تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

انرژی مثبت چیست و چه رازی در آن نهفته است

انرژی مثبت چیست و چگونه کائنات پاسخ این انرژی را میدهد

در جهانی سراسر از اضطراب و دل مشغولی ها زندگی میکنیم. در این آشفته بازار ذهنی تنها نگرش و انرژی مثبت است که میتواند ما را از منجلاب سختی ها و دل آشوبی ها نجات دهد.
تقریبا همه ما میدانیم که داشتن انرژی مثبت در طول یک روز چه تاثیرات مثبتی در روند کاری ما خواهد گذاشت، به همین دلیل دنبال راه کارهایی برای جذب انرژی مثبت هستیم.

اما اینکه چگونه انرژی مثبت داشته باشیم دغدغه افرادی هست که قصد دارند در طول روز سرحال و سرزنده باشند؛ چرا که انرژی مثبت میتواند دید مارا  نسبت به تمامی اتفاقات اطرافمان تغییر دهد.

با ما در متا راز همراه باشید تا بیشتر درباره موضوع انرژی مثبت بیشتر بدانید.

انرژی مثبت چیست؟

انرژی مثبت چیست؟

مهم ترین نکته این است که مثبت اندیشی تاثیر انرژی مثبت را ندارد. دانشمندان ثابت کرده اند که داشتن انرژی مثبت فراتر از داشتن تفکر مثبت است. اما تفکر مثبت در جذب انرژی مثبت کمک شایانی به ما خواهد کرد.

در حقیقت نمی توان تعریف دقیقی برای انرژی مثبت داشته باشیم . اما یک جمله ساده میتواند معنی تقریبا نزدیکی به انرژی مثبت داشته باشد

هر چیزی که به هر صورت حس خوشبختی و خوشایندی را در ما بر می انگیزاند، انرژی مثبت گفته میشود

برای مثال یک خانه میتواند انرژی مثبت یا منفی را برای شما داشته باشد. یعنی اینکه زمانی در آن هستید حس آرامش و شادی را جذب میکنید و یا بالعکس زمانی که در آن هستید احساس ناخوشایند و منفی را در آن دارید.

همچنین این مثال برای انسان ها و سایر مسائل هم صدق می کند.

ممکن است شما با همنشینی با کسی حس خوبی را بدست بیاورید و برعکس آن با وقت گذراندن با کسی حس نامطلوبی و نه چندان خوبی را حس کرده اید. همان طور که گفتیم هر چیزی میتواند انرژی مثبت یا منفی را با خود به همراه داشته باشد. حتی یک شئ هم میتواند انرژی مثبت یا منفی را از خود منتشر کند.

ماهیت انرژی مثبت در واقع دقیقا همان چیزی هست که در ذهن و افکار خودمان تصوری درست از آن داریم. مانند: محبت کردن، عشق ورزیدن، صبر، نیکی و… که در واقع ماهیت مثبتی دارند. جالب اینجاست حتی یک جمله یا دیدن یک صحنه و حتی مرور یک خاطره به شما انرژی مثبت منتقل می کند.  در نتیجه همواره دنبال چیزهایی باشید که یک لبخند ساده بر روی لبان شما ظاهر میکنند.

تاثیرات انرژی مثبت در زندگی

روش‌های شناخت ماهیت ساختاری انرژی مثبت

قبل از اینکه دنبال راهکارهایی برای جذب انرژی مثبت باشیم بهتر است ببینیم اصلا داشتن انرژی مثبت چه تاثیراتی در زندگی خواهد گذاشت.

  • کمک به رشد و ارتباط اعصاب
  • باعث میشود تا سما عادات سالم و بهتری را وارد زندگی کنید
  • افزایش طول عمر
  • ایجاد افکار مثبت بیشتر در ذهن
  • توانایی آنالیز و تفکر شما را بهبود می بخشد
  • کاهش افسردگی
  • کاهش پریشانی
  • رفاه روانی و جسمی
  • مقاومت بیشتر در برابر سرماخوردگی
  • کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی
  • کمتر تنها هستید و روابط بیشتری را خواهید داشت
  • خلاق تر میشوید و مشکلات را راحت تر و سریع تر حل می کنید.
  • زندگی شادتر، سالم تر و  بهتری را خواهید داشت( مغز شما همان گونه عمل میکند که می خواهید)
  • خوشبین بودن نسبت به اتفاقات حال و آینده

چگونه انرژی مثبت داشته باشیم

چگونه انرژی مثبت داشته باشیم

باید توجه داشته باشید که انرژی مثبت غول چراغ جادو نیست که مشکلات را از سر راه شما بردارد، بلکه باعث می شود شما بتوانید مشکلات را بهتر مدیریت کنید.

لذت بردن از طبیعت

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که وقت گذراندن در بیرون از خانه و به ویژه طبیعت باعث کاهش استرس ، تقویت حس جوانی، افزایش سلامت و همچنین بهبود عملکرد حافظه میشود. تمام این مزایا در جذب انرژی مثبت کمک میکنند.

انجام اعمال خیر و مهربانی کردن

لبخند زدن به افراد نه تنها باعث ایجاد حس خوشایند در آنها ایجاد می کند بلکه باعث تقویت روحیه و حس سر زندگی در شما نیز خواهد شد. انجام هر کار کوچک دیگری نیز چنین تاثیر و یا حتی بیشتر بر روی شما خواهد گذاشت. خودتان را از انجام این کارهای کوچک دریغ نکنید.

استراحت ذهنی

اگر بخواهیم یک متضاد برای انرژی مثبت انتخاب کنیم، خستگی یکی از اولویت های ما خواهد بود. سعی کنید در شرایطی که احساس خستگی و کمبود انرژی دارید حتما استراحت حتی کوتاه داشته باشید.

همچنین میتوانید با راهکارهایی از جمله موزیک گوش دادن و کتاب خواندن، مشکلات و چالشهای زندگی را برای لحظاتی کنار بگذارید.

خندیدن

خندیدن باعث افزایش انرژی مثبت میشود

اگر در جست و جوی دارویی برای داشتن انرژی مثبت هستید، خنده را انتخاب کنید. خندیدن  سیستم ایمنی بدن و روحیه را تقویت میکند، درد را کاهش می دهد و شما را از اثرات مصر استرس مصمون می دارد. راهی برای خندیدن پیدا کنید!!

صحبت کردن با یک دوست

صحبت کردن با دوستان مثبت اندیش سبب می شود تا شما راهکارهای بهتری برای حل مشکلاتتان پیدا کنید. استفاده از ایده های چند دوست برا حل مشکلات میتواند به شما کمک زیادی بکند..

ورزش کردن

تحرک بدنی برای جذب انرژی مثبت مناسب است چراکه عرق کردن نه تنها برای قلب مفید است بلکه برای مغز هم مفید می باشد. ورزش باعث کاهش اضطراب خواهد شد. در هنگام ورزش ماده شیمیایی به نام اندورفین در مغز  ایجاد خواهد شد که به شما حس آرامش می دهد.

تقویت حس قدر شناسی

تقویت حس قدر شناسی

همواره شکر گذار نعمت های زندگی خود باشید. توجه به نعمت ها و چیزهای مثبت زندگی روحیه و حس مثبت اندیشی شما را افزایش می دهد.

خواب

حتی کمبود خواب جزئی نیز تاثیر منفی در روان دارد. داشتن خواب کمتر از ۵ ساعت در طول روز  باعث تشدید فشار روانی، عصبانیت، غم و اندوه می شود.

نوشتن

نوشتن یک دوش عالی برای مقابله با احساسات بیش از حد است. این کار خروجی سالمی را فراهم میکند که در آن میتوانید خود را ابراز کرده و احساسات خودتان را مدیریت کنید.

معاشرت با افراد مثبت

به همان اندازه که استرس و منفی بافی مسری است، خوشبختی نیز هست. شما ترکیبی از ۵ نفر از نزدیکترین افراد زندگیتان هستید. این جمله تاثیر اطرافیان بر روی شما را به خوبی نشان می دهد. بنابراین سعی کنید با افراد موفق و مثبت اندیش همنشین شوید.

radio-metaraz

تلاش برای داشتن تفکرات مثبت

ایجاد تفکرات مثبت در میان آشفتگی های موجود در زندگی ، به تقویت روحیه و مثبت اندیشی کمک شایانی خواهد کرد.  در شرایط دشوار به دنبال یافتن موضوعی رضایت بخش در زندگی خود باشید. این امر نه تنها نگرانی های شمارا کاهش می دهد بلکه به حل آنها نیز کمک میکند.

نفس عمیق

نفس کشیدن عمیق در کنار دفع هوای مسموم از بدن ، مغز را با هوای تازه تقویت میکند. بهبود عملکرد مغز از مزایای نفس عمیق کشیدن است.

خودداری کردن از سخنان منفی

تمرکز بر روی امور منفی زندگی نه تنها باعث تضعیف عملکردتان در رویارویی با آنها می شود بلکه باعث افزایش بدبینی نیز خواهد شد. از تکرار اتفاقات منفی خودداری کنید و به جای  آن یادآور خاطرات خوب خودتان در زندگی شوید.

قدم زدن در طبیعت

قدم زدن در طبیعت برای بالا بردن انرژی مثبت

یکی از بهترین راه های کاهش استرس ،قدم زدن و پیاده روی میباشد. پیاده روی باعث تحریک سلول های عصبی بدن و ایجاد آرامش ذهنی میشود.

انجام فعالیت های مورد علاقه

انجام فعالیت های مورد علاقه نقش مهمی در بازیابی انرژی و حس سر زندگی دارد.

تعریف کردن از دیگران

اگر از دیگران تعریف کنید بی شک آنها نیز از شما تعریف خواهند کرد.  این یک معامله دو سر برد برای ذهن شما می باشد. توجه داشته باشید که در تعریف اغراق نکنید.

متکی بودن به خود

اگر میخواهید مثبت اندیش باشید از دیگران توقع زیادی نداشته باشید. متکی بودن به خود باعث استرس را کاهش می دهد.

خلاق بودن

نوآورانه زندگی کنید، نوآورانه زندگی کردن عاملی برای ترغیب مثبت اندیشی می باشد.

هدیه دادن به خود

پاداش دادن و تشویق کردن خود به خاطر زحماتی که در طول زندگیتان کشیده اید، روحیه شما را تقویت میکند.

تقویت تمرکز

زندگی آگاهانه مستلزم تصمیمات آگاهانه و زندگی کردن در لحظه حال است. وقتی تمام تمرکزتان را به انجام فعالیت مورد نظرتان معطوف می کنید، فرصتی برای پرداختن به افکار منفی نخواهید داشت.

مراقبت از روح

همه ما در طول روز غذا می خوریم، فیلم می بینیم، ورزش می کنیم، می خوابیم و هر کار دیگری برای سلامت جسمی خودمان میکنیم اما قسمت اعظم داشتن روحیه مثبت، ریشه در روح انسان دارد. با شرکت در جلسه های یوگا ، مدیتیشن  و دعا کردن و … روح خودتان را سالم نگه دارید

گل خریدن

برای اینکه حال دلتان خوب شود برای خودتان یا اطرافیانتان گل بخرید. بوییدن گل باعث شادی میشود

خواندن نوشتهای مثبت

جملات انگیزشی و زیبا را بخوانید و در ذهنتان مرور کنید. خواندن مطالب فیس لوک و اینستاگرام کمکی به رشد علمی و روحی شما نخواهد کرد.

صحبت کردن در مورد اتفاقات مثبت

با خودتان صحبت کنید و بگویید به زودی همه چیز به خوبی به پایان می رسد؛ این سخن را با صدای بلند با خود تکرار کنید. صحبت کردن با صدای بلند باعث تقویت پیام و افزایش احتمال بروز می شود.

لذت بردن از موفقیت های کوچک

به جای تمرکز بر روی مثلا ضعف و مشکلاتتان از موفقیت های کوچک خود در حوزه  های مختلف زندگی لذت ببرید و به خود افتخار کنید.

نپرداختن به مسائل کوچک و بی ارزش

به جای اهمیت دادن به مسائل کوچک و مشغول کردن ذهن خودتان به این مسائل، به فکر کارهای مهم باشید.

روش‌های شناخت ماهیت ساختاری انرژی مثبت (کائنات)

روش‌های شناخت ماهیت ساختاری انرژی مثبت (کائنات)

انرژی مثبت ما از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ از چه روشی می‌توانیم به حداکثر انرژی مثبت برای رسیدن به خواسته و درخواست خود از کائنات دست پیدا کنیم؟ از چه روشی می‌توانیم با استفاده از قانون جذب قدرت و انرژی نیروی مثبت رایگان را در خود افزایش دهیم؟

این سوالات و سوالات مشابه چیزی است که با مطالعه این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید.

ماهیت انرژی مثبت در خوبی و محبت به دیگران، عشق ورزیدن به تمایلات، پیشه کردن صبر و بردباری و ایجاد امیدواری در زندگی و تقویت افکار ما خلاصه می‌شود.

این جنبه‌ها در کنار ده‌ها جنبه دیگر که در تکامل انرژی مثبت اثرگذار هستند آنقدر مهم است که با تقویت آنها می‌توانید سایر جنبه‌های انرژی مثبت را ناخودآگاه دریافت کنید.

خواستن، ارسال و دریافت سه کلید اصلی در به کار گیری انرژی مثبت

در قانون جذب ما گفتیم که برای دریافت نتیجه و رسیدن به آرزوی خود باید از چه روشی خواسته خود را مطرح کنیم و با چه روشی ارسال خواسته برای دریافت نتیجه از کائنات را تقویت کنیم تا به آرزوی خود برسیم.
اما برای دست یابی به سه کلید اصلی شما با “فیل بزرگ” باید مواجه شوید.

برای شناخت جنبه‌های مختلف انرژی مثبت باید بدانید چه عواملی باعث ایجاد نیروی منفی برای استفاده از انرژی مثبت می‌شود. اگر بدانید عواملی مانند خودخواهی، حسادت، نفرت داشتن، بی صبری، تعصبات نابجا، یاس و نا امیدی، عشق نورزیدن و دوست نداشتن به عنوان جنبه‌های منفی انرژی مثبت است نصف مشکل و ماهیت دست یابی با حداکثر قدرت انرژی مثبت نزدیک شدیم.

غم و غصه ناشی از اتفاقات اطراف ما نیست بلکه، صرفا از افکار و طرز فکر ما سرچشمه می‌گیرد.

نقش ایمان به خدای خود در جذب انرژی مثبت

نقش ایمان به خدای خود در جذب انرژی مثبت

ایمان به خدای خود و تصور وجود نیروی که می تواند در جذب انرژی مثبت به ما کمک کند در گرو طرز فکر و افکار ما است. انرژی مثبت با تکرار و ایجاد چرخه حرف‌های امیدوار کننده مانند شادابی، احساس خوشبختی کردن، افکار مثبت و مثبت نگری به کارها حتی کارهای منفی و تکیه بر توانایی و استعداد خود امکان‌پذیر خواهد بود.

ما در انرژی مثبت قصد داریم با تکیه بر توانایی و اصلاح و بهبود افکار خود مسیر را برای ارسال خواسته خود به کائنات قدرتمند کنیم. نه با تکیه بر نیروی که می‌خواهیم بخشی از کمک به ما برای رسیدن با آرزو باشد.

چرا که ما انسان‌های به گونه ای خلق شدیم که باید خود ما مشکلات را حل کنیم و وقتی این قدرت را از خدای خود داریم که بتوانیم بدون توقع و هیچ کمکی از دیگری به هدف و آرزوهای خود برسیم طرز فکر ما مسیر روشنی خواهد یافت.

دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت

دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت

هدف و آرزوی ما مانند یک رودخانه ای در جریان است. اگر موافق آن شنا کنیم و تا رسیدن به انتهای آن خسته نشویم و خود را راحت و ریلکس نگهداریم نتیجه بهتری خواهیم گرفت تا اینکه بخواهیم در جهت منفی جریان مدام شنا کنیم و از آن خسته شویم.

زندگی و موفقیت‌های هر فرد با فردی دیگر به دلیل نوع شخصیت و افکار و نگرش با یکدیگر فرق دارد. هیچوقت با ایجاد اینکه من چرا نمی‌توانم مثل اون در این کار موفق شوم نیروی منفی را ایجاد نکنید.

بلکه سعی کنید با نگرش مثبت و ارسال خواسته مثبت خود را بهتر، قویتر و بیشتر از فرد به موفقیت نزدیک کنید و جریانی ایجاد کنید تا آن فرد برای شما غبطه بخورد که چرا از روش شما استفاده نکرد که به موفقیت بالایی دست پیدا کند. این همان انرژی مثبت است.

برای هر کاری نباید دید منفی داشت. پس اگر قصد دارید کاری را شروع کنید به جنبه‌های مثبت آن فکر کنید نه منفی آن. ولی جنبه‌های منفی آن را بشناسید و به دنبال راهی باشید تا بتوانید آنها را خرد کرده و از سر راه خود بردارید.

خطر تصادف و مرگ در خروج از خانه

ما می‌خواهیم در فعالیت روزمره به سر کار یا برای هدفی از خانه خارج شویم. دید شما هنگام خارج شدن از خانه دید مثبت است تا به سر کار برسید و امور روزانه خود را سپری کنید. ولی وقتی هنگام خروج از خانه به این فکر کنید که اگر من از خانه خارج شوم تصادف و خواهم مرد. همان نیروی منفی است که شما را از خروج از خانه باز می‌دارد.

هر کاری مثبت و منفی دارد. ولی نیروهای منفی در حدی نیست که بتواند بر جنبه‌های مثبت آن پیروز شود. این ما هستیم که اجازه می‌دهیم نیروی منفی بر نیروی قدرتمند مثبت ما اثر گذاشته و ما را از خروج از خانه نا امید کند.

استفاده از نیروی مثبت رایگان کائنات و دریافت دو برابری آن

استفاده از نیروی مثبت رایگان کائنات و دریافت دو برابری آن

هر کار خوبی که شما می‌کنید مانند کمک به دیگران، دستگیری از شخصی، کمک در پیشرفت کاری و غیره در هر بار انجام یک انرژی مثبت در شما ایجاد می‌کند. این خاصیت پاسخ کائنات است که بخواهیم نخواهیم برای ما رایگان در اختیار قرار گرفته است.

تا حالا به این فکر کردید وقتی یک کار خوب می‌کنید و شخصی از کار خوب شما راضی و خشنود می‌شود یک شور و شعف خاصی به شما وارد می‌شود که دید مثبت ایجاد می‌کند. این همان نیروهای رایگان انرژی کائنات است که می‌توانید با کمک به دیگران آنها را جمع‌آوری کرده و در قالب خواسته های خود برای کائنات با انرژی بالا یا همان ارتعاش قدرتمند مجدد ارسال کنید تا دوبرابر آن را به شما بازگردانند.

دریافت انرژی مثبت رایگان بدون هیچ زحمتی

من در اطراف خود اشخاصی را می بینم که به مناسبت‌های مختلف با دستگیری از نیازمند و کمک به خانواده‌های بی بضاعت و کم توان و یا حمایت از کودکان بی سرپرست و کمک به آنها علاوه بر اینکه معنی کامل انسانیت را برای ما نشان می‌دهند، بلکه روز به روز شاهد برکت و افزایش ثروت و موفقیت آنها در کارهای روزمره می‌شود.

مثال بالا همان انرژی و قدرت کائنات هست که آنها یافته‌اند و بدون زحمتی در حال تقویت آن برای رسیدن به آرزوی خود هستند.

پس چرا شما یکی از این افراد نباشید؟ قرار نیست از ثروت بالایی برای کمک به دیگران برخوردار باشید. می‌توانید با یک قدم کوچک برای کمک به دیگران و کسب رضایت و دعای آنها نیروهای مثبت بسیاری جمع‌آوری کرده و برای رسیدن به آرزوی خود به کائنات ارسال کنید.

محبت کردن به خود و دیگران

یکی دیگر از جنبه‌های پیدا کردن انرژی مثبت رایگان محبت به خود و اطرافیان خود است. برای اینکه به خود محبت کنید باید دنبال افکار و انرژی مثبت به خود باشید. هر چقدر درخواست‌های شما با انرژی مثبت و افکار مثبت باشد به خودتان محبت کرده کمک می‌کنید زودتر به آرزوی خود برسد.

تقسیم این موفقیت و آرزوی خود بین دیگران همان محبت به دیگران است. ما گفتیم خودخواهی یکی از جنبه‌های منفی تاثیر گذار در دریافت انرژی مثبت می‌باشد.

اگر در زندگی خود به موفقیت دست پیدا کردید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. مطمین باشد این اشتراک تمام نشدنی است و هر چقدر آن را با دیگران تقسیم کنید به همان مقدار بر کیفیت و افزایش چند برابری آن کمک خواهد کرد.

سپاسگزاری کردن از منظر کائنات برای داشتن انرژی مثبت

سپاسگزاری کردن

قدردان باشید و سپاس گذاری از خداوند را فراموش نکنید،باور داشته باشید اشخاص زیادی هستند که برای داشتن جایگاه شما در این دنیا غبطه می‌خوردند. حتی اگر از درآمد کم برخوردار باشید، یا از یک زندگی سطح پایین باز باید شکرگزاری کنید.

افرادی زیادی هستند حتی آن جایگاه شما را ندارند و در خیلی مواقع خودکشی می‌کنند یا خود را در دام اعتیاد و گرفتاری غرق می‌کنند.

گفته بالا دلیل بر این نیست که به خود این باور را ایجاد کنید که اره، جایگاه من خوب است و بهتر است تکان نخورم. خیر. شما اگر این مقاله و متن را می‌خوانید به سطحی رسیدید که می‌توانید با تکیه بر توانایی خود این جایگاه را تغییر داده و به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنید.

اگر توانستید این رتبه را کسب کنید آن را در زندگی خود استفاده کنید. اگر زیاد شد و خارج از نیاز شما بود به اشخاصی که نیازمند آن هستند کمک کنید به جایگاه قبلی شما که خیلی‌ها غبطه آن را می‌خوردند برگردند. این کار در جذب انرژی مثبت بسیار اثر گذار است.

 

 


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peyman

عالی

صابر

برای داشتن انرژی مثبت باید با افراد مثبت نگر ارتباط داشته باشیم .من مدت ها با یک دوستی در رابطه بودم و همش مینالید بنا به دلایلی ارتباطومن با هم قطع شد . به جرات میتونم بگم از اون روز به بعد کم کم از نظر ذهنی دیدم در حال بهتری از انرزی قرار دارم . اونجا بود فهمیدم چقدر اطافیان آدم در داشتن انرژی مثبت و منفی نقش دارند . دوستان واقعا این موضوع رو جدی بگیرید . حتی سعی کنید به جای دیدن فیلم های ترسناک و جنایی فیلم های کمدی و طنز ببنید اینجوری همیشه با انرژی هستید

امیر محمدپور

سلام عرض ادب و احترام به شما ⚘نظر من این است که ما باید چند نکته رو خیلی مورد تاکید قرار دهیم اول شکر نعمت های مختلف هست دوم اینکه ناله نکنیم و بابت نداشته هایمان ناراحت نشویم سوم حسادت نکنیم چهارم همیشه به دنبال رؤیا هایمان باشیم با رؤیا زندگی کنیم تا ان شاالله به موفقیت برسیم

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
4
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x