تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

توصیه های وارن بافت برای ثروتمند شدن

توصیه های وارن بافت برای ثروتمند شدن

در این مطلب ۷ نکته مهم از توصیه های وارن بافت درباره موفق شدن در بازار کار و رسیدن به ثروت را برای شما آماده کرده ایم .
وقتی که هدفی را برای خود در نظر می‌گیریم و مصمم می‌شویم که به‌سمت آن برویم سعی می‌کنیم ویژگی‌هایی را در شخصیت خود به‌وجود آوریم؛ خودمان را به تلاش کردن عادت می‌دهیم، در مسیری که می‌رویم از خود پشتکار نشان می‌دهیم، … .

اما یکی از ویژگی‌هایی که برای رسیدن به هدف لازم است عمل کردن به توصیه‌های افرادی است که به آن چه که ما دنبالش هستیم رسیده‌اند. مسلماً تجربه کردن تجربه‌ای که دیگران داشته‌اند کار بیهوده‌ای است.

پس بیایید ببینیم وارن بافت چه توصیه‌هایی برای ثروتمند شدن به ما می‌کند.

نکته اول از توصیه های وارن بافت: از متفاوت بودن نترس

نکته اول از توصیه های وارن بافت

وقتی که می‌خواهید سهام شرکتی را بخرید به قیمت روز آن نگاهی می‌اندازید. می‌بینید که قیمت آن پایین است و روند نزولی ارزش آن هم ادامه دارد. افراد عادی در این وضعیت به خرید آن علاقه‌ای ندارند. شما در مورد خریدن یا نخریدن این سهام چه تصمیمی می‌گیرید؟

توصیه ‌های من (وارن بافت) برای ثروتمند شدن متفاوت بودن است. ممکن است که سهام یک شرکت در روند نزولی قیمت قرار دارد اما ارزش ذاتی سهام هم آن را تأیید می‌کند؟ اگر ارزش ذاتی چیز دیگری می‌گوید کار متفاوت آن است که به خرید آن اقدام کنید تا در آینده به سود برسید. این متفاوت بودن جرأت می‌خواهد.

اگر از این نترسید که کاری را، برخلاف کاری که اکثر افراد در حال انجام آن هستند، در پیش بگیرید به مورد مهمی از توصیه های وارن بافت برای ثروتمند شدن عمل کرده‌اید.

نکته دوم از توصیه های وارن بافت:  سودت را وارد چرخه‌ کن!

نکته دوم از توصیه های وارن بافت

ما قصد داریم که ثروتمند و پولدار شویم. برای این کار حتماً لازم است که سرمایه‌ی اولیه برای کسب درآمد را بیشتر کنیم. دو راه برای این کار به نظر می‌رسد:

  • جذب سرمایه
  • وارد کردن سود به چرخه‌ی سرمایه

شما کدام راه را می‌روید؟ شاید بهتر است که خودمان به این سؤال جواب ندهیم و توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن را بررسی کنیم.

راه دوم را برای افزایش سرمایه اولیه توصیه می‌کند. او می‌گوید که سودت را خرج نکن. اگر می‌خواهی پولدار شوی به این توصیه شک نکن.

با وارد کردن سود به چرخه‌ی سرمایه‌گذاری منبع اولیه‌ی ما برای کسب سود بیشتر زیاد می‌شود. همچنین این کار ما را از تلاش برای جذب سرمایه بی‌نیاز می‌کند. وقتی خودمان می‌توانیم منبع سرمایه‌گذاری را زیاد کنیم چرا انجام ندهیم.

به‌کارگیری سود برای کسب درآمد ما را از قرض کردن و وام گرفتن هم ‌بی‌نیاز می‌کند. پس اگر می‌خواهی که در مسیر کسب درآمد و سرمایه‌گذاری باقی بمانی بهتر است همیشه به این مورد از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن پایبند بمانی؛ سودت را به چرخه‌ی سرمایه‌گذاری بیاور و کسب درآمد کن!

وارن بافت، یک ثروتمند آمریکایی که همیشه اسم او در رقابت با افرادی مثل جف بزوس دیده می‌شود،

نکته سوم از توصیه های وارن بافت: حساب‌شده عمل کن

نکته سوم از توصیه های وارن بافت: حساب‌شده عمل کن 

وقتی که مضطرب می‌شوید و راهی برای حل مشکل‌تان به ذهن نمی‌رسد بی‌اختیار کارهای بیهوده‌ای انجام می‌دهید؛ مثلاً ناخن خود را می‌جویید. این کارها غیرارادی است و درماندگی ما را نشان می‌دهد.

ممکن است ضررهایی که می‌کنی آنقدر تو را مضطرب کند که کار بیهوده‌ای مثل خوردن شست دستت را انجام دهی.

اگر می‌خواهی در مسیر رسیدن به ثروت، انگشت شستت سر جایش باقی بماند حساب‌شده عمل کن؛

وارن بافت در کودکی این مورد را تجربه کرده بود که قبل از اقدام به کسب درآمد باید ارزش منبع درآمد را بررسی کند.

پدربزرگ او انجام کاری را در ازای دستمزد به او پیشنهاد می‌دهد. .وارن بافت معامله را قبول می‌کند و با دوستش کار مورد نظر را انجام می‌دهد. وقتی که کار به آخر می‌رسد و دستمزد را دریافت می‌کند می‌بیند که زمان صرف شده با دستمزد همخوانی ندارد. اگر می‌دانست که کار این‌قدر طول می‌کشد معامله را قبول نمی‌کرد.

حساب‌شده عمل کردن برای رسیدن به پول، از توصیه های وارن بافت برای ثروتمند شدن، موردی است که باید تجربه و تمرین شود. همچنین از تجربیات افرادی مثل جف بزوس، بیل گیتس و … هم باید استفاده کرد؛ باید دید که آنها برای مؤفقیت کسب‌وکارشان چگونه عمل کردند.

وقتی به فعالیت در یک بازار مالی مثل ارز دیجیتال مشغول هستید یک سیستم معاملاتی را برای خود انتخاب می‌کنید. با سیستمی که کار می‌کنید حد سود و ضرر را می‌توانید در هر معامله تعیین کنید. حال وقتی می‌خواهید معامله کنید باید به این فکر کنید که آیا وضعیت شما ظرفیت تحمل ضرر را دارد اگر روند قیمت به حد ضرر برخورد کند؟

گرفتن تصمیمات درست در مسیر ثروتمند شدن باعث می‌شود که کارهای حساب‌شده‌ای را انجام دهیم. با عمل کردن به این مورد انگشت شست ما در آخر مسیر سر جایش باقی می‌ماند.

از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن که تو را از اضطراب نجات می‌دهد.

نکته چهارم از توصیه های وارن بافت : هزینه‌های خرد را نادیده نگیر!

نکته چهارم از توصیه های وارن بافت : هزینه‌های خرد را نادیده نگیر!

توجه به هزینه‌های خرد از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن است.

اگر در کسب‌وکار خود هزینه‌ی خردی مثل دستمال توالت را هم در نظر بگیرید ایرادی به شما وارد نیست و به حرف دیگران هم گوش نکنید؛ وارن بافت از کار شما حمایت می‌کند.

وقتی قصد ما این است که پولدار شویم و به ثروت برسیم باید کنترل حساب مالی خود را در دست بگیریم. باید بدانیم:

  • چه میزان سرمایه را وارد یک معامله می‌کنیم؟
  • آیا ضررها در آستانه‌ی تحمل قرار دارد؟
  • منابع در کجا مصرف می‌شوند؟
  • می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد؟

آگاه بودن به هزینه‌های خرد دقت و توجه ما را به وضعیت مالی خود نشان می‌دهد. این مورد تمرینی است تا همیشه ذهن‌مان بیدار بماند و به‌موقع از اتفاقاتی که در اطراف ما رخ می‌دهد آگاه شویم.

ما می‌خواهیم ثروتمند شویم. اگر شکست خوردیم و عامل آن را هزینه‌های خرد تشخیص دادیم نباید تعجب کنیم. راز موفقیت فردی مثل وارن بافت در بازار سرمایه توجه به جزئیات در کسب‌وکار خود است.

توجه به هزینه‌های خرد، از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن، را وسواس ندانیم.

نکته پنجم از توصیه های وارن بافت : برای ماندن اصرار نکن!

پولدار شدن با حساب و کتاب سروکار دارد و نمی‌شود با احساسی عمل کردن به ثروت رسید.

یکی از موارد تصمیم‌گیری در کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری ورود و خروج است.

به‌طور معمول در مورد داخل شدن به یک بازار یا معامله وسواس آن‌چنانی از خودمان نشان نمی‌دهیم. در اینجا ما هنوز سرمایه‌ی اولیه را داریم و بهتر می‌توانیم منطقی عمل کنیم. اما در مورد زمان خروج ممکن است به‌احتمال زیاد احساسی عمل کنیم.

توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن شامل لحظات خروج هم می‌شود. وارن بافت به ما می‌گوید که اگر شرایط، نشانی مبنی بر خروج است بدون اصرار کردن بیرون بیاییم.

با ورود به یک بازار و با گذشت زمان ممکن است که به سودهایی برسیم و ما را به آن بازار دلگرم کند.

یا اینکه ضررهایی را دیده‌ایم و انتظار داریم که روند بازار آنها را جبران کند. در هر صورت مقاومتی برای ماندن در بازار در هر شرایطی احساس می‌شود. اگر تسلیم این احساس شویم و به علامت خروج توجه نکنیم از هدف خودمان، پولدار شدن، دورتر خواهیم شد.

در مورد دلبستگی بیش از حد به یک بازار مالی یا کسب‌وکار باید خیلی مراقب بود. این دلبستگی باعث مقاومت بیشتر ما برای خروج در مواقع لازم می‌شود.

نکته ششم از توصیه های وارن بافت : عجله نکن!

وارن بافت برای عجله نکردن در مسیر رسیدن به ثروت زن باردار را مثال می‌زند.

یک زن باردار پس از نه ماه نوزاد خود را به‌ دنیا می‌آورد. این نه ماه زمان متعادلی برای تولد یک بچه‌ی سالم است. اگر زن باردار در کمتر از نه ماه یا بیشتر از آن وضع حمل کند نوزاد او متوجه خطراتی است که سلامتی بچه را تهدید می‌کند.

برای رسیدن به ثروت باید صبر کرد. باید کسب‌وکار یا مورد سرمایه‌گذاری را شناخت، برنامه‌ریزی کرد، دانش مورد نظر را آموخت و در آخر باید شروع به راه رفتن کرد.

اگر قدم‌های خود را با صبوری برداریم و همچنین در موارد ضرر ناامید نشویم و تصمیم درست را بگیریم به‌موقع به هدف خودمان می‌رسیم.

همیشه این مورد از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن را به خودت یادآوری کن: «به‌موقع می‌رسی؛ عجله نکن!»

نکته هفتم از توصیه های وارن بافت: معنای مؤفقیت واقعی را بدان!

نکته هفتم از توصیه های وارن بافت: معنای مؤفقیت واقعی را بدان!

یک مورد معنوی هم در بین توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن دیده می‌شود و آن دعوت به معنای واقعی مؤفقیت است.

پیرمرد ثروتمند آمریکایی که الگویی برای رسیدن به یک کسب‌وکار موفق است در امور خیریه بیل و ملیندا گیتس مشارکت دارد و نود و نه درصد ثروت خود را به این کار اختصاص داده است. وارن بافت موفقیت واقعی را در ارتباط خوب با اطرافیان خود می‌داند.

پول فقط ابزاری است که باید با آن به احساس خوشایندی در زندگی رسید. زمینه‌ی این احساس، بودن در بین دوستان و آشنایان است.

توجه به این مورد از توصیه ‌های وارن بافت برای ثروتمند شدن راهنمای معنوی خوبی برای ما است. در مواقع شکست و ضرر به ما یادآوری می‌کند که تنها نیستیم و در زندگی واقعاً شکست نخورده‌ایم تا وقتی در بین دیگران هستیم.

در آخر

بعضی از توصیه‌ های وارن بافت برای ثروتمند شدن را گفتیم. اگر به این توصیه‌ها دقت کنید می‌بینید که بصیرتی به شما در مسیر پولدار شدن می‌دهند؛ احتمالاً کنجکاو می‌شوید که زندگینامه‌ی او را بخوانید و با راهی که برای پولدار شدن طی کرده است آشنا شوید. اگر کنجکاو شدید حتماً شرح حال وارن بافت را بخوانید؛ به نکات بیشتری برای مؤفقیت در مسیر پولدار شدن می‌رسید.


منبع محتوا:

www.bankrate finance

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x