تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

کندالینی چیست+مدیتیشن کندالینی صوتی

مدیتیشن کندالینی چیست؟ همراه با آموزش تمرین
قبل از اینکه بخواهیم بدانیم مدیتیشن کندالینی چیست باید اعتراف کنیم اکثر ما بسیاری از کارها را بدون فکر کردن و نآگاهانه انجام می‌دهیم.

به عنوان مثال ممکن است با ماشین به محل کار برویم، ظرف‌ها را بشوئیم، بچه‌ها را به مدرسه ببریم، یا یک وعده غذایی بخوریم بدون اینکه واقعاً از آنچه در حال رخ دادن است یا آنچه می‌خواهیم رخ دهد آگاهی داشته باشیم.
با ما در متا راز همراه باشید

کندالینی چه قدرت هایی دارد

اگر می خواهید زندگی خود را با آگاهی و درک بیشتری انجام دهید ، یکی از راه های ورود به این وضعیت توجه بیشتر به تمرین مدیتیشن کندالینی است.
شکل خاصی از مراقبه که میتواند مفید واقع شود ، مدیتیشن کندالینی که بر انرژی اولیه تمرکز دارد. راهی برای هدایت انرژی و رهایی از استرس است.

مدیتیشن صوتی بیداری کندالینی

 

بهتر است با هدفون گوش کنید

تاریخچه کندالینی

ریشه و پیدایش دقیق مدیتیشن کندالینی مشخص نیست ، اگرچه سنت های آن به تقریباً ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد تا ۵۰۰ قبل از میلاد برمی گردد.

در زبان سانسکریت ، کندالینی به معنی “مار پیچ خورده” است و به این باور قدیمی اشاره دارد که هر فرد در “ستون فقرات” انرژی “الهی” دارد. این سنت میانجیگری به دنبال بیداری ، رهاسازی و استفاده از این انرژی است.

 کندالینی توسط یوگی باجان در غرب رایج شد ، که در اواخر دهه ۱۹۶۰ شکل خود از یوگا کندالینی را در ایالات متحده توسعه داد و معرفی کرد.
از آن زمان، عمل تبدیل به یک روش محبوب برای توسعه آگاهی بیشتر بدن، تمرکز حواس ، و رهایی از استرس

هدف مدیتیشن کندالینی

مدیتیشن کندالینی بخشی از یوگا کندالینی است و به منظور حرکت انرژی در بدن است.
بر اساس این مفهوم است که انرژی پایه ستون فقرات (که به چاکرای ریشه نیز معروف است) باید از طریق هفت چاکراهای بدن فعال شده و سپس از طریق چاکرای تاج بالای سر خارج شود.

مدیتیشن کندالینی مجموعه ای از اعتقادات یا دین نیست.بلکه یک سیستم برای برانگیختن انرژی در درون شما ، توسعه آگاهی ذهن و بدن است.

این عمل باید برخلاف یک سیستم اعتقادی ، به عنوان یک تکنیک تلقی میشود که به فرد کمک می کند از آشوب های دنیوی  دور شده و به درون خود دسترسی پیدا کنند.

هدف مدیتیشن کندالینی

 

از فواید مدیتیشن و با انجام کندالینی می توان به عنوان آگاهی و قصد بیشتر در زندگی روزمره خود خلاصه کرد. به طور خاص ، این را می توان به روش های مختلف مشاهده کرد ، از جمله:

  • کمک به تمرکز و جلوگیری از تعادل افکار تصادفی شما
  • شکستن برنامه های روزانه خودکار و ایجاد حالت ذهن آگاهی
  • ایجاد تعادل در ذهن ، بدن و روح
  • انرژی خلاق خود را برای مقابله با برنامه های زندگی خود تقویت کنید
  • ایجاد آگاهی از بدن
  • تقویت الگوهای ذهنی و تعادل احساسی
  • کمک به کاهش اضطراب
  • کمک به رهایی از استرس و یافتن حس آرامش واقعی
  • بهبود عملکرد شناختی
  • بهبود خواب و مسائل مربوط به خواب
  • آموزش روش مناسب تنفس (در دیافراگم) و افزایش ظرفیت ریه

نحوه تمرین مدیتیشن کندالینی

در زیر مراحلی را که باید برای شروع یک تمرین مدیتیشن کندالینی دنبال کنید آورده شده است.
به یاد داشته باشید که بهتر است از کم شروع کنید. اگر تازه‌کار هستید یک مدیتیشن قابل انجام را انتخاب کنید که فکر می کنید می توانید هر روز به آن عمل کنید.

از انجام بیش از حد سریع اجتناب کنید ، زیرا ممکن است احساس خستگی و بی حوصلی کردخ و تلاش های شما بی ثمر شود.
دقت داشته باشید حتی پنج دقیقه در روز مدیتیشن کندالینی به شما کمک می کند ، بنابراین ارزش این تمرین را دست کم نگیرید.

۱. یک مکان را انتخاب کنید

مدیتیشن کندالینی را می توان در هر مکانی انجام داد. در حالت ایده آل ، فضایی آرام باعث حواس پرتی شما نشود  پیدا کنید
دمای فضایی که انتخاب میکنید نه خیلی گرم ، نه خیلی سرد باشد.
باید مکانی باشد که به نظر شما آرامش بخش است و در آن به احتمال زیاد مزاحمتی نخواهید داشت. این می تواند مکانی باشد که در آن چیزهای مورد علاقه خود را جمع‌آوری کنید. ضمنا میتوانید یک بطری آب را در کنار خود بگذارید.

۲. آنچه را باید بپوشید انتخاب کنید

هر چیزی که برای شما مناسب است را بپوشید.
بسیاری از تمرین کنندگان لباس های گشاد ، راحت و نخی و به طور بالقوه سر پوششی مانند شال پنبه ای انتخاب می کنند. لباس های شما بهتر است تمیز ، رنگ روشن باشد تا احساس سبکی را به شما القا کند.

۳. زمان تمرین را انتخاب کنید

شما می توانید اول صبح تمرین کنید و نیت خود را برای طول روز تعیین کنید ، یا هر زمان که فکر میکنید آمادگی دارید تقریباً در هر زمان از طول شبانه روز مؤثر است.
اما سعی کنید از مدیتیشن بعد از یک وعده غذایی اصلی اجتناب کنید ، زیرا بدن شما مشغول هضم است.

۴. وارد محل تمرین شوید

روی زمین بنشینید یا پاهایتان متقاطع باشد یا روی صندلی بنشینید و وزن خود را روی پاهای خود قرار دهید.
مهمتر از همه ، موقعیتی را انتخاب کنید که برای شما راحت باشد ، جایی که بتوانید با ستون فقرات مستقیم به صورت راست بنشینید.
چشمان خود را به آرامی ببندید تا حدود ۹۰ بشمارید و چشم هایتان را ببندید.برای راحتی می توانید روی پتوی پشمی یا پنبه ای بنشینید یا بالشی را در زیر خود قرار دهید.

۵- مدت تمرین را انتخاب کنید

این می تواند از سه دقیقه تا دو ساعت و نیم طول بکشد. برخی از انتخاب های معمول مدیتیشن بین ۱۱ دقیقه ، ۱۵ دقیقه ، ۲۲ دقیقه ، ۳۱ دقیقه و غیره است. هر آنچه برای شما لذت بخش است آن را انتخاب کنید.

۶. مانترا را انتخاب کنید

در حالی که نفس می کشید ، یک مانترا (یک ذکر)  بگویید تا به تمرکز شما کمک کند. یک مثال خوب برای مبتدیان مانترا “Sa Ta Na Ma” است که به معنی “حقیقت هویت من است” است.

هنگام تنفس “نشسته” و هنگام بازدم “نحقیقت هویت من است” را تکرار کنید. می توانید با صدایی کمی بلند و یا زمزمه های آرام را انتخاب کنید.
همچنین می توانید عبارت یا صدای دیگری را برای تکرار انتخاب کنید.اگر ندایی از درون دارید که دوست دارید آن را تکرار کنید اشکالی ندارد، بلکه بهتر است

هدف از مانترا انرژی شماست. اگر با صدای بلند آواز می خوانید ، به خودتان گوش دهید یا اگر مانترا را در ذهن خود تکرار میکنید.حس کنید در حال نوشتن آن کلمه هستید
هدف انواع مانترا این است که از الگوهای قدیمی خارج شوید ، بنابراین مانترا همیشه باید وضعیتی را که می خواهید در آن قرار بگیرید منعکس کند نه حالتی که اکنون در آن هستید.

۷. شروع به تمرکز بر نفس خود کنید

به تنفس خود توجه کنید و به تدریج شروع به کند کردن آن کنید.
هدف شما این است که یک دور دم و بازدم حدود هفت تا هشت ثانیه طول بکشد. دم و بازدم خود را به قسمتهایی تقسیم کنید ، به طوری که دم های کوتاه یا بازدم های شکسته شده را با مکث انجام دهید.
این کار را طوری انجام دهید که در طول یک نفس کامل ، چهار قسمت از دم و بازدم وجود داشته باشد. تمام مدت از طریق بینی نفس بکشید.در حین تمرین احساس سرگیجه می کنید ، تمرین را متوقف کنید.

۸- حرکت در حال حرکت را احساس کنید

همانطور که در حال تمرین تنفس و مانترا هستید ، بر نحوه حرکت نفس خود در بدن خود و کمک به آرامش خود تمرکز کنید.
هر زمان که ذهن شما شروع به پرسه زدن کرد ، افکار را دنبال نکنید فقط مشاهده گر آنها باشید ،آگاهانه تمرکز خود را به نفس و مانترا برگردانید.

۹. تمرین مدیتیشن را به پایان برسانید

این چرخه تنفس را در طول زمان تمرین از پیش تعیین شده ادامه دهید. (یک تایمر تنظیم کنید تا بدانید چه زمانی باید متوقف شوید.) تمرین را با دم عمیق ، فشار دادن کف دست ها به یکدیگر یا بالا بردن دستها در هوا و سپس استراحت و بازدم به پایان برسانید.

۱۰. مدیتیشن خود را به تدریج افزایش دهید

به تدریج و در روز های آینده مدت زمان مدیتیشن کندالینی خود را افزایش دهید. در حین تمرین ، تمرکز خود را روی اجازه دادن و آمدن افکار بگذارید و مراقب احساس حرکت انرژی در امتداد ستون فقرات و احساس سرخوشی و نشاط در بدن خود باشید.

درباره مدیتیشن کندالینی

به طور کلی ، تحقیق درباره مدیتیشن کندالینی در مراحل اولیه خود است.
با این حال، بسیاری از محققان پتانسیل مدیتیشن کندالینی را برای مدیریت و رهایی مشکلات روحی زیر مفید میدانند.

علاوه بر این ، ادعاهایی وجود دارد که می تواند در شرایط دیگر مانند:

  • اعتیاد
  • اندوه
  • اختلالات یادگیری

همچنین ، شواهدی از اثربخشی مدیتیشن ها و مدیتیشن کندالینی به طور خاص ، برای افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری، اختلال اضطراب فراگیر (GAD) وجود دارد.
به عنوان مثال ، یک تمرین ۸ هفته ای با استفاده از مدیتیشن کندالینی منجر به کاهش اضطراب برای شرکت کنندگان در مقایسه با گروه درمان معمولی شد.

کلام آخر

اگر به یادگیری تمرین مدیتیشن کندالینی علاقه دارید ، به یاد داشته باشید ممکن است گنجاندن تمرین در زندگی روزمره شما کمی دشوار باشد.
بنابراین در ابتدا ، حتی فقط دو دقیقه مدیتیشن ممکن است شبیه یک مبارزه باشد. اما تسلیم نشو. آرام کردن ذهن شما نیاز به تمرین دارد و حتی چند دقیقه مدیتیشن می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

قطعا با گذشت زمان ، تمرین مدیتیشن آسان تر می شود، هنگامی که این توانایی را به دست بیاورید ، آن حالت جدید آگاهی به سایر زمینه های زندگی شما نفوذ کرده و تبدیل به سبک زندگی تان خواهد شد.
مدیتیشن کندالینی می تواند به شما کمک کند افکار ، احساسات و رفتارهای خود را با قصد و چشم انداز بالاتری مدیریت کنید.
همچنین اگر احساس میکنید که برای تمرین کندالینی آمادگی ندارید میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر مدیتیشن با کلام مریم رضایی را با موضوع مورد نظر خود انتخاب و دانلود کنید.
برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی ثقفی

سلام دوست خوبم مطالب شما رو مطالعه کردم عالی بود یه پیشنهاد عالی دارم واسه شما وسعت بدین این علم جذاب رو از روشهای تمرین و پاکسازیها بیشتر مطلب بذارین متاسفانه خیلی از کسانی که من دنبالشون میکنم اطلاعاتشون رو پنهان میکنن یا مبالغ گزافی برای اموزشهای معمولی درخواست میکنن امیدوارم نظر بنده کمکی برای پیشرفت شما دوست خوبم باشه

سمیرا

اطلاعات خوبی درباره کندالینی قرار دادین ممنونم.البته من سالهاست از فایل های صوتی سایتتون استفاده میکنم و اکثر مدیتشن ها رو انجام میدم

ارون

شما در حال خیال پردازی هستی وقتی نیروی دزونی بیدار میشود بعد از اون خودش تصمیم میگیره که چگونه رفتار کنه به محیط و میدان های پیرامونی واکنش نشان میده لطفا واقع بینانه و به همراه یک شخص آگاه صحبت کنید.

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
5
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x