تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه با مرگ همسرم کنار بیایم؟ راه کنار آمدن با فوت همسر

چگونه با مرگ همسرم کنار بیایم؟ راه کنار آمدن با فوت همسر

وقتی همسرتان می میرد، دنیای شما تغییر می کند. شما در سوگواری هستید ، احساس غم و اندوه در از دست دادن همسر تان ممکن است باعث احساس بی‌حسی، شوک و ترس شود. یا حتی ممکن است به خاطر زنده بودنتان احساس گناه کنید.
یا در برخی مواقع از همسرتان به خاطر ترک شما عصبانی شوید. همه این احساسات طبیعی است.

وقتی غصه می خورید، هم درد جسمی و هم احساسی را احساس می کنید. افرادی که عزادار هستند اغلب به راحتی گریه می کنند و ممکن است این موارد را داشته باشند.

در ادامه به راه های کنار آمدن با فوت همسر میپردازیم.

فوت همسر

یکی از غم و اندوه های بسیار بزرگ در زندگی هر شخصی، از دست دادن شریک عاطفی و یا فوت همسر او می باشد.
هر کس برای کنار آمدن با این غم بسیار سوزناک و درد آور به زمان بسیار زیادی نیاز دارد زیرا از لحاظ روحی ضربه ی بسیار بزرگی خورده است.

شخصی که در زندگی شریک عاطفی و یا همسر خود را از دست بدهد دچار تحول و تغییر بسیار بزرگی در زندگی خود می شود به گونه ای که تصور میکند ادامه زندگی او هیچ‌گاه مانند دورانی که همسر او در کنارش زندگی می کرده است نمی شود.
عده ای از افراد وجود دارند که بعد از وقوع حادثه فوت همسر خود به سختی می توانند به زندگی عادی خود برگردند زیرا همسر و یا شریک عاطفی آن ها در زندگی نقش بسیار پر رنگ و درخشانی داشته است و تصور نبودن او در زندگی برای آن ها بسیار غیرقابل تصور و محال می باشد.

افرادی که با فوت همسر خود در زندگی مواجه می شوند،در ادامه مسیر زندگی با احساسات متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند زیرا این افراد بخش عظیمی از احساسات و عواطف خود را در کنار همسر خود شکوفا کرده اند و فراموش کردن آن همه حس و حال خوب و همچنین عشق و علاقه ای که نسبت به همسر خود داشته اند برای آن ها بسیار دشوار می باشد.

راه های کنار آمدن با فوت همسر

راه های کنار آمدن با فوت همسر

  • توجه به سلامت جسمانی بدن: یکی از مسائل مهمی که بعد از حادثه فوت همسر باید به آن توجه ویژه ای شود، مراقبت از سلامت جسمانی می باشد.
    افرادی که در چنین شرایطی قرار می گیرند به ندرت غذا می خورند و نسبت به سلامت جسمانی خود کاملا بی توجه می شوند. یکی از راهکار های کنار آمدن با فوت همسر توجه به سلامت جسمانی خود می باشد.
  • سازگاری با تنهایی زندگی کردن: از دیگر روش های کنار آمدن با فوت همسر، سازگار کردن خود و شرایط زندگی با تنهایی و مستقل بودن می باشد. در این شرایط افراد باید سعی کنند به مرور زمان وظایفی را که همسر آن ها در زندگی متحمل میشد را خودشان بر عهده بگیرند.
  • کمک گرفتن از روان درمانگر ها: از دیگر روش های کنار آمدن با غم و اندوه فوت همسر می توان به کمک گرفتن از روان درمانگر ها اشاره کرد. مرگ همسر یک حادثه بسیار تلخ در زندگی می باشد از این رو نداشتن حال روحی خوب تا مدتی امری طبیعی می باشد اما با گذشت زمان باید با این غم کنار آمد. کمک گرفتن از روان درمانگر ها در این زمینه بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.
  • تصور آینده بدون شریک عاطفی خود: مرگ همسر،باعث از بین رفتن تمامی رویا ها و انتظاراتی که در کنار او تا سال های زیادی تصور کرده بودید می شود از این رو برای فراموشی آن برنامه ها و رویا ها لازم است که به آینده خویش بدون شریک عاطفی خود فکر کنید و تمامی آرزو های محقق نشده را فراموش کنید.

تغییرات زندگی شخص بعد از فوت همسر

افراد بعد از فوت همسر خود در زندگی دچار یک سری تغییراتی می شوند زیرا اکثر کار هایی که در زندگی انجام می دادند در کنار همسر خود بوده و یا نیز به گونه ای بوده است که با برنامه ریزی بین خود و همسر خود کار ها با تقسیم بندی صورت می گرفتند.

افزایش مسئولیت در زندگی،یکی از نمونه تغییراتی می باشد که هر کسی بعد از فوت همسر خود در زندگی متحمل می شود.
این دسته از افراد در شرایطی قرار می گیرند که اکثر کار هایی که در زندگی در بودن همسر خود به تنهایی انجام نمی دادند را مجبور می شوند که همان کار ها رابه تنهایی انجام دهند و مسئولیت تمامی آن ها قبول کنند.

افزایش ابتلا به بیماری های روحی و جسمی مانند افسردگی، از دیگر تغییراتی می باشد که افراد بعد از مرگ همسر خود ممکن است به آن دچار شوند.
عده ای از اشخاص وجود دارند که با فوت همسر خود به راحتی کنار نمی آیند و ضربه های روحی و جسمی شدیدی به آن ها وارد می شود.

از دیگر تغییراتی که در زندگی یک شخص بعد از مرگ همسر به وجود می آید می توان به آسیب مالی اشاره کرد.
در بودن همسر این امکان وجود داشته است که او به تنهایی مشغول به کار و درآمد زایی بوده و خانواده بر پایه میزان درآمد آن شخص پایه‌گذاری می شده، اکنون که دیگر آن شخص در زندگی فرد وجود ندارد مسئولیت درآمد زایی برعهده فرد می باشد و ممکن است تا حدودی وضع مالی فرد در زندگی تغییر و یا افت کند.

وارد شدن آسیب های اجتماعی، از دیگر تغییرات به وجود آمده بعد از فوت همسر است.
فرد ممکن است مثل قبل که با همسر خود در گروه ها و مجالس شرکت می کرده است دیگر نتواند به تنهایی در همان گروه ها و مجالس شرکت کند و دچار یک آسیب روابط اجتماعی می شود.

چگونگی برخورد با افرادی که با فوت همسر خود مواجه شده اند

چگونگی برخورد با افرادی که با فوت همسر خود مواجه شده اند

اطرافیانی که همراه و در کنار شخصی می باشند که همسر خود را از دست داده است باید یک سری نکات را در رابطه با نحوه برخود با آن شخص بدانند. با دانستن این نکات افراد می توانند در بهبود شرایط برای فرد داغ دیده بسیار تاثیر گذار باشند.

با افرادی که داغ دیده اند سعی کنید ارتباط زیاد و نزدیکی برقرار کنید: دوستان و آشنایان کسی که همسر خود را از دست داده است می توانند برای بهبود شرایط و آرام‌تر کردن آن شخص، با او در تماس باشند و از احوال او آگاه شوند.

فرصت دادن به فرد داغ دیده: از دیگر کار هایی که اطرافیان می توانند برای کسی که با فوت همسر خود مواجه شده است انجام دهند، فرصت و زمان دادن به او می باشد. این افراد به علت غم و اندوه زیاد بعد از فوت همسر خود، حال روحی نامساعدی دارند و نیازمند زمان برای کنار آمدن با این موضوع می باشند از این رو اطرافیان باید این زمان را به این افراد بدهند تا با این قضیه کنار بیایند.

گوش کردن به حرف های فرد داغ دیده: این عمل یکی از کار های بسیار پسندیده و مناسب برای دلداری دادن به شخص داغ دیده می باشد.کسانی که با فوت همسر خود مواجه شده اند، درد و دل های زیادی دارند و به دنبال کسی هستند که حرف های دل خود را به او بزنند، از این جهت می توان در گوش دادن حرف های این افراد به آن ها کمک شایانی کنید.

کمک در بهبود زندگی آن ها: کمک کردن در زمینه مالی، اقتصادی،عاطفی و غیره یکی از دیگر کار های مفیدی می باشد که اطرافیان و نزدیکان فرد داغ دیده می توانند برا آن فرد انجام دهند.

نکات پایانی در رابطه با فوت همسر

فوت همسر، یکی از داغ های بسیار سنگین و ناراحت‌کننده در زندگی می باشد.مدت زمان کنار آمدن با این موضوع در زندگی هر شخصی متمایز است زیرا شخصیت و روحیه هر فرد با دیگری متفاوت است.

یک نکته بسیار مهم و اساسی را افرادی که با مرگ همسر در زندگی خود مواجه می شوند باید در نظر بگیرند و این اصل را اساس ادامه زندگی خود قرار دهند،
این افراد باید بدانند این اتفاق ممکن است در زندگی هر فردی رخ دهد پس نباید کل روند زندگی خود را مشغول این اتفاق کنند و همچنین این را بدانند که زندگی آن ها با فوت همسر خود تمام نمی شود.

این افراد بعد از کنار آمدن با موضوع مرگ شریک عاطفی خود، باید در زندگی یک راه و روش جدیدی را پیش بگیرند و سبک و اصولی که در زندگی قبلی خود با همسر خود داشتند را تغییر دهند،
این موضوع از یک جهت برای فراموشی اتفاقات زندگی قبلی خود بسیار مفید و تاثیر گذار می باشد و از جهت دیگر باعث تجربه کردن یک زندگی به سبکی متفاوت نیز می شود.

داشتن اهداف جدید و تغییر دادن سبک زندگی باعث به وجود آمدن یک معنای جدید از زندگی می شود،
همچنین لازم به ذکر است که گفته شود انجام این کار ها و داشتن اهداف جدید در زندگی باعث فراموشی یاد آن عزیز درگذشته نمی شود بلکه یاد و خاطره آن مرحوم همواره در قلب باقی می ماند.

پیشنهاد می شود اطرافیان و یا دوستان وآشنایان کسانی که دچار حادثه فوت همسر خود شده اند در کمک به بهبود وضعیت کنکونی این افراد، به آن ها کمک کنند تا به یک مشاور خوب و یا تجربه مراجعه کنند.

منابع

verywellmind

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x