تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

همه چیز درباره نیروی چی

همه چیز درباره مزایا و پیدایش انرژی چی

نیروی چی همان انرژی چی در زبان چینی است، این نیرو به معنای حیات و زندگی است، چینی‌ها معتقد هستند که نیروی چی نظم و تعادل را برقرار کرده و منجر به ایجاد سایر انرژی‌ها یا نیروها ‌می‌شود.

دنیای غرب، ماده را نقطه مرکزی همه‌ چیز ‌می‌داند؛ در صورتی که چین باستان، باور دارد نیروی چی نقش مهم و تعیین‌ کننده‌ در زندگی انسان دارد.

این نظریه در تما‌می‌ انواع سبک‌های فنگ‌شویی به یک شکل است و تقریبا در تما‌می‌سبک‌ها نیروی چی در نقطه مرکزی قرار دارد.

نیروی چی در جهان هستی و در تما‌می‌ کائنات جریان ‌می‌یابد و تما‌می‌ موجودات جاندار و بی‌جان، به واسطه این انرژی به یکدیگر مرتبط ‌می‌شوند.

با ما همراه باشید تا درباره پیدایش نیروی چی و همچنین راه های فعال سازی این نیرو بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تعریف نیروی چی

پیدایش انرژی چی یا انرژی حیات

نیروی چی در بدن انسان‌ها، جانوران، گیاهان و در ساختمان‌ها جریان دارد. این نیرو هم به سمت خارج و هم به سمت درون بدن جریان دارد.
در این رابطه ‌می‌توان گفت که هر انسان، جانور و حتی گیاه، انرژی چی منحصر به‌فرد خود را دارد که همیشه با انرژی محیط پیرامون ترکیب ‌می‌شوند.

به همین واسطه ‌می‌توان گفت که هریک از ما نه تنها با محیط پیرامون خود، بلکه با تمام جهان هستی و کلیه کائنات در ارتباط هستیم.
در این‌صورت، ‌می‌توان گفت انرژی چی در همه‌جا قابل مشاهده است و ‌می‌توان آن را به‌عنوان انرژی حیات معرفی کرد.

این انرژی دائما در حال گردش است و همه‌چیز در خلقت از لرزش انرژی چی در فرکانس‌های مختلف تشکیل ‌می‌شوند.

در نتیجه، این انرژی ماورائی کاربرد گسترده‌ای در زندگی روزمره ما دارد و با نبود آن نظم زندگی برهم ‌می‌خورد؛
به همین واسطه شناخت آن اهمیت پیدا ‌می‌کند. در این مقاله، انرژی چی همراه با ویژگی‌ها و مزایای فوق‌العاده‌اش معرفی شده است.

تعریف نیروی چی

اگر با اصول فنگ‌شویی آشنا باشید، احتمالا ‌می‌دانید که چی اولین اصل از اصول فنگ‌شویی است.

همانطور که گفته شد، نیروی چی دائما در حال حرکت و تغییر در اطراف شما است و شما به واسطه آن، در یک مکان احساس خوب یا بد خواهید داشت.

هدف از این اصل فنگ‌شویی این است که انرژی چی را در فضای خود جاری کرده و آن را در محیط اطراف خود نگه دارید.
زیرا این انرژی یک انرژی حیاتی است که از طبیعت حاصل شده و هر فرد، شیء، محیط‌ زیست و حتی هریک از انرژی‌های زندگی به انرژی چی وابسته هستند.

انرژی منفی نیروی چی نیز وجود دارد که با نام انرژی شاچی شناخته ‌می‌شود

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمام روز خود را با یک احساس ناخوشایند سپری کنید.
این شرایط به دلیل وجود بیش‌ از اندازه انرژی منفی چی یا همان شاچی ناشی ‌می‌شود.

به‌عنوان مثال، ممکن است با مشاهده اجسام لب‌پر و شکسته یا نوک‌تیز، دیوارهای سفیدرنگ، فریم‌های زاویه‌ای فلزی یا حتی مشاهده کارهای قدیمی‌ یا بدون رسیدگی، احساس ناامنی و یا یک احساس بیگانگی داشته باشید.

در شرایطی که نیروی چی مسدود شده یا درگیر شود، اثرات بسیار منفی‌ای روی محیط اطراف و زندگی روزمره شما خواهد داشت که این شرایط همان موقعیت‌های وجود انرژی منفی شاچی هستند.
در این‌صورت شما از لحاظ جسمی، احساسی و حتی منفی تحت‌تأثیر انرژی منفی شاچی قرار خواهید گرفت.

هدف از کشف نیروی چی در فنگ‌شویی

هدف از کشف نیروی چی در فنگ‌شویی

علم فنگ‌شویی تقریبا در تما‌می‌ جنبه‌های زندگی به‌کار گرفته ‌می‌شود؛ اما شما باید کشف کنید که برای ایجاد تغییراتی که منجر به موفقیتتان ‌می‌شود، به چه چیزهایی نیاز دارید.

در این‌صورت، اگر احساس ‌می‌کنید که برای موفقیت نیاز به اعتماد به‌ نفس و یا نیاز به انرژی مثبت بیشتری دارید، ‌می‌توانید از فنگ‌شویی استفاده کنید.

علم فنگ‌شویی روی مفاهیمی ‌استوار است که این مفاهیم مانند هر مفهوم دیگری، خود مطلقشان نیستند.

این علم در واقع راه ساده‌ای برای درک جهان هستی است. اصل مطلب این نیست که کدام مطلب درست بوده و کدام یک نادرست ‌می‌باشد؛ بلکه مسئله مهم همان کشف مفاهیم عقیدتی است که بیشترین اهمیت را دارند.
در این‌صورت، هر چیزی که به‌عنوان فنگ‌شویی مورد استفاده قرار بگیرد، باید انرژی اطراف شما یا نحوه جذب این انرژی را تغییر دهد.

راز نیروی چی

همانطور که گفته شد، مردمان چینی نیروی چی را به‌عنوان یک انرژی بسیار مهم و حیاتی ‌می‌شناسند و برای آن احترام بسیاری قائل هستند.

تقریبا اکثر افراد این کشور، این انرژی را به‌عنوان سبک زندگی‌ شان انتخاب کرده‌اند. دریافت این انرژی نیاز به انجام مراحل و یا حرکات دشواری ندارد.

طبق عقیده چینی‌ها به واسطه تمرین‌های کنترل تنفس که با نام تائه‌چی (Tai’-Chi) شناخته ‌می‌شوند و یا به واسطه طب سوزنی و ماساژ ‌می‌توان این انرژی را دریافت کرد.

به‌طور قطع ‌می‌توان گفت، تقریبا تما‌می ‌تکنیک‌هایی که در اقدامات پزشکی چینی درگیر هستند، براساس ایده‌های انرژی چی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند.
در واقع، پزشکان چینی و به خصوص پزشکان طب سنتی این کشور عقیده دارند که هر فردی که با انرژی چی بهبود پیدا کند، به سلامتی ابدی و جاودانی ‌می‌رسد.

انواع مختلفی از انرژی چی وجود دارند. در بدن تما‌می‌ افراد یک نوع انرژی چی وجود دارد که این انرژی را از اجداد خود به ارث برده و با آن متولد ‌می‌شوند.
این انرژی همان انرژی چی اصلی است که با نام‌های جو ذهنی یا جینگ‌چی نیز شناخته ‌می‌شود. به‌طور قطع ‌می‌توان گفت این انرژی همان انرژی اساسی بدن انسان است و منبع اصلی متابولیسم بدن محسوب ‌می‌شود.

راز انرژی چی و فعال کردن آن

دو نوع اصلی انرژی چی، یین‌چی و یانگ‌چی هستند که همان انرژی‌های اولیه زنانه و مردانه ‌می‌باشند.

در نوشته‌های چین باستان در زمینه انرژی چی نوشته شده است که بخار حاصل از پخت برنج، بسیار شبیه به مفهوم انرژی چی است.
به همین دلیل چینی‌ها برنج بخارپزشده را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ماده‌های غذایی ‌می‌شناسند.

طبق عقیده مردم چین باستان آب به‌ عنوان یین و آتش به‌ عنوان یانگ درنظر گرفته ‌می‌شود که باعث پختن برنج ‌می‌شوند. در نتیجه این انرژی همان تعادل بین یین و یانگ است که مشابه با مفهوم انرژی چی ‌می‌باشد.

انواع انرژی چی

همانطور که گفته شد، انرژی چی دو قطب مختلف دارد:
• قطب یین که همان نیروی زنانه و منفعل است.
• قطب یانگ که همان نیروی مردانه، مثبت و فعال ‌می‌باشد.

در این‌صورت ‌می‌توان گفت که این دو قطب بخشی از یک چرخه بزرگ بوده و مخالف‌هایی هستند که مکمل یکدیگر ‌می‌باشند.
دو دسته غالب انرژی چی، چی مثبت یا همان شنگ‌چی و چی نامناسب یا همان شاچی یا شارچی ‌می‌باشند. انواع انرژی چی نامناسب نیز خود شامل چند دسته مختلف‌ می‌شود:

• چی منفی یا همان چی مضر مانند سمبل‌های مضر و مخرب، آلودگی‌هایی مانند آلودگی‌های صوتی و صنعتی، امواج مضر رادیو و موبایل، تشعشعات و امواج، عدم تعادل بین عناصر پنجگانه و…
• چی راکد مانند فضاهای تاریک، محیط‌های متروک، انباشتگی‌ها و…
• چی پرسرعت مانند راهروهای دراز، اتوبان‌ها و…

همانطور که ‌می‌دانید جریان‌داشتن انرژی چی در محیط خانه اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگر این انرژی پرانا در خانه جریان نداشته باشد و راکد بماند، به‌مرور زمان به انرژی مخرب چی یا همان شاچی تبدیل شده و منجر به احساس افسردگی، بیماری، بدشانسی، ناامیدی، خشم، اضطراب و سایر احساسات نامطلوب خواهد شد.

زمانی که ما از خودمان یا از شرایط اطرافمان راضی هستیم، یین و یانگ در بهترین وضعیت تعادلی خود قرار دارند که این وضعیت همان هدف اصلی فنگ‌شویی برای برقراری دائمی ‌و همیشگی این وضعیت تعادلی و در نهایت کسب آرامش و‌ هارمونی به این واسطه است.

انرژی چی از نظر علمی‌

شاید جالب باشد بدانید که انرژی چی در همان جهتی که خون‌ها و عصب‌ها در بدن حرکت ‌می‌کنند، جریان دارد؛ اما به‌هیچ‌وجه با آن‌ها یکسان نمی‌باشد.
انرژی چی، همانند یک فشار در پشت پیام عصبی است. این فشار باعث ‌می‌شود که پیام‌های عصبی بهتر منتقل شده، قلب سریع‌تر کار کرده و خون بیشتری را ارسال کند.

از نظر علمی، ‌می‌توان گفت که نزدیک‌ترین مفهوم به انرژی چی در طب غرب، همان انرژی‌ای است که در علم فیزیک مورد بررسی قرار گرفته است.

به‌عنوان مثال، در علم فیزیک اجسام همگی دارای سطح مختلفی از انرژی هستند. در این‌صورت ‌می‌توان گفت که طبق عقیده طب سنتی چینی نیز تما‌می ‌اجسام از خودشان سطح مختلفی از انرژی چی را نشان داده و یا ساطع ‌می‌کنند.

اهمیت استفاده از نیروی چی در زندگی

نیروی چی به شما کمک خواهد کرد تا از نظر جسمی ‌انرژی بگیرید، از نظر عاطفی به یکدیگر متصل شده، از نظر ذهنی متمرکز شده و حتی از نظر معنوی با طبیعت هماهنگ شوید.

شما به کمک این انرژی ‌می‌توانید استرس خود را کاهش داده و آن را مدیریت کنید. در این‌صورت، به‌طور طبیعی اعتمادبه‌نفس، عزت‌نفس، انضباط شخصی و حتی رفاه شخصی خود را بالاتر ‌می‌برید. در نهایت شما به واسطه این انرژی ‌می‌توانید یاد بگیرید که چگونه خوشبخت‌تر باشید و زندگی شادتری را تجربه کنید.
تمرین هایی مانند مدیتیشن، یوگا، تای‌چی و چی‌کونگ و همچنین فعال سازی چاکراهای بدن می‌توانند به ایجاد هماهنگی و نظم در زندگی به شما کمک کنند.

شما به واسطه این ورزش‌ها ‌می‌توانید شادی، خوشبختی، سلامتی، فراوانی، دلسوزی و حتی عشق بیشتری را دریافت کنید.

در واقع این تمرین ها ابزارهای فوق‌العاده قدرتمندی برای دریافت انرژی چی و تجربه زندگی بهتر در این جهان محسوب ‌می‌شوند.

شما با تمرین و بهره‌گرفتن از ایده‌های چی ‌می‌توانید زندگی خود را برای همیشه دگرگون کرده، احساسات مثبت هماهنگ، قلب خالص، ذهن خلاق و حتی یک بدن سالمی‌ داشته باشید و یک ارتباط قوی و ناگسستنی با انرژی جهانی و عشق الهی ایجاد کنید.
حال که با مزایای فوق‌العاده انرژی چی در زندگی خود آشنا شدید، توصیه می‌شود برای جذب انرژی های مثبت موجود در اطراف خود تلاش کنید و از این مزایا بهره‌مند شوید.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rahelehgolafshan66

بسیار عالی .
سپاس از شما🙏🌹

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x