تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

پاکسازی چاکرای ریشه اولین چاکرای بدن

موضوعات اصلی و محوری مربوط به چاکرای اول، چاکرای ریشه

چاکرای اول یا چاکرای ریشه مربوط به حس امنیت، استواری، تعادل و میل به زنده ماندن در انسان است. این چاکرا با زمین مادر در ارتباط است و هر چیز مادی و بقای انسان را در بر دارد.

اگر چنانچه چاکرای ریشه مسدود باشد انسان میل به زندگی مادی را از دست می دهد و سردرگم می شود، همچنین مسدود بودن چاکرای ریشه سبب می شود که فرد در زندگی اش پیشرفت نکند و مدام دچار بدهی و مشکلات مالی باشد.

عدم تعادل در چاکرای ریشه باعث بروز انواع بیماری های جسمی مربوط به ستون فقرات می شود، اما اگر اقدام به پاکسازی چاکرای ریشه کنیم و کارکرد درستی داشته باشد شما از سلامت جسمانی و روحی و ذهنی بالایی برخوردار خواهید بود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد کارکردها و توضیحات پاکسازی چاکرا ریشه بیشتر بدانید.

موقعیت چاکرای ریشه

چاکرای ریشه پایین ترین چاکرا محسوب می شود و اساس و پایه سایر چاکراهای اصلی بدن می باشد. نام سانسکریت این چاکرا مولادهارا است مولا به معنای ریشه و ادهارا به معنای محافظت است.

مانترای اصلی چاکرای ریشه کلمه لام است که موجب فعال شدن این چاکرا می شود و باید به صورت کشیده و ممتد گفته شود که در واقع با تنفس شما در ارتباط است.

رنگ چاکرا ریشه قرمز است که نشانه انرژی حیات و زندگی و قدرت و شیدایی می باشد که همه اینها از طریق این چاکرا قابل دسترس است، و چاکرای ریشه دارای ۴ گلبرگ می باشد.

عنصر ازلی مربوط به چاکرای ریشه فلز سرب است و حرف مختص به آن U (اوُ) و سیاره اش عطارد است. و در زمانی که ماه کامل است این چاکرا در فعال ترین حالت خود به سر می برد.

جایگاه چاکرای ریشه در قسمت نشیمنگاه و روی ستون فقرات در ارتفاع استخوان و مهره های دنبالچه و محدوده مقعد است و انرژی فعال این چاکرا قسمت های استخوان بندی و اسکلت بدن و استحکام را پر قدرت می کند.

همچنین دندان ها و ناخن ها، خون سازی و هضم غذا و مهره های کمر هم تحت تاثیر فعال بودن  و پاکسازی چاکرای ریشه است.

چاکرای اول و کسب انرژی از زمین

چاکرای اول و کسب انرژی از زمین

از طریق چاکرای ریشه انسان ها می توانند انرژی خودشان را از زمین مادر دریافت کنند و این فقط مختص چاکرای ریشه است، و برای همین است که این چاکرا چشمه پر قدرت انرزی حیات نیز نامیده می شود.

و از همه مهمتر اینکه انرژی کندالینی که قدرت مافوق و خلاق انسانی است در این چاکرا خفته و از طریق فعال کردن چاکرای ریشه کندالینی نیز بیدار می شود.

چاکرای اول اراده انسان برای زندگی و تمرین برای خودشناسی را در بر دارد و اگر به صورت درست فعال شود انسان را موجودی فناناپذیر می کند.

این چاکرا درجه اطمینان و امنیت را بر روی زمین ارتقا می بخشد و اگر فعال و درست کار کند اساس اولیه و نشانه یک زندگی موفق است، برای همین است اگر کسی را در اطراف خود می بینید که دارای قدرت اراده بالایی است و صبر و تحمل زیادی دارد و نیز انرژی بالایی دارد، او از چاکرای ریشه سالمی برخوردار است.

اما مسدود بودن این چاکرا ارتباط انسان را با مادر زمین قطع می کند و انرژی حیات ما را بسیار کم می کند و باعث کاهش قدرت اراده و عدم اطمینان به جهان هستی و کارهایی که می کند، می شود.

برای همین است که باید با انجام تمرینات چاکراها اقدام به پاکسازی چاکرای ریشه کنیم.

شخصیت افرادی که چاکرای ریشه فعال دارند

از خصوصیات افرادی که چاکرای ریشه فعال دارند می توان گفت که آنها طول عمر و حس امنیت زیادی دارند، این اشخاص در ارتباط تنگاتنگ با طبیعت و خاک هستند به شکلی که طبیعت جزئی از زندگی عادی و روزمره ی این افراد محسوب می شود.

افرادی که چاکرای ریشه پاک دارند در ضمیرناخودآگاه و درون خود دارای حس امنیت و اطمینان به جهان و زندگی خودشان هستند.

اما کسانی که چاکرای ریشه ناسالم و مسدود دارند در تمام کارهای می خواهند قبل از شروع از همه جهان مطمئن شوند تا ضرر و زیانی گریبانگیرشان نشود و به قولی در کارهای شان خیلی محکم کاری می کنند و ریسک پذیر نیستند.

و آنها در نظر مالی اطمینان ندارند و فکر می کنند که پول و دارایی در جهان کم است و همان چیزی را که دارند دو دستی می چسبند تا شاید یک وقتی آن را از دست ندهند.

و آنها همیشه به دنبال امنیت می دوند که مبادا آن را از دست بدهند، حتی کسانی که چاکرای ریشه مسدود دارند دچار بیماری های فیزیکی نیز می شوند و اغلب اوقات از کمر درد در رنج هستند.

توانایی افرادیکه چاکرای ریشه پاکسازی شده دارند

قدرت و توانایی کسانی که چاکرای ریشه فعال دارند

افرادی که چاکرای اولشان پاک و فعال است کسانی هستند انرژی حیاتی بالایی دارند و در نتیجه پتانسیل بالایی برای انرژی زیستن دارند و به همراه آن دارای پایداری و پشتکار و پیشرفت در جهت اهدافشان هستند.

آنها به کمک انرژی حیاتی بالایی که دارند می خواهند جهان را تغییر دهند و با قدرتی که دارند معنویت در جهان مادی به اجرا در آورند، آنها به دلیل ارتباطی که با خاک و جهان هستی دارند انسان هایی ایده آل برای تلاش در مسیر دستیابی به اهداف متعالی خود هستند.

یکی از خصوصیات بسیار مهم این افراد این است که حرف دیگران برایشان اهمیتی ندارد بلکه آنها راسخ و استوار بر تصمیمشان پافشاری می کنند و به اهداف متعالی خود در زندگی دست پیدا می کنند.

این افراد در حفظ و نگهداری طبیعت بسیار توجه می کنند و برای زندگی ارزش زیادی قائل هستند و سعی می کنند که حداکثر لذت و خوشحالی را از زندگی ببرند.

اگر شخصی را دیدید که در طبیعت با پای برهنه قدم می زند بدانید که چاکرای ریشه او فعال است زیرا او می‌داند که از مادر زمین چگونه انرژی را دریافت کند.

دلیل مسدود شدن چاکرای ریشه

درست مثل یک ریشه درخت که اگر ضعیف باشد آن درخت نمی تواند رشد کند، اگر چاکرای ریشه هم ضعیف و مسدود باشد انسان نمی تواند پیشرفت کند.

یکی از دلایل ضعیف و مسدود شدن این چاکرا مربوط به دوران کودکی است و افرادی که به نوعی از بی توجهی بسیار برخوردار بودند یا به پرورشگاه ها سپرده شده و رها شده اند و یا کودکانی که قلب ناخواسته داشته اند یا کسانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند، دچار بی اعتمادی به دیگران هستند و نمی توانند به راحتی بر روی زمین با اطمینان به بقاء بپردازند.

دلیل دیگر وجود باورهای مخرب و منفی در ضمیرناخودآگاه است کسی که مدام نگران از دست دادن اموال یا نگران از دست رفتن عزیزانش باشد و اعتماد به انرژی موجود در زمین نکند دچار انسداد می شود.

ترس و دلهره و نگرانی ها و عدم اطمینان به انرژی زمین می تواند انسان را از پیشرفت دور کند و این حالت منفی چاکرای ریشه را مسدود و غیر فعال می کند که از پی آن انواع بیماری های روحی و جسمی دیگر نیز به سراغ فرد می آید.

بیماری های جسمانی ناشی از انسداد چاکرای ریشه

بیماری های جسمانی ناشی از انسداد چاکرای ریشه

۱ – ناراحتی های روده

۲ – یبوست و ناراحتی های بواسیر

۳ – درد کمر در ناحیه دنبالیچه و درد در اعصاب کمر

۴ – ناراحتی های استخوانی

۵ – درد در پاها

۶ – فرسایش سریع استخوان ها

۷ – تورم سیاهرگها و واریس

۸ – بی ثباتی و تغییر فشار خون و کم خونی

۹ – افسردگی و نگرانی

۱۰ – آلرژی و حساسیت

چگونه متوجه شویم که باید چاکرای ریشه را پاکسازی کنیم

۱ – وقتی که از بدن خود احساس خوبی نداریم و از خودمان رضایت نداریم و از بدن و اندام خود ایراد می گیریم.

۲ – زمانی که به جهان هستی و دنیای اطراف اطمینان نمی کنیم و بی اعتماد شده ایم.

۳ – وقتی که نااستوار می شویم و زمین زیر پای خود را نادیده می گیریم.

۴ – وقتی به آینده بی اعتماد هستیم و مدام نگران آینده ایم.

۵ – وقتی که بی انرژی و خسته هستیم و در بدن جسمانی احساس ضعف می کنیم.

۶ – وقتی که تحرک کم می شود و احساس می کنیم که دوست نداریم از جای خود بلند شویم.

۷ – وقتی که دستگاه گوارش دارای مشکلاتی شود و خوب عمل نکند.

۸ – وقتی که کمر درد داشته باشیم.

۹ – مدام بدهی داشته باشیم و از وضعیت اقتصادی نگران باشیم.

راه های پاکسازی چاکرای ریشه در طول روز

راه های فعال کردن چاکرای ریشه در طول روز

۱ – مدیتیشن پاکسازی چاکراهای بدن را انجام دهید این مدیتیشن شما را به دنیای درونتان متصل می کند و باعث می شود که انرژی را بتوانید وارد چاکرای ریشه کنید و این قسمت را سرشار از نور و قدرت کنید و باعث فعال شدن آن شوید.

۲ – تحرک داشته باشید تحرکی ثابت و همیشگی، ورزش کنید و بدن را در حالت لذت و شادمانی قرار دهید.

۳ – روزانه کف پاها را ماساژ دهید و پاشنه پا را محکم فشار دهید تا گرم شود و به این ترتیب چاکرای کف پاها باز و فعال شده و باعث پاکسازی چاکرای ریشه نیز می شود.

۴ – پیاده‌روی کنید اگر می توانید با پاهای برهنه بر روی طبیعت قدم بزنید و بر روی کف پای خود تمرکز کنید.

۵ – ران پاها و ماهیچه های پشت پاها و کف پاها را هر روز صبح خنک کنید، ابتدا آب سرد را روی کف پاها و ساق پا تا ران بریزید و بعد از ران تا ساق و کف پا را آب سرد بریزید و پاها را خنک سازی کنید.

۶ – از رنگ قرمز شفاف در اتاق خواب خود استفاده کنید و از آفتاب هنگام غروب که به رنگ قرمز در می آید انرژی بگیرید.

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق

مقاله مفید و کاربردی بود
ممنونم ازتون

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x