تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

‌سنگ‌ درمانی و چاکراهای بدن

‌سنگ‌ درمانی و چاکراهای بدن

شاید شما هم جزو افرادی باشید که عقیده دارند سنگ‌ها ‌می‌توانند مقدار زیادی انرژی و حتی قدرت درمانی را در خود نگه دارند. در واقع بسیاری از مردم به این نظریه معتقد هستند.

این مسئله به این دلیل است که کریستال‌ها و سنگ‌های قیمتی طی میلیون‌ها سال در زیرزمین شکل ‌می‌گیرند.

گرچه هیچگونه شواهد علمی‌ برای سنگ درمانی و اینکه استفاده از سنگ‌ها و مزایای آن‌ها یک روش درمانی محسوب ‌می‌شود، وجود ندارد؛ اما تقریبا اکثر مردم غالبا به دنبال مزایای فوق‌العاده سنگ‌ها هستند.
دیدگاهی در این رابطه وجود دارد که بیان ‌می‌کند کریستال‌ها و سنگ‌های خاص، انرژی ارتعاشی زیادی دارند که ‌می‌توانند این انرژی را به افراد منتقل کرده و تعادل انرژی را در آن‌ها ایجاد کنند.

 چاکراها چیستند و چه تأثیراتی دارند؟

چاکراها مراکز انرژی حیاتی در کالبد انسان محسوب ‌می‌شوند.
آن‌ها ‌می‌توانند نیروهای غیرقابل مشاهده را از عالم بیرون دریافت کرده و با جذب آن‌ها درون وجود افراد، پایگاه قدرتمندی برای روح ایجاد کنند.

برای درک بهتر عملکرد چاکراها یک ماهواره‌ای را تصور کنید که اطلاعات زیادی را از دنیای بیرون دریافت کرده و حتی اطلاعاتی را نیز به بیرون ارسال ‌می‌کند.
عملکرد چاکراها بسیار مشابه با عملکرد همین ماهواره‌ها است که روی سه بعد اصلی وجود انسان یعنی ذهن، روح و بدن تاثیرگذار خواهند بود.

به همین دلیل ‌می‌توان گفت جریان دائمی‌ ورود و خروج انرژی به چاکراها غیرقابل اجتناب است و در واقع احتمال اینکه در هر زمانی چاکراها دچار عدم‌تعادل شوند، وجود دارد.

در این‌صورت اگر عملکرد چاکراها دچار اختلال شود، عملکرد سه بعد اصلی انسان نیز مختل خواهد شد. به‌عبارتی، بروز عدم‌ تعادل در مرکز گردش انرژی فردی یا همان انسداد در چاکراها ‌می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات جسمی، روانی، روحی و عاطفی در افراد شود.
به همین دلیل گفته ‌می‌شود سلامت چاکراها با سلامت همه‌جانبه انسان در ارتباط است.

هریک از چاکراها‌ هاله و رنگ مخصوص به خود را دارند و به بخش مجزایی از بدن، افکار و احساسات انسان‌ها مربوط ‌می‌شوند.
در این‌صورت عدم تعادل در هر یک از این چاکراها ‌می‌تواند منجر به بروز مشکلات در آن قسمت از بدن و همچنین بروز مشکلات درونی و روانی مربوط به آن باشد.

شما‌ می‌توانید از روش‌های مختلفی برای تنظیم تعادل چاکراها استفاده کنید تا از این مشکلات جلوگیری کرده باشید.
اینجاست که پای سنگ‌درمانی به میان ‌می‌آید. سنگ‌درمانی یا همان کریستال‌درمانی رایج‌ترین و ساده‌ترین روش برای ایجاد تعادل در چاکراها است.

‌سنگ‌درمانی و چاکراها: نحوه انتخاب سنگ چاکرای مناسب

‌سنگ‌درمانی و چاکراها: نحوه انتخاب سنگ چاکرای مناسب

یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب سنگ چاکرای مناسب این است که از شهود خود استفاده کرده و سنگ‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید.
برای این منظور، سنگ‌ها را درصورت امکان شخصا بررسی کرده و آن‌ها را در دست خود بگیرید. ممکن است با در دست‌گرفتن برخی از سنگ‌ها احساس متفاوتی داشته باشید.

اگر احساساتی مانند سوزن‌سوزن‌شدن، هیجان یا حتی سوزش داشته باشید، به این معنا است که سنگ موردنظر برای شما مناسب است.
حتی ممکن است به درخشش و بافت سنگ نیز علاقه نشان دهید. همچنین در صورتی‌که امکان بررسی دقیق سنگ چاکرای به‌صورت فیزیکی وجود نداشته باشد، شما ‌می‌توانید کاملا با ظاهر و احساس خود سنگ موردنظرتان را انتخاب کنید.

سنگ‌درمانی و چاکراها: نحوه استفاده از سنگ‌های چاکرا

به‌طور قطع ‌می‌توان گفت که هیچ روش درست یا نادرستی برای استفاده از سنگ‌های چاکرا وجود ندارد و افراد ‌می‌توانند بسته به عقیده خودشان از این سنگ‌ها به روش‌های مختلف استفاده کنند.
ما در این قسمت از مقاله، بهترین و رایج‌ترین روش‌های استفاده از سنگ‌های چاکرا را ذکر کرده‌ایم که شما ‌می‌توانید با استفاده از این روش‌ها از سنگ‌های چاکرای خود استفاده کنید:

۱. مدیتیشن

مدیتیشن و سنگ درمانی چاکرا

یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار استفاده از سنگ‌های چاکرا، مدیتیشن است.
مدیتیشن با استفاده از سنگ‌های چاکرا بسیار ساده انجام ‌می‌شود. تنها کافی است هنگام تمرکز یا همان مدیتیشن سنگ چاکرای خود را درون دستتان نگه دارید یا آن‌ را در نزدیکی خود قرار دهید. پس از آن در طول مدیتیشن توجه خود را به مرکز چاکرای موردنظر معطوف کنید.

۲. استفاده فیزیکی

شما ‌می‌توانید سنگ‌ها را به‌صورت فیزیکی روی بدن خود و در نقطه‌های مختلف چاکراهای بدن قرار دهید.

این روش از روش‌های رایج استفاده از سنگ‌های چاکرا است که توسط متخصص این کار انجام شده و غالبا با نام درمان بلور یا ‌سنگ‌درمانی نیز شناخته ‌می‌شود.
در طول این روش، شما باید به پشت دراز کشیده و متخصص کریستال در مدت‌زمان معین با استفاده از سنگ‌های چاکرا این روش برای شما انجام خواهد داد.

گرچه خود شما نیز ‌می‌توانید به‌صورت فیزیکی از سنگ‌های چاکرا استفاده کنید. برای این کار کافی است سنگ را روی چاکرای مخصوص قرار داده و چشمان خود را ببندید.
سپس نفس‌های عمیق بکشید. هنگام دم تصور کنید که سلامتی و انرژی به بدن شما وارد شده و هنگام بازدم نیز تصور کنید که انرژی‌های منفی، بیماری‌ها و خستگی‌ها از وجود شما بیرون ‌می‌رود.
هنگام این کار باید کاملا تمرکز کرده و به انرژی‌هایی فکر کنید که از طریق سنگ به شما منتقل ‌می‌شوند.

۳. جواهرات سنگی

جواهرات سنگی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استفاده از سنگ‌های چاکرا، استفاده از آن‌ها به‌صورت جواهرات است. شما ‌می‌توانید سنگ چاکرای مورد نظر خود را به‌صورت دستبند، گردنبند یا حتی گوشواره استفاده کنید. در این‌صورت نیز از انرژی و مزایای فوق‌العاده این سنگ‌ها بهره‌مند ‌می‌شوید.

۴. حمام

شما ‌می‌توانید سنگ چاکرای موردنظر خود را در حمام استفاده کنید. اما در این مورد توجه داشته باشید که برخی از سنگ‌ها نباید با آب در تماس باشند؛ در غیراینصورت ممکن است خواص خود را تغییر دهند. به همین دلیل توصیه ‌می‌شود قبل از اینکه سنگ چاکرای خود را در حمام استفاده کنید، در رابطه با ویژگی‌های آن تحقیق کنید.

۵. شبکه بلوری

شما ‌می‌توانید با استفاده از سنگ‌های چاکرا یک شبکه بلوری زیبا برای خود ایجاد کنید. طبق عقیده بسیاری از مردم، شبکه‌های کریستالی بسیار قدرتمند هستند و غالبا هندسه مقدس را برای افزایش خواص درمانی بلورهای چاکرا، ترکیب ‌می‌کنند. این روش، پیشرفته‌ترین روش برای استفاده از سنگ‌های چاکرا محسوب ‌می‌شود که با استفاده از آن شما انرژی بی‌شماری از سنگ‌های بی‌نظیر چاکراهای مختلف بدن را دریافت خواهید کرد و از مزایای آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

نحوه فعال‌سازی سنگ‌های چاکرا

شاید جالب باشد بدانید که برای استفاده از سنگ‌های چاکرا، فعال‌سازی آن‌ها نیز اهمیت دارد. در واقع، اگر شما بخواهید برای بهبود و یا دریافت بهتر مزایای این سنگ‌ها، از آن‌ها استفاده کنید باید به پاکسازی چاکرا های بدن آن‌ها توجه داشته باشید. این مسئله به این دلیل است که طی فرآیند پاکسازی و فعال‌سازی، انرژی و اثر منفی سنگ‌های چاکرا پاک شده و در نتیجه آن، این سنگ‌ها کارایی مناسب خود را به دست ‌می‌آورند.

سنگ‌های چاکرا، در کنار مزایا و انرژی فوق‌العاده‌ای که دارند، ‌می‌توانند در طی کار درمانی و یا سایر موارد استفاده، انرژی منفی را جذب کنند. به همین دلیل تمیزکردن و فعال‌کردن آن‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است.
در این صورت شما ‌می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، پاکسازی و فعال‌سازی سنگ‌های چاکرای خود را انجام دهید:

نحوه فعال‌سازی سنگ‌های چاکرا

 

• شما ‌می‌توانید برای اینکار از آب روان یا آب شور استفاده کنید؛ آب‌هایی که دارای نمک‌های خالص دریایی، نمک‌های کوهستانی و یا نمک‌های غیرصنعتی هستند.
• برای اینکار ‌می‌توانید سنگ چاکرای خود را در معرض نور خورشید قرار دهید.
• همچنین ‌می‌توانید هنگام ماه کامل سنگ چاکرا را در فضای بیرون قرار دهید.
• شما ‌می‌توانید از یک سنگ قیمتی بزرگ‌تر استفاده کنید و یا سنگ چاکرای خود را درون یک شبکه بلوری قرار دهید.
• استفاده از فرکانس‌های صدا مانند کاسه تبتی یا استفاده از کلمات معنوی و جملات تاکیدی  پاکسازی چاکرا مؤثر هستند.
در نهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از این روش‌ها برای برخی سنگ‌های چاکرای خاص توصیه نمی‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از این روش‌ها در رابطه با سنگ چاکرای خود و ویژگی‌هایش تحقیق کنید تا بتوانید روشی مناسب و مؤثر برای پاکسازی و فعال‌سازی سنگ قیمتی خود انتخاب کنید.

 نکات مورد توجه در استفاده از سنگ‌های چاکرا

تقریبا تما‌می‌ سنگ‌های قیمتی باعث پرتوافکنی در چاکراهای مختلف بدن انسان ‌می‌شوند. در این‌صورت حتی ارتعاش بسیار ضعیف و یا رنگ آن‌ها ‌می‌توانند برای درمان مفید باشند. در این میان، توجه به نکات زیر برای استفاده موثرتر از این سنگ‌ها اهمیت پیدا ‌می‌کند:

• در استفاده از سنگ‌های مختلف چاکرا باید به شفابخش‌بودن و انرژی و قدرت فوق‌العاده آن‌ها در درمان بیماری‌ها و یا دریافت انرژی از آن‌ها، ایمان کامل داشته باشید و با اعتقاد به اینکار بپردازید.

• همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، انتخاب یک سنگ هیچ قاعده خاصی ندارد و هر فرد باید بنا به سلیقه و حتی اعتقاداتش سنگ موردنظرش را انتخاب کند. در این‌صورت ممکن است سنگ چاکرا بزرگ، کوچک، تراش‌خورده و یا حتی تراش‌نخورده باشد.

• اگر یک سنگ چاکرا برای فردی تأثیرات خوبی داشته باشد، دلیل نمی‌شود که آن سنگ برای شما نیز مفید باشد. در واقع همانطور که در بالاتر اشاره شد، شما باید بسته به حس خود و احساساتی که از سنگ دریافت ‌می‌کنید، سنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. به‌عبارتی باید بین شما و سنگی که انتخاب ‌می‌کنید یک جاذبه و کشش وجود داشته باشد؛ تا آن سنگ برای شما موثر واقع شود.

• سعی کنید سنگ چاکرای خود را زمانی انتخاب کنید که ذهنتان مشغول نبوده و مکان نیز کاملا آرام و ساکت باشد تا بتوانید با تمرکز کامل سنگ مناسبتان را انتخاب کنید.
• در صورتی‌که ‌می‌خواهید نتیجه بهتری دریافت کنید، بهتر است از سنگ‌های خیلی کوچک استفاده نکنید. بدیهی است که هرچه سنگ بزرگ‌تر باشد انرژی و نتیجه بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی

همانطور که خواندید، سنگ‌های قیمتی یکی از بهترین ابزارها برای متعادل‌سازی چاکرای بدن محسوب می‌شود که شما ‌می‌توانید با روش‌های مختلفی از آن‌ها استفاده کنید. سنگ‌های قیمتی، انرژی و مزایای فوق‌العاده‌ای داشته و ‌می‌توانند در بهبود احساسات و حتی درمان بیماری‌های مختلف بدن نقش موثری را ایفا کنند؛ تنها کافی است سنگ مناسب را انتخاب کرده و با اعتقاد کامل از آن استفاده کنید.

منابع

kernowcraft

dellareside


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x