تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

خواص روغن سیاه دانه برای مو و پرپشت شدن ابرو

روغن سیاه دانه چگونه باعث پرپشت شدن ابرو می شود؟

آیا از خواص روغن سیاه دانه برای مو و پرپشت شدن ابرو اطلاع دارید؟

روغن سیاه دانه مکملی است که از دانه سیاه دانه، که یک گیاه گلدار بومی و در جنوب غربی آسیا است، استخراج و گرفته می شود. علم مدرن در مورد روغن سیاه دانه تحقیقات را کرده است و به نتایج قابل توجهی برای رشد ابرو و موهای شما دست پیدا کرده است، اما تحقیقات هنوز کامل نیستند.

در یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ روی سه شرکت‌کننده مشخص کرد که روغن سیاه‌ دانه ممکن است به دلیل مقادیر قابل‌ توجهی پروتئین و اسیدهای چرب، رشد ابرو و مو را افزایش دهد، زیرا گردش خون را تقویت می کند و در نتیجه ریشه های ابرو را تحریک کرده و باعث رویش آن می شود.

در این بخش از متاراز با ما همراه باشید تا در مورد خواص روغن سیاه دانه برای پرپشت شدن ابرو بیشتر بدانید.

روغن معجزه گر سیاه دانه

دانه های سیاه دانه که از آن روغن سیاه دانه تولید می شود در ایران به راحتی در دسترس است زیرا همان طور که گفتیم این گیاه در خاورمیانه و آسیا رشد می کند.

این گیاه آنقدر معروف است که در حدود چند هزار سال است که در طب سنتی، گیاهی از آن استفاده می شود، از دانه و روغن سیاه دانه برای رشد ابرو، موها، بهبود و جلوگیری از عوارض پوستی، و سلامتی استفاده می شود.

استفاده از روغن سیاه دانه یک درمان خانگی کاملا بی خطر است که سبب می شود شما دیگر به مراکز پزشکی یا زیبایی برای بهبود وضعیت ابروها و یا موهای خود مراجعه نکنید و هزینه زیادی را پرداخت نکنید، با یک هزینه کم به آسانی در خانه ابروهای شما پرپشت و درمان می شود.

حتی از سیاه دانه برای مواد خوراکی همچون ترشی، پنیز، نان، انواع ادیه ها نیز استفاده می شود. حتی برای درمان زخم معده از سیاه دانه و عسل می توان برای بهبودی استفاده کرد.

یکی از نکات بسیار مهم این است که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی‌اکسیدان می باشد و این سبب رویش ابرو و مو، کاهش التهابات داخلی بدن و جوان‌سازی پوست می شود.

خواص استفاده از روغن سیاه دانه برای پرپشتی ابرو

خواص استفاده از روغن سیاه دانه برای پرپشتی ابرو

روغن سیاه دانه نوعی آبرسان به پوست می باشد بنابراین وقتی برای ابروها از ان استفاده می کنید در واقع خشکی ریشه موی ابروها را نیز از بین می برد، و با خواصی که دارد باعث رویش و پرپشت شدن ابروها می شود.

اما توجه داشته باشید که بهبودی در گیاهان و دانه های سنتی که شما استفاده می کنید نسبت به داروهای شیمیایی دیرتر اثر می کنند اما اثر گذاری آنها دائمی و کم هزینه تر و از همه مهمتر بدون عوارض است.

۱ – نحوه رویش ابروها در قسمت هایی که ریخته است:

در روغن سیاه دانه مواد مغذی و اسیدهای آمینه وجود دارد که باعث پرپشت شدن و ضخامت ابروها می شود. اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه موجود در این روغن سبب ایجاد یک لایه محافظتی روی ابروها می شود و این لایه محافظ، نازکی و شکنندگی ابروها را از بین می برد.

گاهی اوقات به دلیل استرس یا رنگ کردن ابروها قسمتی از ابروها می ریزد و این روغن به شما در رویش ابروهایتان کمک می کند. و ویتامین هایی همچون روی، کلسیم و پروتئین نیز در این روغن وجود دارد که سبب می شود فولیکولهای موی ابروها ضخیم شود.

۲ – تقویت و رشد ابروها با روغن سیاه دانه

ابروها قسمتی از اعضای صورت محسوب می شود که اگر پرپشت و حالت دار باشد زیبایی صورت را چند برابر می کند، اغلب مردم به خصوص خانمها دوست دارند ابروهایی پرپشت داشته باشند شاید اصلا ابروهای آنها خالی نشده باشد اما می خواهند که ابروهایشان را تقویت کنند تا پرپشت شود. از روغن سیاه دانه بر روی ابروهای خود به میزان ۲/۱ قاشق غذاخوری بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید.

حداقل اجازه دهید پانزده دقیقه روغن روی ابروهایتان بماند و سپس با آب ولرم بشویید مواد مغذی که در این روغن شگفت انگیز وجود دارد سبب تقویت و ضخامت ریشه های ابروها شده و آنها را پرپشت می کند.

۳ – استفاده از روغن سیاه دانه برای حالت دادن به ابروها:

استفاده از روغن سیاه دانه برای حالت دادن به ابروها

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه دارد این است که به ابروها حالت و فرم دلخواه و زیبا را می دهد برخی افراد هستند که ابروهایی زبر دارند و ابروهایشان مدام به بالا و پایین می رود و زیبایی صورتشان از بین می رود و جلب توجه می کند. با مالیدن این روغن به ابروها سبب نرمی و لطافت آنها شده و ابروها به راحتی فرم زیبایی می گیرند.

۴ – بر طرف کردن نازکی و ضعف ابروها با روغن سیاه دانه:

گاهی اوقات به دلیل بالا رفتن سن یا به صورت ژنتیکی برخی افراد موی ابروهایشان بسیار تارهایی نازک و کم پشت دارد اگر جزء این افراد هستید از روغن سیاه دانه استفاده کنید و روی ابروهای خود این روغن را ماساژ دهید.

اما توجه داشته باشید که ماساژ نباید محکم و قوی باشد زیرا سبب ریزش بیشتر ابروهای نازک می شود بلکه خیلی آرام و آهسته ماساژ دهید تا اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب که در روغن وجود دارد بتواند به صورت یک لایه محافظ کار خود را به خوبی انجام دهد.

۵ – خشکی ابروها را از بین می برد:

برخی افراد هستند که پوستی خشک دارند و این سبب می شود که پوست زیر ابروهایشان هم خشک باشد و این خشکی سبب ضعیف شدن ریشه ابروها و سپس ریزش آنها می شود اما استفاده از روغن سیاه دانه سبب می شود که خشکی پوست از جمله در زیر ابروها از بین برود و ابرو رشد دلخواه داشته باشد.

سخن پایانی

روغن سیاه دانه

دانه سیاه دانه که از آن روغن سیاه دانه گرفته می شود به دلیل اینکه گیاهی و طبیعی است هیچ عارضه ای ندارد و بسیار مطمئن است. این روغن معجزه گر خواص دیگری علاوه بر پشت کردن ابرو نیز دارد.

از جمله، فشار خون بالا را کاهش می دهد، به کاهش وزن کمک می کند، آکنه بیماری پوستی را از بین می برد، پوست را مرطوب و زیبا می کند،
بهتر است هفته ای دو الی سه بار از این روغن برای ابروها استفاده کرد تا نتیجه دلخواه را گرفت.


منبع محتوا:

ileauxepices guide-huiledericin

میلاد محمدی

نقش: نویسنده

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x