تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج که باید جدی بگیرید

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج که باید جدی بگیرید

پیش از آن که وارد بحث اصلی، نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج، اگر با این علائم را دارید ازدواج نکنید ! شویم مقدمه ای درباره ازدواج بیان می کنیم با ما همراه باشید

ازدواج

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج که باید جدی بگیرید

یکی از اقدامات بسیار مهم در زندگی هر انسانی، امر ازدواج می باشد.
ازدواج دارای یک سری اهداف می باشد که برای انجام این امر مهم در زندگی باید به آن اهداف توجه ویژه ای شود.
پیوند ازدواج در زندگی افراد باعث به وجود آمدن یک زندگی متفاوت می شود و همچنین کانون گرم خانواده را با ورود افراد جدید به آن نسبت به قبل صمیمی و گرم تر می کند.

یکی از نکات بسیار مهم و اساسی در امر ازدواج که باید جوانان به آن توجه ویژه ای داشته باشند، داشتن آمادگی برای ازدواج می باشد.
فهمیدن و در نظر گرفتن زمان مناسب برای ازدواج یکی از اقدامات اولیه بسیار مهم در زندگی هر شخصی می باشد که در مقاله مجردی خوبه یا متاهلی درباره آن توضیح دادیم
داشتن آمادگی لازم برای شروع و ساختن یک زندگی ایده آل و با یک فرد مناسب از موادی می باشد که نادیده گرفتن آن می تواند ضربه های بزرگی به زندگی آن دو نفر وارد کند.

همچنین داشتن شرایط و امکانات لازم و کافی برای شروع یک زندگی جدید نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.
اگر افراد در زندگی خود از عدم آمادگی برای ازدواج برخوردار هستند به هیچ عنوان نباید وارد یک زندگی جدید با یک فرد جدید شوند زیرا نه تنها پیشرفتی در زندگی خود نمی کنند بلکه با شکست های بزرگی نیز رو به رو می شوند.

در ادامه مقاله به بررسی دقیق موضوع، نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج، اگر با این نشانه ها مواجهید ازدواج نکنید ! می پردازیم.

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج

نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج

داشتن عدم آمادگی برای ازدواج یکی از عواملی می باشد که افراد با داشتن این ویژگی نباید به سمت ازدواج بروند.در زیر به چند مورد از نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج می پردازیم :

  • نداشتن آمادگی اجتماعی : یکی از عوامل عدم آمادگی برای ازدواج،عدم برخورداری از آمادگی اجتماعی می باشد.
    افرادی که از این ویژگی برخوردار نیستند توانایی سازگاری با فردی که می خواهند با او ازدواج کنند را نیز ندارند.

 

  • نداشتن آمادگی اقتصادی : نداشتن آمادگی اقتصادی این امکان را فراهم می کند که جوانان نتوانند یک زندگی دلخواه برای خود و شخص مورد نظر خود فراهم کنند.

 

  • داشتن اختلالات شخصیتی : یکی دیگر از عوامل عدم آمادگی برای ازدواج برخورداری از یک سری اختلالات شخصیتی می باشد. اختلالات رفتاری و شخصیتی مانند، خود شیفته، پارانوئید، اختلالات شخصیت مرزی و مواردی دیگر می تواند یک فرد را از ازدواج باز دارد. افراد با داشتن این دسته از اختلالات آمادگی لازم و کافی برای شروع یک زندگی جدید را ندارند از این رو برای حل این مشکل باید به یک روانشناس با تجربه در این زمینه مراجعه کنند.

 

  • داشتن اعتیاد : داشتن اعتیاد نیز می تواند از عواملی باشد که منجر به عدم آمادگی برای ازدواج می شود.
    افرادی که به بیماری اعتیاد دچار هستند آمادگی بسیار کمی برای شروع یک زندگی خوب و مناسب دارند. لازمه شروع یک زندگی اید آل و خوب داشتن یک روح و روان سالم می باشد.
  • داشتن ذهن سردرگم : داشتن یک ذهن سردرگم می تواند زمینه ساز بروز عدم آمادگی برای ازدواج باشد از این رو افرادی که در زندگی خود هنوز یک هدف جامع و کلی از زندگی خود ندارند و دارای یک بی هدفی و یا سردرگمی هستند نمی توانند یک زندگی خوب و مناسب را برای خود و همسر آینده خود فراهم کنند.

 

  • داشتن ترس از ازدواج : داشتن ترس از ازدواج و یا ترس از رابطه در افراد می تواند یکی از عواملی باشد که آمادگی برای ازدواج و شروع یک رابطه جدید در زندگی را به حد زیادی پایین بیاورد. داشتن ترس از ازدواج، بسیاری از استرس و اضطراب ها را در وجود افراد پدید می آورد و توانایی آن ها در داشتن یک رابطه سالم و موفق کم می کند.

پیش نیاز های مهم برای ازدواج

پیش نیاز های مهم برای ازدواج

برای شروع یک رابطه محکم و پایدار لازم است بخش زیادی از توانایی های لازم و یا نیاز هایی که برای شروع ازدواج لازم و ضروری هستند را دارا باشید.

داشتن ویژگی مسئولیت پذیری یکی از پیش نیاز های مهم و اساسی برای ازدواج می باشد.
ازدواج یک پیوند مقدس بین دو نفر می باشد و به دنبال آن یک سری تعهد ها و مسئولیت هایی برای هر دو نفر در زندگی نسبت به یکدیگر به وجود می آید که پایبند بودن به آن بسیار امری مهم می باشد.

مشخص کردن اهداف در زندگی نیز از دیگر پیش نیاز های مهم و حیاتی برای شروع یک زندگی جدید می باشد.
هر شخصی در زندگی خود پیش از ورود به زندگی مشترک با فرد مورد نظر خود باید برای زندگی فعلی و همچنین زندگی آینده خود برنامه ریزی هایی داشته باشد.

داشتن سلامت روان، یکی از عواملی می باشد که افراد با داشتن این ویژگی بسیار خوب می توانند زندگی مورد علاقه خود را بسازند.
علاوه بر داشتن یک جسم سالم و قوی داشتن یک روح و روان سالم و پر نشاط نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

افرادی که از سلامت روانی بالایی برخوردار هستند خیلی کم پیش می آید که در زندگی مشترک با همسر خود دچار شکست و یا مشکلاتی شود.

داشتن توان مالی مناسب از دیگر پیش نیاز های اساسی در امر ازدواج است.
افرادی که شغل و درآمد کافی برای شروع یک زندگی جدید را ندارند به هیچ عنوان نباید به سمت ازدواج بروند زیرا به احتمال زیاد در شروع کردن یک زندگی جدید به مشکلات متعددی بر می خورند.

زمان مناسب برای ازدواج

از دیگر عواملی که در عدم آمادگی برای ازدواج نقش مهم و اساسی دارد، مناسب نبودن زمان ازدواج است.
مناسب نبودن زمان ازدواج در افراد بسته به سن و عواملی دیگر مانند شرایط پیش آمده برای آن ها متفاوت می باشد.

افرادی که در زندگی خود در موقعیت ازدواج قرار می گیرند اگر زمان مناسب برای ازدواج آن ها نباشد به هیچ عنوان نباید وارد یک رابطه عاطفی جدید با یک فرد جدید شوند.
زیرا ابتدا باید هر فردی در زندگی شخصی خود به مرحله زمان ازدواج مناسب برسد و سپس اقدام به ازدواج کند.

باید در نظر داشته باشید که زمان مناسب ازدواج دارای قانون و قواعد خاصی نمی باشد بلکه زمان مناسب ازدواج برای هر شخصی بسته به شرایط روحی و آمادگی درونی آن شخص بستگی دارد.
علاوه بر داشتن توانایی های مختلف و شرایط پیش آماده در زندگی مانند توانایی مالی و اقتصادی، رسیدن به سن مناسب، داشتن ویژگی های مناسب برای ازدواج و موادی دیگر برخورداری از آمادگی های روحی و روانی نیز بسیار در زمان مناسب ازدواج تاثیر گذار می باشد.

نداشتن آمادگی لازم از لحاظ روحی و روانی و به دنبال آن شروع یک زندگی جدید و پیش رفتن به سوی ازدواج می تواند رویداد ها و اتفاقات غیر منتظره ای را در زندگی برای آن شخص به وجود آورد.

طبق تحقیقات روانشناسان در زمینه زمان مناسب برای ازدواج، نتایجی مبنی بر داشتن سن ۲۸ تا ۳۲ سال ارائه شده است.
اما این نکته را باید در نظر بگیرید که این اعداد اعلام شده برای سن مناسب ازدواج یک آمار کلی می باشد و این سن در افراد مختلف بسته به شرایط آن متفاوت و متغیر می باشد.

سخن پایانی

همان طور که اشاره شد ازدواج یک امر بسیار مهم و اساسی در زندگی هر فردی می باشد.
با داشتن نشانه های عدم آمادگی برای ازدواج، باید به این نتیجه کلی برسید که نباید تا زمانی که آمادگی لازم پیدا نکرده اید به سمت ازدواج بروید و باید برای دست یافتن به آمادگی های لازم برای شروع یک زندگی جدید تلاش کنید تا شرایط مناسب برای شما فراهم شود.

لازم به ذکر است که گفته شود سن فقط یکی از عوامل تاثیر گذار در ازدواج می باشد و نمی توان بر اساس آن دیگر عوامل تاثیر گذار در ازدواج را نادیده گرفت.

یکی از عوامل بسیار مهم که زمنیه ساز و عاملی برای عدم آمادگی برای ازدواج می شود، نداشتن و نرسیدن به بلوغ فکری و عقلی می باشد.
داشتن بلوغ عقلی و فکری این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند در زندگی تصمیمات مهم و اساسی را بگیرند و در شرایط حساس و بحرانی زندگی درست ترین تصمیمات را بگیرند.

پیشنهاد می شود برای شروع یک زندگی جدید با فرد دلخواه خود به تمام معیار های لازم و مهم در وجود خود و همچنین در وجود طرف مقابل خود توجه ویژه ای داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می شود برای تشخیص نداشتن عدم آمادگی برای ازدواج به مشاوران و روانشناسان در زمینه ازدواج مراجعه کنید.

سعی کنید پیش از ازدواج تست های ازدواج را بدهید، این تست ها معیار های زیادی را مشخص می کند و همچین با دادن این تست ها این امکان فراهم می شود که افراد شخص مورد نظر خود را بهتر بشناسند.
مشاوران ازدواج با دیدن نتایج تست هایی که از زوجین گرفته اند تشخیص می دهند که آیا آن دو نفر در زندگی می توانند کنار هم باشند یا خیر.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x