تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه محبوب باشیم – فایل صوتی

چگونه محبوب و دوست داشتنی باشیم

چگونه محبوب و دوست داشتنی باشیم.

اجتماع مکانی است که همه نوع افراد با یکدیگر ارتباط دارند تا کار ها و نیاز های خود را بیان کنند.
انسان موجودی اجتماعی است که از اول تولد خود تا آخر عمرش نیاز به ارتباط و حضور در اجتماع را دارد.
از آنجایی که انسان جانداری اجتماعی است، نمیتواند تمام امور خود را به تنهایی انجام دهد پس بدین منظور چیزی به نام ارتباطات وجود دارد که باعث میشود همه به راحتی نیاز های خود را بیان کنند.

با ما در متا راز همراه باشید

 شخصیت کاریزماتیک

۱- اعتماد به نفس

یکی از رفتارهایی که شما را بسیار محبوب می کند اعتماد به نفس تان هست وقتی که شما شخصیتی قوی داشته باشید و دیگران به واسطه اعتماد به نفس تان روی شما حساب باز کنند شما را دوست خواهند داشت.

۲- باز کردن سر صحبت

شما اولین کسی باشید که سلام می کنید. در جمعی که وارد می شوید شما شروع کننده باشید،شاید دیگران با تعجب نگاهتان کنند یا حتی شاید یکی دو نفر جواب سلامتان را بدهند مهم نیست، شما شروع کننده باشید خودتان را از اینکه وارد این جمع شده اید علاقه مند نشان دهید.

۳- تمسخر نکردن

برای خندیدن دیگران را مسخره نکنید،بلکه به نوعی صحبت کنید که همیشه اطرافیان را شاد نگه دارید و باعث خوشی و خوشحالی جمع شوید.

۴- نصیحت نکردن

برای دیگران معلم نباشید.هیچ کس از نصیحت خوشش نمی آید،وقتی کسی با شما صحبت می کند به نوعی با او رفتار نکنید که گویی او چیزی نمی فهمد ولی شما می فهمید و باید به حرف من گوش دهید یعنی به نوعی در حال دخالت کردن در زندگی او هستید.

۵- دروغ نگویید

راستگو باشید.دروغ و یا خبرچینی در ارتباطات دو خصلت مخرب هستند

۶- احترام بگزارید

همه انسانها دوست دارند که محترم شمرده شوند.احترام در کلام ما هست.
نه اینکه خشک و جدی باشیم بلکه می توانیم با نوع گفتارمان به دیگران نشان دهیم که چقدر دوستشان داریم و برایمان مهم هستند زیبا صحبت کنید از کلمات خوب و محبت آمیز استفاده کنید.

۷- غر نزنید

برخی افراد هستند که مشاجره های زن و شوهری خانوادگی یا مشکلات سر کار را با اخم و تخم سر دیگران خالی می کنند با صدای بلند از دیگران بدی می گویند و بعد از مدتی همان طور که گفتم جو را متشنج می کنند.(توجه کنید که درد و دل کردن با غر زدن متفاوت است)

۸-آرسته باشید

وقتی که مردم می خواهند وارد جمعی و یا گروهی شوند باید بدانند که اولین چیز که مورد توجه دیگران قرار می گیرد ظاهر آنهاست.
منظور ظاهری آراسته و تمیز هست.همیشه ظاهرتان را متناسب با محیطی که می روید درست کنید لباسهای مناسب آن جمع به خصوص را بپوشید.

۹- بخشنده باشید

با کسانی که شما را آزار می دهند مهربان باشید،فرقی نمی کند چه کسانی هستند یا افرادی باشند که شما در طول عمرتان فقط یک بار آنها را می بینید اگر کسی باعث ناراحتی و رنج شما شد او را در لحظه ببخشید.
خشمگین و عصبانی نشوید بد دهنی نکنید و از الفاظ رکیک استفاده نکنید.

۱۰- پر انرژی باشید

حتما شما هم کسانی را دیده اید که هنگام دست دادن اصلا دست شما را فشار نمی دهند و سریع دستشان را می کشند.
اغلب این افراد در روابطشان بسیار سرد هستند و این را همان ابتدا با دست دادن به شما نشان می دهند و شما تکلیف خود را در رابطه با آنها همان ابتدا می فهمید.

۱۱- منفی نباشید

در روابطتان مثبت اندیش و مثبت نگر باشید و این را به دیگران هم انتقال دهید.
منفی بافی و منفی نگری جو بسیار بدی را برای مخاطبین به وجود می آورد آنگاه وقتی که فرد منفی باف از جمع خارج می شود همه می گویند:چه خوب شد که جمع را ترک کرد.

۱۲- برای جمع مفید باشید

پر انرژی باشید. کسانی که در جمع ها همیشه صحبت های مفید می کنند و مدام بلند می شوند و هر کاری که از دستشان بر می آید انجام می دهند افراد محبوبی هستند.

۱۳- حافظه خوبی داشته باشید

اسمها را حتما به خاطر بسپارید،زیرا نشان می دهید که دیگران برایتان مهم هستند و به خاطر سپردن اسمشان یعنی اینکه من شما را محترم می‌دانم

۱۴- خوش‌رو باشید

برخی افراد هستند که درخواست خود را بسیار بد و کمی هم با اخم عنوان می کنند و طرف مقابل حالت تدافعی به خود می گیرد زیرا فکر می کند که منافعش در خطر است.جوری باشید که دیگران بفهمند احساسات و منافع آنها هم برایتان مهم است.

۱۵- خوب گوش کنیم

شنونده خوبی باشید وقتی با شما صحبت می کنند خوب گوش بدهید.
کسانی که وقتی دیگران صحبت می کنند مدام به این طرفت و آن طرف نگاه می کنند یا مدام با گوشی همراه خود کار می کنند،عجول هستند و یا منتظرند که زودتر به شما جواب دهند،هیچ کس دوست ندارد که با این افراد صحبت کند.

۱۶- در گوشی صحبت نکنید

در جمع اگر با بغل دستی خود می خواهید صحبت کنید خیلی عادی آن را عنوان کنید.خیلی راحت و با لحن ملایم با او صحبت کنید.

۱۷- خود بین و مغرور نباشید

افراد مغرور را هیچ کس دوست ندارد،زیرا آنها آنقدر متکبر هستند که حرف،حرف خودشان هست به دیگران گوش نمی دهند و نظرات آنها اصلا برایشان مهم نیست.

۱۸- هوش مند عمل کنید

وقتی فردی عصبانی است روی رفتار و اعمال خود کنترلی ندارد و احتمالا بعدا از صحبت با شما پشیمان میشود و صحبت های شما را به یاد نگه میدارد پس هوشمند باشید و تا جای ممکن از بحث کردن دوری کنید.

۱۹- حرکت بدن

بسیار مسئله مهمی است و رعایت کردن آن بسیار سخت و همچنین باعث میشود تا رابطه خوبی برقرار کنید این مسئله بسیار گسترده ای هست،شما میتونید با سرچ کردن نکات زیادی از آن یاد بگیرید.

 ۲۰- رفتار طبیعی داشته باشید

کسانی که در دوستی ها و روابط فیلم بازی می کنند بعد از مدتی از جمع ترد می شوند و محبوبیت خود را از دست می دهند زیرا هیچ کس یک بازیگر بی احساس را دوست ندارد.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x