تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پاکسازی چاکرای دوم (خاجی) چگونه انجام میشود

پاکسازی چاکرای دوم (خاجی)

چاکرای دوم یا خاجی دومین چاکرای اصلی بدن است، وظیفه این چاکرا تقویت بدن برای ایجاد سلامت روح و جسم است. به طور کلی چاکراهای اصلی بدن باید پاک و مطهر باشند زیرا در غیر این صورت بدن فیزیکی و کالبد اثیری انسان دچار اختلالات روحی و جسمی می شود،

در این مقاله از سایت متا راز با ما همراه باشید تا در مورد عملکرد و پاکسازی چاکرای دوم یا خاجی بیشتر بدانیم اما قبل از آن بهتر است که کمی در مورد تعریف چاکراها بیشتر بدانیم تا درک بهتری از اینکه چرا باید چاکرای خاجی را درمان و پاکسازی کرد، بیشتر بدانیم.

تعریف چاکرا

تعریف چاکرا

 

در مقالات قبلی به طور دقیق در مورد تعریف چاکراها صحبت کردیم اینجا هم به صورت مختصر توضیح می دهیم، چاکرا ها مراکز انرژی در بدن هستند که انرژی حیات و پراناها را وارد بدن می کنند.

در واقع بدن به صورت خود به خود نمی تواند انرژی حیات را وارد بدن کند و این کار را توسط چاکراها انجام می دهد درست مانند وقتی که شما غذا می خورید ابتدا غذا وارد گلو شده سپس از آنجا به قسمت های مختلف می رود و در نهایت به معده و سپس هضم می شود یعنی غذا مستقیم وارد معده نمی شود یک روند صورت می گیرد و این نشان می دهد که تمامی اجازی بدن با یکدیگر باید هماهنگ باشند بنابراین انرژی نیز با کمک چاکراها وارد قسمت های مختلف بدن می شود.

چاکراها به دو دسته تقسیم می شوند چاکراهای اصلی و چاکراهای فرعی که محل آنها نیز در به صورت مشخص در بدن اثیری قرار دارد.

چاکراهای اصلی

چاکراهای اصلی بدن از اهمیت بالاتری برخوردارند و اگر حتی یکی از آنها مسدود باشد عواقب ناخوشایندی از جمله بیماری های جسمی و روحی برای انسان به وجود می آورند. به این دلیل که انرژی حیات که مهمترین انرژی، برای بقا و زنده ماندن انسان است به راحتی نمی تواند وارد بدن شده بنابراین سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و قسمت های مختلف را دچار اختلال می کند و وقتی که انسان جسمی بیمار داشته باشد دنیای درونیش نیز بیمار می شود.

چاکراها مدام در حال چرخش به دور خود هستند و انرژی حیات را از میان شبکه ای از مجراهای باریک به نام نادی وارد بدن می کنند و عملکرد بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهند. چاکراهای اصلی بدن بین ۳ تا ۴ اینچ قطرشان است و کنترل کننده قطعی عملکردهای بدن فیزیکی و بدن اثیری هستند.

اگر یکی از چاکراهای اصلی بدن مسدود شود باید آن را پاکسازی کرد تا بدن و روح انسان به حالت تعادل و هماهنگی بازگردد.

حال ببینیم که چرا باید چاکرای دوم (خاجی)را پاکسازی و درمان کرد.

چرا باید چاکرای دوم پاکسازی شود

چرا چاکرای خاجی را درمان و پاکسازی کنیم

چاکرای خاجی که دومین چاکرای اصلی در بدن است از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است. نام سانسکریت آن سوادهیستانا می باشد که به معنای خانه مخصوص اوست و همچنین شیرینی و لذت جنسی را نیز در بر دارد.

رنگ چاکرا خاجی نارنجی است و هورمونهای مربوط به آن استروژن هستند و غدد مربوط به آن غدد جنسی هستند، عنصر وابسته به آن آب است.

جایگاه این چاکرا بین ناف و آلت تناسلی قرار دارد یا به عبارتی سه یا چهار انگشت پایینتر از ناف، که در مقابل شبکه عصبی خاجی قرار گرفته است.

مسدود بودن چاکرا دوم

اگر چاکرای دوم مسدود شود قسمت های مختلفی که مربوط به این چاکراها هستند نیز عملکردشان مختل می شود و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد، از قبیل:

مشکلات جنسی، بی انگیزگی، عدم لذت از زندگی مشترک و ارتباط با جنس مخالف، کمبود انرژی در بدن، تنفر یا وابستگی بیش از حد عاطفی، احساس دائمی گناه، سرکوب میل جنسی و ترس از ارتباط برقرار کردن با دیگران.

اگر این چاکرا پر کار باشد فرد در ارتباط عاطفی خود سریعا عاشق شده و احساساتی می شود و اگر کم کار باشد شخص بسیار بی تفاوت نسبت به روابط عاطفی و اجتماعی می شود.

در واقع رفتارها و احساساتی چون عصبانیت، خشم، رنج و غم و غصه، باعث اختلال در چاکرای دوم شده و آن را غیر فعال می کند.

همچنین بیماری های جسمی نیز در اثر بسته شدن چاکرای دوم ایجاد می شود همچون: پروستات و مشکلات مثانه، افراط و تفریط در غذا خوردن و به وجود آمدن چاقی، افراط و تفریط در روابط جنسی، و همچنین روابط جنسی ناسالم، مشکلات پوستی اختلالات جنسی، دردهای لگنی، اختلال در تولید مثل.

وقتی چاکرای دوم فعال و متعادل شود خلاقیت و رشد و پیشرفت فرد تضمین می شود روباط عاطفی و اجتماعیش متعادل است و به خوبی در اجتماع با جنس مخالف ارتباط برقرار می کند و روابطی سالم دارد و در کل فردی آرام است و از زندگی اشت لذت می برد و رضایت از خود دارد. رفتاری صادقانه و دوستانه دارد و دیگران نیز دوستش دارند.

فعالیت ها را بدون هیچ احساس گناهی انجام می دهد زیرا راه درست را انتخاب می کند، به دیگران اعتماد می کند و هیچ اجباری در کنترل کردن دیگران ندارد، احساساتی آرام و متعادل دارد، پر انرژی است، زندگی اش در شادی و نشاط است، بخش های مذکر و مونث را به خوبی می پذیرد.

روشهای پاکسازی چاکرای دوم (خاجی)

روشهای درمان و پاکسازی چاکرای خاجی

 

مراقبه برای پاکسازی چاکرای خاجی:

همان طور که می‌دانیم مدیتیشن روشی است که توسط آن به آرامش می رسیم و بدن، روح و ذهن خود را با یکدیگر هماهنگ و همسو می کنی.

توسط  مدیتیشن می توانیم برنامه ریزی درست انجام بدیم مدیتیشن سبب می شود بدن در حال تعادل قرار بگیرد زیرا در لحظه ای که به مدیتیشن ومراقبه می پردازید در لحظه حال زندگی می کنید و تماما حواس پنجگانه تان در اکنون است.

بنابراین می توانید از شهود خود الهام بگیرید و سلامت بدن و جسم خود را حفظ کنید.

تمرین پاکسازی چاکرای دوم

ابتدا جای ساکتی را انتخاب کنید و به حالت لوتوس بنشینید و به تنفس خود متمرکز شوید.

پنج نفس عمیق بکشید و تمامی تمرکز و حواس خود را به تنفستان دهید، آگاهانه به تنفس خود توجه کنید.

حال چشمان خود را ببندید و به صورت آگاهانه به جایگاه چاکرای دوم متمرکز شوید یعنی مابین ناف و آلت تناسلی.

حالا سعی کنید انرژی حیات و پراناها را در اطراف بدن ببینید و این ذرات سفید و نورانی را به صورت آگاهانه از راه بینی وارد بدن کنید.

حال انرژی حیات و نورانی را در کل بدن هدایت کنید می توانید این کار را از پاها شروع کنید یعنی انرژی و ذرات نورانی را از قسمت پاها به حرکت در بیاورید به سمت بالای بدن بکشید.

نور را در قسمت چاکرای خاجی چند ثانیه نگه دارید و این نور الهی را با نور نارنجی ادغام کنید ببینید که این دو نور به دو یکدیگر در حال گردش هستند و نور نارنجی هر لحظه که می گذره شفاف و درخشان تر میشه.

حالا انرژی حیات و به سمت شکم بیارید و از به سمت قلب هدایت بدید. سپس نور و ذرات الهی از گردن و گلو عبور می کنند و به صورت و گردی سر می روند.

نور به قسمت پشت بدن میاد پشت سر و پشت گردن و در بر می گیره و بعد به قسمت ستون فقرات و کمر میاد در اینجا شما گرمای مطلوبی احساس می کنید که در کمر و ستون فقرات جریان داره این گرما همان انرژی هست که شما احساس می کنید، سپس ذرات انرژی به لگن و پشت پاها میاد.

حالا باید نور را از بدن خارج کنید یعنی از قسمت انگشتان پا نور و ذرات درخشان را خارج کنید.

این قسمت بسیار اهمیت دارد زیرا باید به صورت آگاهانه ببینید که ذراتی تیره در حال خروج از انگشتان پاها هستند این ذرات تیره همان ناراحتی ها و افکار و اعمال نادرستی هست که باعث رنج جسمی و روحی در شما می شود شما این ذرات تیره و آگاهانه از بدن خارج می کنید.

چند ثانیه را در این حالت باقی بمانید اجازه دهید که انرژی و ذرات درخشان در بدن پخش شوند و ذرات تیره از بدن خارج شوند می توانید هم‌زمان از مانترای وام که مانترای مخصوص پاکسازی چاکرای دوم هست نیز استفاده کنید و به صورت آگاهانه به تنفس خود متمرکز شوید.

می توانید در طول تمرین موسیقی ملایمی را بگذارید و تصور کنید که در جنگل یا کنار دریا یا هر جایی که به شما آرامش می دهد باشید سپس ذرات تیره را از خود دور کنید و دور شدن آن را نظاره گر باشید.

در این مرحله از جملات تاکیدی مخصوص چاکرای خاجی استفاده کنید مثل:

متن جملات تاکیدی چاکرا

من پر انرژی شاد و سرزنده هستم

من خلاق هستم خلق می کنم من خلاقیت های بسیاری دارم

برای حل هر مسئله ای از خلاقیت هایم استفاده می کنم

من خودم را با مشخصات جسمی ام دوست دارم (مرد یا زن)

من در روابط عاطفی ام بسیار قوی هستم

به راحتی به جنس مخالف ارتباط برقرار می کنم

من از رابطه عاطفی ام لذت می برم

من با دیگران به راحتی ارتباط برقرار می کنم

دیگران را دوست دارم و به آنها احترام می گذارم

و…..

این تمرین را هر روز به مدت چهل روز انجام دهید و نتیجه اسرار آمیز آن را مشاهده کنید.

 یوگا انجام دهید

2 - یوگا انجام دهید

یوگا نیز حرکاتی دارد که همراه با انواع تنفس های مخصوص است و این کارها و حرکات در یوگا نیز چون به صورت آگاهانه صورت می گیرد می تواند باعث پاکسازی و فعالسازی چاکرای دوم شود.

 

۳ – از سنگها استفاده کنید

سنگ یاقوت و عقیق سرخ را می توانید تهیه کنید و در ناحیه جایگاه چاکرای خاجی بگذارید یا مثلا انگشتر یا سنگ عقیق را روزی چند دقیقه در دست بگیرید یا در انگشت خود قرار دهید.

 

۴ – از لباسها و رنگهای نارنجی استفاده کنید.

و ……….

نکته آخر:

در پایان باید بگویم که بهترین راه برای اینکه چاکراها راپاکسازی کنیم انجام تمرین مدیتیشن پاکسازی چاکراهای بدن است و باید بدانیم که همه چاکراها را همراه با هم  پاکسازی کنیم از چاکرای اول تا چاکرای تاج، هنگام تمرینات توجه داشته باشید که انرژی را خیلی آهسته و آرام وارد بدن کنید زیرا سریع انجام دادن این کار نه تنها تاثیر مثبت ندارد بلکه ممکن است بدن مقاومت کند و تاثیرات منفی تری به وجود بیاید.

در پاکسازی چاکرای دوم تغذیه نیز قطعا تاثیر دارد مثلا می توانید از میوه هایی به رنگ نارنجی استفاده کنید مثل پرتغال و …همچنین پیاده‌روی نیز بی تاثیر نیست بلکه پیاده‌روی خودش به تنهایی می تواند یک تمرین پاکسازی چاکرای دوم باشد.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی ثقفی

سلام عزیز دل دست شما درد نکنه ماشالله به این همه تسلط

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x