تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ایجاد انگیزه برای موفقیت را در خود نهادینه کنید

ایجاد انگیزه موفقیت با 12 توصیه از افراد موفق

آیا به دنبال ایجاد انگیزه برای موفقیت هستید .ایجاد انگیزه میتواند شما را از نا امیدی و افسردگی نجات دهد.
خیلی از افراد هستند که ایده های ناب و تفکرات خلاقی برای رسیدن به اهدافشان دارند، اما بی انگیزگی در آنها باعث شده است تا هیچوقت شروع نکنند.

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که واقعا برای آینده خود برنامه و اهدافی تعیین کرده اید و فکر میکنید که میتوانید با این روش هایی که در سر دارید موفق شوید، اما ایده ای برای ایجاد انگیزه برای موفقیت خود ندارید با ما همراه باشید .

 انگیزه برای موفقیت

 انگیزه برای موفقیت

هر ماشین و یا هر جسمی که قصد حرکت را داشته باشد در ابتدای مسیر نیاز به یک نیرو محرکه قوی دارد تا استارت حرکت را بزند.

در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف نیز این موضوع صدق میکند و شما نیز به یک نیرو محرکه قوی یا همان انگیزه برای شروع دارید.

انگیزه برای موفقیت چیزی است که نیاز دارید و اگر تا به امروز آن را پیدا نکرده اید، باید بدانید که بعد از این که اهداف خودتان را تعیین کردید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کردید و استراتژی راه خود را ترسیم کردید، وقت آن رسیده است که به دنبال انگیزه برای موفقیت خود باشید.

  • راه های افزایش انگیزه چیست
  • چگونه میتوانیم انگیزه موفقیت خودمان را پیدا کنیم؟
  • به چه نوع انگیزه ای نیاز داریم؟
  • نمیدانم برای داشتن انگیزه موفقیت باید چه کارهایی انجام دهم!!

اگر جز افرادی هستید که این جملات را مدام با خودتان تکرار میکنید، باید این را به ما شما بگوییم که لازم است اقداماتی را انجام دهید تا به خواسته هایتان برسید. اول اینکه باید از خودتان بپرسید آیا این قابلیت را دارید که برای انجام کارهایتان به وجد بیایید؟

انگیزه برای موفقیت را پر قدرت شروع کنید

انگیزه برای موفقیت را پر قدرت شروع کنید

ایا شروع یک کار برایتان سخت است؟ آیا به جای تمرکز بر روی کارهای روی هم جمع شده، مدام آن‌ها را نادیده میگیرید و گاهی هم فرار میکنید؟ آیا شما هم همیشه کاری را که از انجام آن متنفرید، در انتهای لیست کارهایتان میگذارید؟

اگر جز این افراد هستید باید این را بدانید که با به تأخیر انداختن کارهایتان، استرس و فشار بیشتری را با خود حمل خواهید کرد و این نتیجه ای نیست که به آن علاقه ای داشته باشید.

زیرا در چنین شرایطی نه تنها به اهداف خود نمیرسید بلکه بعد از مدتی اعتماد به نفس خود را نیز از دست میدهید و شروع به شک کردن به خود و توانایی هایتان میکنید.

اینجا دقیقا همان نقطه ای است که دیگر برای انجام کارها و رسیدن به اهدافتان هیچ امید و انگیزه ای ندارید.

در مسیر سخت رسیدن به اهداف داشتن انگیزه برای موفقیت و شروع کردن سخت ترین کاری است که باید انجام دهید.

اگر میبینید کاری که برایتان جذابیتی ندارد ولی حتما باید انجام بدهید، هر اندازه که آزار دهنده نیز باشد باید آن را انجام دهید.

۱۲ روش ایجاد انگیزه برای موفقیت

12 روش ایجاد انگیزه برای موفقیت 

با دانستن نیازها و توانایی هایتان باید محیط را در راستای جذابیت‌های ذهنی خودتان تغییر دهید و ایجاد انگیزه کنید. در این بخش به شما کمک میکنیم تا با استفاده از ۱۲ روش ساده و تایید شده، به ایجاد انگیزه برای موفقیت در خود برسید.

به جای اینکه منتظر باشید تا شرایط به گونه ای که شما دوست دارید تغییر کند، خودتان آن را تغییر دهید تا به پروسه موفقیت تان نیز سرعت ببخشید.

اما قبل از آن باید موضوع مهمی را خدمتتان عرض کنم. افراد موفق کسانی هستند که بر افکار و انرژی های منفی غلبه میکنند و با ترس هایشان رو به رو میشوند. آن ها منتظر دیگران نمی مانند تا برایشان کاری کنند.

افراد موفق خودشان شرایط را عوض میکنند تا به موفقیت برسند. در واقع این دسته از افراد هستند که همیشه در دنیا تغییرات عظیم و شگفتی را ایجاد کردند و تعداد آنها کم نیست.

توصیه ضروری ایجاد انگیزه برای موفقیت

اینکه چگونه انگیزه لازم را در خودتان بوجود بیاورید اهمیت زیادی دارد برای همین باید این کار را با استراتژی‌ انجام دهید. اهمیت اینکار زمانی مشخص میشود که شما در مسیر سر بالایی موفقیت قرار میگیرید و در آن لحظه توانایی استقامت شما و انگیزه قوی تان است که شما را به قله میرساند و باعث صعود میشود.

اگر انگیزه ای که انتخاب میکنید درست و قوی نباشد، در آن لحظه سخت دست از تلاش برمیدارید و از ادامه دادن منصرف میشوید.

استراتژی اول: کارهایتان را با توجه  حس و حال درونی تان جالبتر و رضایت‌ بخش تر انجام دهید.

استراتژی دوم: برای انجام کارهایی که دوست ندارید، پاداش‌ های بیرونی در نظر بگیرید.

استفاده‌ درست و اصولی از دو استراتژی بالا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد. بعد از مدتی نیز این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در شما میشود و کم کم به یک عادت تبدیل میشود.

برای ایجاد انگیزه در موفقیت دیدگاه خود را تغییر دهید

برای ایجاد انگیزه در موفقیت دیدگاه خود را تغییر دهید

خیلی از سختی های زندگی را اگر تنها دیدگاهتان را تغییر دهید، دیگر سخت نمیبینید!

این جمله ممکن است کمی عجیب باشد، اما واقعیت است و اگر این کار را یاد بگیرید میتوانید در بسیاری از چالش های زندگی آن را بکار بگیرید.

این موضوع همچنین باعث میشود تا شما در زمان گرفتاری، بجا ی اینکه به مانعی که بر سر راهتان قرار گرفته است فکر کنید و روی این موضوع که چرا برای این اتفاق افتاده است تمرکز کنید، میتوانید تنها با تغییر دیدگاهتان نه تنها از آن شرایط سخت و نامطلوب خلاص شوید، بلکه به راحتی میتوانید بحران ها را مدیریت کنید و با خونسردی، راه حل مناسبی برای آنها پیدا کنید.

اگر برای انجام برخی از کارهاتان انگیزه کافی را ندارید تنها باید نگرش و رویکرد خود نسبت به آن وظایف و کارها تغییر دهید.

برای مثال تصور کنید شما در یک شرکت دکوراسیون منزل مشغول به کار هستید و عنوان شغلی شما نیز در آن شرکت، طراح داخلی برای لوکیشن های اداری است. قطعا بخش طراحی کارتان را خیلی دوست دارید اما طرح وظایف شما گسترده تر است و ممکن است لازم باشد تا بایگانی ها را مرتب کنید و آرشیوها را به روز رسانی کنید.

ممکن است کار برای شما خوشایند نباشید و مدام از انجام دادن آن طفره بروید و آن کارها را به روزهای بعدی موکول کنید.

اما این کارها وظایف شما هستند و باید توسط شما حتما انجام شوند در چنین شرایطی میتوانید به جای اینکه به آزار دهنده بودن کار فکر کنید، به این فکر کنید که بعد از انجام آن وظایف مانند کار اصلیتان که به خوبی آن را ارائه میدهید، نظر و تفکر همکاران و مدیران تا چه اندازه نسبت به تغییر میکند و بهبود پیدا میکند. اینگونه در خود انگیزه برای موفقیت ایجاد کنید تا آن کارها را نیز با علاقه و قدرت به اتمام برسانید.

چرایی مهم خود را پیدا کنید

یکی دیگر از بهترین روش هایی که برای ایجاد انگیزه برای موفقیت توسط افراد موفق توصیه میشود، پیدا کردن چرایی کاری که انجام می‌دهید!

این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و تمام بزرگان موفقیت اصرار دارند که این موضوع یکی از اصلی ترین عامل هایی بوده است که آن هها را وادار به حرکت میکرده است. درواقع از چرایی به عنوان یک محرک بسیار قوی یاد میکنند که در سربالایی هایی مسیر موفقیت، نتنها باعث حرکت به سمت جلو میشده، بلکه باعث حرکت قوی تر و مطمئن تر مشده است.

بنابراین توصیه ها شما نیز میتوانید برای یافتن انگیزه موفقیت برای خودتان به دنبال چرایی هایی باشید که شما را وادار به حرکت میکنند. اما چگونه میتوان چرایی محکم و قوی برای اهدافمان پیدا کنیم؟!

برای پیدا کردن چرایی مناسب برای اهداف خود باید تمام نکات مثبت و دستاوردهای شغل و یا حوزه ای که برای آن تلاش میکنید را لیست کنید. در بین این لیست به دنبال گزینه هایی باشید که بیشتر شما را به وجد میاورند.

برای ایجاد انگیزه موفقیت ،هدف گذاری کنید

هدف گذاری به خودی خود باعث ایجاد انگیزه در افراد میشود.

زمانی که شما در زندگی تان برای کارهای بزرگ اهدافی را تعیین میکنید، در آن بازه زمانی که برایش تعیین کرده اید تمام تلاش خودتان را به کار میگیرید تا به آن دست یابید. حال اگر همین روش را برای کارهای کوچکتر انجام دهید به نظرتان چه نتیجه ای خواهید گرفت؟

زمانی که هدف گذاری میکنید، آن نتیجه و موقعیت پایانی که قرار است در آن قرار بگیرید شما را به وجد میاورد. بنابراین هر زمان که احساس کمبود انگیزه کردید، به این فکر کنید که با انجام آن کار قرار است چه دست اورد هایی را داشته باشید. با چنین روشی موتور انگیزه شما هیچگاه خاموش نمیشود.

دسته بندی کارها به بخش های کوچکتر

گاهی اوقات کارهای ساده و حوصله سر بر نیستند که ما را بی انگیزه و بی رغبت میکنند. گاهی اوقات شما باید کارهایی را انجام دهید که بسیار سخت و بزرگ هستند. دیدن چنین موانع بزرگی که بین شما و اهدافتان قرار گرفته است، ممکن است شما را دلسرد کند و از انجام آن منصرف شوید. اما شما میدانید که مسیر موفقیت، یک مسیر ساده و راحت نیست!

از سویی دیگر جا زدن در این مسیر سخت و پر تلاطم جایی ندارد و باید مانع ها را برداشت و به پیش رفت. اگر در مرحله ای از زندگی خود با چالش های بزرگی رو به رو شدید تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به اجزای کوچکتر تقسیم و تجزیه کنید.

ایجاد حس مسئولیت و ضرورت انجام کار

انگیزه موفقیت زمانی در شما بیدار میشود که برای خودتان ضرورت هایی را تعیین کنید تا مجبور به انجام آنها شوید. بهتر است درباره‌ وظایف و کارهایی که باید انجام دهید و همچنین مدت زمانی که انتظار میرود کار را در طول آن به اتمام برسانید، به شخص دیگری که در محیط کار یا تحصیل تان هست، توضیح دهید.

اینگونه با تصور بر این که دیگران از جریان کار شما آگاه هستند و انتظار دارند که کارتان را در زمانی که برای آنها مشخصی کردید، کارتان را به پایان برسانید. انجام این روش باعث میشود تا به مرور زمان انگیزه لازم را پیدا کنید تا بتوانید کارهایتان را و در نهایت خود و توانایی هایتان را به دیگران نیز نشان دهید و اثبات کنید.

 ایجاد انگیزه برای موفقیت نیازمند مدیریت زمان است

یکی دیگر از راهکارهایی که برای اینجاد انگیزه لازم و ضروری است، داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی با زمان بندی های درست و واقع بینانه است. اصول مدیریت زمان خود به تنهای مبحث مهم و گسترده دیگری است که در این مطلب نمیتوانیم به تمامی مزایا و جوانب آن بپردازیم. اما باید این را بدانید که اگر اصول و تکنیک های مدیریت زمان را یاد بگیرید تنها در ایجاد انگیزه برایتان موثر خواهد بود، بلکه در تمام طول مسیر موفقیتتان برای شما مفید واقع خواهد شد.

کار امروز را به فردا نسپارید

یکی از افراد موفق درباره به تعویق اندازختن کارها به روزهای بعدی در یکی از کتاب هایش اینگونه میگوید، کلمه فردا کشنده ترین کلمه ای است که بشر آن را خلق کرد و شناخت. کلمه فردا همانند یک جزیره دور افتاده است که انسان هیچگاه به آنا سر نمیزند.

بنابراین باید بدانید که کلمه فردا، یک کلمه بسیار خطرناک است و از لحظه ای که شروع به تعویق انداختن کارهایتان برای روزهای بعد کردید، از همان لحظه باید منتظر روزهای ناامیدی، مرگ اعتماد به نفس و انگیزه و شکست در مسیر موفقیت باشید.

بهتر است اگر این عادت را دارید از همین لحظه به بعد تلاش کنید تا آن را تغییر دهید و بجای آن عادت های بهتری را جایگزین کنید. اینکار بدون اینکه شما متوجه شوید به خود خود، کشنده انگیزه شما است و هر آنچه که برای ایجاد انگیزه تلاش کنید بی فایده خواهد بود.

به خودتان پاداش بدهید برای ایجاد انگیزه

دقت کردید زمانی که میخواهید کودکان را وارد به انجام کاری کنید تا بر خلاف میل شخصی و بدون درنظر گرفتن سختی اش، آن کار را انجام دهد با قرار دادن یک پاداش به وجد میآیند و تمام تلاششان را برای انجام آن کار میکند؟!!

شما نیز برای ایجاد انگیزه موفقیت باید این کار را انجام دهید و برای خودتان پاداشی در نظر بگیرید. برای مثال میتوانید اینگونه رفتار کنید و با خودتان عهد ببندید که اگر امروز کارهای تعیین شده را انجام دادم، این کاره را برای خودم انجام میدهد و یا اینکه این وسیله را به عنوان پاداش برای خودم میخرم.

برخی از افراد این کار را پوچ و بی تاثیر میدانند و گمان میکنند اینگونه انسان تنها در حال گول زدن خودش است و واقعا هیچ اثری ندارد. اما اینگونه نیست. تمام کارها را اگر جدی بگیرید نتیجه میدهند، حتی اگر آن کارها مسخره و احمقانه به نظر برسند. جدا از این موضوع، باید این موضوع را نیز درنظر داشته باشید که قبل از شما عده زیادی از این روش ها برای ایجاد انگیزه در خود استفاده میکنند و نتیجه میگیرند. بنابراین اگر برای تنها یک نفر دیگر نتیجه بخش بوده است، پس شما نیز میتوانید انگیزه بگیرید.

پاداش چیزی است که هیچ انسانی نمیتواند از آن دست بکشد حتی اگر دانسته و توسط خوده فرد باشد. بیایید و چند روز این روش را تکرار کنید و مطمئن باشید که با حرف من میرسید و مرا نیز دعا خواهید کرد. اما نه اینکه برای تهیه پاداش خودتان را ورشکسته کنید. با خودتان مهربان باشید.

به خودتان هشدار جدی دهید!

صداقت اهمیت زیادی دارد. چه برای خودتان باشد و چه برای دیگران. درمورد عواقب کارهایتان همیشه به خودتان هشدار دهید تا خود آگاه شما همیشه هوشیار باشد. با دانستن پیامدهای منفی ناشی از انجام ندادن کار، و هشدار دادن به خود میتوانید از رخ دادن اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. حتی این موضوع باعث ایجاد انگیزه در شما میشود.

گاهی اوقات اینکه به خودتان هشدار دهید و خودتان را بترسانید نتایج بهتری خواهید گرفت از اینکه به خودتان اسان بگیرید و بیش از حد مهربان باشید. زمانی که به عواقب به تعویق انداختن کارهایتان فکر کنید و احساسات بدی که ممکن است در آینده تجربه کنید، خود به خود در شما انگیزه زنده میشود تا آن کارها را انجام دهید.

برای مثال به خودتان بگویید که اگر این کار را به خوبی انجام ندهیم قطعا با مدیر بخش به مشکل بر میخوریم و یا اینکه از رقبای خود عقب میافتم و یا هر موضوعی که در آن مشغول به فعالیت هستید.

تبادل کارها را یاد بگیرید

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید انگیزه خفته را در خودتان دوباره بیدار کنید این است که وظایف‌ خود را در صورت امکان و توافق طرفین با همکاران خود مبادله کنید. گاهی اوقات میبینید کارهایی که برای شما مشکل و سخت و غیر قابل تحمل است، برای شخص دیگری راحت ترین کار ممکن است و از انجام دادن آن تنها اذیت نمیشود، بلکه لذت نیز میبرد.

در چنین شرایطی میتوانید با رضایت کامل و توافقیت طرفین، به یکدیگر کمک کنید. شما لیست کارهایی که دوست ندارید و برایتان آزار دهنده هستند را با همکارانتان عوض کنید. در مقابل کارهایی را از او تحویل بگیرید که برایتان آزار دهنده نیستند و با انجام دادن آنها احساس بدی ندارید. اما سعی کنید برای این موضوع از افرادی درخواست کنید که مشابه به خودتان هستند و نگذارید که این موضوع به یک وسیله برای سو استفاده از شما برای انجام کارهایشان تبدیل شود. شخی را انتخاب کنید که مانند خودتان به کار و اعتبار فردی اهمیت دهد و مسئولیت پذیر و دلسوز باشد.

افکار منفی و حاشیه ساز ممنوع است

از افراد منفی باف و کسانی مدام حرف هایی با بار منفی بر زبان دارند دوری کنید. این افراد انگیزه شما را نابود میکنند و به جای آن، تنبلی، احساس ناامیدی، دل مردگی و کمبود و ضعف ایجاد میکنند. این افراد سمی هستید و سم آنها متاسفانه به شدت ویروسی و مسری است.

در عوض اجازه دهید افکار مثبت و افراد مثبت اندیش شما را احاطه کنند و با آنها هم نشین و هم صحبت شوید. افکار و گفتار با بار مثبت بسیار قدرتمند هستند و تاثیر گذار.

اگر این روزها احساسات و افکار مثبت خود را از دست داده اید، اصلا نگران نباشید زیرا میتوانید با استفاده از عبارات تاکیدی مثبت آن را دوباره به خود برگردانید. برای مثال سعی کنید هر روز از این جمله که “من می‌توانم” استفاده کنید. باور کنید گفتن این جمله به خودتان معجزه میکنید و به مرور زمان احساسات مثبت دوباره شما را در آغوش میگیرند و انگیزه لازم را برای شما ایجاد میکنند.

تهیه دفتر ایجاد انگیزه برای موفقیت

همانطور که در عنوان نوشته شده است، زمان را هدر ندهید و بلافاصله، همین حالا یک دفتر تهیه کنید و نام آن را دفتر انگیزه بگذارید. قرار است کمی خودشیفته شوید و خودتان را تشویق کنید. اینکه انسان افتاده ای باشید و خود بزرگ بینی نداشته باشید خوب است حتی یک عادت بسیار پسندیده است. اما این دفتر را قرار نیست کسی ببینید و بخواند و تنها برای شما است تا افتخارات و کارهایی را که تا به امروز با موفقیت به اتمام رسانده اید را در آن یادداشت کنید.

شکر گزار باشید و از خودتان قدردانی کنید. شما لایق تشویق و تحسین هستید حتی اگر این روزها کمی از با انگیزه بودن فاصله گرفتید. به یاد داشته باشید که محور زندگی دارای فرورفتگی های و برامدگی هایی است که تا آخرین روزی که در این جهان هستی نفس میکشیم مدام در تلاطم آن خواهیم بود. بنابراین به خودتان سخت نگیرید و زمان هایی که احساس کردید انرژی و انگیزه موفقیت در شما کم شده است، به سراغ این دفتر بروید و موارد جدید را اضافه کنید و موارد قدیمی را نیز دوباره و سه باره بخوانید.

این دفتر باید شامل تمام موفقیت های شما باشد. چه کوچک و چه بزرگ فرقی ندارد. در واقع همانند یک کارنامه موفقیت برای شما خواهید بود. خوانده این کارنامه به شما انگیزه میدهد تا با پر بارتر شدن آن، رکورد خودتان را در انجام موفق کارها بشکنید و میزان آنها را افزایش دهید!

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x