تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه با افراد منفی نگر برخورد کنیم؟

Negative girl

در جواب چگونه با افراد منفی نگر برخورد کنیم.

بد نیست بدانیم که احتمالا اکثرا ما آدمها روزهای بد را در زندگی مان تجربه کرده ایم ، آن روزهایی که با حال و هوای وحشتناکی از خواب بیدار می شویم ،یا از وضعیت بد ترافیک اعصاب مان خورد میشود.

یا خبری منفی یا ناراحت‌کننده از شرایط خود،خانواده یا جامعه به دست مان میرسد.در این شرایط اگر کسی با ما روبرو شود و حال خراب ما را ببنید احتمالا به این فکر کند که با یک فرد منفی نگر روبروست.
اما منظور ما در این مطلب شما نیستید بلکه افرادی هستند که دائما از زمین و زمان می نالند و اگر لحظه ای را با این افراد منفی نگر گفتگو یا برخود داشته باشید احساس شما بد خواهد شد.

افراد منفی نگر

افراد منفی نگر، افرادی هستند که یک دیدگاه بسیار منفی و تاریکی نسبت به تمام اتفاقات زندگی خود و همچنین زندگی دیگران دارند. از این رو معمولا این دسته از افراد سطح امید به زندگی بسیار کمی دارند.

گرچه همه انسان ها در زندگی شخصی خود ممکن است در زمان هایی دچار کمبود انرژی و یا به عبارتی دچار خستگی از لحاظ روحی شوند و این امری بسیار طبیعی و نرمالی می باشد.
اما افراد منفی نگر از میزان نرمال این حالت خارج هستند و مداوم از تمام اتفاقات بد و خوب زندگی خود و دیگران انتقاد می کنند و همچنین از روند پیش رفتن زندگی خود در اکثر مواقع رضایت کافی و جامع را ندارند.

بسیاری از افراد منفی اندیش متوجه شدت زیاد این خصوصیت اخلاقی زیان بار خود نیستند و نمی دانند با ادامه دادن زندگی با این خصوصیت می توانند در عین زنده بودن جسم خود روح و روان خود را به کشتن دهند.
این دسته از افراد نه تنها زندگی شخصی خود را با دیدگاه سمی و نامناسب از بین می برند بلکه زندگی اطرافیان خود را نیز به نابودی می کشانند.

این افراد ویژگی های اخلاقی بسیار متنوعی دارند از این رو شناخت این ویژگی ها می تواند کمک شایانی در شناسایی منفی گرا بودن اطرافیان کند.
در ادامه به بررسی دقیق تر موضوع چگونه با افراد منفی نگر برخورد کنیم؟ می پردازیم.

اگر دائماً در کنار افراد مثبت هستید ، به احتمال زیاد نسبت به جهان و اطرافیان خود احساس مثبت خواهید داشت.

ویژگی اخلاقی افراد منفی باف و منفی نگر چیست؟

Picture of a negative girl behind a desk

افراد منفی نگر دارای یک سری ویژگی های اخلاقی خاصی زیر هستند.

  • پنهان کار بودن: یکی از ویژگی های رایج در بین افراد منفی نگر، پنهان کار بودن آن ها است. این دسته از افراد در ارتباط با دیگران اطلاعات زیادی از خود و زندگی شخصی و یا کاری خود به دیگران نمی دهند زیرا مداوم در این فکر هستند که ممکن است دیگران از این اطلاعات بر علیه خودشان استفاده کنند.

 

  • بدبینی: بدبین بودن از دیگر ویژگی ها اخلاقی افراد منفی نگر طلقی می شود. این دسته از اشخاص به پیش آمده ها و رخداد های زندگی نگاهی کاملا منفی دارند و علت پیش آمدن آن ها را چیز جز یک اتفاق بد نمی دانند. این افراد به ندرت به دنبال نتایج و رخداد های خوب و مثبت هستند، بیشتر تفکر آن ها منفی انگارانه می باشد.

 

  • حساسیت های زیاد: افراد منفی اندیش در زندگی خود دارای یک سری حساسیت های زیاد و بی جا در اکثر موضوعات می باشند.
    این ویژگی آن ها در ابتدا به روحیه خودشان و سپس به اطرافیان آن ها ضربه های بدی وارد می کند. از این اشخاص اگر تعریف خوب هم شود باز حساس می شوند و بد برداشت می کنند.

 

  • نداشتن هیچ هیجانی در رابطه با آینده: یکی از ویژگی های اخلاقی شایعی که در بین افراد منفی گرا وجود دارد، تهی بودن هیجان آینده در وجود آن ها است. این افراد در رابطه با موضوعات آینده دائم دچار یک سری دلهره هایی می باشند و نمی توانند به رخ دادن اتفاقات خوب در آینده فکر کنند، آن ها تصور می کنند که ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.

 

  • ندید گرفتن اتفاقات خوب: افراد منفی نگر هیچ‌گاه به احساسات خوب و مثبت خود دامن نمی زنند، همچنین عواملی که باعث خوشحالی آن ها نیز می شود را نایده می گیرند و از آن ها به راحتی می گذرند.

آنها هرگز به دنبال مشاهده خوبی های دنیا نیستند. آلبرت اینشتین گفته است: ” دو راه برای زندگی کردن وجود دارد.یا فکر کنید هیچ معجزه ای در جهان وجود ندارد. دیگر این است که انگار همه چیز یک معجزه است. 

نحوه برخورد با افراد منفی نگر

نحوه برخورد با افراد منفی نگر در محل کار

همراه بودن با افراد منفی نگر می تواند انرژی کل روز را مختل کند. کسانی که با افراد منفی گرا در ارتباط هستند در صورتی که نحوه برخورد با آنان را بلد نباشند، تاثیر بسیار زیادی از آن ها می گیرند و سبک زندگی همانند آن افراد پیدا می کنند و افکار منفی به سراغشان می آید.

لازم به ذکر است که گفته شود فردی که منفی باف است، مهم نیست که چه کسی می باشد و در چه جایگاهی قرار دارد. در صورت منفی باف بودن آن فرد باید همان گونه که صحیح و اصولی است با آن برخورد شود. برای برخورد مناسب و صحیح با افراد منفی اندیش ابتدا باید تشخیص داده شود که تفکرات آن افراد منفی گرا می باشد یا خیر و همچنین می توان نشانه هایی که مشخص کننده منفی باف بودن آنان است را در نظر گرفت.

برخی از نشانه های رایجی که مشخص کننده افراد منفی اندیش می باشند عبارتند از:

  1. همیشه اما و اگر می آورند
  2. دائم در حال غر زدن هستند
  3. بسیار حساس و نازک و نارنجی می باشند
  4. در اکثر مواقع حق را به خود می دهند
  5. همیشه در هر کاری به دنبال مقصر می گردند

بعد از در نظر گرفتن نشانه های ذکر شده می بایست وارد عمل شد و نحوه برخورد با آنان را تغییر داد.
یکی از کار هایی که می توان در برخورد با افراد منفی اندیش به کار گرفت، فاصله گرفتن از آن افراد است.
در چنین مواقعی باید با لبخند زدن و سپس دور شدن از آن فرد یا افراد منفی گرا محیط را ترک کرد.

 

در مواقعی که یک فرد منفی باف در جمع حضور دارد و دائم در حال گفتن حرف های کاهنده انرژی و پخش کردن انرژی منفی می باشد، لازم است که در آن جمع با صدای بلند گفته شود که لطفا بیایید از حرف های مثبت صحبت کنیم.
این راهکار می تواند یک حرکت بسیار خوب در برخورد با افراد منفی اندیش به حساب آید.

راهکار های پیشنهادی برای مواجه شدن با افراد منفی اندیش

همان طور که اشاره شد افراد منفی نگر می توانند با گفتن حرف های منفی، تخلیه انرژی بسیار زیادی را در دیگران انجام دهند. از این رو در ادامه به چند راهکار مفید برای مقابله با آن ها اشاره می کنیم

  • استفاده از شور و اشتیاق در مقابله با آن ها: یکی از راهکار های بسیار مناسب برای مقابله با انرژی منفی افراد منفی اندیش، استفاده از اشتیاق و انرژی مثبت در مواجه با آنان می باشد. این کار تاثیر فوق‌العاده خوبی هم بر روی شخص می گذارد و هم بر روی فردی که منفی باف است دارد.
  • برای خود یک حد مشخص از انرژی داشته باشید: این کار می تواند یک عمل بسیار کاربردی و مفیدی طلقی شود. داشتن حد مشخصی از انرژی مثبت می تواند باعث شود در زمانی که یک فرد منفی باف موج منفی می فرستند، آن شخص اجازه ندهد که انرژی منفی بر روی روند زندگی او تاثیر بگذارد.
  • از بحث کردن خودداری کنید: خودداری کردن از بحث با افراد منفی اندیش باعث می شود ذهن و فکر درگیر آن موضوع نشود. هر فرد با قرار گرفتن در شرایطی که یک شخص منفی باف قرار دارد و در حال فرستادن انرژی منفی با صحبت های خود می باشد لازم است که هیچ توضیحی به آن فرد ندهد و پس از تمام شدن صحبت های او مکان را ترک کند.
  • سعی کنید نظرات خود را بر آن ها تحمیل نکنید: یکی دیگر از راهکار های مؤثر در برخورد با افراد منفی اندیش، تحمیل نکردن نظرات خود بر آن ها می باشد. این افراد به علت فکر و اندیشه تاریک و بسته ای که دارند نظرات مثبت و به جا دیگران را تا حد زیادی قبول نمی کنند زیرا تمام فکر آن ها از عوامل منفی پر شده است.

افراد منفی دوست دارند به دیگران نزدیک شوند و آخرین اخبار وحشتناک را تعریف کنند. مشکل در اینجا این است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض اخبار منفی عمیق‌تر از آنچه تصور می شود بر فرد تأثیر منفی می گذارد.

چگونه منفی نگر نباشیم؟

How not to be negative-چگونه منفی نگر نباشیم؟

زندگی افرادی که از یک انررژی خوب و مناسبی برخوردار است دارای یک سری ویژگی هایی می باشد که در وجود آن ها باعث تشکیل شدن انرژی مثبت شده است.

یکی از ویژگی های اخلاقی افرادی که منفی نگر نیستند، قبول کردن شکست ها می باشد.
این ویژگی یکی از کاربردی ترین خصوصیت های اخلاقی به حساب می آید که تاثیر بسیار زیادی در داشتن حال خوب و همچنین جذب انرژی مثبت به دنبال دارد.
از این رو افراد منفی اندیش این ویژگی بسیار اساسی را در وجود خود ندارند.

مسئولیت پذیر بودن یکی از ویژگی های بسیار مهم افراد مثبت اندیش به شمار می آید.
افراد منفی نگر تا حد خیلی کمی از این ویژگی برخوردار هستند و می توان گفت یکی از دلایل اصلی منفی باف بودن آن ها نداشتن همین ویژگی می باشد.

افرادی که منفی نگر نیستند و دارای روحیه ای مثبت و با نشاط هستند، زمانی از وقت خود را صرف آسودگی خاطر سپری می کنند.
در صورتی که افراد منفی اندیش مداوم در حال فکر و خیال به تصورات منفی خود هستند و زمانی را برای این کار اختصاص نمی دهند.

یکی از ویژگی هایی افراد مثبت اهمیت ندادن به حرف های دیگران است. با این کار اعصاب و فکر می تواند راحت و آسوده باشد.

مقاله مثبت اندیشی کلیک کنید

سخن پایانی

افراد منفی اندیش دارای یکی سری ویژگی های اخلاقی و رفتاری خاصی هستند که می توان با مطالعه مقاله بالا آن ها را به خوبی شناخت و کنترل بیشتری بر روی این دسته از افراد داشت.
افراد منفی گرا در زندگی از لحاظ روحی بسیار رنج و عذاب می کشند اما به علت شخصیت و طرز فکری که دارند درد و رنج روحی خود را به دیگران بروز نمی دهند و همچنان محکم و استوار بر روی تفکرات منفی و غلط خود پافشاری می کنند.

همچنین این دسته از افراد به علت عادت کردن به آن گونه طرز فکر منفی انگارانه به سختی می توانند خود به تنهایی اندیشه های ذهن خود را تغییر دهند از این جهت پیشنهاد می شود در این رابطه با یک روانشناس و یا یک مشاور خوب و با تجربه مشورت کنند و از او کمک بگیرند.

 


منبع محتوا:

developgoodhabits


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x