تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

نشانه های بودن در یک رابطه غلط، آیا در یک رابطه اشتباه هستیم !

نشانه های بودن در یک رابطه غلط، آیا در یک رابطه اشتباه هستیم !

یکی از مسائلی که مشکلات زیادی در زندگی به وجود می آورد، یک رابطه غلط و اشتباه می باشد.
رابطه نامناسب میتواند بنیان زندگی یک فرد را به کلی تغییر دهد و در زندگی فرد مشکلات متعددی به وجود می آورد.

پایان دادن به یک رابطه نامناسب و سمی نیازمند یک روحیه قوی و استوار می باشد از این رو افرادی که در یک رابطه اشتباه به سر می برند باید با تقویت روحیه خود از آن رابطه خارج شوند.
بودن در یک رابطه نامناسب نه تنها کار صحیحی نیست بلکه عواقب بسیار بدی نیز به دنبال دارد همچنین در یک رابطه غلط جای هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

نشانه های بودن در یک رابطه غلط

نشانه های بودن در یک رابطه غلط

مشکلاتی که در یک رابطه اشتباه پیش می آید احتمال کمی وجود دارد که حل شوند به دنبال حل نشدن مشکلات، مسائل جدیدی نیز پدید می آید که نشات گرفته از همان مشکلات قبلی حل نشده می باشند.
از این رو لازم است به جای حل کردن مشکلات متعدد یک رابطه غلط به کلی آن رابطه را تمام کرد.

عده ای از افراد به علت ترس از تنها شدن و یا مشکلاتی که بعد از تمام کردن یک رابطه غلط ممکن است به وجود بیایند، کمتر ترجیح می دهند که از یک رابطه نامناسب خارج شوند

این افراد تصور می کنند با تحمل کردن مشکلات مسائل به وجود آمده حل می شوند در صورتی که یک تصور کاملا اشتباه دارند.
در ادامه به بررسی دقیق موضوع نشانه های بودن در یک رابطه غلط؛ چگونه بفهمیم در یک رابطه نامناسب هستیم ! می پردازیم.

همان طور که گفته شد بودن در یک رابطه غلط می تواند عواقب جبران نشدنی به همراه داشته باشد از این رو آشنایی با نشانه های بودن در یک رابطه اشتباه می تواند در شناخت صحیح تر یک رابطه به افراد کمک شایانی کند.

انتقاد کردن به صورت دائم :

انتقاد کردن به صورت دائم :

یکی از نشانه های یک رابطه غلط، انتقاد کردن از طرف مقابل به صورت دائم و یا همیشگی می باشد.
انتقاد کردن در بعضی از مواقع می تواند در تغییر رفتار دیگران مفید واقع شود.
اما اگر این کار به صورت همیشگی و در هر حال انجام شود احتمال دارد که رابطه بین افراد را به جای اشتباه بکشاند و همچنین صمیمیت را نیز بین آن ها از بین می برد.

خودخواه بودن افراد :

خودخواه بودن یکی از ویژگی های نامناسبی می باشد که در صورت برخورداری افراد از این ویژگی در یک رابطه، احتمال خراب شدن آن را رابطه را همراه دارد.

دمدمی مزاج بودن :

دمدمی مزاج بودن از دیگر نشانه های یک رابطه غلط می باشد.

افرادی که به اطلاح دمدمی مزاج هستند در رابطه با افراد مختلف نمی توانند موفق باشند.
این افراد بسیار روحیه حساسی دارند و در بعضی از مواقع عصبانی و خشمگین می شوند و در لحظه بعد از آن بدون دلیل خشم آن ها از بین می رود و می خندند، این دسته از افراد در رفتار خود تعادل ندارند.

نداشتن صداقت :

عدم صداقت در یک رابطه، سرانجام آن رابطه را به پایانی خوش نمی رساند. نداشتن صداقت می تواند اساس یک رابطه را از بین ببرد و همچنین اعتماد بین افراد را نیز نسبت به همدگیر کمرنگ می کند.

عدم مسئولیت پذیری :

نداشتن ویژگی مسئولیت پذیری، از دیگر نشانه های یک رابطه غلط می باشد. هر فرد در رابطه های خود با دیگران دارای یک سری مسئولیت هایی می باشد در صورتی که مسئولیت های خود را به گردن نگیرد نمی تواند رابطه موفق با دیگران داشته باشد.

سوء استفاده از رابطه :

سوء استفاده کردن و یا دغل کاری در یک رابطه می تواند اساس آن رابطه به نابودی بکشاند. اگر طرف مقابل شما در یک رابطه قصد سوء استفاده کردن از احساس و یا هر ویژگی دیگر شما را داشت باید هر چه سریع تر آن رابطه را تمام کنید زیرا ممکن است پایان خوشی نداشته باشد.

چگونه بفهمیم در یک رابطه غلط هستیم

چگونه بفهمیم در یک رابطه غلط هستیم

بودن در یک رابطه غلط می تواند افراد را بسیار آزرده خاطر کند از این رو شناخت یک رابطه اشتباه می تواند از نابودی احساسات و روحیه فرد جلوگیری کند.

اگر رنج ها و مشکلات یک رابطه از خوشی ها و لذت های آن رابطه بیشتر باشد باید بدانید که در یک رابطه غلط به سر می برید.
بودن در یک رابطه صحیح دارای این ویژگی نمی باشد و افراد در رابطه مناسب کمتر با فرد مقابل خود مشکل دارند.

شکسته شدن حرمت ها بین افراد در یک رابطه از دیگر عواملی می باشد که نشان دهنده یک رابطه غلط است.
رد شدن از خط قرمز یک دیگر در رابطه می تواند عواقب بد و جبران نشدنی به همراه داشته باشد.

یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی که نبودن آن در روابط بین افراد می تواند اساس آن را رابطه را غلط کند، بی هدف بودن می باشد.
اگر شریک عاطفی شما در زندگی و یا همچنین شریک کاری خود در رابطه با شما هدف مشخصی ندارد و با شما بدون برنامه پیش می رود باید بدانید که رابطه شما با او یک رابطه غلط و نادرستی می باشد
زیرا یک رابطه صحیح دارای یک سری اهداف مشخصی می باشد.

خیانت کردن از دیگر ویژگی های مهم یک رابطه غلط است

خیانت در هر رابطه یک مسئله بسیار جدی و مهمی می باشد و نادیده گرفتن آن نتایجی خوبی به همراه ندارد.
خیانت در روابط احساسی اعتماد و صمیمت بین افراد را به حد زیادی پایین می آورد.
یکی از مسائلی که می توان با در نظر گرفتن آن به این نتیجه رسید که در یک رابطه غلط هستید، مسئله بی ثباتی در شخصیت طرف مقابل شما می باشد.
داشتن رفتار های بی ثبات و بدون اساس می تواند یک رابطه ناسالم را به وجود آورد.
داشتن ویژگی اخلاقی بی ثبات بودن در رفتار باعث می شود طرف مقابل دچار سردرگمی و با گیج شدن بشود و نتواند یک زندگی عادی و طبیعی داشته باشد.

راهکار های مناسب برای رهایی از یک رابطه غلط

راهکار های مناسب برای رهایی از یک رابطه غلط

به کار گرفتن یک سری راهکار های اصولی و مناسب این امکان را به افراد می دهد تا از یک رابطه غلط راحت تر خارج شوند و با این مسئله آسان تر کنار بیایند.

بپذیرید که تنها نیستید :

عده ای از افراد به علت ترس از تنها شدن بعد از ترک یک رابطه، کمتر ترجیح می دهند که یک رابطه را اگر غلط هم باشد ترک کنند.

این دسته از افراد باید بدانند که با خارج شدن از یک رابطه سمی که به جز ضرر رساندن به آن ها کاری دیگر نمی کرد، تنها نمی شوند بلکه این امکان برای آن ها وجود دارد که با افراد بیشتر و جدید تری آشنا شوند و زندگی خود را یک تحول بزرگی می توانند بدهند.

سرگرم کاری شدن :

از دیگر اقداماتی که می توان انجام داد برای اینکه راحت تر یک رابطه غلط را کنار گذاشت و یا فراموش کرد، یافتن یک سرگرمی می باشد.

این افراد برای حل مشکل می توانند خود را مشغول به یک کار و فعالیت جدید کنند به گونه ای حواس آن ها از ماجرا و رابطه قبلی پرت شود، این کار به مرور زمان می تواند یک راهکار مناسب در این زمینه باشد.

به خود زمان دهید :

سعی کنید برای کنار آمدن با رابطه غلطی که داشتید به خود زمان بدهید و تصور نکنید که در مدت چند روز می توانید گذشته را فراموش کنید زیرا این امکان برای هیچ کس وجود ندارد و چاره ای جز جلو رفتن زمان وجود ندارد.

قطع کردن کامل رابطه :

اگر یک رابطه غلط و اشتباه را در زندگی خود داشتید لازم است که به کلی از آن رابطه خارج شوید و به فکر دوباره برگشتن و احیا کردن آن رابطه را در سر خود نداشته باشید زیرا با برگشت به آن رابطه چیزی درست نمی شود چون اساس آن رابطه غلط بوده و تغییر دادن یک رابطه غلط تقریبا نشدنی می باشد.

سعی کنید در زمانی که قصد تمام کردن یک رابطه اشتباه را دارید تمام راه های که به آن رابطه و آن دوران وصل می شوند را نیز از بین ببرید تا بتوانید راحت تر با آن قضیه کنار بیاید.

کلام آخر

بودن در یک رابطه غلط پایان خوشی برای طرفین در رابطه به همراه ندارد و چه بسا بهتر است که هر چه سریع تر آن رابطه تمام شود و از بین برود.

ترک یک رابطه ای که مدت طولانی برقرار بوده است به دلیل وابستگی عاطفی کمی دشوار است و ممکن است افراد بعد از خارج شدن از رابطه دچار ناراحتی و غم و اندوه شوند.

همچنین دلتنگ طرف مقابل نیز شوند، برای کنار آمدن با این موضوع می توان این دسته از افراد به روان درمانگر های با تجربه و خوب و همچنین روانشناسان خبره مراجعه کنند با این کار می توانند راحت تر با قضیه کنار بیایند و سریع تر به زندگی عادی خود برگردند.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x