تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

انرژی منفی چیست؟ چگونه میتوان آن را خنثی کرد

انرژی منفی چیست؟

از دیدگاه روانشناسی انرژی منفی به وسیله احساسات و افکار منفی در ضمیر ناخودآگاه انسان شکل می گیرد.

این انرژی مانند نگرانی در مورد آینده و برگرداندن رویدادها به گذشته، باعث کاهش انرژی، اشتیاق و استقامت فرد می شود.
فرد با انرژی منفی قادر به رویارویی با زندگی نیست و نمی تواند با مسائل مختلف به درستی رفتار کند.

اما آیا امکان انتقال این انرژی از فردی به فرد دیگر وجود دارد یا اینکه ممکن است محیط در ایجاد این انرژی نقش داشته باشد؟
در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

انرژی منفی چیست و از کجا می آید؟

کریستی ماری شلدون، درمانگر شهودی و مربی انرژی شناخته شده در سطح بین ‌المللی، می ‌گوید: «انرژی و احساسات، چه مثبت یا منفی، از منابع مختلفی ناشی می ‌شوند.» با این حال، اولین و اصلی ‌ترین منبعی که انرژی تولید می ‌کند، خود شخص است.

با اینکه انسان اولین منبعی است که انرژی منفی را به خود وارد می کند، اما عوامل دیگری نیز در این امر نقش دارند، مانند افراد ناامیدی که با آن ها در ارتباط هستید و وقت خود را با آن ها سپری می کنید. این افراد به شدت باعث ایجاد افکار و احساسات منفی در شما می شوند.

انرژی منفی چیست و از کجا می آید؟

انرژی های منفی چگونه منتقل می شوند؟

-افرادی که همیشه منفی صحبت می کنند.
– شایعات مداوم
-انتقاد مداوم، فشار، افراد خودمحور
-از افرادی که همیشه از خودشان حرف می زنند.
– عدم همدلی
-از گروه های علاقه گرا که جهت خاصی را دیکته می کنند.
-از افراد خودخواه
-از رسانه ها و اخبار منفی
-از برخی برنامه های تلویزیونی
-از برخی مکان ها
به طور خلاصه، هر چیزی که انرژی شما را کاهش می دهد، در کلاس انرژی منفی قرار می گیرد. به طور طبیعی، اکثر مردم این را به سرعت درک می کنند.

انواع انرژی منفی

تا زمانی که منابع انرژی منفی را یاد نگیرید نمی توانید واقعاً با آن کنار بیایید. این دو اصلی ترین منبه احساست منفی است.

افراد منفی

احتمالاً تجربه احساس انرژی مثبت یا منفی از سوی شخصی را داشته اید. برخی از محققان معتقدند که چنین انرژی واقعی و قابل اندازه گیری است. برخی دیگر بر این باورند که انسان ها عصبانیت، غم و اندوه و سایر احساسات منفی را که دیگران طرح می کنند، دریافت می کنند. ما در خواندن آن‌ها از طریق نشانه‌های کلامی و غیرکلامی، حتی زمانی که آشکارا بیان نمی‌شوند، خوب هستیم.

محیط های منفی

ممکن است در برخی محیط‌ها احساس راحتی و در برخی دیگر احساس ناراحتی کرده باشید.

گاهی اوقات این به دلیل تجربه ای است که شما با آن مکان مرتبط می کنید. بعید است که در مطب دندانپزشکی به اندازه خانه یک دوست راحت باشید.

اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد جزئیات فیزیکی اطراف شما می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، بی نظمی می تواند استرس ایجاد کند و حتی خواب شما را مختل کند. محیط هایی که باعث ناراحتی شما می شوند ممکن است به عنوان دارای انرژی منفی توصیف شوند.

آیا قانون جذب نقشی در جذب انرژی منفی دارد؟

قانون جذب یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در جهان است، زیرا این قانون به طور کلی می گوید: «آنچه برای یک فرد در زندگی او اتفاق می افتد، نتیجه افکار درونی او است که به نوبه خود بر ضمیر ناخودآگاه تأثیر می گذارد.»

در مصاحبه ای اپرا وینفری در مورد موفقیت های به دست آمده توسط قانون جذب صحبت کرد.

نه تنها او، بلکه گروهی از افراد شناخته شده در سطح جهانی از این طریق به موفقیت های بزرگی دست یافتند، از جمله: کوئل اسمیت، این افراد معتقدند که قانون جذب ارتباط تنگاتنگی با جذب انرژی مثبت و منفی دارد.

علائم انرژی منفی چیست؟

مجموعه ای از علائم و نشانه ها وجود دارد که در فرد ظاهر می شود و نشان دهنده وجود انرژی منفی است.
انرژی منفی مانند بیماری است که با گروهی از علائم در فرد ظاهر می شود، از جمله :

• بی خوابی: بی خوابی یکی از علائم نگران کننده ای است که نشان دهنده وجود افکار منفی و اشتباه در فرد است.

• عصبی بودن: افرادی که بیش از حد عصبی هستند، افراد تا حدی منفی هستند.

• افسردگی: یکی از خطرناک‌ترین علائم در فرد است و تا زمانی که او به افسردگی مزمن مبتلا گردد، این موضوع تشدید می شود و باید برای حل مشکل خود به روان پزشک مراجعه کند.

• استرس: همیشه به این نکته توجه می شود که یک فرد مثبت اندیش در همه چیز اطراف خود احساس راحتی و اعتماد به نفس می کند. در مقابل یک فرد منفی معمولا در مراحل مختلف زندگی خود با استرس همراه است.

• معده درد: در واقع انرژی منفی تنها بر ذهن انسان تأثیر نمی گذارد، بلکه بر بدن او نیز تاثیر می گذارد و باعث می شود که او دردهایی مانند معده درد را احساس کند.

راه های مقابله با انرژی منفی

راه های مقابله با انرژی منفی

این امکان وجود دارد که انسان با عادات ساده و بدون نیاز به مربی متخصص، انرژی منفی خود را از بین ببرد.
یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین راه‌های رهایی از انرژی‌های منفی، تغییر سبک زندگی است که می‌توان از طریق زیر این کار را انجام داد:

• خوردن غذای سالم: فرد باید در رژیم غذایی خود متکی به وعده های غذایی سالم باشد. این کار او را در طول روز فعال نگه می دارد تا علاوه بر احساس شادی و رضایت از خود، کار را بدون خستگی انجام دهد.

 

• ورزش بدنی انجام دهید: ورزش فقط به کاهش یا افزایش وزن محدود نمی شود، بلکه بیشتر به احساس رضایت از درون و بیرون مربوط می شود. ذهن سالم در بدن سالم است.

• تمرین مدیتیشن: ورزش مدیتیشن یا آنچه یوگا نامیده می‌شود، یکی از انواع ورزش‌هایی است که به فرد کمک می‌کند تا زندگی خود را تجدید کند. همچنین او را شادتر و خوش‌بین‌تر می کند. همچنین استرس را از بین می برد و بنابراین بهترین کاری است که فرد می تواند برای رهایی از انرژی منفی خود تمرین کند.

 

• با خود صحبت کنید: زمانی که فردی با خود صحبت می کند کاملا صادق و خودجوش تر است. از این طریق نقاط ضعف خود را شناسایی و رفع کرده و نقاط قوت را تقویت می کند.

• خود را با دیگران مقایسه نکنید: مقایسه کردن خود با دیگران چیزی است که بیشتر فرد را ناامید و او را منفی می کند.

• بیشتر از حد معمول بخندید: مثبت اندیش شدن یعنی زندگی را کمتر جدی بگیرید و خود را از مشکل دور کنید. این تنها زندگی است که می توان از آن لذت برد.همانطور که برخی از مطالعات انجام شده توسط دانشگاه پزشکی توهوکو در سال ۲۰۱۶ نشان داد: «برای کاهش استرس هورمون های موجود در خون را می توان با خنده اثرات استرس را کاهش داد.»

• از دیگران تشکر و قدردانی کنید: انسان باید شکرگزار و قدردان لطف و عنایت خدا باشد و برای یافتن خوبی های زندگی تلاش کند. به هیچ وجه اجازه ندهید بدبختی دیگری روز شما را تعریف کند.

• به افراد مثبت نزدیک شوید: همانطور که قبلا ذکر شد، نزدیک شدن به افراد مثبت بر خلاف گذراندن وقت با افرادی که زیاد شکایت می کنند و باعث ناامیدی شما می شوند، باعث ایجاد امید، خوش بینی و عشق به زندگی می شود.

• کمک به دیگران: ارتباط تنگاتنگی بین خودخواهی و منفی گرایی وجود دارد. راه اصلی ایجاد هدف و مثبت اندیشی در زندگی شما این است که به دیگران از طریق روش های مختلف کمک کنید؛ زیرا بخشش یکی از رازهای خوشبختی است.

• برای دور از انرژی منفی به هم ریختگی خانه خود را از بین ببرید: خانه ای مرتب و تمیز، فضای راحتی را برای فرد ایجاد می کند. زیرا خانه را می توان به شیوه ای آرام و جذاب سازماندهی کرد و رنگ های روشن را انتخاب کرد که به فرد گرما و انرژی می بخشد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی انرژی منفی، دلایل آن و راه های مقابله با آن پرداختیم. دانستیم که:
انرژی منفی یک احساس آزاردهنده و ناراحت‌کننده است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. در اثر آن، احساسات منفی بر انسان در تمام عرصه های زندگی او چه در سطح روابط اجتماعی و چه احساسات و عواطف فردی غلبه می کند.
حتی انرژی منفی هنگام حضور در مکانی نامطلوب برای شخص ایجاد می شود، به طوری که به صورت احساسات ناگهانی و فوری ظاهر می شود و این تاثیر ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد.

انرژی منفی علاوه بر از بین بردن میل فرد به انجام فعالیت های روزمره، بر عملکرد او نیز تأثیر می گذارد که منجر به بی توجهی فرد به خود و اطرافیانش می شود. علاوه بر این، فرد دائما احساس بی حوصلگی، فرسودگی و خستگی می کند و این انرژی ممکن است منجر به افسردگی شود.
البته راه های زیادی وجود دارد که به فرد کمک می کند تا انرژی منفی را از خود دور کند؛ از جمله: تغذیه سالم، معاشرت با افراد مثبت اندیش، نظم در زندگی، مدیتیشن و کمک به دیگران.

منابع

uofmhealth

webmd


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x