تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ارتباط انرژی مثبت و موفقیت

Positive energy and success

امروزه در سراسر دنیا در رابطه با انرژی مثبت و تاثیر آن در زندگی صحبت می شود. اما بسیاری از افراد هنوز هم به این موضوع اطمینان ندارند و معتقدند که ذهنیت مثبت هیچ تاثیری در دستیابی به موفقیت ندارد.
با این وجود بهتر است بدانید که اکثر افراد موفق کلید دستیابی به خواسته هایشان را ذهنیت مثبت و باورهای خود معرفی نموده اند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ارتباط میان انرژی مثبت و موفقیت در زندگی، به طور کامل آشنا کنیم.

انرژی مثبت چگونه موجب موفقیت می شود؟

برای اینکه بتوانید باور کنید که جذب انرژی مثبت تاثیرات فوق‌العاده ای در زندگی شما دارد، در ابتدا باید آن را به طور کامل بشناسید.

به طور کلی مثبت اندیشی به معنای ایجاد باورهای مثبت در ذهن است. که موجب می شوند تا شما نسبت به زندگی احساس بهتری داشته باشید و از تفکرات منفی و نگران کننده دوری نمایید.

باورهای یاری دهنده و مثبت همان صداهایی هستند که دائما در ذهنتان به شما می گویند که “می توانید” و “می شود”. این صداها به شما انگیزه می دهند تا برای رسیدن به خواسته هایتان بیشتر تلاش نمایید.

باورهای منفی دائما شما را متقاعد می نمایند که نمی توانید به خواسته هایتان دست پیدا کنید. این باورها شما را در لحظه های حساس متقاعد می نمایند تا از تلاش منصرف شوید و رسیدن به آینده ای بهتر را رها کنید.

به طور مثال فکر کنید که می خواهید برای شروع یک کسب و کار پولی را تحت عنوان وام دریافت نمایید.

باورهای مثبت و یاری دهنده شما را قانع می نمایند که پس از مدت کوتاهی کسب و کار شما رونق خواهد گرفت و می توانید اقساط وام را به موقع پرداخت نمایید.

اما باورهای منفی و محدود کننده دائما به شما می گویند که نمی توانید اقساط را پرداخت نمایید و شما توانایی راه‌اندازی کسب و کاری جدید را ندارید.

در نهایت نیز شما را وادار می نمایند که از هدف خود منصرف شوید. بنابراین انرژی مثبت می تواند انگیزه و اراده شما را برای راه‌اندازی کسب و کاری جدید و ساخت زندگی بهتر افزایش دهد.

راه های ایجاد انرژی مثبت

راه های ایجاد انرژی مثبت و ارتباط انرژی مثبت و موفقیت

اما چگونه می توان میزان انرژی مثبت درونی خود را افزایش داد؟ آیا مثبت اندیشی یک ویژگی فطری است؟ چگونه می توان مثبت اندیشی را در خود تقویت نمود؟

انرژی مثبت یک ویژگی فطری نیست و انسان می تواند با کمک تکنیک های مثبت اندیشی، آن را در خود تقویت نماید. از موثرترین راهکارهایی که منجر به تقویت مثبت اندیشی می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

• ذهنتان را آماده کنید:

اولین قدم برای تقویت مثبت اندیشی، آماده‌سازی ذهن است.
ذهن یکی از قدرت های بسیار تاثیرگذار در کائنات است، که شاید بسیاری از انسان ها نسبت به قدرت آن آگاهی نداشته باشند.
ذهن شما می تواند توانایی های شما را تقویت نماید و یا ترس هایتان را بیشتر کند. بنابراین این شما هستید که تعیین می کنید از ذهنتان به عنوان یک قدرت مثبت یا یک مانع بزرگ استفاده نمایید.

• اهداف خود را مشخص نمایید:

قدم بعدی مشخص نمودن اهدافتان است. سعی کنید هدف های خود را بدون هیچ ذهنیتی تعیین نمایید.

زمانی که هدفی را مشخص می نمایید، به این موضوع فکر نکنید که چقدر از آن فاصله دارید. تنها به این فکر کنید که می خواهید به چه چیزهایی دست پیدا کنید.

به طور مثال زمانی که هدف خود را خرید یک خانه در بهترین منطقه شهر تعیین می نمایید.

به این فکر نکنید که شما در حال حاضر خانه ای ندارید و یا اینکه قیمت خانه رویاهایتان چقدر است.

این کار انرژی منفی در شما ایجاد می نماید و به طور کامل شما را از مسیر رسیدن به خواسته هایتان منحرف می نماید.

بنابراین بدون فکر کردن به عوامل جانبی، با تمام انرژی مثبت درونی خود، اهدافتان را مشخص نمایید. برای افزایش قدرت اهدافتان می توانید آن ها را بنویسید. نوشتن یکی از قوی ترین تکنیک های تغییر نگرش و ایجاد باورهای ذهنی مثبت است.

• الگوی ذهنی تعیین کنید:

سعی کنید یک الگوی ذهنی داشته باشید. الگو داشتن به معنای تقلید از فردی دیگر نیست. بلکه به معنای ایجاد الگوهای مثبت برای تقویت ذهن و ایجاد باورهای مثبت است.

• استرس و اضطراب خود را مدیریت نمایید:

• استرس و اضطراب خود را مدیریت نمایید:

یکی از مهم ترین عوامل بروز ذهنیت منفی، استرس و اضطراب است. استرس نسبت به آینده می تواند باورهای منفی در شما ایجاد نماید و انرژی مثبت شما را کاهش دهد.

بنابراین یکی از بهترین راهکارهایی که می تواند به تقویت مثبت اندیشی شما کمک نماید، مدیریت استرس است.

به همین دلیل برای اینکه بتوانید از مثبت اندیشی برای شکل گیری مسیر زندگی خود استفاده نمایید، بهتر است با استفاده از راهکارهای مدیریت استرس، میزان اضطراب و استرس خود را کنترل نمایید.

• به سازماندهی ذهن بپردازید:

از دیگر راهکارهای افزایش انرژی مثبت، نظم بخشیدن به ذهن است. سعی کنید افکار و احساسات خود را کنترل نمایید. با کمک تکنیک هایی مانند نوشتن، رویا پردازی، گوش دادن به فایل های مثبت و خواندن مطالب و جملات انگیزشی ذهن خود را از افکار منفی خالی کنید و به تغییر باورهای خود بپردازید. یکی از بهترین راهکارهایی که می تواند به شما کمک نماید تا به اهدافتان دست پیدا کنید و ذهن خود را مدیریت نمایید، تمرکز روی راه حل است. بنابراین به این فکر نکنید که ممکن یا غیر ممکن است. بلکه سعی کنید برنامه ریزی درستی برای رسیدن به خواسته هایتان داشته باشید.

• مسئولیت پذیر باشید:

از دیگر تکنیک های مؤثر در تقویت انرژی مثبت، متعهد و مسئولیت پذیری نسبت به کارهایتان است. زمانی که برای انجام کارهایتان و رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی می کنید، به آن پایبند باشید و سعی کنید در زمان مشخص شده کارهایتان را انجام دهید.

• ورزش کنید:

افزایش فعالیت بدنی می تواند تاثیر بسیار زیادی در دفع سموم بدن و همچنین کاهش استرس داشته باشد.

بنابراین اگر می خواهید نگرش خود را تغییر دهید و باورهای مثبت ایجاد کنید، بهتر است ورزش کردن را در برنامه روتین خود قرار دهید. نوع ورزش اهمیت چندانی ندارد، بنابراین با توجه به زمانی که دارید می توانید باشگاه بروید و یا پیاده‌روی نمایید.

تاثیرات انرژی مثبت در زندگی

تاثیرات انرژی مثبت در زندگی

اما انرژی مثبت چگونه می تواند در زندگی ما تاثیر بگذارد و به بهتر شدن آن کمک نماید؟

انرژی مثبت می تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. بنابراین با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری می توانید خواسته هایتان را دنبال کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش نمایید.

از طرفی مثبت اندیشی می تواند به شما کمک نماید تا تمرکز بیشتری روی کارهایتان داشته باشید. زیرا به دلیل منفی بافی، خبرهای بد، مشکلات جزئی و غیره دچار حواس پرتی نمی شوید.

از طرفی داشتن انرژی مثبت به شما کمک می نماید تا بتوانید به خودباوری برسید و برای هر مشکل و اشتباه کوچکی خودتان را سرزنش نکنید.

همچنین داشتن انرژی مثبت به شما کمک می نماید تا فرصت های زندگی خود را بهتر بررسی کنید و بتوانید موقعیت های مناسب تری را در طول زندگی خود ایجاد نمایید.

انسان های منفی نگر معمولا از همه چیز گله می کنند و وقتی برای دیدن موقعیت های زندگی خود ندارند.

بنابراین با مثبت اندیشی می توانید به جای گله کردن از زندگی، موقعیت های پیش روی خود را بررسی کنید.
از طرفی ذهنیت مثبت می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش آستانه تحمل شما داشته باشد.

معمولا انسان هایی که مثبت اندیش هستند، افراد صبورتر و آرام تری هستند. همین موضوع موجب می شود تا بتوانند راحت تر اعتماد دیگران را نیز جلب نمایند. در نهایت در زندگی شخصی و کاری خود انسان های موفق تری هستند.

دلیل شک و تردید نسبت به قدرت انرژی مثبت

یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب شده تا بسیاری از افراد تاثیرات انرژی مثبت را باور نکنند، تصور اشتباهی است که در رابطه با این موضوع وجود دارد.

برخی از انسان ها معتقدند که اگر با انرژی مثبت می توان به خواسته ها رسید، بنابراین انسان های تنبل باید موفق ترین افراد شناخته شوند.

در صورتی که مثبت اندیشی به تنهایی نمی تواند شما را به خواسته هایتان برساند. بلکه انگیزه و اراده شما را تقویت می نماید تا با قدرت بیشتری برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.

از طرفی کمک می نمایند تا شکست ها و موانع نتوانند جلوی شما را برای رسیدن به خواسته هایتان بگیرند. از طرفی انسان های مثبت اندیش، اتفاقات مثبتی را جذب زندگی خود می نمایند. بنابراین می توان گفت که این انسان ها، نسبت به افراد منفی نگر افراد خوش شانس تری هستند.

منابع

td.org

edition.cnn


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x