تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

ایا چاکرا حقیقت دارد،بررسی چاکراها

سیستم چاکرا و حفظ انرژی حیات در بدن

اگر سوال شما این است که ایا چاکرا حقیقت دارد  با ما در ادامه همراه باشید تا به درباره حقیقت یا دروغ چاکراها بدانید.

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد آیورودا یا همان علم زندگی بدانید این است که چگونگی چاکراهای بدن را توضیح می دهد.
سیستم چاکرا انرژی بدن شما را نگه می دارد و اعمال شما می تواند به حفظ تعادل آن کمک کند.

گفته میشود که هفت چاکرای اصلی وجود دارد که در امتداد ستون فقرات قرار دارند که از پایه ستون فقرات شروع می شود تا تاج سر.
این کُره ها در امتداد ستون فقرات قرار دارند، اما از جلو، پشت و هر دو طرف بدن شما امتداد می یابند. در شکل زیر جایگاه چاکراها مشخص شده است.

جایگاه هفت چاکرا -ایا چاکرا حقیقت دارد

چاکراها یک گرداب در حال چرخش از انرژی هستند که با چشم انسان دیده نمی شود، اما می توان آن را با شهود دید، حس کرد.
این انرژی شفابخش نامرئی، به نام انرژی پرانا ، یک نیروی حیاتی است که ما را سرزنده، سالم و زنده نگه می دارد، و به بقاء ما کمک می کند.

حقیقت چاکرا ها از زبان دکتر جو دیسپنزا

حقیقت چاکرا ها از زبان دکتر جو دیسپنزا

دکتر جو دیسپنزا : چاکراها انرژی افکار، احساسات، خاطرات، تجربیات و اعمال را ذخیره می کنند. آنها بر طرز فکر، رفتار، سلامت عاطفی و اعمال حال و آینده ما تأثیر می گذارند و هدایت می کنند.

نیروی حیات در هر چاکرا می تواند پردازش، تبدیل و آزاد شود تا ما آگاهانه آنچه را که می خواهیم فراخوانی کنیم، آشکار کنیم، نه اینکه بیشتر همان چیزها را تجربه کنیم.

چاکرا درمانی تمرین عمدی برقراری ارتباط با انرژی ذخیره شده ما است، بنابراین ممکن است بفهمیم گذشته ما چگونه بر حال و آینده تأثیر می گذارد.

پرانا به ما اطلاع می دهد و بر اعمال و رفتار ما تأثیر می گذارد و سلامتی، فرصت های شغلی، روابط و موارد دیگر را تعیین می کند. بدن ظریف یا همان بدن اثیری نشان می دهد که چگونه واقعیت درونی ما واقعیت بیرونی ما را ایجاد می کند.

حقیقت چاکراهای بدن و اهمیت آنها

ایا چاکرا حقیقت دارد

این چرخ های چرخان انرژی یا چاکراها مربوط به مراکز عصبی عظیم در بدن هستند. هر یک از هفت چاکرای اصلی شامل دسته‌هایی از اعصاب و اندام‌های اصلی و همچنین حالات روانی، عاطفی و معنوی ما است.

از آنجایی که همه چیز در حال حرکت است، ضروری است که هفت چاکرای اصلی ما باز، تراز و روان بمانند. اگر انسداد در چاکراها وجود داشته باشد ، جریان انرژی محدود می شود.

به چیزی به سادگی تخلیه وان حمام خود فکر کنید. اگر اجازه دهید موی بیش از حد به داخل زهکشی برود، وان حمام با آب جمع می شود، راکد می شود و در نهایت باکتری ها و کپک ها رشد می کنند.

در مورد بدن ما و چاکراها هم همینطور است. وان حمام ساده است. فیزیکی است بنابراین رفع آن آسان است. باز نگه داشتن چاکرا کمی چالش برانگیزتر است، اما زمانی که آگاهی دارید چندان دشوار نیست.

از آنجایی که ذهن، بدن، روح ارتباط نزدیکی با هم دارند، آگاهی از عدم تعادل در یک ناحیه از طریق مدیتیشن چاکرا به بازگرداندن بقیه به تعادل کمک می کند.

مثال : زنی را در نظر بگیرید که اخیراً شوهرش را از دست داده است. او دچار برونشیت حاد می شود که در قفسه سینه باقی می ماند و سپس هر بار که سرفه می کند دچار درد قفسه سینه می شود.

کل چاکرای قلب در این مورد تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر او به ارتباط بین فقدان و برونشیت پی برد، اگر به روند سوگواری احترام بگذارد و  همچنین بیماری جسمی را درمان کند، بهبودی بسیار سریعتر اتفاق می افتد.

ارتباط با چاکراهای خود

شما ممکن است چاکراها، یا همان مراکز هوشیاری خود را در مدیتیشن، تجسم، یوگا ، ریکی، سنگ درمانی، شفای صدا، طب سوزنی یا روش های مختلف تجربه کنید.

برخی از افراد می توانند انرژی چرخش را در چشمان ذهن خود (دید باطن) ببینند، یا زمانی که دستان خود را روی بدن خود می برند، می توانند گرداب را با دستان خود احساس کنند.

برخی دیگر در بدن خود احساسات یا تغییرات ذهنی و عاطفی را احساس می کنند که با چاکراها مرتبط است. شما همچنین می توانید با افکار و احساسات ذخیره شده در هر گرداب با ژورنال چاکرا در تماس باشید.

وقتی شروع به احساس، حس یا دیدن چاکراهای خود می کنید، جریان آنها ممکن است کم‌کار یا بیش فعال باشد. ممکن است احساس کمبود و انقباض، یا گسترده و سالم باشد.

یک سیستم چاکرای سالم شامل چاکراهایی خواهد بود که رنگ روشن، اندازه متعادل و با سرعت مناسبی دارند.

چاکراهای ماده

هر چاکرا دارای باورها، احساسات و خاطرات مربوط به بخش های خاصی از زندگی ما است. چاکراهای پایین با مسائل زمینی مانند بقا، جنسیت و قدرت مرتبط هستند.

سه چاکرای اصلی مربوط به آگاهی بالاتر، حقیقت، شهود و هدف هستند. در وسط، چاکرای قلب دو جهان را با همدلی، عشق و شفقت پیوند می دهد.

چاکرای اول ، ریشه

مولادهارا یا چاکرای ریشه، چاکرای ثبات ، امنیت و نیازهای اساسی ماست. این سه مهره اول، مثانه و روده بزرگ را در بر می گیرد. وقتی این چاکرا باز است، احساس امنیت و بی باکی می کنیم.

چاکرای دوم، خاجی

چاکرای سوادهیستانا یا چاکرای خاجی مرکز خلاقیت و جنسی ماست. در بالای استخوان شرمگاهی، زیر ناف قرار دارد و مسئول بیان خلاق ما است.

چاکرای سوم ،خورشیدی

چاکرای مانیپورا یا چاکرای خورشیدی به معنای گوهر براق است و ناحیه ای از ناف تا استخوان سینه است. چاکرای سوم منبع قدرت شخصی ماست.

چاکرای چهارم، قلب

چاکرای چهارم، آناهاتا یا چاکرای قلب، در مرکز قلب قرار دارد و در وسط هفت قرار دارد و چاکرای پایین ماده و چاکرای فوقانی روح را متحد می کند. چهارمی نیز معنوی است اما به عنوان پلی بین بدن، ذهن، احساسات و روح ما عمل می کند. چاکرای قلب منبع عشق و ارتباط ماست.

وقتی از طریق چاکراهای فیزیکی خود یا سه چاکرای اول کار می کنیم، می توانیم چاکراهای معنوی را به طور کامل باز کنیم.

چاکرای پنجم،گلو

 چاکرای گلو پنجمین چاکرا است که در ناحیه گلو قرار دارد. این منبع بیان کلامی و توانایی بیان بالاترین حقیقت ماست. چاکرای پنجم شامل گردن، تیروئید و غدد پاراتیروئید، فک، دهان و زبان است.

چاکرای ششم،چشم سوم

چاکرای آجنا در بین ابروها قرار دارد. از آن به عنوان چاکرای چشم سوم نیز یاد می شود. آجنا مرکز شهود ماست. همه ما حس شهودی داریم اما ممکن است به آن گوش نکنیم یا به هشدارهای آن توجه نکنیم.

تمرکز بر پاکسازی چاکرای  چشم سوم به شما کمک می کند این توانایی را تقویت کنید.

چاکرای هفتم،تاج

چاکرای تاج با نام های ساهاسرارا یا چاکرای نیلوفر آبی هزار گلبرگ در تاج سر قرار دارد. این چاکرای روشنگری و ارتباط معنوی با خود برتر ما، دیگران و در نهایت به خداوند است. در قسمت تاج سر قرار دارد.

سرنخ تراز کردن و متعادل کردن چاکراها

سرنخ تراز کردن و متعادل کردن چاکراها

آگاهی از اینکه کدام یک از چاکراهای شما از تعادل خارج هستند، کلیدی برای همسو کردن آنهاست. بدن ما بین تعادل و عدم تعادل در جریان است.

تشخیص عدم تعادل ممکن است دشوار باشد مگر اینکه مشکلی آشکار در یک ناحیه از بدن داشته باشید. با توجه به آنچه گفته شد، خوب است که آگاهی خالص را به بدن و ذهن خود بیاورید و شروع به درک سیگنال ها و سرنخ های آن کنید تا بتوانید چاکراهای خود را تراز و متعادل کنید.

به عنوان مثال، یبوست مکرر می تواند نشان دهنده انسداد چاکرای اول باشد.
گلودرد مکرر سرنخ هایی از چاکرای پنجم مسدود شده به جا می گذارد. سردردهای مکرر در اطراف ناحیه پیشانی ممکن است به این معنی باشد که چاکرای ششم شما مسدود شده است.

ساختمان از زمین به بالا

هنگام درمان چاکراها، عاقلانه است که از چاکرای ریشه شروع کنید و ایده های مربوط به ایمنی، تغذیه، تعلق، امور مالی و خانواده را بررسی کنید.

از آنجا، می توانید از ستون فقرات به سمت چاکرای خاجی و غیره حرکت کنید. سلامت چاکراهای پایینی برای سلامت چاکراهای بالایی بسیار مهم است.

بدون احساس زمین، ثبات و ایمنی، باز کردن چشم سوم یا تاج چاکراهایی که به شهود، ارتباط الهی و شناخت بالاتر مربوط می شوند، ممکن است سخت باشد.

کلام آخر

دکتر جو دیسپنزا عصب شناس و دکتر بروس لیپتون هر دو در جواب سوال ایا چاکرا حقیقت دارد نظری مثبت دارند و بارها در همایش های خود اعلام کرده اند سیستم چاکرا نقشه ای ارائه می دهد که به ما کمک می کند تا ارتباط بین آناتومی، طرز فکر، احساسات و انرژی را ببینیم. این ارتباط ذهن و بدن را به روشی در دسترس و عملی روشن می کند.

نقشه راه به ما یادآوری می کند که موجودات کل نگر ما برای سالم و شاد بودن به چه چیزی نیاز دارند. آناتومی چاکرا پتانسیل بی‌نهایت ما را به ما یادآوری می‌کند.

ما می‌توانیم زمین‌گیر و در عین حال انعطاف‌پذیر، پرشور و در عین حال منظم، و بیانگر و در عین حال دلسوز باشیم.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x