تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

بهترین سنگ چاکراهای بدن کدامند؟

بهترین سنگ چاکراهای بدن، از ریشه تا تاجی

تقریبا تمام سنگ‌های قیمتی مقدار زیادی انرژی و قدرت درمانی ذخیره‌ شده دارند. برخی از مردم به این موضوع کاملا واقف بوده و با عقیده کامل از سنگ ها برای دریافت انرژی، بهبود احساسات و حتی درمان، استفاده می کنند.
این موضوع غالبا به این دلیل است که انرژی فوق‌العاده ذخیره شده در سنگ ها که ارتعاش بالایی دارد، می تواند به افراد منتقل شده و تعادل انرژی را به آن‌ها بازگرداند.

در این مقاله، بهترین سنگ‌ها برای متعادل‌سازی انرژی در چاکراهای بدن معرفی شده‌اند.با ما همراه باشید تا بهترین سنگ چاکراهای بدن را بشناسیم.

سنگ‌های چاکرا

سنگ‌های چاکرا

بدن انسان‌ها هفت چاکرا دارد که این چاکراها عبارتند از:
۱. چاکرای ریشه (قرمز)
۲. چاکرای خاجی(نارنجی)

۳. چاکرای خورشیدی (زرد)
۴. چاکرای قلب (سبز)
۵. چاکرای گلو (آبی روشن تا فیروزه‌ای)
۶. چاکرای چشم سوم (نیلی)
۷. چاکرای تاج (بنفش یا سفید)
رنگ مربوط به هریک از این چاکراها به این دلیل است که اکثر سنگ‌های مناسب برای هریک از این چاکراها دارای رنگ مشابهی هستند. گرچه در این مورد استثنا نیز وجود دارد؛ اما به‌طور قاطع ‌می‌توان گفت که در اکثر مواقع این قانون ساده جوابگو ‌می‌باشد.

بهترین سنگ چاکراهای بدن

هریک از سنگ‌های چاکرا از نظر خواص، ترکیب معدنی و بار انرژی با دیگری متفاوت هستند. در این قسمت از مقاله، معروف‌ترین و بهترین سنگ‌ها برای چاکراهای مختلف بدن معرفی شده‌اند که شما ‌می‌توانید از آن‌ها برای متعادل‌کردن  و فعال سازی چاکراهای مربوطه استفاده کنید.

بهترین سنگ‌های چاکرای ریشه

بهترین سنگ‌های چاکرای ریشه

چاکرای ریشه که مولادارا نام دارد، در قاعده ستون فقرات افراد قرار داشته و با انرژی، بقا، ثبات، راحتی و ایمنی همراه ‌می‌باشد.
عنصر این چاکرا خاک بوده و رنگ اصلی آن قرمز است. گرچه در برخی مواقع سنگ‌هایی با رنگ سیاه نیز با فرکانس پرانرژی این چاکرا مطابقت دارند. بهترین سنگ‌هایی که شما ‌می‌توانید از آن‌ها برای متعادل‌کردن چاکرای ریشه استفاده کنید،

عبارتند از:
• سنگ جاسپر: با رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای، سبز و گاهی آبی که به اعتماد به‌نفس، شجاعت، پایه‌گذاری، ثبات، قدرت و جریان انرژی در افراد کمک ‌می‌کنند.
• سنگ کارنلیان: با رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای و گاها چندرنگ دیگر که به شجاعت، انگیزه، قدرت، اعتماد به‌نفس، سرزندگی، متعادل‌سازی انرژی و غلبه‌بر آسیب‌های گذشته کمک ‌می‌کند.
این سنگ از بهترین سنگ‌هایی است که در غلبه برعمیق‌ترین ترس‌ها مفید بوده و به افزایش سطح شجاعت و قدرت کمک ‌می‌کند.
• سنگ اُبسیدین: با رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، سبز و گاها آبی، قرمز، نارنجی یا زرد که به محافظت، جریان انرژی، شجاعت، اعتماد به‌نفس، تصمیم‌گیری، وضوح و پایه‌گذاری در افراد کمک ‌می‌کند و منجر به برطرف‌کردن احساسات منفی در چاکرای ریشه ‌می‌شود.
• سنگ خون: با بدنه سبز تیره و لکه‌های قرمز تا نارنجی که به جریان انرژی، شجاعت، اعتماد به‌نفس، محافظت، تصمیم‌گیری، وضوح و پایه‌گذاری کمک ‌می‌کند و در افزایش انرژی، شجاعت و اراده بسیار مفید است.
• سنگ تورمالین با رنگ مشکی و گاها در سایر رنگ‌ها که به جریان انرژی، ‌اعتماد به‌نفس، غلبه‌بر ترس و محافظت کمک ‌می‌کند.

بهترین سنگ‌های چاکرای خاجی

بهترین سنگ‌های چاکرای خاجی

چاکرای خاجی در قسمت پایینی شکم قرار گرفته و با احساسات، جنسیت، لذت و معاشرت در ارتباط است. عنصر این چاکرا آب بوده و رنگ اصلی آن نارنجی ‌می‌باشد. بهترین سنگ‌ها برای ایجاد تعادل در چاکرا خاجی عبارتند از:
• سنگ کارنلیان با رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای و گاها با چندرنگ دیگر که به باروری، جنسیت، احساس شادی، قدرت، شجاعت، خلاقیت، ‌ سرزندگی، تعادل انرژی و غلبه‌بر آسیب‌های گذشته کمک ‌می‌کند.
• سنگ توپاز طلایی با رنگ‌های قهوه‌ای، زرد یا خاکستری در حالت طبیعی (بدون درمان) که به رهایی از افسردگی، احساس شادی، خلاقیت، تجلی خواسته‌ها و خوش‌شانسی کمک ‌می‌کند.
• سنگ چشم ببر با رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای و قرمز قهوه‌ای که به خوشبختی، احساس خوشبینی، شانس، محافظت، غلبه‌بر ترس و اضطراب، انگیزه و تمایلات جنسی کمک ‌می‌کند.
• سنگ کَلسیت که در حالت خالص بدون رنگ است اما ‌می‌تواند تما‌می‌رنگ‌ها را شامل شود و به احساس شادی، خوشبینی، خودآگاهی، بهبود آسیب‌های گذشته، تمایلات جنسی و سلامت عاطفی کمک ‌می‌کند.
• سنگ سیترین با رنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه ای خاکی که به ‌اعتماد به‌نفس، شادی، خوشبینی، خلاقیت، ابراز وجود، تجلی خواسته‌ها، ثروت و رفاه کمک ‌می‌کند.

بهترین سنگ‌های چاکرای شبکه خورشیدی

بهترین سنگ‌های چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرا خورشیدی در ناحیه ناف قرار گرفته است و با قدرت، شخصیت، عزم و عزت‌نفس در ارتباط ‌می‌باشد. عنصر این چاکرا آتش بوده و رنگ اصلی آن زرد ‌می‌باشد. بهترین سنگ‌ها برای متعادل‌کردن چاکرای شبکه خورشیدی عبارتند از:
• کهربا با رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه ای، قرمز و گاهی سبز، آبی یا سیاه که به ‌اعتماد به‌نفس، ‌تصمیم‌گیری، تعادل احساسی، صبر، تمرکز، وضوح و رفع استرس و اضطراب کمک ‌می‌کند.
• توپاز طلایی
• چشم ببر
• سیترین
• پیریت با رنگ‌های زرد برنجی، قهوه ای-مشکی که به قدرت ذهن، اراده، احساس انرژی و شادی، تقویت حافظه، توانایی، یادگیری، محافظت، اقناع و ارتباط کمک ‌می‌کند و در تقویت مهارت‌های متقاعدسازی و ارتباط نیز موثر است.

سنگ‌های مناسب چاکرای قلب

سنگ‌های مناسب چاکرای قلب

این چاکرا در وسط قفسه سینه و بالای جناق قرار گرفته است و با عشق، پذیرش، شفقت و صداقت در ارتباط ‌می‌باشد. عنصر این چاکرا هوا بوده و رنگ اصلی آن سبز ‌می‌باشد. گرچه برخی سنگ‌ها با رنگ صورتی نیز با فرکانس‌های این چاکرا مطابقت دارند. بهترین سنگ‌ها برای متعادل‌کردن این چاکرا عبارتند از:
• رز کوارتز با رنگ‌های صورتی روشن تا صورتی زنده که به احساس آرامش، عشق به خود، بخشش، شفقت، روابط، استرس و اضطراب، اقبال خوب و پاکسازی بلوک‌های پرانرژی کمک ‌می‌کند. این سنگ با نام سنگ قلب نیز شناخته ‌می‌شود زیرا ‌می‌تواند انرژی محبت‌آمیز قلب را در کل‌ هاله شما تحریک کند.
• زمرد با رنگ‌های سبز، سبز-آبی، سبز-زرد که به احساس عشق به خود، روابط، باروری، شانس موفقیت، احساس استرس و اضطراب، ثروت و رفاه کمک ‌می‌کند. این سنگ ‌می‌تواند تعادل بین شرکای یک رابطه را برقرار کرده و در بهبود قلب پس از یک رابطه ناموفق نیز تاثیرگذار است.
• سنگ مالاکیت با سایه‌های مختلف رنگ سبز که به همدلی، عشق بی‌قیدوشرط، آلودگی الکترومغناطیسی، محافظت روانی و پاکسازی‌ هاله کمک کرده و شما را برای ایجاد رابطه سالم با خود و دیگران راهنمایی ‌می‌کند.
• رودونیت با رنگ‌های صورتی، صورتی رز تا قهوه‌ای قرمز، قرمز، خاکستری و زرد که به احساس عشق به خود، روابط، درد عاطفی، شفقت، ‌اعتماد به‌نفس، خوشبینی و تمرکز کمک ‌می‌کند.
• آمازونیت با رنگ‌های سبز روشن و آبی-سبز که به مدیتیشن، همدلی، شفقت، احساس عشق به خود، وضوح ذهنی، روابط و آلودگی الکترومغناطیسی کمک ‌می‌کند و بری القای احساس همدلی و شفقت برجسته است.

بهترین سنگ‌های چاکرای گلو

بهترین سنگ‌های چاکرای گلو

چاکرای گلو که با نام ویشوددا نیز شناخته ‌می‌شود در ناحیه گلو قرار داشته و با ارتباطات، بیان، خلاقیت و الهام همراه است. عنصر این چاکرا اتر یا صدا ‌می‌باشد و رنگ اصلی آن آبی روشن/ فیروزه‌ای است. موثرترین سنگ‌ها برای تعادل این چاکرا عبارتند از:

• فیروزه با رنگ‌های آبی روشن، آبی آسمانی، آبی، سبز-آبی و سبز-خاکستری که به بیان خود، ارتباط، آسیب‌های جسمی، مهارت‌های رهبری، استرس و اضطراب، افسردگی و حملات وحشت کمک ‌می‌کند.
• عقیق با رنگ‌های متنوع که به ‌اعتماد به‌نفس، ارتباط، وضوح ذهنی، استرس و اضطراب، صحبت در جمع و وفاداری کمک ‌می‌کند.
• آکوامارین با رنگ‌های آبی، آبی روشن و سبز-آبی که به سخنرانی عمومی، ‌اعتماد به‌نفس، شجاعت، ارتباط، مدیتیشن، وضوح ذهنی، استرس و اضطراب کمک ‌می‌کند.
• کوارتز آکوا آئورا با رنگ‌های آبی روشن و آبی آسمانی که به خودشناسی، ارتباط، تمرکز، وضوح ذهنی، آگاهی معنوی و ثروت و رفاه کمک ‌می‌کند.
• کریسوکولا با رنگ‌های آبی، فیروزه‌ای، سبز-آبی، سبز، سیاه-آبی، قهوه‌ای و گاها زرد که به ارتباطات، بیان خود، گوش دادن، آگاهی، خودشناسی، استرس و اضطراب و خلاقیت کمک ‌می‌کند.

بهترین سنگ‌های چاکرای چشم سوم

بهترین سنگ‌های چاکرای چشم سوم

 

این چاکرا در وسط پیشانی قرار گرفته است و با شهود، شفافیت، مراقبه و اعتماد همراه ‌می‌باشد. عنصر این چاکرا نور بوده و رنگ اصلی آن نیلی (ترکیبی از آبی و بنفش) ‌می‌باشد. موثرترین سنگ‌ها برای تعادل این چاکرا عبارتند از:
• آمِتیست با رنگ‌های بنفش کم‌رنگ، بنفش عمیق و بنفش-سیاه که به مدیتیشن، آگاهی معنوی، شهود، وضوح ذهنی، استرس و اضطراب، تمرکز، خلاقیت، محافظت و توانایی‌های روانی کمک ‌می‌کند.
• لاپیس لازولی با رنگ‌های آبی، نیلی، سبز-آبی و بنفش-آبی که به مدیتیشن، آگاهی معنوی، شهود، توانایی‌های روانی، رویاپردازی شفاف، پیش‌بینی فضایی، استرس و اضطراب و شانس کمک ‌می‌کند.
• یاقوت کبود با رنگ‌های آبی، آبی تیره، بنفش، صورتی، زرد، نارنجی و سبز که به مدیتیشن، خودشناسی، آگاهی معنوی، شهود، ‌تصمیم‌گیری، ابراز وجود، وضوح ذهنی و ثروت و رفاه کمک ‌می‌کند.
• سودالیت با رنگ آبی با رگه‌های سفید که به وضوح ذهنی، مدیتیشن، تعادل احساسی، توانایی‌های روانی، بیان خود، ارتباط، ذهن اگاهی و شانس و ثروت کمک ‌می‌کند و در تعیین هدف و جهت زندگی بسیار موثر است.
• آنجلیت با رنگ‌های آبی روشن، سفید-خاکستری، آبی-خاکستری، بنفش، صورتی روشن، صورتی مایل‌به قرمز، قهوه‌ای و بی‌رنگ که به آگاهی معنوی، تله‌پاتی، طرح فضایی، توانایی‌های روانی، استرس و اضطراب و بصیرت کمک ‌می‌کند و بسیار آرامش‌بخش ‌می‌باشد.

بهترین سنگ‌های چاکرای تاج

بهترین سنگ‌های چاکرای تاج

این چاکرا در بالای سرقرار گرفته است و با دانش، آگاهی، تحقق و معنویت همراه ‌می‌باشد. عنصر این چاکرا فکر بوده و رنگ‌های اصلی آن بنفش و سفید یا شفاف ‌می‌باشند. بهترین سنگ‌ها برای ایجاد تعادل در این چاکرا عبارتند از:
• کوارتز با رنگ شفاف و گاها سایر رنگ‌ها که به گسترش هوشیاری، مدیتیشن، ارتباط با راهنماها، یادآوری زندگی گذشته، جذب عشق و رفاه، جذب انرژی منفی، افزایش تمرکز و حافظه کمک ‌می‌کند.
• سِلِنیت با رنگ‌های خاکستری-سفید، قهوه‌ای-سبز، زرد مایل‌به قهوه‌ای، مایل به سبز و خاکستری-سبز که به کار معنوی، مدیتیشن، جذب انرژی منفی، تمرکز، وضوح ذهنی، ارتباط با راهنماها، استرس و اضطراب کمک ‌می‌کند.
• تانزانیت با رنگ‌های آبی، آبی عمیق و بنفش که به گسترش آگاهی، آگاهی معنوی، مدیتیشن، تمرکز، توانایی‌های روانی و تجلی ثروت و رفاه کمک ‌می‌کند.
• هولایت با رنگ‌های سفید یا خاکستری روشن با رگه‌های تیره که به خلاقیت، مدیتیشن، ارتباط با راهنماها، گسترش هوشیاری و اضطراب و استرس کمک ‌می‌کند.
• آمتیست

جمع‌بندی

در این مقاله، بهترین سنگ‌های چاکرا برای قسمت های مختلف بدن معرفی شدند که شما می توانید با روش های مختلفی از آن ها استفاده کنید. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت انگشتر یا آویز به همراه داشته، تکه‌ای از آن‌ها را در محیط مدنظر خود قرار دهید و یا حتی با استفاده از آن‌ها ماساژ درمانی یا مدیتیشن انجام دهید. در این‌صورت به‌سادگی از مزایای آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

منابع

bemytravelmuse

sarahscoop


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x