تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

رابطه لانگ دیستنس چیست، چطور آن را مدیریت کنیم ؟

رابطه لانگ دیستنس چیست، چطور آن را مدیریت کنیم ؟

پیش از این که وارد بحث اصلی مقاله، رابطه لانگ دیستنس چیست، چطور آن را مدیریت کنیم ؟ شویم مقدمه ای را درباره رابطه لانگ دیستنس بیان می کنیم.با ما در سایت متا راز همراه باشید.

رابطه لانگ دیستنس چیه؟

یکی از راه های ارتباطی احساسی و یا عاشقانه بین دو نفر، رابطه لانگ دیستنس یا ارتباط از راه دور می باشد.

این رابطه دو طرفه به گونه ای می باشد که افراد از نظر فیزیکی در کنار یکدیگر نمی باشند و حضور یکدیگر را حس نمی کنند فقط از راه های ارتباطی می توانند با هم در تماس باشند.

رابطه از راه دور به گونه ای می باشد که افراد در این راستا مجبور هستند برای ارتباط با فرد مورد نظر خود از راه های ارتباطی مانند چت کردن در فضا های اجتماعی، نامه نگاری، برقراری تماس تصویری با یکدیگر و مواردی دیگر استفاده کنند.

رابطه لانگ دیستنس در واقع فقط یک رابطه عاشقانه بین دو نفر از راه دور نمی باشد بلکه این رابطه می تواند بین یک فردی که برای تحصیل به خارج از کشور سفر کرده است، بین او و خانواده اش نیز برقرار باشد.

در اکثر موارد از رابطه لانگ دیستنس به عنوان یک رابطه عاشقانه یاد می کنند اما می توان این رابطه را در شکل های متفاوتی و همچنین بین افراد مختلف دیگری در زمینه های گوناگون دیگری نیز یاد کرد.
در ادامه به بررسی دقیق تر موضوع رابطه لانگ دیستنس چیست، چطور آن را مدیریت کنیم ؟ می پردازیم.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

یک رابطه خوب و هدفمند نیازمند یک مدیریت عالی و دقیق می باشد، چگونگی مدیریت یک رابطه در زمینه های مختلف تاثیر بسیار زیادی در روند پیشرفت آن دارد از این رو در ادامه به بررسی چند مورد از راه های مدیریت رابطه لانگ دیستنس اشاره می کنیم:

  • انجام کار های مشترک: برای مدیریت رابطه لانگ دیستنس لازم است دو طرف در طول روز و یا هفته کار های مشترکی مانند کتاب خواندن، دیدن یک فیلم، انجام یک تحقیق مشترک و مواردی دیگر را انجام دهند، این کار باعث می شود دو طرف در ارتباط برقرار کردن با یکدیگر از حرف های روزمره و تکراری جلوگیری کنند و در راستای کار های مشترک هم صحبت شوند.

 

  • رو راست بودن با یکدیگر: از دیگر راه های مدیریت رابطه لانگ دیستنس می توان به صادق بودن در رابطه اشاره کرد. این فاصله و دوری از یکدیگر نباید به این معنی باشد که طرفین از یکدیگر مخفی کاری کنند. صادق و رو راست بودن در یک رابطه یکی اولویت های بسیار مهم و اساسی در روند و پیشرفت آن رابطه می باشد.

 

  • به صورتت مکرر و دائم در تماس نباشید: یکی از عوامل بسیار مهم در مدیریت و کنترل یک رابطه اصولی و هدفمند این می باشد که افراد دائما در تماس با یکدیگر نباشند. دائم در دسترس بودن می تواند ذوق طرف مقابل را برای برقراری ارتباط با آن شخص کم کند و این می تواند یکی از نقاط ضعف آن رابطه به حساب آید.

 

  • مشخص کردن هدف مورد نظر در رابطه: از دیگر راه های مدیریت رابطه لانگ دیستنس می توان به تعیین هدف از آن رابطه بین دو طرف اشاره کرد. لازم است افراد در ابتدا از برقراری رابطه با شخص مقابل خود یک هدف مشخص داشته باشند و بدون قصد و هدف مشخص هرگز وارد یک رابطه به خصوص یک رابطه عاشقانه نشوند. داشتن یک هدف مناسب و خوب در رابطه لانگ دیستنس باعث می شود افراد بتوانند تمام سختی های این رابطه را تحمل کنند و به پایان خوش آن فکر کنند.

چگونه یک رابطه لانگ دیستنس موفق تری داشته باشیم

چگونه یک رابطه لانگ دیستنس موفق تری داشته باشیم

 

داشتن یک نتیجه خوب و موفقیت آمیز از یک رابطه، بسیار می تواند شور و اشتیاق ادامه آن رابطه را زیادتر کند. در ادامه به بررسی چند نکته در رابطه با موفق بودن در رابطه لانگ دیستنس می پردازیم:

توجه به نارضایتی های طرف مقابل: یکی از نکات بسیار مهمی که برای داشتن یک رابطه لانگ دیستنس موفق باید به آن توجه کرد، توجه به رضایت و یا نارضایتی طرف مقابل می باشد.
طرفین در این نوع رابطه از فاصله دور باید سعی کنند از کار هایی که موجب ناراحتی و یا نارضایتی شخص مقابل آن ها می شود خود داری کنند.

 

توجه به زمان‌بندی زندگی خود و طرف مقابل: توجه داشتن به زمان طول روز زندگی خود و همچنین طرف مقابل خود در رابطه بسیار مهم می باشد. ممکن است یکی از افراد در رابطه، دانشجو و مشغول به تحصیل باشد و یا همچنین مشغول به یک کار و پروژه از این رو نباید توقع داشت که تمام وقت خود را در اختیار شما بگذارد و در این زمینه باید کاملا طرف خود را درک کنید.

 

سعی کنید مثبت نگر باشید: افراد در رابطه لانگ دیستنس باید سعی کنند مثبت اندیش باشند. پرهیز از بدگمانی ها و یا منفی نگری ها بسیار می تواند در موفق شدن در یک رابطه لانگ دیستنس به شما کمک شایانی کند.

 

در ارتباط خود نظم و ترتیب داشته باشید: برای داشتن یک رابطه خوب و هدفمند و از همه مهم تر موفق، لازم است در ارتباط خود را شخص مقابل یک نظم و ترتیب منظمی داشته باشید. سعی کنید در ابتدا برای ورود به بحث سلام و احوال پرسی کنید و همچنین لازم است پیش از خواب شب خوش بگویید. سعی کنید در رابطه فقط از ابراز علاقه صحبت نکنید بلکه از اتفاقات روز هم برای یکدیگر تعریف کنید و یکدیگر را در جریان کار هایتان بگذارید.

چطور یک رابطه لانگ دیستنس خراب می شود

یکی از عواملی که در رابطه لانگ دیستنس باید به آن توجه ویژه داشت،  چگونگی حفظ و نگه داری آن رابطه می باشد. برای داشتن یک رابطه طولانی و موفقیت آمیز و همچنین برای جلوگیری از خراب نشدن آن باید در تمامی زمینه های رابطه با دقت و هدفمند رفتار کرد.

یکی از نمونه کار هایی که یک رابطه لانگ دیستنس را می تواند خراب کند، عادی شدن می باشد. افراد در رابطه نباشد طوری رفتار کنند که برای یکدیگر عادی و خسته کننده جلوه دهند. برای جلوگیری از خراب شدن یک رابطه دو طرفه افراد باید سعی کنند به گونه ای عمل و رفتار کنند که بیش از پیش برای طرف خود محبوب و مورد استقبال باشند.

داشتن شک و ترید در ارتباط از راه دور می تواند به صورت کامل رابطه را خراب کند و همچنین باعث می شود ارتباط بین طرفین سرد و بی روح شود. داشتن وسواس فکری یکی از مشکلات بسیار بزرگ و جدی در یک رابطه می باشد در صورت حل نشدن این موضوع پایداری یک رابطه از هم می پاشد و خراب می شود.

داشتن حسادت، از دیگر عواملی می باشد که می تواند یک رابطه از راه دور را خراب کند. در مواقعی ممکن است افراد در رابطه از طرف مقابل خود سؤال بپرسند که به غیر از او برای چه کس دیگری وقت می گذارد، و از این رو می تواند شروع حسادت ها و مشکلات بزرگ باشد. مراقبت کردن از طرف مقابل با حسادت کردن بسیار فرق می کند از این رو سعی کنید این دو را با یکدیگر قاطی نکنید.

سو تفاهم ها نیز از عواملی هستند که در صورت بر طرف نشدن، می توانند رابطه لانگ دیستنس را خراب کنند. برقراری یک رابطه از راه دور با شخص مورد نظر می تواند بیشتر در حد مکالمات تلفنی و یا چت کردن با او باشد از این جهت به راحتی ممکن است از حرف های طرف مقابل فهم اشتباهی برداشت شود و یک سو تفاهم به وجود آید.

معایب رابطه لانگ دیستنس

هر رابطه ای در جای خودش چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری مانند رابطه لانگ دیستنس دارای یک سری معایبی می باشد. در ادامه به چند مورد از معایب رابطه لانگ دیستنس اشاره می کنیم:

  • عدم شکل گیری ارتباط حضوری : یکی از معایب بزرگ رابطه لانگ دیستنس، امکان کم برای برقرار کردن ارتباط حضوری و کلامی با طرف مقابل است. این عامل می تواند یکی از مشکلات بزرگ این گونه از رابطه ها به شمار آید.

 

  • ایجاد سرگردانی و دلتنگی : از دیگر معایب رابطه از راه دور،به وجود آمدن حس سرگردانی و دودلی در زندگی می باشد. ممکن است در این رابطه حس کنید نمی توانید تمامی احساسات خود را به صورت ارتباط مجازی و غیر حضوری به طرف مقابل خود بیان کنید و با نگفتن این حس ها دچار دودلی و سرگردانی می شوید.

 

  • منزوی و گوشه گیر شدن : یکی از معایب رابطه لانگ دیستنس ممکن است به افسردگی به منزوی شدن ختم شود. افراد در این گونه روابط به علت اینکه از ارتباط حضوری با شخص مورد نظر خود محروم هستند دچار دلتنگی زیاد می شوند. همچنین در مواردی ممکن است افراد در مواقعی که با طرف مقابل خود ارتباط برقرار نمی کنند دچار افسردگی شوند زیرا این گونه روبط و رابطه از راه دور وابستگی هایی برای طرفین ایجاد می کند.

 

  • داشتن انتظار بیش از اندازه برای در دسترس بودن : از دیگر معایب رابطه لانگ دیستنس می تواند بالا رفتن توقع ها و انتظارات در بحث همیشه در دسترس بودن باشد.

منبع

lifehack


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x