تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پاکسازی چاکرای قلب چگونه انجام میشود

پاکسازی چاکرای قلب

چاکرای قلب یکی از مهمترین چاکراهای اصلی بدن می باشد زیرا در جایگاه عشق و محبت و آرامش است.
قلب مرکز دوستیها و یک زندگی آرام و بی دغدغه می باشد.
شاید فکر کنید که خیلی وابسته هستید و در روابط خود بیش از حد مراقب اطرافیان هستید شاید هم اصلا به روابط اجتماعی و عاطفی خود توجه نمی کنید و اصلا برایتان مهم نیست که شریک عاطفیتان را چگونه خوشحال کنید همه اینها بر می گردد به عملکرد چاکرای چهارم یا چاکرای قلب با ما همراه باشید تا در مورد پاکسازی چاکرای قلب بیشتر بدانیم….

چاکرا چیست

قبل از هر چیزی برای دوستانی که در مورد چاکرا نمی دانند توضیح مختصری می دهیم چون در مقالات قبل به صورت کامل در مورد چاکرا چیست آورده ایم.

چاکراها مراکز انرژی در بدن هستند که در قسمت های مختلف کالبد اثیری قرار گرفته اند.
چاکراها انرژی حیات را از این مراکز وارد بدن می کنند زیرا بدن به طور طبیعی و خود به خود نمی تواند انرژی حیات را وارد بدن کند بنابراین این کار به واسطه چاکراها صورت می گیرد. چاکراها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می شوند که چاکرای قلب جز چاکراهای اصلی و مهم بدن می باشد.

چاکراها مسئول شکلگیری شخصیت، رفتارها، عملکردهای جسمی و روحی ما هستند هر یک از این چاکراها غیر فعال و مسدود شوند بدن را دچار ناراحتی و رنج می کنند زیرا سلامت روح و جسم را به خطر می اندازند.

خصوصیات چاکرای قلب

چاکرای قلب یا چاکرای چهارم با نام سانسکریت آناهاتا می باشد که در جایگاه قلب و قفسه سینه است، این چاکرا مرکز عشق و احساسات است وقتی در روابط عاطفی خود موفق هستید یعنی چاکرای قلب شما فعال است و ارتعاش عشق و محبت را به زمین می فرستید.

وقتی چاکرای قلب عملکردی فعال داشته باشد شما فرد آرامی هستید و زندگیتان سرشار از آرامش می باشد برای همین به خوبی می توانید به اهداف خود نیز دست یابید زیرا آرامش ذهنی و جسمی سرمنشا رسیدن به همه چیزهای خوب است.

عنصر وابسته به این چاکرا هوا می باشد، رنگ آن سبز است، و سمبل آن لوتوس ۱۲ پر است، غده وابسته به آن تیموس می باشد. و اندامهای وابسته قلب و قلسه سینه و قسمت پایین ریه و دستگاه گردش خون است.

تعادل در چاکرای قلب

وقتی چاکرای آناهاتا یا چاکرای قلب متعادل و متوازن باشد فرد در آرامش به سر می برد.
وقتی چاکرای قلب سالم باشد غده تیموس که وابسته به آن است درست کار می کند و انرژی لازم را به بدن می رساند، در تعادل این چاکرا شما احساس امنیت دارید، گشاده‌رو و روشن فکر خواهید بود.

وقتی این چاکرا متعادل و متوازن باشد به راحتی می توانید اعتماد کنید و عشق بورزید در روابط خود بالاترین سطح ارتعاش را خواهید داشت، می توانید خودتان را دوست داشته باشید برای همین از اعتماد به نفس برخوردار خواهید بود.

از نظر جسمی قلبی سالم دارید و تنفستان به راحتی صورت می گیرد، دیگران را قضاوت نمی کنید و همیشه در روابط خود احساس صمیمیت و بخشش می کنید.

عدم تعادل در چاکرای قلب

اگر چاکرای قلب یا چاکرای چهارم دچار ناهماهنگی و عدم توازن شود مشکلات جسمی و روحی بسیاری به وجود می آورد،
از جمله حسادت، قضاوت کردن دیگران، حس نفرت نسبت به کسانی که به شما شاید بدی کرده اند، ایجاد انزوا، عدم اعتماد و شک نسبت به روابط عاطفی، خشم و عصبانیت در روابط عاطفی و اجتماعی، حس وابستگی و ترس از دست دادن چیزهایی که دوستشان دارید، سرکوب احساسات، ایجاد روابط ناسالم و به وجود آوردن ضعف جسمانی و روحی.

همچنین مسدود بودن چاکرا سبب ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود و همچنین اکسیژن به خوبی به رگها و شریانهای بدن نمی رسد بنابراین مغز به طور طبیعی نمی تواند درست کار کند. و افکار انسان دچار اختلالات می شود.

روشهایی برای درمان و پاکسازی چاکرای قلب

۱ – مراقبه و مدیتیشن

1 - مراقبه و مدیتیشن

انجام این مدیتیشن به روش زیر است:

در جای ساکت و آرامی به حالت لوتوس یا نیمه لوتوس بنشینید یا به حالت خوابیده دراز بکشید. و چشمانتون رو ببندید.
تصور کنید در جایی از طبیعت هستید که دوست دارید مثل کنار دریا یا در جنگلی انبوه از درختان سرسبز و با طراوت می تونید از یک موسیقی بسیار آرام هم استفاده کنید تا شما را سریع تر به آرامش ذهنی برساند.

به تنفستان متمرکز شوید و پنج نفس عمیق بکشید کمی هوا را داخل ریه ها نگه دارید و سپس با یک بازدم آن را از دهان خارج کنید.
فقط به تنفس خود متمرکز باشید و آگاهانه نفس بکشید.

تصور کنید که نوری سفید و درخشان در اطراف بدنت هست این نور انرژی حیات و پراناها هستند که باید وارد بدن بشوند از فرق سر انرژی و نور رو وارد بدن کن یکی یکی تمامی اندامها را اسکن کن مغز، صورت و اجزای صورت سپس گلو و گردن و حال به قلب و چاکرای قلب می رسیم در این قسمت نور سفید را با نور سبز که در این قسمت قرار دارد را ادغام کنید این کار را ذهنی انجام دهید و سعی کنید گردش نور سفید به دور نور سبز را ببینید. سپس نور به دستها میاد و به شکم و بعد به پایین بدن و پاها میاد.

این مرحله بسیار مهم است زیرا باید نور را از انگشتان پاها خارج کنید و همراه خروج تیرگی ها و لکه های تیره را نیز از بدن خارج کنید این کار را نیز به صورت قدرت ذهن انجام می دهید با تمامی توان خود سعی کنید نگرانی ها ترسها و احساسات بد را از بدن به سمت انگشتان پاها بکشید و سپس خروج تیرگی ها را ببینید.

در این مراقبه شما به آرامش می رسید و بدنتان را پاکسازی کرده اید از جمله چاکرای قلب نیز پاکسازی می شود. زیرا وقتی نور و روشنایی وارد این چاکرا می شود نور سبز را به فعالیت وا می دارد و آن را درخشان و پاک می کند.

۲ – جملات تاکیدی

من روابطی عالی دارم

من به هر کجا که می روم عشق و مهربانی و صلح را به همراه می برم

فشار خون من تنظیم شده است

قلبی سالم دارم

من احساسات و عواطف خود را آزادانه بروز می دهم

من آزاد و رها هستم

من آرامش و صلح را به جهان انتقال می دهم

من عشق و محبت را نثار زمین می کنم

رنگ سبز در چاکرای قلبم در حال درخشش است

من سرشار از نور الهی و عشق الهی هستم

۳ – قدم زدن در طبیعت

می توانید در طبیعت با پاهای برهنه قدم بزنید اجازه دهید که انرژی زمین از طریق کف پاها وارد بدن شود و به بدن قدرت و نیرو ببخشد طبیعت و سرسبزی می تواند قلب و روح شما را زنده و پاک کند و آرامشی که از طریق انرژی طبیعت وارد بدنتان می شود در ابتدا ذهن و سپس بدن را آرام می کند و چاکرای قلب نیز به آرامش و ریلکسی می رسد.

۴ – سنگ درمانی

می توانید برای پاکسازی و  مطهر کردن چاکرای قلب از سنگ درمانی مانند  سنگهای زمرد، گارنت، فلوریت، کیانیت، یشم، زبرجد استفاده کنید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x