تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

قانون جذب و شکرگزاری چه ارتباطی دارند؟

شکر گزاری در قانون جذب کلید رسیدن به خواسته ها

قانون جذب و شکرگزاری جز قویترین ارتعاشات به جهان هستی است.

به همین دلیل  میگویند اگر برای نعمت هایی که دارید و قرار است داشته باشید، شکر گزار باشید و در هر لحظه از شکر گزاری غفلت نکنید، خداوند نیز نعمت های بیشتری را وارد زندگیتان خواهد کرد.

این مطلب برای استفاده از نهایت قدرت قانون جذب و شکرگزاری نوشته شده .

شکر گزاری در قانون جذب برای نعمت ها به این معنی است که شما بخاطر داشته ها و حتی خواسته هایی که از خداوند طلب میکنید، خشنود هستید و از او سپاس گزارید.

در چنین شرایطی در قبال این سپاس گزاری شما، نعمت ها و فراوانی های بیشتری را وارد زندگی تان میکند.

زمانی که شما به سپاس گذاری از خداوند مشغول هستید حال و هوای ذهن قلب شما آرام است و در واقع در این کار آرامشی نهفته است که برای هر انسانی خوشایند است.

ارتباط قانون جذب و شکرگزاری

شکر گزاری در قانون جذب یکی از روش‌ های بسیار قدرتمند مثبت‌ اندیشی است که با توجه کردن به نعمت ها و خواسته هایتان و سپاس گزاری از خداوند ارتعاشات بسیار قوی تری را به کائنات و جهان هستی ارسال میکنید. ”

جالب است که بدانید ارتعاشاتی که در جهت شکر گزاری برای نعمت ها ارسال میکنید، بسیار قوی تر از دیگر انواع ارتعاشات برای جهان هستی است.

به همین دلیل نیز متناسب با شدت ارتعاش، بازخورد قدرتمند تری را خواهید دید. ممکن است برایتان سوال پیش آید که چگونه با استفاده از قدرت شکر گزاری میتوان ارتعاشاتی را برای خواسته ها و اهدافمان به کائنات بفرستیم؟

این کار دقیقا همانند یک فرایند اتفاق می‌افتد و متشکل شده است از چندین مرحله. که در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم اما باید بدانید که زمانی که در حال شکر گزاری هستید در واقع در حال جذب چه چیزهایی در زندگی تان هستید.

همیشه باید به این موضوع حواستان باشد که چه چیزای هایی را در چهار چوب قانون جذب میبرید و از خداوند طلب میکنید.

دلیل آن هم بسیار ساده است، یکی از اصول قانون جذب قدرت تمرکز کردن است.

زمانی که شما در حال شکر گزاری برای نعمت های داده شده و یا درخواست شده هستید در واقع در حال تمرکز بر روی آن ها هستید و اینگونه است که شکرگزاری در قانون جذب تعریف میشود.

زمانی که شما بابت نعمت هایی که خداوند به شما داده است شکر گزار باشید طبق قانون جذب در حال توجه کردن به نعمت های تان هستید و خداوند آن نعمت ها را بیشتر وارد زندگیتان خواهد کرد، حال این بازگشت در حالت عرفانی و اعتقادی به عنوان پاداش خواهد و در اصول قانون جذب به عنوان بازخورد ارسال ارتعاشات و انرژی ها خواهد بود.

ارتباط قانون جذب و شکرگزاری

چرا شکر گزاری احساس مثبتی به ما میدهد؟

شما نیز دقت کرده اید زمانی که در حال شکر گزاری هستید احساس آرامش و مثبتی دارید. حتی فکر کردن به آن احساس مثبت و خوشایندی را به ما القا میکند. به نظر شما علت آن چیست؟!

جالب است که بدانید انسان های شکر گزار افرادی هستند که تمام توجه و تمرکزشان بر روی موضوعات مثبت زندگی است.

در واقع این موضوعات هستند که به ایجاد احساس خوب و مثبت در شما کمک میکنند و همین احساس خوب میتواند روزتان را بسازد.

البته برای اینکه بفهمید قانون جذب و شکرگزاری چطور شما را به خواسته ها و آرزو هایتان میرساند باید با عملکرد قانون جذب آشنا باشید که در ادامه به طور کامل این موضوع را برایتان تشریح خواهیم کرد.

به شما توصیه میکنیم که حتی اگر به قانون جذب اعتقادی ندارید و فکر میکنید که رسیدن به خواسته ها و هدف با استفاده از اصول و تمرینات قانون جذب امکان پذیر نیست و اصلا اتفاق نمی‌افتد، باز هم به شکر گزاری کردن ادامه بدهید.

شکر گزاری با ایجاد احساسات و افکار مثبت در شما تاثیرات شگرفی را زندگی تان میگذارد. حیف است که شما نیز به عنوان یک فرد آگاه نتوانید از چنین انرژی مثبت و مفیدی در زندگی تان بهره مند شوید.

حتی اگر از افراد مسن خانواده در این باره پرس و جو کنید چیزی که آنها به شما میگویند این است که، شکر گزاری یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای ایجاد حس و حال خوب و احساسات مثبت و مفید است. پس آن را جدی بگیرید.

جایگاه قانون شکر گزاری در قانون جذب

قانون شکر گزاری درون قانون جذب قرار دارد و در واقع جز زیر مجموعه های آن محسوب میشود.

بنابراین رابطه و رشته ای بین آن دو وجود دارد که بر یکی دیگر تاثیر میگذارند. قانون شکرگزاری با قانون جذب یک رابطه مستقیم دارد و به صورت مستقیم بر روی یک دیگر تاثیر گذار هستند.

اگر شما با استفاده از شکرگزاری حس و حال خوبی را در خودتان ایجاد کنید، آن انرژی و ارتعاشات مثبت شما در قانون جذب شکل و شمایل متفاوتی به خود میگیرد و در قالب خواسته هایتان به نزدگی تان بر میگردنند.

 

جایگاه قانون شکر گزاری در قانون جذب

قانون جذب چیست؟

اگر بخواهیم قانون جذب را به ساده ترین زبان و روش برایتان توضیح دهم باید بگویم که، قانون جذب میگوید اگر میخواهید چیزی را در زندگیتان جذب کنید باید بر روی آن تمرکز کنید.

بنابراین با توجه به این تعریف ساده قانون جذب زمانی که شما به هر چیزی در زندگی تان توجه میکنید در واقع در حال جذب آن هستید. نتیجه این کار شما نیز این خواهد بود که پس از مدتی آن چیزی بر روی آن تمرکز کرده بودید، وارد زندگیتان میشود.

چندی پیش در یکی از کتاب هایی که در حال مطالعه آن بودم در باره قانون جذب مطلب جالبی نوشته بود که احساس میکنم برای شما نیز جذاب خواهد بود. در آن کتاب تعریف بسیار جالبی برای شکرگزاری در قانون جذب نوشته بود و در واقع این قانون را به طرز جالبی به تصویر کشیده بود.

نوشته شده بود، شکر گزاری دقیقا مانند یک طناب قدرتمند است. وقتی به هر چیزی توجه میکنید، آن طناب قوی به آن چیزی که توجه کرده‌اید میچسبد و آن را به زندگی تان جذب و وارد میکند.

اجازه دهید این موضوع را به ذکر یک مثال برایتان بهتر و و اضح تر توضیح دهم.

زمانی که شما در حال فکر کردن به ثروت و افزایش درآمد و شروع یک کسب و کار پر رونق هستید و مدام این افکار را در ذهنتان میپروانید و آن ها را هر روز با خودتان مرور میکنید، طبق اصول قانون جذب، آن طناب را به دور فرصت هایی که میتوان به این اهداف تحقق بخشید می‌اندازی و انها را وارد زندگی خودتان میکنید.

همچنین در مقابل این موضوع میتوانید افکار متفاوتی داشته باشید. برای مثال ممکن است شما برای مدتی ذهنتان درگیر افکاری مانند پرداخت بدهی ها، بی کاری، بی پولی، بیماری و نداشتن توانایی مالی باشد. دوباره طبق همان داستان طناب، شما آن طناب را به دور موضوعاتی میاندازید که به بی پولی بیشتر، بدهی بیشتر، بی کاری طولانی تر، بیمار بودن بیشتر و غیره میچسبد و آن را به قدرت وارد زندگی تان میکند.

نحوه صحیح شکر گزاری به چه صورت است؟

اولین قدم برای شکرگزاری این است که آن ها را مکتوب کنید. برای انجام اینکار باید یک دفتر تهیه کنید و هر روزه محتواهای جدیدی به آن اضافه کنید و در زمان های مشخصی آن ها را مطالعه کنید و مرور کنید. نام این دفتر را دفتر شکرگزاری میگذاریم و هر آنچه را که قرار است برای آن شکر گزاری کنیم را در آن یادداشت میکنیم.

شما باید هر روز محتویات این دفتر را شب ها قبل از خواب و روز ها بعد از بیداری مرور کنید و زمزمه کنید به گونه ای که گوش هایتان آن ها را بشنوند. زیرا با شنیده شدن گفته هایتان ضمیر ناخود آگاه شما نیز درگیر این موضوع میشوند و در نهایت ارتعاشات قوی تری ارسال میشود. اما چرا در این زمان ها باید شکر گزاری را انجام دهید؟!

زمان مناسب برای شکر گزاری

شب ها قبل از اینکه برای خواب آماده شوید، بهترین زمان برای این کار است. دلیل آن هم به حالت بدن مربوط میشود. بدن شما در چنین شرایطی و در چنین زمان هایی در حالت آلفا قرار دارد و بهتر میتواند تمرکز کند. زیرا درگیری های روزمره از ذهن خارج شدند و آرامشی که برای بدن نیاز است تا به خواب برود جای نگرانی ها و شلوغی را میگرد. همچنین زمانی که شما قبل از خواب به موضوعی بپردازید، در زمان خواب مغز شما مدام آن داده ها را برسی و پردازش میکند. در چنین شرایطی ارتعاشاتی که از ذهن شما ارسال میشود به دلیل تمرکز و آرام بودن ذهن قدرت بیشتری دارند و تاثیر گذار تر خواهند بود.

شاید شما خواب باشید اما فراموش نکنید که ذهن شما از نظر علمی کاملا بیدار و هوشیار است و در حال پرداختن به امرور و ظایفش است.

صبح ها بعد از بیدار شدن نیز یک زمان عالی برای مراقبه کردن و قدر دانی و شکر گزاری است.

البته منظور از بعد “از بیداری” این نیست که ساعت ۱۱ یا ۱۲ این کار را انجام دهید. منظور در ساعات ابتدای روز است مانند ساعت ۵ و یا ۶ صبح. البته که موضوع سحرخیزی خود به تنهایی مزایا و تاثیرات بزرگی و مفیدی در زندگی ما دارد که خودش یک مطلب جداگانه می طلبد!

اما به طور خلاصه باید بگویم که سحر خیزی عادت پسندیده ای است و حتی بزرگان حوزه موفقیت نیز انجام این کار را توصیه میکنند. در نهایت میپردازیم به شکر گزاری در ساعات ابتدایی روز و اینکه چرا این زمان، زمان مناسبی است؟

یک افسانه قدیمی میگوید:
در ساعات ابتدایی روز زمانی خورشید طلوع میکند تمام بدی های شب را پاک میکند.

در واقع زیاد هم افسانه نیست زیرا در این ساعات بیشترین حد از انرژی مثبت را میتوان دریافت کرد و هر کاری که در این زمان انجام دهید تاثیر چندین برابری خواهد داشت.

نحوه صحیح شکر گزاری در قانون جذب

بعد از اینکه متوجه شدید بهتر است برای دریافت نتیجه گیری بهتر در چه زمان هایی شکر گزاری را انجام دهید، حالا باید بیاموزید که چگونه باید آن را بیان کنید و به قاعده ای از آن استفاده کنید. اگر میخواهید طبق قانون جذب بیشترین نتیجه و تاثیر را دریافت کنید، نحوه شکر گزاری شما باید دارای قاعده زیر باشد:

  • باید حتما از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید.
  • باید عبارت ” خدایا شکرت ” را در ابتدای جملات و عبارات تاکیدی تان قرار دهید.
  • از کلمات مثبت استفاده کنید.
  • به گونه ای شکر گزاری کنید که مشخص شود از داشتن ان نعمت خوش حال هستید و این کار تنها از سر تکلیف نیست.
  • برای تمام نعمت هایی که داده شده شکر گزاری کنید، چه کوچک و چه بزرگ.
  • برای تمامی نعمت هایی که میخواهید داشته باشید نیز باید شکر گزاری کنید.
  • برای شکر گزاری از خواسته هایی که دارید، باید آنها را به گونه ای بنویسید که انگار همین حالا آن را دارید و از داشتنش خوش حال و شکر گزار هستید.

برای مثال به نمونه های زیر توجه کنید:

  • خدایا شکرت که میتوانم نعمت های زیبایت را ببینم.
  • خدایا شکرت که به کسب و کارم رونق بخشیدی.
  • خدایا شکرت میتوانم با پاهام پپیم در مسیر موفقیت قدم بردارم.
  • خدایا شکرت که تن سالمی دارم.
  • خدایا شکرت که توانایی و استعداد دارم.
  • خدایا شکرت که پدر و مادر سالمی دارم.
  • خدایا شکرت که هر روز بهتر از دیروز هستنم.
  • خدایا شکرت که هستی.
  • خدایا شکرت که میتوانم زندگی ام را بسازم.
  • و …

انواع شکر گزاری برای جذب فراوانی

اگر به ابتدای بند اول در الا توجه کنید، متوجه میشوید که نوشته شده، علاوه بر نعمت های داشته برای نعمت هایی که ندارید ولی میخواهید داشته باشید نیز باید شکر گزاری کنید.

با توجه به این موضوع مشخص میشود که ما دو نوع شکر گزاری داریم. البته در زمان مکتوب کردن آنها، هر دو را به روش مینویسیم و به گونه ای شکر گزاری میکنیم که گویا آنها در حال حاضر داریم. بنابراین انواع شکر گزاری عبارت اند از:

  1. شکر گزاری برای نعمت ها
  2. شکر گزاری برای خواسته ها و ارزوها

شکر گزاری نعمت ها:
برای شکر گزاری نعمت ها باید بدانید که شما در واقع بر روی داشته های متمرکز هستید و با توجه به این موضوع هر زمان که شکر گزاری میکنید، در واقع در حال درخواست مقدار بیشتری از آن نعمت هستید.

شکر گزاری برای آرزو ها:
زمانی که شما برای خواسته ها و آرزوهایتان شکر گزاری میکنید در واقع بر روی جذب آنها تمرکز میکنید. این موضوع باعث میشوند تا ارتعاشاتی با معنی درخواست، برای کائنات ارسال شود. این گونه آنها را به زندگی تان جذب میکنید.

چرا شکر گزاری را جزئی از قانون جذب میدانند؟

در اصل چرا باید شکر گذاری کنیم؟ مگر بدون شکر گزاری نمیشود با استفاده از قانون جذب به خواسته هایمان برسیم؟!
دلیل اصلی این که به شما میگوییم باید شکر گزاری کنید این است که هم ارتعاش خواسته و هدف تان را به کائنات ارسال میکنید و همین که به مرور زمان وقتی ذهنتان به توجه به نکات مثبت عادت کرد به صورت ناخودآگاه به موضوعات خوب توجه خواهید کرد.

شما بدون استفاده از شکر گزاری و تنها با استفاده تکنیک ها و اصول اصلی قانون جذب میتوانید به هر آنچه که میخواهید برسید، اما زمانی که میتوانید برای این رسیدن ها نیروی اضافه داشته باشید و زمان آن را کوتاه تر کنید، ایا باز هم از کنار آن به سادگی میگذرید؟! بنابر این توضیحات، نتیجه میگیریم که شکر گزاری تنها باعث ارسال فرکانس های قوی برای دریافت خواسته و فراوانی ها نمیشود، بلکه حس و حال خوبی را به شما القا میکند.

در این مسیر عادات مثبت زیادی به شما اضافه میشود و بسیاری از عادت منفی که مانع رشد و پیشرفت شما بوده اند را نابود میکند. دیدگاه مثبتی از زندگی را به شما نشان میدهد و همگی این ها باعث بالا رفتن کیفیت زندگی شما میشوند. بنابراین این ماجرا از ابتدای تا انتهای آن سودمند است و در تمام ابعداد زندگی برای شما کمک کننده خواهد بود.

بهترین منابع معتبر در مورد تاثیرات شکر گزاری در قانون جذب

اگر علاقه مند به موضوعات مانند شکر گزاری در قانون جذب دارید و میخواهید برای تحقیق و مطالعه بیشتر از منابع بزرگ تر جامع تری استفاده کنید و از تجربیات دیگر نویسنده های این حوزه نیز استفاده کنید باید به دنبال کتاب هایی باشید که بازخورد خوبی داشته اند.

در این بخش میخواهیم به شما دو تا از بهترین کتاب هایی که تا به امروز نوشته و منتشر شده اند را معرفی کنیم. این کتاب ها میتوانند منابع بسیار خوبی را شما در زمینه شکر گزاری باشند. جالب این است که هر دوی این کتاب ها توسط یک شخص نوشته شده اند و جز پر فروش ترین و معروف ترین کتاب های شکر گزاری در قانون جذب هستند.

کتاب قانون شکرگزاری: نویسنده این کتاب راندا برن است که این دو کتاب معروف و پر فروش را نوشته است.

کتاب معجزه: دومین کتابی که برای علاقه مندان به حوزه های شکر گزاری در قانون جذب و افزایش قدرت ذهن توصیه میشود کتاب معجزه است. در این کتاب ۲۸ تمرین عالی برای ۲۸ روز به شما پیشنهاد میکند. تمرینات به کار رفته در این کتاب کاملا ساده و روان هستند و شما فقط کافی است که طبق تمرین های گفته شده در این کتاب عمل کنید و تمرینات شکر گزاری را هر روز انجام دهید.

در واقع این کتاب به شما میکند تا بتوانید شکر گزاری در قانون جذب را جز عادت های روزانه تان قرار دهید و هر روز بیشتر به آن عادت کنید. این کتاب در سه بخش اصلی نوشته شده است که به شرح زیر هستند:

  1. بخش اول: درباره روابط
  2. بخش دوم: پول
  3. بخش سوم: سلامتی

اگر میخواهید این عادت های پسندیده را در روتین های رفتاری خود اضافه کنید، این دو کتاب واقعا میتوانند برای شما کمک کننده باشند. بنابراین حتما این کتاب ها را تهیه کنید و تمام تمرینات گفته شده در آنها را انجام دهید تا هر روز نعمت ها و فراوانی های بیشتری وارد زندگیتان شود.

تابش پرتوهای شکر گزاری در قانون جذب بر ابعاد مختلف زندگی

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، شکر گزاری در تمام جنبه های زندگیتان میتواند اثر بخش باشد. اینکه بتوانید با کائنات در ارتباط باشید و از قدرت و عظمت آن جرعه ای دریافت کنید نیز تحولات عظیمی در زندگی تان ایجاد میشود. بنابراین زمانی که اهرم قوی و موثر مانند شکر گزاری در قانون جذب را در دست دارید، چرا باید تعلل کنید و این فرصت گرانبها را از دست بدهید.

برای همیشه به یاد داشته باشید که زمانی که شما در حال شکر گزاری هستید و از این قانون استفاده میکنید در حال ارتباط با کائنات هستید. در واقع کانالی را در زندگی تان باز میکنید که تمام دارای جریانات مثبت است و همین حس و حال خوب است که نتایج عالی در زندگیتان به ارمغان می‌آورد.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x