تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پاکسازی چاکرا های بدن (گام به گام) از ریشه تا تاج

حس خوب زندگی با پاکسازی چاکراهای بدن

در این بخش از سایت متا راز  در مورد اینکه چطور با پاکسازی چاکراهای بدن به آرامش برسیم صحبت کنیم اصلا چه رابطه ای می توان بین حس خوب داشتن و پاکسازی چاکراها قائل شد؟ به هر حال این روزها همه می دانیم که علوم معنوی بسیار پیشرفت کرده اند و حتی دانشمندان دنیای فیزیکی هم از علوم معنوی در تحقیقاتشان استفاده می کنند.

چاکراهای اصلی بدن یکی از مهمترین مراکز انرژی هستند که می توانند باعث حس خوب یا حس بد در شما شوند که ناگفته نماید کلید اصلی حس خوب و عالی، در پاکسازی و فعالسازی چاکراهای اصلی بدن هست. با ما همراه باشید تا در مورد پاکسازی چاکراهای بدن و به وجود آمدن حس آرامش در تمامی نقاط زندگی مطالعه کنیم.

پاکسازی چاکرا های بدن برای رسیدن به آرامش

پاکسازی چاکرا های بدن برای رسیدن به آرامش

 

همه انسانها آرامش را دوست دارند اگر به دنبال پول و ثروت هستند، اگر برای داشتن رابطه ای احساسی و عالی تلاش می کنند، اگر به دیگران کمک می کنند و …. دلیلش فقط رسیدن به آرامش و ایجاد احساس خوب است.

اما گاهی اوقات برای رسیدن به این آرامش مسیر اشتباهی را انتخاب می کنند آنها نمی دانند که مسیر درست چیست و نمی دانند که همه چیز از درونشان آغاز می شود اگر حالشان خوب نیست علت را باید در دنیای درونی خود جستجو کنند نه در دنیای بیرون.

راه درست را باید از نزدیک ترین نقطه به خود آغاز کرد، یعنی از دنیای درونی. این دنیای درون چیست که این روزها همه در موردش صحبت می کنند؟

چاکرا چیست

چاکرا چیست

مراکز انرژی بسیار زیادی در بدن وجود دارد که انرژی را از طرق مختلفی به بدن می رساند به این مراکز انرژی چاکرا گفته می شود که بسیار زیاد هستند و چاکراها به دو بخش چاکراهای اصلی و فرعی تقسیم می شوند .

چاکراهای اصلی بدن باید پاک و مطهر باشند و این برای آرامش و زندگی اجتماعی فرد بسیار بسیار ضروری هست بدن به طور طبیعی نمی تواند انرژی پراناها را وارد بدن کند بنابراین مراکز انرژی یا همان چاکراهای اصلی در بدن هستند که این انرژی را دریافت کرده و در بدن به جریان می اندازند.

اگر یکی از چاکراها مسدود باشد شخص دچار بیماری های روحی و جسمی می شود و به مرور زمان آسایش و آرامش از زندگی اش محو می شود زیرا در صورت بسته شدن یا مسدود شدن چاکراها قسمت مورد نظر دیگر نمی تواند انرژی را دریافت کند بنابراین کارکرد آن قسمت مختل می شود و بدن دیگر نمی تواند خودش را بازسازی کند.

بنابراین برای رسیدن به آرامش و راحتی باید در ابتدا به مراکز انرژی بدن یا همان چاکراها رسیدگی کرد این کار بسیار راحت هست چون توسط تمرینات مدیتیشن به راحتی می توانید چاکراهای اصلی بدن را فعال کنید و به آرامش کامل برسید شاید در ابتدا تمرینات کمی برایتان سخت باشد زیرا ذهن در مقابل انرژی که در حال وارد شدن به بدنتان هست مقاومت کند چون وقتی یک چاکرا مسدود می شود علت را باید در درون ذهن خود جستجو کرد.

نقش افکار

افکار منفی، ترسها و نگرانی ها، ناامیدی ها عدم اعتماد به نفس و …باعث می شوند که در زندگی روزمره کم کم عادت کنید که انرژی های منفی را جذب کنید و وقتی انرژی پاک در حال ورود به بدنتان هست در ابتدا کمی بدن و ذهن مقاومت می کند اما به مرور با انجام تمرینات این مقاومت شکسته می شود و بدنتان به آرامش می رسد و حس و حالتان بی نظیر می شود.

 آرامش با پاکسازی چاکراها

 آرامش  با پاکسازی چاکراها

چاکرای ریشه یا چاکرای اول:

که اهمیت بسیار دارد زیرا در قسمت آخرین مهره ستون فقرات قرار گرفته است و با مادر زمین ارتباط می باشد و از چاکرای اول است که انرژی حیات و پراناها وارد بدن می شوند اگر این چاکرا مسدود باشد به طور کلی انرژی وارد بدن نشده و عملکرد کلی بدن دچار اختلال می شود.

رنگ این چاکرا قرمز است و غده مرتبط با آن غده فوق کلیوی می باشد عضور وابسته به آن استخوانها، ناخن ها پاها روده دندانها و … می باشد.

چاکرای ریشه با نام سانسکریت مولادهارا، اگر دچار انسداد شود مشکلات بسیار زیادی را از نظر اقتصادی و مالی و به طور کلی مشکلات در زندگی اجتماعی و عدم امنیت و بی ثباتی به وجود می آید و آسایش نداشتن اولین مورد منفی برای از بین رفتن آرامش و حس خوب است. همچنین بیماری های جسمی همچون پا درد، درد استخوانها بیشتر در قسمت کمر و پایین بدن، درد لگن و … را به وجود می آورد.

اگر این چاکرا فعال و مطهر باشد شما در قسمت پاهای فیزیکی و پاهای اثیری احساس قدرت و نیرو می کنید و از طریق کف پاها از مادر زمین انرژی دریافت می کنید، توان حل کردن چالشها را خواهید داشت و از مشکلات نمی هراسید می دانید که برای هر چالش دنیوی یک راه حل نیز وجود دارد.

حال ببینیم که برای پاکسازی و به وجود آمدن حس خوب چگونه باید تمرین مراقبه پاکسازی را انجام داد.

تمرین پاکسازی

جای آرامی را انتخاب کنید و چهار زانو بنشینید یا دراز بکشید، گردن و ستون فقرات صاف و در امتداد یکدیگر قرار بگیرند تمامی حواس پنجگانه خود را به بدنتان بدهید.

بدن را شل و رها کنید و به تنفستان آگاهانه توجه کنید اگر حواستان پرت شد باز هم خود را مجبور کنید که به تنفستان برگردید.

نفسهای عمیق بکشید و چشمان خود را ببندید تماما حواستان باید به تنفستان باشد تا تمرکز بگیرید. می تونید همان ابتدا از مانترای لام که ذکر مخصوص چاکرای ریشه هست استفاده کنید.

حال با چشمان بسته تجسم کنید که چهارزانو نشسته اید نور قرمز را در آخرین نقطه ستون فقرات تجسم کنید یا حس کنید که در حال گردش هست و می خواهید آن را گسترش دهید و پاکسازی کنید برای این کار باید به صورت آگاهانه انرژی پراناها که به صورت دایره ای نورانی شما را در بر گرفته اند را به صورت جریان نور وارد آخرین مهره ستون فقرات یا همان چاکرای ریشه کنید.

سعی کنید نور سفید را حس کنید که با نور قرمز ادغام شده و در قسمت چاکرای ریشه در حال گردش هستند و این قسمت توسط نور و انرژی در حال پاکسازی چاکرای ریشه و قدرت گرفتن هست.

جملات تاکیدی تاثیر گذار در پاکسازی چاکرا ریشه

حال نوبت گفتن جملات تاکیدی چاکرا هست مانند:

من توانا و قدرتمند هست، نیرومند هستم

من بهترین حس دنیا یعنی احساس امنیت دارم

من با مادر زمین ارتباط برقرار کرده ام و تمامی انرژی که از زمین به سمتم می آید را دریافت می کنم و از کف پاها آن را وارد بدنم می کنم

من فرستنده و گیرنده نور و انرژی هستم

زمین حامی من است

من پول و ثروت را به راحتی کسب می کنم

فراوانی ها از آن من است

و…….

در طول تمرین تمامی تمرکزتان باید به حرکت و جریان انرژی در قسمت چاکرای ریشه یعنی در امتداد ستون فقرات باشد تا این قسمت در آرامش کامل قرار گیرد.

بعد از تمرین حتما حس خوب و عالی را تجربه خواهید کرد.

چاکرای خاجی و ایجاد حس خوب

چاکرای خاجی و ایجاد حس خوب

چاکرای خاجی یا چاکرای جنسی دومین چاکرای اصلی بدن است که مربوط به تعادل و کیفیت لذت جنسی و همچنین خلاقیت و استعدادیابی انسان است.

جایگاه آن چهار انگشت پایین تر از ناف یا بین ناف و اندامهای تناسلی می باشد. رنگ آن نارنجی است و عنصر مربوط به آن آب است اصل وجود آن تولید مثل و خلق کردن است، غدد مرتبط با آن جنسی و هورمون آن استروژن می باشد. این چاکرا لذت جنسی و ایجاد حس تولید مثل همچنین خلاقیت و دستیابی به استعداد ها را در بر دارد با فعال بودن این چاکرا به راحتی می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و بدون قضاوت با دیگران زندگی شادی داشته باشید.

اما در صورتی که این چاکرا مسدود باشد جرم و جنایت مشکلات جنسی عدم اعتماد به نفس و عدم ارتباط سالم با دیگران یا وابستگی بیش از حد و یا بی توجهی به احساسات طرف مقابل را شامل می شود.

و بیماری های جسمی چون پرستات و غیره به وجود می آید همچنین مشکلات ذهنی و عدم آرامش باعث رنج شخص می شود.

تمرینی که می توانید برای پاکسازی این قسمت انجام دهید ساده هست:

تمرین چاکرای دوم

در جای آرامی بنشینید چشمان خود را ببندید یک موسیقی ملایم بگذارید و تمامی حواس خود را به تنفستان بدهید به دم و بازدم.

نور نارنجی را در جایگاه چاکرای دوم یا جنسی تجسم کنید که در حال گردش به دور این قسمت است و سپس انرژی حیات یا پراناها را ببینید که از اطراف بدن در حال ورود به این قسمت هستند با نور نارنجی ادغام می شوند و به دور یکدیگر به گردش در می آیند و این قسمت را پاک و مطهر می کنند. می توانید هم زمان که به تنفس خود متمرکز شده اید از مانترای وم نیز استفاده کنید.

 جملات تاکیدی مربوط به چاکرای خاجی 

من به خودم احترام می گذارم

من برای رابطه با اطرافیانم با خشنودی رفتارم می کنم

دیگران را قضاوت نمی کنم

هر کسی را که بخواهم با عشق و صلح و دوستی جذب می کنم

من ارتباطات سالم دارم

از روابطی با کیفیت و لذت بخش دارم

و ………

حال با یک دم و بازدم عمیق هوا را از راه بینی وارد و سپس از دهان خارج کنید و وقتی هوا در حال خروج از دهانتان هست ذراتی تیره را می بینید که از شما جدا شده و دور می شود دیگر به دنبال این نباشید که این ذرات تیره چه بوده اند زیرا اگر بخواهید آنها را قضاوت کنید دوباره ذهنتان به سمت آنها بر می گردد و دوباره تیرگی به داخل این قسمت سرک می کشد.

با پاکسازی این قسمت در آرامش کامل جنسی، احساسی و خلاقیت قرار می گیرید.

چاکرای خورشیدی و ایجاد حس خوب:

چاکرای خورشیدی و ایجاد حس خوب:جایگاه این چاکرا در قسمت ناف و اطراف آن قرار گرفته است می توان گفت تقریبا دو انگشت بالای ناف. رنگ این چاکرا زرد است رنگ خورشید، ارتباط این چاکرا با اندامهای گوارشی و داخلی می باشد. چاکرای خورشیدی با نام سانسکریت مانی پورا با اعتماد به نفس قدرت اراده و بلند پروازی همچنین هویت فرد در ارتباط است.

در واقع این چاکرا با خود سر و کار دارد و انسان را به نوعی خودشناسی دعوت می کند.

وقتی این چاکرا مطهر شود اعتماد به نفس فرد بالا می رود با دیگران ارتباطی صمیمانه دارد وقتی صحبت می کند می تواند دیگران را متقاعد کند از علم و آگاهی برخوردار است زیرا میل به مطالعه و دانش بیشتر دارد.

مسدود بودن این چاکرا اختلالات بسیاری به وجود می آورد از جمله بیماری های جسمی چون نفخ معده بیماری های روده و …..

برای تمرین پاکسازی چاکرا خورشیدی ابتدا باید جای آرامی را پیدا کنید و آنجا بنشینید یا دراز بکشید بدنتان را شل و رها کنید و در آرامش و ریلکسی قرار بگیرید.

چشمان خود را ببندید و سعی کنید نور زردی که در قسمت ناف به صورت دایره وار در گردش هست را ببینید یا حس کنید. حالا نور و ذرات انرژی حیات که در اطراف بدنتان موجود هست را به صورت آگاهانه وارد این قسمت کنید و با نور زرد ادغام کنید می توانید از مانترای رام نیز استفاده کنید. گرمایی را در این قسمت حس می کنید که به علت گردش نور سفید و زرد به دور یکدیگر هست و حالا این قسمت در حال پاکسازی هست.

تمامی حواس خود را به تنفستان دهید به دم و باز دم و وجود نور و گرمای مطلوب را در این قسمت احساس کنید.

جملات تاکیدی چاکرای خورشیدی

من اعتماد به نفس بالایی دارم

من شاد و پر انرژی هستم

به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنم

بدنی سالم و سلامت دارم

در هر کاری موفق و پیروز هستم

من اهداف بسیاری دارم که به تمامی آنها دست میابم

من موفقیت را انتخاب کرده ام

و ……….

با یک دم و بازدم قوی انرژی و افکار تیره را آگاهانه از راه دهان خارج کنید و دیگر به آن ها نپردازید و فراموششان کنید اجازه دهید این چاکرا در آرامش انرژی و نور را در خود ذخیره کند و شما هم اکنون در آرامش کامل قرار گرفته اید و از خودتان رضایت دارید.

چاکرای قلب یا چاکرای چهارم

چاکرای قلب یا چاکرای چهارم

 

چاکرای قلب با نام سانسکریت آناهاتا در قسمت قفسه سینه و ناحیه قلب قرار گرفته است، این چاکرا فرستنده و گیرنده عشق و صلح و دوستی است اگر مسدود باشد فرد از نظر احساسی دچار مشکلات بسیاری می شود یا بیش از حد وابسته است یا اصلا توجهی به عشق و مهربانی ندارد همیشه از دیگران انتظار مهر و محبت دارد و خودش را از هر وظیفه احساسی و قلبی مبرا می داند.

رنگ این چاکرا سبز است. همه موفقیت های انسان از داشتن احساس خوب کسب می شود و زمانی شما می توانید حس خوب و آرام داشته باشید که چاکرای قلب فعال و باز باشد.

عنصر وابسته این چاکرا هوا است، و غده وابسته به آن تیموس می باشد، اگر در قسمت چاکرای قلب ناهماهنگی و تنش باشد فرد دچار خشم بیمورد خلق و خوی تند و عدم آرامش در تمامی قسمت های زندگی انش می شود و هیچ کنترلی بر روی برنامه های زندگی ندارد و تمامی ابعاد زندگی اش نامتعادل می شوند بیماری های جسمی چون بیماری های قلبی سکته و بیماری تنفسی و …به وجود می آید.

این چاکرا اگر فعال شود شما انسانی متعادل هستید که روابطی عالی دارید و حس همدلی و همدردی در شما زیاد است دوست دارید به دیگران کمک کنید که این کار به شما آرامش و رضایت می دهد.

تمرینی که می توان اینجا برای پاکسازی چاکرای قلب و به آرامش رسیدن بدن گفته شود مراقبه پاکسازی چاکرای قلب است:

تمرین چاکرای قلب

در جای آرامی به حالت لوتوس بنشینید و تماما بدنتان را شل و رها کنید و نفس های عمیق بکشید حداقل پنج نفس عمیق بکشید و خواهید دید که بدنتان در حال آرامش است و اینجا می توانید به بدن فرمان دهید.

به دم و بازدم آگاه باشید و از مانترای یام استفاده کنید تا تمرکزتان بیشتر شود.

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در یک جنگل سرسبز هستید و حالا نور و انرژی پراناها را از اطراف بدن وارد چاکرای قلب کنید و ببینید یا احساس کنید که رنگ سبز این چاکرا به رنگ سفید ادغام شده و به دور یکدیگر در حال گردش هستند و این قسمت را پاکسازی می کنند حالا نوبت جملات تاکیدی این قسمت است:

قلب من سالم و سلامت است

من به دنیای اطرافم عشق و مهربانی نثار می کنم

رنگ سبز به صورت نوری فعال در قفسه سینه ام می درخشد

من با جهان و جهانیان هماهنگ هستم

من فرستنده و گیرنده عشق و محبت هستم

من روابطی شگفت انگیز دارم

من خوشحال و شاد هستم

و ………

حالا طبق معمول با یک دم و بازدم عمیق ذرات تیره را از دهان خارج کنید و اجازه دهید که از شما دور شوند.

چشمانتان را باز کنید و لبخند بزنید.

چاکرای گلو یا چاکرای پنجم

چاکرای گلو یا چاکرای پنجم 

جایگاه چاکرای پنجم یا چاکرای گلو در قسمت مراکز گلو قرار گرفته است اگر این چاکرا سلامت و فعال باشد شما می توانید هر آنچه که می خواهید را عنوان کنید و کلامتان قانع کننده است. بدون ترس راستی و حقیقت را عنوان می کنید، رنگ این چاکرا آبی است و عنصر وابسته به آن اتر است، و غدد وابسته به آن تیروئید و پاراتیرویید می باشد.

اگر این چاکرا مسدود شود باعث می شود که شما در کلامتان چیزهایی را بگویید که برای دیگران مفید نبوده و باعث عدم اعتماد آنها به شما می شود نمی توانید هرگز رازدار باشید و همیشه کلام دیگران را فاش می کنید.

وقتی سخن می گویید تلخ و زننده صحبت می کنید صدایتان گرفته و ناهنجار می شود حتی از حرف زدن می ترسید و خودتان را پشت دروغهایتان پنهان می کنید وقتی نتوانید با کلامتان با دیگران ارتباط برقرار کنید آنها از کنارتان می روند و کم کم انسانی تنها خواهید شد بنابراین زندگی برایتان مختل می شود و آرامشتان زیر سوال می رود.

چاکرای گلو نه پر کار و نه کم کار باید باشد زیرا از نظر جسمی فرد دچار بیماری تیروئید خواهد شد و همچنین بیماری های دیگر که مربوط به این قسمت می باشد.

نشانه فعال بودن چاکرا گلو

اگر چاکرای گلو فعال باشد شما به راحتی می توانید دیگران را متقاعد کنید و با آنها با مهارت سخت بگویید و دوستان زیادی داشته  باشید همچنین در محیط کار برایتان مفید واقع می شود، با راحتی با جهان پیرامون ارتباط برقرار می کنید.

از نظر احساسی به راحتی حرفتان را می زنید و هیچ سوء تفاهمی ایجاد نمی شود به دیگران خوب گوش می دهید و حرف دل آنها را متوجه می شوید صدایتان رسا و شیوا هست، به آگاهی و درک بسیار خواهید رسید زیرا به دنبال حقایق ماورالطبیعه می روید اعتماد به نفستان بالا می رود و هدفهای پایداری خواهید داشت.

مانترای چاکرای گلو با نام سانسکریت ویهودرا، کلمه هام می باشد و وقتی این چاکرا باز و فعال شود مناطقی که در این قسمت وجود دارند نیز سالم و فعال هستند.

تمرینی که برای پاکسازی این قسمت وجود دارد به این شکل می  باشد:

تمرین چاکرای گلو

در جای ساکتی چهار زانو بنشینید به تنفستان آگاهانه توجه کنید پنج نفس عمیق بکشید و چشمان خود را ببندید به صورت آگاهانه پراناها و انرژی حیات را که در اطراف بدنتان هست را وارد گلو کرده و با رنگ آبی این قسمت ادغام کنید اجازه دهید که گردش نور سفید و آبی به گردش در بیایند تا این قسمت پاکسازی شود همه چیز به صورت آگاهانه توسط خود شما صورت می گیرد باید کاملا تمرکز خود را به این قسمت دهید از مانترای هام هم استفاده کنید.

بعد از چند دقیقه جملات تاکیدی مربوط به این قسمت را بگویید:

من شاد و پر انرژی هستم و مسیر موفقیت و کمال را به راحتی طی می کنم

بدون قضاوت به دیگران گوش می دهم

من هنر درست گوش کردن را بلد هستم

من رسا صحبت می کنم

صدایم عالی است

وقتی سخت می گویم پر محتواست و قدرت نفوذ کلامم بسیار زیاد است و همه را جذب سخنانم می کنم

من راستگو و با صداقت هستم

دوستان زیادی دارم همه مرا دوست دارند

من نیز به آنها احترام می گذارم و دوستشان دارم

تمامی توجه و تمرکز خودتان را به جایگاه چاکرای گلو یعنی درست در وسط گلو بدهید و سعی کنید گرمای مطلوبی که ناشی از ادغام دو نور سفید و آبی هست را حس کنید.

حالا یک دم و بازدم عمیق بکشید و خیلی محکم ذرات تیره ای را از دهان خارج کنید این ذرات تیره ناپاکی هایی هستند که از چاکرای گلو می آیند بدون قضاوت از آنها جدا شوید به آنها فکر نکنید و اجازه دهید بدون مقاومت از شما کنده شوند.

هم اکنون چشمان خود را باز کنید این قسمت پاکسازی و فعال شده است و شما را به آرامش کامل می رساند چون از این پس به راحتی می توانید با دیگران و حتی خودتان ارتباط برقرار کنید و از خودتان رضایت داشته باشید.

چاکرای چشم سوم و ایجاد آرامش در زندگی:

چاکرای چشم سوم و ایجاد آرامش در زندگی:

خداوند در قرآن می فرماید، تو در غفلت بودی پس ما پرده را برداشتیم و چشمانت تیزبین شد.

این چاکرا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اکثر مردم دوست دارند که این چاکرا را باز و فعال کنند زیرا فکر می کنند که توسط آن به آرامش ابدی می رسند این تفکر کاملا درست است اینکه چگونه چشم سوم را باز کنیم نیازمند تمرین است و با یک یا دو ماه تمرین چیزی به دست نمی آید.

چاکرای چشم سوم یا چاکرای ششم با نام سانسکریت آجنا شناخته می شود به رنگ نیلی، غده وابسته به آن پینه آل می باشد.

جایگاه این چاکرا در قسمت کمی بالاتر از بین دو ابرو است، اگر این چاکرا باز و فعال باشد فرد آگاهی و ادراک بالایی دارد می تواند ذهن خوانی کند و سیگنال الهاماتی که به او می شود را به درستی دریافت می کند وقتی با دیگران سخن می گوید آنها متوجه می شوند که او فردی متفاوت است زیرا سخنانش بسیار قدرتمند و تاثیر گذار است، توانایی کشف حقایق پنهان را دارد، بیشتر زندگی معنوی و روحانی را انتخاب می کند و در این زمینه کوشش دارد.

حال اگر این چاکرا غیر فعال باشد پیامدهای مخربی ایجاد می کند و عملکرد ذهن و روح را به هم می ریزد او فردی می شود که فقز در روی عقل خود پافشاری می کند و تمامی تصمیماتش با عقل و منطق جلو می رود و هیچ خلاقیتی ندارد.

اگر منقطش چیزی را بگوید او قبول می کند در واقع هر آنچه که می بیند قبول می کند کنترل بر روی اعصاب و روان ندارد زیرا از شهودش استفاده نمی کند افکاری آشفته و گاهی اوقات ترسناک دارد و دنیای بیرون و دنیای درونش همیشه با یکدیگر تناقض و کش مکش دارند.  همچنین بیماری های جسمی چون سردرد و میگرن و …به وجود می آید.

فعال شدن چشم سوم

حال اگر چاکرای چشم سوم یا چاکرای ششم را فعال کنید در اصل اولین چیزی که بدان خواهید رسید آرامش مطلق است زیرا دیگر هیچ هرج و مرج ذهنی ندارید چون به کائنات و خداوند اطمینان می کنید، به خودآگاهی می رسید درکتان از مسائل زندگی عمیق می شود احساس آرامش و رضایت از خود دارید.

ظرفیتتان بالا می رود و از نظر احساسی بسیار قوی می شوید استرس ها کاهش پیدا می کند مادیات برایتان مهم است اما نه آنجوری که به خاطرش دچار استرس و اضطراب شوید، کنترل ذهن و افکار به دست خودتان است و دنیای درون و شهودتان اعتماد و اطمینان دارید می توانید ذهن دیگران را بخوانید و از آینده اطلاعاتی را کسب کنید و در راستای بهتر شدن جهان کمک کنید، خودآگاهی دنیای ماورالطبیعه در وجودتان گسترش پیدا می کند.

در اینجا برای فعال شدن چشم سوم چند تمرین را عنوان می کنیم:

۱ – تمرین مدیتیشن پاکسازی چاکرای چشم سوم

 مدیتیشن که باید انجام دهید این چنین است:

در جای ساکتی به حالت لوتوس بنشینید و در آرامش کامل به تنفستان توجه کنید به دم و بازدم.

پنج نفس عمیق بکشید.

سپس چشمان خود را ببندید.

تجسم کنید که در کنار رودی در جنگل نشسته اید تمامی حواس پنجگانه خود را به این تصویر دهید تا در ابتدا آرامش کامل در بند بند وجودتان ایجاد شود.

وقتی در حال دیدن یا حس کردن این تصاویر هستید می توانید از مانترای ام استفاده کنید.

هم اکنون به اطراف بدن خود متمرکز شوید پراناها و انرژی حیات به صورت دایره ای نورانی شما را در آغوش گرفته اند به این صحنه کاملا آگاه شوید.

حالا کم کم نور را وارد جایگاه چشم سوم کنید یعنی در قسمت بالای بین دو ابرو و نور و ذرات سفید را با نور نیلی ادغام کنید، اجازه دهید نور پاک و سفید به دور نور نیلی به گردش در بیاید هر مقاومتی را کنار بگذارید خودتان را به آرامش این نور بسپارید و اعتماد کنید.

چند ثانیه در همین حالت باقی بمانید.

حال با یک دم و بازدم عمیق سعی کنید تیرگی های چاکرای چشم سوم را از دهان خارج کنید و از خود دورشان کنید.

جملات تاکیدی بگویید:

من با خود برترم ارتباط برقرار می کنم

به درک و شهودم اعتماد دارم

من آزاد و رها هستم

به انرژی برتر وصل هستم

من خداوند را شکرگذار هستم

چشمانتان را باز کنید و سعی کنید پاکی نور سفید و نیلی را در این قسمت حفظ کنید.

۲ – این قسمت را می توانید ماساژ دهید و آن را تحریک کنید زیرا با این کار این قسمت را بیدار می کنید و فعال می شود.

۳ – می توانید از رنگهای نیلی در خانه استفاده کنید.

۴ – از تکنیک ۲،۴۷۸ استفاده کنید به این شکل که در جای ساکتی بنشینید و نفس های عمیق بکشید یک حالتی مثل خلسه به شما دست می دهد، ابتدا ۴ ثانیه از سوراخ های بینی تنفس کنید و بعد ۷ ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس به مدت ۸ ثانیه هوا را از طریق دهانتان بیرون بفرستید زبانتان را به سقف دهان و پشت دندان ها بگذارید.

وقتی احساس آرامش کامل کردید به چشم سوم متمرکز شوید این تمرین را در ابتدا به مدت دو الی سه دقیقه در روز انجام دهید سپس آن را افزایش دهید.

۵ –  می توانید بر روی اشیا تمرکز کنید یعنی به آنها خیره شوید و تمامی آگاهی خود را به لحظه اکنون دهید با تمرین تمرکز یاد می گیرید که تمامی ابعاد و زوایای یک موضوع را درک کنید.

ایجاد آرامش در چاکرای هفتم یا چاکرای تاج

ایجاد آرامش در چاکرای هفتم یا چاکرای تاج

جایگاه چاکرای تاج درست در وسط فرق سر قرار دارد و رنگ آن بنفش می باشد، اندامهای وابسته به آن مغز مرکز سر جمجمه و مخل، چشم راست و سیستم عصبی می باشد هورمونهای وابسته سروتنین است، غده وابسته هیپوفیز می باشد.

وقتی که شما می خواهید این چاکرا را پاکسازی و فعال سازی کنید در اصل در حال بالا بردن ظرفیت آگاهی و خرد هستید زیرا در این صورت است که شهود و الهاماتی که به سمت شما می آید را دریافت می کنید و با تمامی حس های خود هماهنگ و همسو هستید به کمال و موفقیت می رسید و رضایت از خود دارید، تفکرات معنوی قوی دارید و با انرژی برتر اتصال دارید و تمامی سوالات خود را می توانید از آن بپرسید و پاسخ را به خوبی دریافت می کنید.

به خوبی با دنیای درون ارتباط برقرار می کنید و انسان دوستی و عشق و صلح و دوستی را نثار جهان پیرامون می کنید، به راحتی برکت و نعمت وارد زندگیتان می شود، به سلوک و روشن بینی می رسید، دیگران برایتان مهم هستند و برای کمک به مردم دریغ نمی کنید.

اما اگر این چاکرای الهی مسدود شود مشکلات جسمی و روحی بدی را ایجاد می کند از جمله:

خستگی های طولانی مدت، اعتیاد، مشکلات پوستی، بیماری های ذهنی و افسردگی و نگرانی و ترس و…

همچنین بیماری های روحی همچون، اختلال در دنیای مادیات و توجه بیش از حد به مسائل مالی و مادی و به دست آوردن آن به هر قیمتی حتی از راههای نادرست، عدم اعتماد و بی توجهی به دنیای برتر، گوشه گیری و افسردی و در بعضی مواقع دیدن چیزهای ترسناک هنگام خواب یا در تنهایی.

برای پاکسازی چاکرای تاج باید تمرین مراقبه انجام داد:

در جای ساکت و آرامی بنشینید

پنج نفس عمیق بکشید و تمامی حواس پنجگانه خود را به تنفستان بدهید.

چشمان خود را ببندید و سعی کنید گل هزار برگ نیلوفری را تجسم کنید.

از مانترای ام استفاده کنید و تمامی حواس خود را به فرق سر دهید نور و انرژی حیات و پراناها به صورت دایره ای به دور بدنتان در حال محافظت از شما هستند اجازه دهید که نور سفید و پاک وارد فرق سر شود و با نور بنفش هفت رنگ ادغام شود و شما می توانید این حرکت جریان انرژی به صورت دایره وار را در این قسمت احساس کنید.

جملات تاکیدی مخصوص چاکرای تاج را بگویید:

من به خداوند ایمان و باور دارم

بدن روح و ذهنم با یکدیگر هماهنگ و متحد هستند

ذهنی متمرکز دارم

به تمامی امورم مسلط هستم و برای زندگی ام برنامه ریزی دقیق دارم

ایجاد صلح و دوستی در جهان برایم مهم هست

مردم را دوست دارم و بدون قضاوت در کنارشان زندگی می کنم

خود را دوست دارم به خودم احترام می گذارم

من منحصر به فرد هستم از خودم رضایت دارم

در آرامش کامل زندگی می کنم

حالا با یک دم و بازدم قوی سعی کنید هر تیرگی که ناشی از افکار مزاحم و منفی هست را از راه دهان خارج کنید و ذرات تیره را می بینید که از دهان خارج شده و از شما دور می شود.

چشمانتان را باز کنید و اجازه دهید نور و انرژی در این قسمت باقی بماند.

نکته آخر:

توجه داشته باشید همه گرفتگی ها و انسدادهای چاکراها به علت تنش ها و ناآرامی های ذهنی است درست است که در جوامع امروزی به علت نوع زندگی مدرن امروز ذهن انسان نیز دچار تغییراتی شده است و باعث شده برای اینکه از اجتماع عقب نماید کارهایی را انجام دهد که باعث ایجاد ناآرامی در زندگی اش می شود اما می توان با پاکسازی چاکراها ذهن و بدن را آرام کرد و عملکرد ذهن را بهبود بخشید.

نکته دیگر در مورد نحوه انجام تمرینات است روزی یک چاکرا از اولین چاکرا یعنی ریشه باید پاکسازی شود و از همه مهمتر اینکه باید حالت پذیرش داشته باشید و مقاومت ها را کنار بگذارید تمرکز گرفتن در تمرینات بسیار مهم است در غیر این صورت نتیجه ای حاصل نمی شود وقتی فکر منفی به سراغتان می آید فقط نظاره گر باشید و به تمرین برگردید.

با انجام تمرینات پاکسازی چاکراهای اصلی بدن به راحتی می توانید احساس خوب زندگی کردن و در آرامش کامل بودن را تجربه کنید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
^-^

سلام
خیلی عالی بود ممنون
ولی میگن اگه چشم سوم رو باز کنیم خیلی زیاد خطرناکه و بهمون اسیب میزنه چون جن میبینیم و ممکنه احتمال زیاد جن اذیتمون کنه و بدبخت بشیم
اگه همه چاکرا هارو باز کنیم ولی چشم سوم رو نه به مشکل بر میخوریم ؟
جمله هایی که گفتید تاکیدی هستن و بگیم نمیشه بعد پاکسازی بگیم ؟؟ اخه حفظ کردنش سخته ، البته هیچ چیز سخت نیست یکم زمان میبره 😂💔

میلاد ایمانی

سلام دوست من
هفت چاکرای اصلی بدن را به ترتیب و با استفاده از موارد گفته شده باز کنید به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد
موفق باشید

ماری

درود واحترام وسپاس از مطالب عالی درمورد چاکراه ها ،من فقط یک سوال داشتم ایا امکانش هست روی تخت دراز بکشیم ؟ و اینکه شما عکس از حالت گرفتن دست برای هرچاکراه رو میشه بزارید.ممنون وسپاسگزارم

میلاد ایمانی

بله مشکلی نداره میتونید روی تخت هم دراز بکشید، فرم بدن شما باید به نحوی باشه که تمرکزتون رو بهم نزنه و دائم نخواهید حالت بدنی تون رو تغییر بدید یا تکون بخورید.

حامد

سلام
من میخوام این تمرینات رو شروع کنم
برای هر چاکرا یک بار انجام بدم کافیه؟ یا نه بیشتر؟
و اینکه برای چشم سوم گفتید با یک یا دو ماه چیزی عوض نمیشه، برای چشم سوم چقدر باید تمرینات رو انجام بدیم؟
در کل میخوام بدونم برای هر چاکرا چند بار باید تمرینات مخصوص بهش رو انجام بدیم؟
ممنون میشم اگر جواب بدید

میلاد ایمانی

سلام وقت بخیر
بدن ما ۷ چاکرای اصلی داره، روزانه یک چاکرا را پاکسازی کنید که ۷ چاکراه یک هفته زمان میبره
این روند را تا ۷ هفته تکرار کنید

حامد

متشکرم…
بعد اونوقت من چاکرای ریشه‌م رو دو روز پشت سر هم پاکسازی کردم مشکلی داره؟
و یه سوال دیگه، بعد از این ۷ هفته میتونم بازم این مدیتیشن هارو انجام بدم؟

مجتبی

سلام وقت بخیر استاد من از کجا باید شروع کنم کمکم کنید خیلی مشکلات دارم

....

سلام خسته نباشید واقعا عالی بود
هر مدیتیشن رو چند دقیقه ادامه بدیم و انجامش بدیم؟

زهرا

سلام درود خدمت دوست عزیز تشکر میکنم بابت اطلاعات بسیار عالی که در اختیار ما قرار دادید،سپاسگزارم، من تمام کارهای که در مورد پاکسازی چاکرا ها گفتین انجام دادم الان دو هفته است حس بسیار عالی گرفتم انگار دریچه ای دیگری روبه روی من باز شده خیلی چیزها بهم شهود میشن فقط تو یه مورد خیلی یک دفعه استرس شدیدی بهم وارد میشه طول روز اگه امکانش هست راهنمایی بکنید بسیار سپاسگزارم

محمد

ایا هر چاکرا را باید تا پاکسازی کامل تمریناتش را ادامه بدهیم بعد به سراغ چاکرای بعد برویم یا اینکه هر روز را اختصاص بدهیم به تمرینات یک چاکرا تا بصورت متعادل با همدیگه پاکسازی بشوند و اینکه از کجا متوجه بشویم که کاملا پاکسازی شده اند

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمد
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
12
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x