تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مدت زمان بازگشت به رابطه پس از جدایی

مدت زمان بازگشت به رابطه

مدت زمان بازگشت به رابطه چقدر است؟ وقتی افراد به روابط زناشویی و دوستانه خود پایان می‌دهند در آن لحظه فکر می‌کنند بهترین انتخاب را بر اساس احساسات گرفته‌اند. اما تصمیماتی که احساسی گرفته می‌شوند سر انجام و پایان درستی ندارند و باعث می‌شود افراد ابراز پشیمانی کنند و بخواهند دوباره به رابطه عاطفی خود بازگردند. ممکن است بدون او شاد نباشید یا زندگی برایتان خسته کننده بنظر برسد و به این نتیجه برسید که می‌خواهید دوباره رابطه قبلی خود را ادامه دهید.

اما ایندفعه برای برگشت به رابطه‌ی قبلی باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید و مطمئن باشید این رابطه دیگر مثل گذشته‌ها نخواهد بود. قاعدتا حساسیت این رابطه بیشتر از قبل می‌باشد و این شروع یک راه جدید برای شما خواهد بود‌.

در رابطه‌ی جدید باید پذیرفت هر اتفاقی که در گذشته افتاد صرفا یک اشتباه بوده و طرفین رابطه نباید یکدیگر را محکوم کنند. باید بدانید طی اتفاقاتی که در گذشته‌ی این رابطه رخ داد ترمیم رابطه سخت‌تر خواهد بود و زوجین یا طرفین رابطه باید بدانند که از مهارت‌های کافی برخوردار نبودند.

اما برای بازگشت جدی در رابطه سعی شود از مهارت‌های ترمیم رابطه، ایجاد ارتباط درست با طرف مقابل و مراجعه به مشاور استفاده شود.

همانطور که گفته شد برای برگشت به یک رابطه شکست خورده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما بازگشت دوباره احتیاج به تصمیم درستی دارد و اینکه افراد بدون یکدیگر نمی‌توانند به زندگی ادامه بدهند، دلیل محکم برای ادامه‌ی رابطه است اما چه خوب است بدانیم برای چه دلیلی دوباره برمی‌گردیم.

در این مواقع باید به تعریف درستی از رابطه بپردازیم، سوال اینجاست معنای درست رابطه‌ی عاطفی چیست؟

آیا احساساتی که بین دو فرد وجود دارد علاقه است یا هوس. در ادامه با تعریف درست رابطه عاطفی و دلایل برگشت به رابطه‌ی قبلی و زمان بازگشت می‌پردازیم، برای جواب سوالات خود در ادامه با ما در سایت متا راز همراه باشید.

رابطه عاطفی چیست؟

رابطه عاطفی

رابطه عاطفی تعریفات زیادی دارد و هر کس می‌تواند برای رابطه‌ی خود اسمی بگذارد. اما در حالت کلی معنی درست رابطه علاقه شدید قلبی بین دو نفر که با رابطه جنسی تفاوت زیادی دارد و این رابطه اغلب شباهت به فداکاری و دوست داشتن در ازدواج است.

انسان موجود اجتماعی می‌باشد و در هر لحظه احتیاج به عشق و علاقه دارد، رابطه عاطفی همان گزینه‌ای است که هر انسانی به دنبال آن می‌گردد و همه ما این دغدغه را داریم که رابطه عاطفی سالم داشته باشیم.

رابطه عاطفی سالم یعنی اینکه در رابطه عشق و عاطفه سهم زیادی دارد، روابط ممکن است عاشقانه یا دوستانه تلقی شوند. صرفا نمی‌توان گفت رابطه عاطفی تنها بین دو جنس مخالف صورت می‌گیرد و این رابطه ممکن است یک رفاقت چندین و چند ساله باشد. ویژگی‌های یک رابطه سالم در چک لیست زیر جمع‌آوری شده باهم نگاهی بیندازیم.

۱. گوش دادن

در هر رابطه‌ای احتیاج است که طرفین مقابل به یکدیگر گوش بسپارند، گاهی در میان همین گوش دادن‌ها مشکلات بزرگ برطرف می‌شوند. بعد از گوش دادن بهتر است حرف خود را بدون سانسور بزنیم. اگر در رابطه‌ی خود حرف‌هایمان را مستقیم نزنیم نمی‌توانیم دنیای درون یکدیگر را کشف کنیم، اکثر شکست روابط به علت نداشتن شناخت کافی است.

۲. حل اختلافات

زمانی که بین طرفین اختلاف عقیده بوجود می‌آید نباید هر یک زره دفاعی به خود بگیرد و نخواهد اختلاف را برطرف کند. بلکه هر کدام باید با احترام و درک مقابل سعی در حل مشکل داشته باشند.

۳. صداقت و دوری از دروغ

دروغ امروزه تز مشکلات جدی روابط عاطفی می‌باشد که زوجین اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند. در رابطه باید خودتان باشید و سعی شود تا آخرین زمان رابطه دروغ نگویید. مخفی کاری و سرپوش گذاشتن روی مسائل مختلف کم کم اعتماد طرفین را از بین می‌برد و مطمئن باشید بنای رابطه با دروغ مستحکم نخواهد بود‌.

۴. انعطاف پذیری

هر دو طرف مقابل باید سعی کنند تا حد امکان منعطف باشند. انعطاف پذیری شرایط تغییر و قابلیت رشد و کنار آمدن زوجین را تقویت می‌کند.

۵. احترام

هر رابطه‌ای احتیاج به احترام دارد. احترام عاطفی تنها عشق ورزیدن و علاقه نیست، طرفین مقابل باید به علایق و تصمیمات یکدیگر احترام بگذارند و در حریم خصوصی همدیگر تجاوز نکنند بلکه باید جای تحقیر و بی‌اعتمادی از هم در شرایط مختلف دفاع کنند.

۶. اعتماد به یکدیگر

از ویژگی‌های مهم در هر رابطه‌ای میتوان به اعتماد اشاره کرد. اعتماد آسان، سخت بدست بیاید و آسان از دست می‌رود. علاقه هر زوجی باید آنقدر واقعی باشد که به یکدیگر اعتماد کنند. رمز بدست آوردن اعتماد این است که صادق باشید!

۷. صبوری

هنگام اختلاف بهتر است شما خاموش شوید و اجازه دهید فرد مقابل عقده خود را خالی کند، سپس بهتر است صحنه حادثه را ترک کرده و در خلوت به دور از مشاجره فکر کنید. کوتاه آمدن و صبوری از الزامات هر رابطه‌ای می‌باشد و همواره باید یکر نفر کوتاه بیایید؛ دو طرف باید کوتاه آمدن را یاد بگیرند.

دلایل بازگشت به رابطه قبلی

بازگشت به رابطه قبلی

برای برگشت به رابطه‌ قبلی باید بدانید چرا می‌خواهید بازگردید؟ گاهی افراد تصور می‌کنند به علت تصمیمات عجولانه رابطه‌ی خود را بهم زدند و تلاشی برای نگه‌داشتن رابطه نداشتند.

بهم خوردن رابطه عاشقانه با تصمیم زودگذر انجام می‌شود و در مدت زمان کوتاهی افراد ابراز پشیمانی می‌کنند.

همانطور که گفته شد برای برگشتن به رابطه قبلی خود باید دلایل قانع کننده داشته باشید. اینکه بدون فرد نمی‌توانید به زندگی خود ادامه بدهید و با پایان یافتن رابطه دچار اختلاف احساسات شدید طبیعی است که احساس ناراحتی داشته باشید و بعد از سالها احساس ناامیدی و غم را در خودتان پیدا کنید.

باید نشانه محکمی باشد که بتوانید دوباره به یکدیگر بازگردید اگر شما این گونه احساسات را در خود تصور می کنید حتماً در فکر آشتی کردن با او باشید و شاید نیمه گمشده می‌باشد که شما را تکمیل می کند. در قسمت زیر به برخی دلایلی از بازگشت به رابطه قبلی می پردازیم.

۱. احساس گمشدگی‌ در خود

احساس می‌کنید که بعد از کات هنوز خود را پیدا نکرده‌اید و بدون او دچار سردرگمی می‌شوید‌. بعد از این شکست شما هنوز بهبود نیافتید، باید بگوییم می‌توانید به رابطه‌ی خود امیدوار شوید و تلاش کنید که هر دو طرف به رابطه بازگردند.

۲. عصبانیت

شاید رابطه‌ی شما بخاطر عصبانیت زود گذر بهم خورده باشد، در این مرحله ممکن است بعد از شکست عشقی فرد به دلیل انتقام یا عصبانیت بخواهد که دوباره به رابطه خود ادامه بدهد.

۳. مقایسه کردن

اگر بعد از جدایی با عشق قبلی خود وارد رابطه‌ی جدیدی شدید. قطعا او را مقایسه خواهید کرد و اگر این مقایسه‌ها به نفع او تمام بشود، تمایل دارید به رابطه با او بازگردید و تلاش کنید.

۴. افسوس و پشیمانی

پیشمانی از احساسات قدرتمندی است که می‌تواند باعث باز شدن فکر باشد. اگر احساس پشیمانی کنید قطعا بسیار ناراحت خواهید شد و تلاش برای برگشتن به رابطه دارید.

مدت زمان بازگشت به رابطه چقدر است؟

مدت زمان بازگشت به رابطه چقدر است؟

جدایی‌هایی که اغلب در روابط عاطفی رخ می‌دهد به علت نبودن شناخت کافی می‌باشد و اما در قسمت‌ پایین به چگونگی برگشت در رابطه می‌پردازیم و شاید راهی باشد که دوباره به همدیگر بازگردید.

گاهی جدایی برای این لازم خواهد بود که بدانید چه کسی را از دست دادید و از زمانی که رابطه‌ی شما تمام شده، هیچ کسی را نمی‌توانید با او مقایسه کنید.

احساسی که به او داشته‌اید‌ در هیچ کسی نمی‌توانید پیدا کنید. اگر حس می‌کنید که واقعا این طور بوده است قطعا بازگشت را گزینه‌ی خود قرار بدهید.

امید در سخت‌ترین حالت‌های ممکن رخ می‌دهد و این مساله مقداری پیچیده است چرا که هر فرد بعد از جدایی امید دارد که راهی برای برگشتن خواهد داشت.

اما این نکته مهم را فراموش نکنید که در این بازگشت امید به رابطه‌ی جدیدی خواهد بود و در آینده می‌توانید به ازدواج فکر کنید. یک بار سعی کنید به رابطه قبلی خود بازگردید، در غیر این صورت باید به زندگی خود ادامه بدهید. امید واهی شما را مجبور به زندگی در خیال می‌کند و شما را در موقعیتی اشتباه قرار می‌دهد.

اگر تصمیم شما برای بازگشت به رابطه گذشته جدی هست باید شرایط را بپذیرد که چیزی مانند گذشته نخواهد بود.

اگر اختلافات و مسائل بین دوطرفین قابل حل می‌باشد، ترمیم رابطه بهترین گزینه انتخاب می‌باشد و سعی کنید این بار در رابطه جدید خیلی‌ واضح صحبت کنید و احساسات خودتان را بروز دهید. وقتی مسائل یکی یکی حل می‌شوند، رابطه سالم زیباتر خواهد بود.

رابطه‌تان اگر به بن‌بست رسیده سعی کنید برای مدتی معین از هر گونه رابطه‌ای فاصله بگیرید. باید به شریک قبلی خود نشان دهید که بعد از او چیزی تغییر نمی‌کند و حتی شما قوی‌تر از قبل به راه خود ادامه خواهید داد.

جدا شدن باعث می‌شود بعضی افراد از خواب بلند شوند و برخی دیگر برایشان اهمیتی نداشته باشد و اگر فرد مقابل شما گزینه‌ی بی‌اهمیتی را انتخاب کرد، از تلاش واهی دست بکشید و به کارهایی که دوست داشتید انجام بدهید فکر کنید.

به این ترتیب در زندگی اعتماد به نفس و امید پیدا خواهید کرد و به سرعت حرکت می‌کنید.

باید مدتی به طور جدی از هم دور شوید تا بتوانید به افکار پریشان ذهنتان نظم و انضباط بدهید. اگر فرصت این جدایی را از هم بگیرید هیچگاه دلتان برای یکدیگر تنگ نمی‌‌شود و باقی رابطه‌ی زخم خورده با نفرت تمام می‌شود.

عشق در نتایج علمی یک اعتیاد روانی معرفی شده و طبعاً ترک آن دردناک است.

اما برای مدتی لازم است از یکدیگر فاصله بگیرید و این فاصله به شما امکان می‌دهد که در ارتباط با مشکلات رابطه‌ی خود فکر کنید و باعث می‌شود که یاد بگیرید برای حل مسائل عاطفی وقت بیشتری بزارید پس با تماس‌های بی‌مورد خود و او را سردرگم و گیج نکنید.

سعی کنید احتمال هر ارتباطی: تماس، پیامک، دیدار و هر چیزی دیگری را به صفر برسانید.

به یاد داشته باشید هر رابطه‌ای در این مدت ممنوع است و اگر نمی‌توانید خود را از این احتمالات دور کنید چند روزی بدون وسایل ارتباطی به سفر بروید تا احساس تنهایی کنید و نتوانید او را بیابید.

خیانت در رابطه

خیانت در رابطه

اما خیانت در رابطه می‌تواند تمام درهای بازگشت را ببندد.

خیانت انواع مختلفی دارد اما بدترین نوع انجام آن به صورت محرمانه است. این که فرد در دو رابطه سعی می‌کند اعتماد طرفین را جذب کند و ضربه نهایی به فرد اول خواهد خورد.

وقتی خیانت چندین و چند مرتبه تکرار شود تبدیل به خیانت دائمی خواهد شد. اما یک سوالی پیش می‌آید اینکه چرا انسانها خیانت می‌کنند؟ جواب این سوال دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد، افرادی نمی‌توانند در رابطه خود به نقطه‌ی تفاهم برسند و از این جهت در راه خیانت قدم می‌گذارند.

ممکن است یکی از زوجین بیشتر از دیگری کار کند و باعث شود ذهنیت بی‌اهمیتی در او شکل بگیرد و درنتیجه خیانت رخ می‌دهد اما بهتر است در هر رابطه‌ای آنقدر شناخت کافی وجود داشته باشد که هیچگونه سوء ظن در بین‌شان وجود نداشته باشد.

جدایی و بحث‌های زندگی اغلب به دلیل مکالمات ضعیف در رابطه شناسایی می‌شود. اما خیانت هیچوقت نمی‌تواند دلیل قاطع کننده برای مشکلات باشد، اما اگر خیانت بارها تکرار شود دیگر هیچ امیدی برای برگشت نخواهد بود.

بهتر است به روال زندگی خود بازگردید و سعی کنید مدتی از رابطه‌ها دور بمانید تا بتوانید ذهن آشفته خود را جمع و جور کنید.

کلام آخر

برای خوشبختی در زندگی کافی است در راه درست رابطه‌ قدم بگذارید. اگر رابطه‌ای تمام شده اصرار برای ادامه‌ی دوباره نداشته باشید و یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید.

اگر در رابطه‌ی زخم خورده دوام نیاورید مقصر اصلی خودتان هستید چون احساسی قدم در رابطه زخم خورده گذاشتید.

توصیه ما به شما این است که به رابطه عاطفی اعتیاد پیدا نکنید و از همه مهمتر در بروز احساسات خود واقعی باشید. هدف شما از برقرار کردن آن رابطه صرفا برای ایجاد رابطه بر اساس احساسات نباشد.

اگر نمی‌توانید دوباره به رابطه بازگردید خود را متهم نکنید و حتی ممکن است آن رابطه تمام شده برای شما موقعیتی بهتر باشد.

دلیل برگشت شما به رابطه نباید از موارد غیر عقلانی باشد بلکه عشق شما باید به همراه عقلانیت باشد.

همانطور که گفته شد با اقدامات پیش پا افتاده می‌توانید دوباره به عشق قبلی خود بازگردید ولی مطمئن شوید که دلیل موجه و عقلانی برای برگشت وجود دارد. برگشت در رابطه تمام شده بدون دلیل موجه مثل برگشتن در کوره داغ بدون تجهیزات مرتبط می‌باشد.

هیچ کتابی و مشاوره این نمی‌تواند به برگشت شما در رابطه‌تان کمک کند. بلکه این خود شما هستید که دلیلی محکم و مستدام برای برگشت دارید و لازم است قبل از برگشت به رابطه‌ آمادگی لازم رابطه دوم را داشته باشید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماهی

ممنون از مطلب مفید و خوبی که گذاشتید یه سوال دارم چه مدت دور باشیم از فرد مورد نظر؟ در حقیقت چه مدت طبیعی برای فاصله و دوری؟

میلاد ایمانی

سلام دوست من
زمان دقیق و مشخصی وجود ندارد همه چی بستگی به نوع رابطه شما دارد.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x