تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چاکراهای انرژی بخش بدن در کجا قرار دارند.

چطور به چاکراهای بدن انرژی دهیم

انسان به غیر از بدن فیزیکی دارای بدن اثیری نیز هست بدن فیزیکی از طریق مواد غذایی تغذیه می شود و انرژی می گیرد
اما بدن اثیری توسط مراکزی به نام چاکراها انرژی را دریافت و تغذیه می شوند، که این چاکراها در داخل و در خارج بدن اثیری قرار گرفته اند.

هر یک از این چاکراها وظیفه خاصی دارند، اگر در بدن فیزیکی مشکلی به وجود بیاید چاکرای مربوط به آن غیر فعال و مسدود می شود و باعث از بین رفتن تعادل و کم انرژی شدن در قسمت های مختلف بدن و زندگی می شود. در این مقاله به اینکه چطور به چاکراهای بدن انرژی دهیم می پردازیم و در مورد اینکه چاکراهای انرژی بخش در کجا قرار دارند بیشتر مطالعه می کنیم.

چاکرا چیست؟

چاکرا چیست؟

قبل از اینکه در مورد انواع انرژی دادن به چاکراها و پاک و فعال کردن آنها صحبت کنیم باید بدانیم که چاکرا چیست.

چاکراها مراکز انرژی بدن هستند که انرژی را دریافت کرده و در بدن ذخیره می کنند و هر کدام خصوصیات و وظایف مختلفی دارند. منظور از انرژی در واقع انرژی پرانا است که در اطراف بدن قرار دارند، پراناها یا انرژی حیات ذرات نورانی هستند که بدن را در خود ماننده دایره ای حفظ می کنند.

چاکراها از این انرژی تغذیه می شوند. مراکز انرژی یا همان چاکراها در واقع با ذهن انسان رابطه مستقیم دارند و هر یک از چاکراها با یکی از غدد بدن در ارتباط هستند، وقتی ذهن دچار ترس از مسائل مادی و مالی است چاکرای ریشه که اولین چاکرای اصلی بدن هست دچار اختلال می شود یا وقتی کسی از عدم اعتماد به نفس رنج می برد در واقع چاکرای خورشیدی یا چاکرای سوم او مسدود شده و این عدم اعتماد به نفس را تشدید می کند.

 پاکسازی چاکرای بدن

کسی که از نظر ذهنی و فکری فردی آرام هست و در زندگی اش تعادل و برنامه ریزی های درستی دارد معمولا چاکراهای باز و فعال دارد که به او کمک می کند بدن فیزیکی و بدن اثیری سالمی داشته باشد.

 

چاکراها به دو دسته تقسیم می شوند چاکراهای فرعی بدن و چاکراهای اصلی بدن به طور عمومی هفت چاکرای اصلی در بدن وجود دارد که این هفت چاکرا باید فعال و پاک و مطهر باشند اگر غیر از این باشد انسان دچار مشکلات و رنجهای فیزیکی و روحی بسیار زیادی می شود و این در شرایطی هست که خودش حتی نمی داند که چرا اینقدر از نظر ارتباطات، مسائل مالی و اقتصادی، روابط عاطفی و …. دچار مشکل شده است.

باید بدانیم که تمامی مشکلات انسان با پاکسازی و فعالسازی چاکراهای اصلی بدن از بین خواهد رفت.

علائم مسدود بودن چاکراها

علائم مسدود بودن چاکراها

گاهی اوقات برای شما هم اتفاق افتاده است که در طول روز احساس کم انرژی بودن دارید یا احساس خشم بی مورد شما و اطرافیانتان را آزار می دهد یا حتی از نظر فیزیکی دچار بیماری هایی می شوید که اصلا دلیل به وجود آمدن آن ها را نمی دانید و برایتان جای تعجب دارد.

هر تغییر احساسی منفی که در وجودتان ایجاد می شود دلیل مسدود شدن چاکراهای بدن هست یعنی اغلب افرادی که دچار بیماری ها لاعلاج می شوند یا دچار ترس و اختلافات خانوادگی بسیاری هستند یا کسانی که از نظر مالی و مادی نمی توانند به آرزوهای خود دست یابند و ….تنها دلیل بسته شدن چاکراهای بدن است.

 

به طور کلی وقتی انسان بیش از حد با داده های دنیای بیرونی زندگی می کند و اصل وجودی خودش یعنی وصل بودن به انرژی برتر را فراموش می کند، دچار مشکلات فیزیکی و روحی می شود زیرا داده های دنیای بیرونی در اغلب اوقات منفی و تو خالی هستند و اگر بخواهیم فقط با تکیه بر آنها زندگی بسازیم مسلما در جایی دچار اشکال می شویم.

چاکرای اول

چاکرای اول

 

مثلا وقتی چاکرای ریشه بسته باشد انسان در تامین نیازهای مالی خود دچار مشکل است و از نظر امنیت دچار ترس و دلهره می باشد، و عدم اعتماد به دیگران در انجام کارها باعث می شود که ارتباط ضعیفی در اجتماع داشته باشد.

 

یا اگر چاکرای خاجی با نام سانسکریت سوادهیستانا بسته باشد انسان دچار مشکلات از بابت مسائل جنسی می شود خودش و حتی دیگران را به سختی می پذیرد به خوبی نمی تواند ارتباط برقرار کند مدام دیگران را قضاوت می کند، و به خلاقیت ها و استعدادهایش توجهی نمی کند.

 

حال ببینیم اگر چاکرای خورشیدی با نام سانسکریت مانی پورا بسته باشد چه اتفاقاتی می افتد، اعتماد به نفس از بین می رود به خودت و دیگران احترام گذاشته نمی شود، به رقابت های ناسالم می پردازند.

چاکرای قلب با نام سانسکریت آناهاتا اگر مسدود شود شخص به دیگران اهمیتی نمی دهد و عشق و علاقه اش با شرط و شروط است و عشق بدون قید و شرط را هرگز تجربه نمی کند و به کسانی که کمک نیاز دارند و او کاری ازش بر می آید از کنارش به راحتی عبور می کند.

چاکرای گلو

چاکرای گلو

چاکرای گلو با نام سانسکریت ویهودرا اگر بسته باشد شخص نمی تواند به راحتی نظرات و حق خود را بیان کند مدام وسط حرف دیگران می پرد و بدون مفهوم حرف می زند به نظرات آنها توجهی نمی کند شنونده خوبی نیست و اکثر اوقات نظرش با دیگران مخالف است.

 

چاکرای چشم سوم با نام سانسکریت آجنا با غده صنوبری بین دو ابرو در ارتباط هست و اگر مسدود باشد شخص از نظر معنوی کاملا بدون اعتقادات هست و نمی تواند بین دنیای مادی و معنوی ارتباط برقرار کند مسیر زندگیش روشن نیست و از خودش رضایت ندارد با دیگران با غرور و منیت صحبت می کند.

 

چاکرای تاج با نام سانسکریت ساهاسرارا اگر مسدود و بسته باشد ارتباط شخص با منبع اصلی انرژی قطع می شود و بسیاری از شهود و الهاماتی که برای پیشبرد اهدافش به او می رسد را متوجه نمی شود و مدام کارهای اشتباه را پشت سر هم تکرار می کند.

مشکلاتی که در اثر بسته و مسدود شدن چاکراها به وجود می آیند را به صورت خلاصه توضیح دادیم حال ببینیم که با چه روشهایی می توان انرژی را به صورت آگاهانه وارد این چاکراها کرد تا از بروز مشکلات جلوگیری کنیم و زندگی عالی را بسازیم.

چطور به چاکراهای بدن انرژی دهیم

چطور به چاکراهای بدن انرژی دهیم

 

۱ – افکار و اندیشه های مثبت بسازید، همان طور که گفتیم یکی از دلایل غیر فعال شدن چاکراهای اصلی بدن وجود افکار منفی و ناامید کننده هستند. کسانی که به مدت زیادی شروع به منفی بافی در هر زمینه ای می کنند به سرعت چاکراهای بدنشان بسته می شود باید به چیزهای خوب فکر کنید زیرا در غیر این صورت افکارتان دشمنی سرسخت برایتان می شوند که هم بیماری های روحی و هم بیماری های جسمی را رقم می زنند. به چیزهای خوب فکر کنید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید تا در سلامتی کامل باشید.

 

۲ – در معرض خورشید باشید، خورشید منبع انرژی قوی هست وقتی در مقابل خورشید قرار می گیرید انرژی را وارد بدن می کنید این روزها همه می‌دانیم که باید روزانه بدن خود را در مقابل نور خورشید قرار دهیم از این طریق به راحتی انرژی را وارد چاکراهای بدن می کنید.

 

۳ – منابع غذایی با رنگ چاکراها استفاده کنید، همان طور که گفتیم اشعه خورشید دارای انرژی است وقتی به مواد غذایی طبیعی می تابد انرژی را در آنها ذخیره می کند از منابع غذایی طبیعی که به رنگ چاکراها هستند استفاده کنید مثل رنگ سبز که در سبزیجات است یا رنگ قرمز که در میوه های تابستانی موجود است.

۴ – مواد معدنی چون سنگهای جواهر و معدنی نیز در خود انرژی دارند مثلا کریستال ساختارش مانند بدن اسنان است کریستالها انرژی را وسعت می دهند می توانید از جواهرات استفاده کنید یا سنگهای مخصوص را در قسمت های مختلف خانه بگذارید تا انرژی را گسترش دهند.

۵ – مراقبه پاکسازی چاکراها

5 – مراقبه پاکسازی چاکراها

با انجام دادن مدیتیشن می توانید مراکز انرژی بدن را فعال کنید و انرژی پاک را به میزان زیاد وارد بدن کنید. این پاکسازی به صورت تمرین های مراقبه و مدیتیشن انجام می گیرد.

باید در جایی که سکوت هست بنشینید.

چشمانتان را ببندید.

به تنفستان متمرکز شوید این مرحله بسیار مهم است زیرا با توجه به تنفس باعث می شوید که تمامی افکار دور ریخته شوند و شما در لحظه حال و اکنون به صورت آگاهانه قرار بگیرید چند نفس عمیق می کشید و با دم و بازدم قوی انرژی پراناها رو تجسم می کنید که در حال ورود به بدنتان هستند

می توانید برای تمرکز بیشتر از یک مودرا یا مانترا مخصوص هر چاکرا استفاده کنید مثلا مودرا یا ذکر چاکرای ششم اُم هست.

در این مرحله باید تک تک چاکراهای بدن از ریشه تا تاج را تجسم کنید که نور و ذرات انرژی را وارد آن قسمت می کنند.

وقتی نور و انرژی را وارد می کنید باید با رنگ مخصوص هر چاکرا آن را ادغام کنید مثلا رنگ چاکرای ریشه قرمز است باید ذرات سفید و نورانی را با رنگ قرمز در این قسمت که در آخرین مهره ستون فقرات است ادغام کنید.

جایگاه چاکراها

جایگاه چاکراها

 

دانستن اینکه چاکراهای اصلی بدن در کدام قسمت های بدن قرار دارند بسیار مهم است زیرا وقتی جایگاه هر چاکرا را می دانید پس آگاهانه بر همان قسمت تمرکز می کنید.

توجه و تمرکز بر هر قسمت مربوطه سبب می شود که آگاهی کامل شما به آن قسمت برود و می توانید نور و انرژی را با تمرینات بسیار به قسمتی که می خواهید هدایت کنید و زمانی که نور در حال عبور از بدنتان هست آن را احساس می کنید.

البته اگر بخواهید به صورت هر روز این کار را انجام دهید بهتر است که چاکراهای اصلی بدن از ابتدا تا انتها، فقط روزانه یکی از آنها پاکسازی شود اما اگر زمان و فرصت کافی ندارید می توانید در هفته دو الی سه بار به طور کلی و تمامی چاکراها را پاکسازی و مطهر کنید.

حتی می توانید به تجسم هم بپردازید تا هم زمان هم افکارتان مثبت و آرام شود و هم چاکراهای اصلی بدن در آرامش قرار گیرند تا بتوانند انرژی را جذب کنند.

جملات تاکیدی

جملات تاکیدی

 

۶ – جملات تاکیدی چاکرا بگویید، یکی از روشهایی که می توانید با آن حس و حالتان را همیشه خوب نگاه دارید جملات تاکیدی است زیرا این جملات بر روی ضمیرناخودآگاه تاثیر گذاشته و باورهای منفی و مخرب شما را بهبود می بخشد و وقتی افکارتان و ذهنتان مثبت و آرام باشد انرژی به راحتی وارد بدن و مراکز مهم که همان چاکرا هستند جریان میابد.

 

۷ – راههای دیگری هم وجود دارد همچون حمام با آب سرد و همزمان شکرگذاری و انتقال جریان انرژی به صورت آگاهانه به داخل بدن، ماساژ جایگاه های چاکراها به این شکل که وقتی این قسمت ها تحریک می شوند جریان انرژی به حرکت در می آید، موسیقی ملایم و آرامش بخش که باعث ایجاد حس آرامش و سکون می شود، به کوه و دشت و بیابان بروید با پای برهنه کمی راه بروید اجازه دهید انرژی از زمین مادر از طریق کف پاها وارد بدن شود، انجام تمرینات یوگا نیز کمک بسیار زیادی به حرکت جریان انرژی در بدن می کند.

نکته آخر:

در آخر باید بگوییم وقتی چاکراها در حال تطهیر و فعال شدن هستند باید به صورت آگاهانه سعی کنیم که تک تک سلولهای بدن فعال و پاکسازی شوند وقتی می گوییم آگاهانه یعنی تمامی تمرکز و توجه خود را در آن لحظه به جزء جزء بدن خود دهید،

باید ذهنتان را آماده این کار کنید همه چیز از ذهن و افکار انسان بر می آید اگر خوشحال و شاد زندگی کنید و از خودتان رضایت داشته باشید بدن فیزیکی و اثیری سالمی خواهید داشت در غیر این صورت معلوم می شود که ذهنی آشفته دارید و باید به اصلاح آن بپردازید.

 

همان طور که گفتیم این کار با تمرین و ممارست بسیار صورت می گیرد انجام تمرینات مراقبه و مدیتیشن شاید روزانه نیم ساعت از زمان شما را به خودش اختصاص دهد اما این کار باعث می شود که مراکز انرژی بدن یا همان چاکراهای بدن باز و فعال شوند

همه ما باید این زمان را به خودمان اختصاص دهیم همان طور که جسم نیاز به استراحت و تغذیه دارد روح انسان نیز نیاز به تغذیه و آرامش دارد در واقع می توان گفت اگر روح و دنیای درونی انسان در آرامش و سکون باشد تمامی مشکلات حل شده و ما زندگی شگفت انگیز را تجربه می کنیم.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x