تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

آدم های شاد چه خصوصیاتی رفتاری دارند؟

آدم های شاد چه خصوصیاتی دارند؟

پیش از آن که وارد بحث اصلی، آدم های شاد چه خصوصیات رفتاری فوق‌العاده ای دارند ؟ شویم مقدمه ای درباره زندگی آدم های شاد بیان می کنیم.

یکی از ویژگی های بسیار خوب و مناسب یک شخص،شاد و پر انرژی بودن او می باشد. آدم های شاد دارای روحیه بسیار قوی و بالایی هستند و همچنین از خصوصیت مهربانی فراوانی نیز برخوردار می باشند.

یکی از اهمیت ویژگی های بسیار مهم رفتاری افراد شاد در ارتباط با دیگران، مورد توجه و محبوب قرار گرفته شدن از طرف اطرافیان می باشد.

این ویژگی رفتاری در افراد شاد شخصیت آن ها را بسیار محبوب و دوست داشتنی می کند. انسان های شاد علاوه بر انرژی که از طریق رفتار و عملکرد خود به دیگران وارد می کنند، انرژی و نشاط بسیار زیادی نیز در وجود خود دارند.

سبک زندگی آدم های شاد

سبک زندگی آدم های شاد

سبک زندگی آدم های شاد به گونه ای می باشد که در برابر سختی ها و ناملایمات زندگی سر خم نمی کنند و اجازه نمی دهند که مشکلات ریز و درشت، نگرانی و پریشانی را جایگزین شادی آن ها کند.

ویژگی های رفتاری مهم در آدم های شاد

آدم های شاد دارای یک سری خصوصیات ویژه در رفتار خود می باشند که با به کارگیری این دسته از ویژگی ها در رفتار و عملکرد خود، شادی و نشاط را در زندگی خود به جریان انداخته اند. در ادامه به بررسی چند مورد از این ویژگی ها می پردازیم:

لذت بردن از چیز های کوچک :

یکی از ویژگی های بسیار مهم آدم های شاد، لذت و احساس خوب از داشتن چیز های کوچک در زندگی می باشد. انسان های شاد همواره در زندگی خود به هر چیزی که در اطراف آن ها می باشد عشق و محبت می ورزند. افراد شاد سعی می کنند از تمام مراحل زندگی خود چه در سختی و چه در آسایش نهایت استفاده و همچنین لذت کافی را ببرند.

داشتن عشق به خود :

خود دوستی و به خود عشق ورزیدن از دیگر ویژگی های مهم آدم های شاد می باشد.این افراد در زندگی خود به این نتیجه رسیده اند که تنها کسی در ادامه در کنار آن ها می باشد و مقاومت می کند، شخص خودشان می باشند از این رو آن ها سعی می کنند خود را دوست داشته باشند.

زندگی کردن لحظه :

از دیگر ویژگی های رفتاری آدم های شاد، زندگی کردن درزمان حال  می باشد. این ویژگی یکی از خصوصیات رفتاری مهم و اساسی در آدم های شاد می باشد. این افراد سعی می کنند وقایعی که مربوط گذشته خود هستند را فراموش کنند و همچنین هیچ پیش بینی از آینده خود که موجب نگرانی آن ها می شود را انجام نمی دهند.

ارتباط با افراد شاد :

ارتباط با افراد شاد :

ارتباط داشتن با افراد شاد از دیگر خصوصیات رفتاری مهم در آدم های شاد می باشد.آن ها همواره سعی می کنند با انسان های مثبت اندیش و پر انرژی در زندگی خود تعامل و همنشینی داشته باشند.

خصوصیات رفتاری که آدم های شاد نمی پسندند

آدم های شاد در سبک زندگی خود از یک سری اصول و رفتار هایی دوری و پرهیز می کنند. در ادامه به چند مورد از این رفتار ها اشاره می کنیم:

اهمیت ندادن به تایید از قضاوت دیگران :

یکی از خصوصیات رفتاری آدم های شاد که به آن ارزش زیادی در زندگی خود نمی دهند، مورد اهمیت قرار گرفتن از طرف دیگران است. آن ها سعی می کنند طبق قواعد و اعتقادات خود در زندگی پیش بروند و کاری را درست و با اهمیت است را انجام می دهند، در واقع آن ها به تایید کردن نتیجه کار خود از طرف افراد مختلف در زندگی اهمیت زیادی نمی دهند.

به دارایی مادی وابسته ذهنی نیستند

از دیگر ویژگی های اخلاقی و رفتاری انسان های شاد، اهمیت ندادن به پول و مادیات زندگی می باشد. آن ها ملاک خوشبختی و آسایش را در داشتن پول نمی دانند بلکه در داشتن دل شاد و سلامتی و همچنین لذت بردن از زندگی خلاصه می کنند.

اهمیتی به جبران بخشش از طرف دیگران نمی دهند :

آدم های شاد همواره در زندگی خود برای شاد و خوشحال بودن خود به دیگران محبت و بخشش می کنند اما هیچ توقعی از آن افراد برای جبران محبت های خود ندارند.

همیشه حق را به خود نمی دهند :

افراد شاد در مسائل مختلف زندگی همیشه و در هر زمینه ای حق را به خود نمی دهند. آن ها می‌دانند که یک انسان در تمامی مسائل تمام اطلاعات را نمی داند و ممکن است اشتباه و خطا کند پس از این رو به دیگران نیز حق می دهند.

اهمیت ندادن به محیط های نامساعد :

آدم های شاد سعی می کنند خود را با شرایط وفق بدهند و از گله و شکایت در مورد شرایط پیش آمده دوری می کنند زیرا میدانند زندگی قابل پیش بینی نیست.

سه دشمن اصلی شادی

۱-دشمن اول شادی، فکر کردن و غصه خوردن به چیزهایی می باشد که در زندگی به دست نیاوردیم و یا نرسیدن به برخی از آرزو ها است.

۲-دشمن دوم در نابودن کردن شادی زندگی، فکر کردن به چیزهایی است که در زندگی داشتیم ولی بعدا به دلایل مختلف از دست دادیم. این مورد می تواند تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن شادی و زیاد شدن غم و اندوه کند.

۳-دشمن سوم چیزهایی می باشد که کمتر به دست آوردیم و یا فکر کردن به مواردی می باشد که برای آن ها تلاش شده است اما نتیجه ای حاصل نشده.

هر شخصی در هر لحظه و یا در طول ۲۴ ساعت روز ممکن است به این سه دام وارد شود.

وارد شدن به هر یک از این موارد باعث به وجود آمدن یک غمی می شود و همچنین باعث می شود شخص در یک دوره باطل غمگینی و ناسپاسی قرار گیرد که این خودش باعث فقدان بیشتر می شود.

هر شخصی در زندگی خود باید این چرخه را معکوس کند یعنی باید به جای ناسپاسی به نعمت ها فکر کرده و شکر گذار باشد. باید به گونه ای فکر کند که شاید در چیزهایی که به دست نیاورده است حکمتی بوده و یا شاید چیزهایی که از دست داده است نیز قرار است که بهتر از آن جایگزینش شود و به اهداف بهتری دسترسی پیدا کند.

سه دشمن اصلی شادی

چند راهکار کاربردی آدم های شاد در ایجاد شادی

صبر، مهربانی، راستی و صداقت، تواضع و فروتنی، نیت خیر، آرامش، هماهنگی و عشق، از کیفیات و خصوصیات رفتاری فوق‌العاده آدم های شاد می باشد که با به کارگیری این ویژگی ها هرگز پیر نمی شوند و یا به عبارتی خیلی دیر تر پیر می شوند.
اگر افراد مختلف در زندگی خود به ایجاد این کیفیت ها در صحنه زندگی توجه و دقت بیشتری داشته باشند، همیشه از لحاظ روحی جوان و شاد خواهند بود.

در ادامه چند مورد از ویژگی های رفتاری کاربردی که افراد می توانند برای داشتن یک زندگی شاد و موفق از آن ها استفاده کنند و یا در خصوصیات رفتاری خود آن ها را جای دهند.
۱ – صبور و شکیبا بودن، تاثیر بسیار زیادی در شادی به همراه دارد
۲- خندان و مهربان بودن نیز یکی از راهکار های کاربردی در ایجاد شادی و محبت می باشد
۳- متواضع و فروتن بودن در زندگی
۴- صادق و راستگو بودن در مسائل مختلف زندگی
۵- شکر گزاری از تمامی نعمت های الهی
۶- بخشنده بودن در بسیاری از بخش های زندگی
۷- عیب جو و خرده گیر نبودن نیز بسیار می تواند در ایجاد شادی کمک کند
۸- منطقی بودن در زندگی
۹- شکرگذاری بابت داشتن تن سالم و زندگی خوب در به وجود آمدن شادی بسیار مفید می باشد
۱۰- کمک کردن به سه نفر در روز حتی با زدن یک لبخند ساده و یا انجام یک عمل کوچک
۱۱- فکر کردن به چیزهایی که باعث شده است که حتی برای یک لحظه در شادی بوده اید با مرور تمام جزئیات، باعث به وجود آمدن یک حس سرخوشی و نشاط می شود
۱۲- ورزش کردن باعث به وجود آوردن حس سلامتی و همچنین داشتن حس فیزیکی بسیار خوبی می شود

سخن پایانی

آدم های شاد به علت برخورداری از ویژگی های محبوب و خاص از جایگار ویژگی ای برخوردار می باشد.

آدم های شاد در زندگی خود سرشار از انرژی مثبت و حس های بسیار خوبی هستند واین عامل باعث داشتن یک زندگی بسیار خوب می شود.
این دسته از افراد در برابر مشکلات متفاوت در راه زندگی پیش روی خود بسیار مقاوم هستند زیرا این موضوع را می‌دانند که مشکلات در زندگی دوام زیادی ندارند و برای رد شدن از پل سختی ها باید صبر و تحمل را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

پیشنهاد می شود برای داشتن یک روحیه جوان و تازه اصول و سبک زندگی سالم ، آدم های شاد را در زندگی خود به کار بگیرید.

انسان های شاد در مسیر زندگی خود از یک روحیه بسیار قوی و نیرومندی برخوردار هستند و این عامل باعث قدرتمند شدن و موفقیت آن ها در زندگی می شود.

منابع

psychcentral

lifehack


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x