیم و زندگی خود را به روال دلخواه آدامه دهیم.

گاهی اوقات می گوییم این عوامل محیطی هستند که باعث استرس های درونی ما می شوند.
اما باید گفت عوامل محیطی ناراحت‌کننده باید باعث قدرتمندتر شدن شما بشوند

زیرا این عوامل باعث می شوند که شما راه حل های متفاوت تری را امتحان کنید و خلاقیت ها و استعداد های درونی شما خودشان را نمایان کنند.
و از همه مهمتر یاد می گیرید که چطور ذهن خود را کنترل کنید. و با این کار دنیای درونی خود را قوی کرده اید و از استرس ها و اضطراب ها دوری می کنید.

ما به شما چند راه برای کاهش استرس معرفی میکنیم که باعث قوی شدن ذهن شما میشوند.

۱- تحرک داشته باشید

می توانید با ورزش کردن شروع کنید پیاده‌روی کنید نرمش کنید. وقتی اندام های بدن به حرکت در می آیند باعث می شود که هورمون اندورفین تولید شود این هورمون  باعث به وجود آمدن روحیه و احساس خوب در وجود شما می شود.

۲- مشکلات را بنویسید

نوشتن یکی دیگر از کارهایی است که باعث می شود شما با آنچه که باعث استرس تان شده مواجه شوید. گاهی اوقات شما به دلیل آنکه نمی خواهید با آنچه که برایتان رخ داده است مواجه شوید از آن دوری می کنید و باعث می شوید که در لایه های عمیق ذهنتان آن موضوع گسترش پیدا کند، اما وقتی که می نویسید تمام جزئیات را به یاد می آورید و سپس ذهنتان به دنبال راه حل می گردد. در ابتدا شاید این کر بسیار دشوار باشد ولی همانطور که گفته بودیم این کار باعث فایتن راه حل برای مشکلات میشود و به شما کمک بزرگی میکند.

۳- ذهن را خالی کنید

مورد بعدی آرامش دادن به ذهن است زیرا وقتی ذهن را آرام و خالی می کنیم به راحتی می توانیم جسم و روح را نیز ریلکس و آرام کنیم برای خالی کردن ذهن می توانیم از تمرینات مراقبه که همراه با تمرینات تنفسی هستند ، استفاده کنیم. ما در سایت تمرین های مدیتیشن های با کیفیتی قرار داده ایم که شما میتوانید با مطالعه و یا گوش دادن آنها ذهن خود را ریلکس کنید.

۴- وارد محیط مثبت شوید

به صورت آگاهانه وارد محیط های شاد و پر نشاط شوید جایی که احساستان انجا خیلی خوب می شود یا جملات تاکیدی مثبتی را انتخاب کنید و آنها را به صورت آگاهانه تکرار کنید آنقدر تکرار کنید تا احساستان خوب شود و به آرامش درونی برسید. یکی دیگر از مهمترین راه ها برای رسیدن به آرامش و کنترل کردن ذهن تکرار جملات تاکیدی مثبت است که شما میتوانید با جستجو به این جملات دست یابید.

۵- کاری که به آن علاقه دارید را انجام دهید

شما یک موضوعی که مورد علاقه تان است را انتخاب کنید هر چند ساده مهم نیست، فقط کاری باشد که شما دوست دارید. و هنگامی که در حال انجام آن هستید کل تمرکزتان به سمت آن کار مورد علاقه می رود. شاید بگویید من وقت انجام کارهای مورد علاقه ام را ندارم یا بگویید هزینه آموزش این کار بالا است به هر حال برای آنکه از استرس رها شوید باید بهایی را پرداخت کنید. وقتی که در حال انجام کار مورد علاقه تان هستید تمامی تمرکز و توجه تان به سمت آن کار می رود و باعث می شود که شما از افکار منفی دوری کنید و حاصل آن، آرامش بیرونی و درونی شما می شود.

۶- تصویر سازی کنید

موسیقی ملایمی را انتخاب کنید و شروع به تصویرسازی کنید. اینگونه به ضمیرناخوداگاه خود در حال القا و تلقین هستید زیرا ذهن نیمه هوشیار شما فرق بین واقعیت و تخیل را نمی داند بنابراین به راحتی می توانید بعد از مدتی با استفاده از تصویرسازی از ذهن آگاه خود عبور کرده و به راحتی بر ضمیرناخودآگاه تاثیر مثبت بگذارید و به آرامش درونی برسید. تصویر سازی نیز یکی از مهم ترین روش های به آرامش و رفع استرس است که شما با انجام دادن این کار واقا نتیجه خوبی خواهید گرفت.

۷- شکر گذار باشید

وقتی در حال شکرگذاری کردن هستید مدام برای دیدن چیزهای خوبی که دارید به این طرف و آن طرف نگاه می کنید و خود این موضوع باعث می شود که باز هم چیزهای خوب دیگری را ببینید.
بنابراین به نوعی ذهنتان عادت می کند که فقط چیزهای خوب را ببیند.

شکرگذاری یعنی من بابت تمامی چیزهایی که دارم سپاسگزار خداوند هستم وقتی این کار هر روز تکرار می شود شما در حال متصل شدن به منبع انرژی هستید و در واقع با شکرگذاری به خداوند نشان می دهید که چیزهای بیشتری هم می خواهید تا بابت آنها هم خوشحالی کنید.

هفت موردی که گفته شد از اصلی ترین و اساسی ترین روشهایی هستند که شما در خانه می توانید از آنها برای رفع استرس و اضطرابتان استفاده کنید.

سعی کنید عادت به استرس داشتن را از خود دور کنید این کار را در ابتدا به صورت آگاهانه انجام دهید.

وقتی چیزی اتفاق می افتد یا چیزی می شنوید یا هر چیزی که باعث ایجاد استرس در شما می شود را به صورت آگاهانه و بدون آنکه احساستان را در آن دخیل کنید، با آن مواجه شوید و سپس سریعا ذهن خود را به موضوعی دیگر تغییر دهید و تمرکز را از آن مسئله استرس زا بردارید.

 

 

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x