تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

کره بادام‌ زمینی برای لاغری معجزه میکند، روش سریع کاهش وزن

کره بادام‌ زمینی برای لاغری معجزه میکند، روش سریع کاهش وزن

همانطور که احتمالاً می‌دانید، کره بادام زمینی یکی از مغذی‌ترین مواد خوراکی است که می‌توان آن را در برنامه غذایی گنجاند و از خواص بی‌نظیر آن بهره برد.

این خوراکی بی‌نظیر که سرشار از پروتئین و فیبر است، می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند داشته باشد.

از این رو در این مطلب می‌خواهیم در مورد تأثیر کره بادام‌ زمینی برای لاغری و سایر خواص آن صحبت کنیم. اگر شما هم می‌خواهید از این ماده مغذی در برنامه غذایی خود استفاده کنید، در ادامه با ما در سایت متا راز همراه باشید.

کره بادام‌ زمینی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

احتمالاً در مورد لاغری راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید، مطالب مختلفی خوانده‌اید و رژیم‌های متنوعی گرفته‌اید، اما شاید هیچ‌وقت به کره بادام‌ زمینی برای لاغری فکر نکرده‌ باشید.

اولین چیزی که ممکن است در مورد این ماده خوراکی به ذهن برسد، کالری بالای آن است و متقاضیان لاغری بعد از فهمیدن این نکته به‌طور کل این ماده خوراکی را حذف می‌کنند؛ در صورتی که این فکر اشتباه است.

در واقع می‌توان گفت در هر قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی حدود ۱۰۰ کیلو کالری موجود است.

اما جالب است بدانید مصرف آن نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه می‌تواند به لاغری هم کمک کند. البته تنها زمانی که در حد متعادل مصرف شود.

کره بادام‌ زمینی به دو طریق می‌تواند در کاهش وزن مؤثر واقع شود:

  1. کمک به کنترل اشتها
  2. سرکوب قندخون

کره بادام‌ زمینی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

کنترل اشتها

اولین قدم تمام افرادی که به دنبال لاغری هستند، نخوردن تنقلات و مواد غذایی بدون قند و کم چرب است.

به این افراد باید گفت، چنانچه می‌خواهید میزان کالری و قند را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید، این راه می‌تواند موثر باشد، اما واقعیت این است که این قبیل مواد غذایی، نمی‌توانند افراد را سیر نگه‌دارند.

بررسی‌هایی که طی سالیان مختلف بر این موضوع انجام شده، نشان می‌دهد چنانچه قبل از خوردن وعده غذایی یا به‌عنوان میان وعده محصولات بادام‌ زمینی یا آجیل درختی میل کنید، سبب می‌شود زودتر سیر شوید و کمتر غذا بخورید.

در واقع این احساس سیری را می‌توانید با مصرف آجیل و بادام‌ زمینی که دارای چربی غنی و پروتئین هستند به‌دست آورید و این‌گونه به کاهش وزن خود کمک کنید.

طی مطالعه‌ای دیگر که بر روی ۱۵ زن چاق انجام شد، پزشکان بررسی کردند آنهایی که سه قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی به وعده صبحانه خود اضافه کرده بودن، به طرز چشمگیری احساس سیری بسیار بیشتری نسبت به قبل داشتند و در مقایسه با دیگر افراد تمایل کمتری به خوردن نشان می‌دادند.

همچنین پروتئین موجود در آن میل شما را به ادامه خوردن کاهش می‌دهد؛ در نتیجه به‌طور بالقوه احساس سیری خواهید داشت و این امر موجب می‌شود به مرور وزن شما کاهش یابد.

سرکوب قندخون

اغلب غذاهای مورد استفاده ما انسان‌ها به‌ویژه غذاهای نشاسته‌ای و غذاهای فرآوری شده، موجب افزایش قندخون می‌شوند.

همین امر و قندخون ناپایدار سبب دیابت و چاقی می‌شود، اما کره بادام‌ زمینی دارای بافتی لذیذ و شیرینی طبیعی است که شاخص گلیسمی آن پایین است و سبب چاقی نمی‌شود.

مصرف کره بادام‌ زمینی برای لاغری راهی برای استفاده از فیبر، پروتئین و چربی است، بدون آنکه میزان قند خونتان را به شکل ناگهانی کاهش دهد و موجب فشار زیاد به بدن شود.

بهترین کره بادام زمینی برای کاهش وزن

در هنگام خرید این ماده خوراکی برای کاهش وزن، حتماً به برچسب درج شده روی آن توجه کنید. برخی از برندهای ارائه‌دهنده کره بادام‌زمینی دارای مقدار زیادی نمک، شکر و مواد نگهدارنده هستند.

پس اگر برای کاهش وزن به دنبال کره بادام زمینی هستید، بهترین گزینه پیش روی شما برندهای ارگانیک و طبیعی است.

برچسب‌های مندرج بر روی بسته‌بندی‌های کره بادام‌ زمینی را به دقت مشاهده کنید و همانی که دارای کمترین قند افزوده شده و سدیم است را بیابید و خریداری کنید.

لازم به ذکر است بعضی از تولیدکننده‌های این ماده خوراکی، این محصول را با نام «کره بادام‌ زمینی پخش شده» به‌جای «کره بادام‌ زمینی» عرضه می‌کنند.

برندهای ارائه‌دهنده مورد اول دارای مجوز افزودن قند و انواع دیگر مواد هستند.

آن دسته از کره‌های بادام‌ زمینی که ترد هستند، مقادیر زیادی فیبر و آهن دارند که بسیار برای حفظ سلامتی ضروری است.

در کره‌های بادام‌ زمینی خامه‌ای، میزان پروتئین بیشتر و فیبر کمتر است که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

چنانچه بادام‌ زمینی ترد را انتخاب کنید به‌دلیل خاصیت سیرکننده ای که دارد، موجب بهبود هضم غذا می‌شود که این مورد هم به لاغری کمک بسزایی می‌کند.

چطور می‌توانیم از کره بادام زمینی برای لاغری استفاده کنیم؟

برای افزودن کره بادام‌ زمینی به رژیم غذایی، راه‌های مختلفی وجود دارد که به شکل خلاقانه‌ای می‌توانید از آنها بهره ببرید.

در مصرف این ماده مغذی تنها لازم است به حد اعتدال استفاده کنید و به این رژیم پایبند باشید.

دو الی سه وعده از کره بادام‌ زمینی به اندازه دو قاشق غذاخوری را چند بار در هفته استفاده کنید. چنانچه بیش از این مقدار استفاده شود به‌جای دریافت فوائد، کالری زیاد آن نصیبتان می‌شود و امکان اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

در ادامه ایده‌هایی برای استفاده از کره بادام زمینی در رژیم غذایی‌تان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • اولین دستور غذایی برای این ماده مغذی مصرف آن به‌صورت اسموتی صبحگاهی است. می‌توانید از کره بادام‌زمینی هم در اسموتی سبز و هم در مخلوط توت بهره ببرید.
  • کره بادام زمینی برای لاغری را به همراه سالاد خود میل کنید.
  • همینطور می‌توانید به‌جای مصرف کره از کره بادام‌ زمینی و عسل روی نان تست سبوس دار استفاده کنید.
  • کره بادام‌ زمینی را به سبک سوپ تایلندی با گوجه‌فرنگی، سیرو پیاز درست کنید و میل کنید.
  • کره بادام زمینی خامه‌ای را با بلغور جو دو سر هم بزنید و استفاده کنید.

فوائد کره بادام‌ زمینی

فوائد کره بادام‌ زمینی

لازم به ذکر است تنها فایده کره بادام‌ زمینی کمک به کاهش وزن نیست، بلکه این ماده خوراکی فوائد شگفت انگیز دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • کره بادام زمینی برای ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی عالی است. همانطور که پیش‌تر گفته شد این ماده غذایی سرشار از پروتئین است، در صورتی که تمرینات ورزشی را به سختی انجام می‌دهید، می‌توانید برای تقویت بدنتان برای ریکاوری از این خوراکی لذیذ استفاده کنید.
  • کره بادام‌ زمینی احتمال خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. از آنجایی که این ماده دارای سطح گلیسمی پایینی است، مصرف منظم آن سبب ثابت نگه‌داشتن قندخون و کاهش ریسک ابتلا به دیابت می‌شود.
  • از دیگر خواص شگفت انگیز این خوراکی لذیذ، می‌توان به وجود موادمعدنی و ویتامین‌های مختلف اشاره کرد. در واقع کره بادام زمینی دارای آهن، منگنز، مس و تمام ویتامین‌های گروه ب است.
  • کره بادام زمینی احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیگر دلائل اصلی مرگ را کاهش می‌دهد. طبق مطالعات گسترده‌ای که در زمینه سلامتی و تغذیه انجام گرفته، مشخص شده است که مصرف منظم آجیل با انواع بیماری‌های تنفسی، قلبی و سرطان رابطه معکوس دارد.
    به‌طور کلی می‌توان گفت مصرف منظم کره بادام‌ زمینی به‌اندازه متعادل (چند بار در هفته به‌اندازه یک الی دو وعده) سبب می‌شود کمتر به سراغ غذاهای پر قند و پرچرب بروید و گزینه‌های سالم‌تر را برگزینید.

مواد مغذی موجود در کره بادام‌ زمینی

قبل‌تر در مورد مواد مغذی موجود در کره بادام‌ زمینی صحبت شد. حالا قصد داریم این مواد مغذی را با جزئیات کامل مورد بررسی قرار دهیم.

این خوراکی خوشمزه که طرفداران زیادی هم دارد سرشار از فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم، موادمعدنی ضروری و انواع ویتامین‌ها است.

از دیگر دلایلی که گفته می‌شود کره بادام‌ زمینی برای لاغری مفید است، به این موضوع اشاره می‌کند که بهترین رژیم غذایی برای لاغری، لازم است دارای مقدار زیادی مواد مغذی باشد تا بتواند نیازهای بدن را به حد کافی تأمین کند.

یک کره بادام‌ زمینی ارگانیک دارای مقادیری که در ادامه ذکر خواهد شد از انواع مواد مغذی است:

  • کالری: ۱۸۸ گرم
  • چربی اشباع شده: ۳ گرم
  • فیبر: ۳ گرم
  • چربی کل: ۱۶ گرم
  • منگنز: ۲۹ درصد از RDI (مصرف روزانه مرجع)
  • فسفر: ۱۰ درصد از RDI
  • منیزیم: ۱۳ درصد از RDI
  • پتاسیم: ۷ درصد از RDI
  • ویتامین B3 (نیاسین): ۲۲ درصد از RDI
  • ویتامین B9 (فولاد): ۷ درصد از RDI
  • ویتامین E: 10 درصد از RDI
  • ویتامین B6: 7 درصد از RDI

همانطور که مشاهده کردید اغلب کالری موجود در کره بادام‌ زمینی از چربی‌های غیراشباع است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد جایگزینی چربی‌های اشباع شده با چربی‌های غیراشباع در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و بیماری‌های قلبی کمک کند. یک وعده کره بادام‌ زمینی حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می‌کند که این امر با شاخص توده بدنی پایین‌تر رابطه مستقیم دارد.

نتیجه‌گیری

کره بادام‌ زمینی یکی از مغذی‌ترین مواد است که علاوه خواص فوق العاده‌ای که دارد برای کاهش وزن نیز بسیار مؤثر است. بنابراین در این مطلب در مورد خاصیت کره بادام‌ زمینی برای لاغری توضیح دادیم و دیگر خواص متنوع آن را بررسی کردیم.


منبع محتوا:

healthline

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x