تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

دلیل خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک

دلیل خيانت زن به شوهر در زندگی مشترک

خیانت زن به شوهر دلایلی ریشه ای دارد که در این مطلب بررسی خواهیم کرد این که چرا زنان خیانت می کنند سوالی است که برای همه افرادی که همسرشان به آن ها خیانت کرده است پیش می آید.
در مقاله قبل دلایل خیانت مرد به زن را به صورت کامل بررسی کردیم اما در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره خیانت زن به شوهر صحبت کنیم.

خیانت :مسئله مهمی است که متأسفانه در دادگاه های خانواده افراد زیادی به دلایل مختلفی برای طلاق آمده‌اند، یکی از این دلایل واژه‌ای است تنها با پنج حرف که زندگی بسیاری از خانواده ها را از هم پاشیده است.

خیانت در لغت به معنای نقص عمد است و زمانی اتفاق می افتد که نفر سومی هم در کار باشد؛ هر نوع رابطه صمیمانه پنهانی با جنس مخالف خیانت محسوب می‌شود.
امروزه دغدغه بسیاری از زوجین عدم ماندگاری یک رابطه عاشقانه می باشد و هیچ کدام در روز های ابتدایی زندگی به این موضوع فکر نمی کنند اما یکسری رفتار های نادرست منجر به خیانت بین زوجین می شود.

انواع خیانت زن به شوهر

انواع خیانت زن به شوهر

خیانت عاطفی

در این گونه خیانت فرد مشکلات عاطفی خود را پیش از آنکه با همسرش در میان بگذارد با فردی خارج از خانه مطرح می کند و غریبه ای تکیه گاه عاطفی تان خواهد بود و اغلب در روابط سرد که زوجین به یکدیگر عشق نداشته و یا از کنار هم بودن لذت نمی برند، اتفاق می افتد.

خیانت جنسی

این نوع خیانت از خطرناک‌ترین چیزهایی است که می تواند باعث تخریب یک رابطه شود‌ و زمانی اتفاق می افتد که شخص از رابطه فعلی اش راضی نباشد، خیانت جنسی اعتماد را خراب می کند و شریک زندگی را در معرض آسیب های جسمی و روحی قرار می دهد.

خیانت مجازی یا سایبری

خیانت به همسر از گذشته نیز وجود داشته است اما نبود فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی، عدم وجود تعهدات اخلاقی و نبود علاقه و… می تواند زمینه های بروز خیانت را فراهم کند. شبکه های مجازی در این میان گناهی ندارد و این زوج ها هستند که باید با یادگیری مهارت های ارتباطی زندگی مشترک بهتری بسازند.

 دلایل خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک

 دلایل خیانت زن به شوهر در زندگی مشترک

از عمده دلایلی که باعث میشود زن به شوهرش خیانت کند یا برعکس شامل علل زیر است.

۱. ازدواج اجباری و عدم توجه به دوست داشتن در انتخاب

مقصود از ازدواج اجباری پیوند زناشویی رسمی است که در آن رضایت و اراده یکی از زوجین نادیده گرفته می شود بیشترِ ازدواج های اجباری در سن کم اتفاق می افتد که در آینده زن، همسرش را دوست ندارد و با خیانت دنبال کسی است که معیار های او را داشته باشد. زندگی با فردی که به او علاقه ندارید بسیار سخت است و فشار و آسیب های روانی زیادی به همراه دارد که گاهی منجر به خیانت می شود.

۲. خلاء عاطفی و از بین رفتن علاقه نسبت به شوهر

نیاز همیشه وجود داشته و عشق لازمه زندگی است ،خیانت راه درستی برای به دست آوردن نیازها نیست. هنگامی که فردی به دلیل برطرف شدن نیازهای عاطفی اش عاشق شود ولی پس از مدتی دیگر آن نیازها برطرف نشود خلاء عاطفی به وجود می آید.

۳. فیلم‌ها و برنامه‌های ماهواره ای

برنامه‌های نامناسب ماهواره به دنبال ترویج لیبرالیسم جنسی هستند.

لیبرالیسم جنسی به دنبال ایجاد آزادی برای روابط جنسی مطلق بوده که هدف برخی برنامه های ماهواره ای است. زنان با دیدن این نوع برنامه ها بیشتر به طرف برقراری روابط جنسی و عاطفی می روند.

۴. نداشتن رابطه جنسی مناسب زن با شوهرش

برقراری رابطه جنسی با فردی غیر از شریک عاطفی خیانت جنسی محسوب می‌شود. یکی از رایج ترین مواردی که به عنوان دلیل شایع برای علت خیانت زنان شناخته می شود مسائل جنسی است.

۵. غرور و تکبر

تکبر منشا صفات رذیله همچون خودبرتربینی، خودپسندی، تحقیر و غیره است.
خودخواهی در روابط زناشویی معمولاً به این دلیل که فرد به دلایلی اشتباه در آن رابطه است‌ شکل می گیرد. و این رفتار ها می تواند تاثیر منفی روی رابطه بگذارد؛ اگر همسر احساسات خود را به علت غرور انکار کند و عشق و علاقه به خاطر خودخواهی از بین برود رابطه شیرین نیز کم‌کم رو به خشکی و سرد شدن می رود و در نهایت منجر به خیانت می شود.

۶. نداشتن تعهد

زمانی که شخصی ازدواج می کند یکسری مسئولیت ها همراه او خواهد بود.
یکی از مهمترین تعهدات، پایبندی و وفاداری به همسر است؛ تعهد یعنی دو طرف نسبت به هم مسئول باشند و مسئولیت ها و تکالیف شخصی خود را ادا کنند و وفاداری عاطفی و جنسی به معنی است که دو طرف یکدیگر را دوست داشته و در تامین نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر و پرکردن خلاء هم تلاش کنند. هنگامی که زن در زندگی مشترک نسبت به همسرش مسئول نباشد منجر به خیانت می شود.

راهکار های جلوگیری از خیانت زن به شوهر

راهکار های جلوگیری از خیانت زن به شوهر

در اینجا راهکارهایی که باعث میشود کانون خانواده از گسستگی نجات پیداکند عنوان شده است.

داشتن گوش شنوای خوبی برای حرف‌های زن

گوش کردن به درد و دل همسر یکی از مهم ترین اصولی است که همواره برای جلوگیری از خیانت توصیه میشود.

شریک زندگی شما انواع و اقسام افکار و احساسات پنهانی را دارد که احتمالا این احساسات را‌ به شما یا هیچکس دیگری نمی گوید. شما باید به اندازه کافی برای شریک زندگی خود ایمن باشید و گوش شنوای خوبی‌برای شنیدن صحبت ها و دردو دل همسرتان داشته باشید تا او به این موضوع فکر نکند که بخواهد حرف هایش را به فرد دیگری بزند.

اگر میخوای شوهر نمونه باشی همسرت را جذب کن

به جای آنکه به سرزنش و تهدید فکر کنید تمرکز خود را روی قوی تر ساختن رابطه خود قرار دهید و همسرتان را به خود جذب کنید و برای ارتقا روابط خود تلاش کنید و با او لحظات شیرینی را رقم بزنید.

از نظر ظاهری نیز از عطر استفاده کنید و همیشه در مقابل او ظاهر خوبی داشته باشید؛ احساسات خود را رودر رو به او ابراز کنید و همیشه به او احترام بگذارید مخصوصا در مقابل دیگران این رفتار ها باعث می شود همسرتان به فرد دیگری فکر نکند و همه نیازهایش از طریق شما بر طرف شود.

●مثلث عشق را رعایت کنید

بر پایه مطالعات رابرت استرنبرگ می توان برای عشق سه مولفه اصلی را در نظر گرفت که طبق این نظریه هر سه عنصر در رابطه نیاز است و کمبود یکی از آنها عشق بین طرفین را کم رنگ خواهد کرد؛ این سه مولفه شامل صمیمیت و نزدیکی، شور و شوق و تصمیم و تعهد می شود.

صمیمیت و نزدیکی

طبق نظریه رابرت استرنبرگ صمیمت به معنای احساس نزدیکی یک زوج نسبت به یکدیگر است که اساس عشق است.

شور و شوق

در زندگی زناشویی، شور و شوق در کنار عشق سبب ایجاد انگیزه در زوجین خواهد بود در نتیجه ، همسرتان نه تنها احساس نیاز کرده بلکه از نظر جنسی نیز تمایل نیز پیدا خواهند کرد.

تعهد

همان طور که در بالا گفته شد تعهد هم عاطفی است و هم جنسی که باید هر دو در زندگی زناشویی وجود داشته باشد تا پای نفر سومی به میان کشیده نشود.

خیانت افلاطونی چیست؟

خیانت افلاطونی در خیانت زن به شوهر

 

علت اصلی این نوع خیانت نبود صمیمیت بین زن و شوهر است
رابطه افلاطونی یعنی رابطه بدون توقع که در آن دو طرف هیچ توقع و تعهدی نسبت به یکدیگر ندارند.

اغلب خیانت افلاطونی از دوستی معمولی شروع می شود و کم‌کم روابط صمیمانه تر می شود؛ فضای مجازی و محل کار و گفت و گو به نظر کاری عامل افزایش خیانت های افلاطونی است که افراد کم‌کم با هم صمیمی می شوند و به هم وابسته می شوند و رابطه زوجین کم رنگ و کم رنگ تر می شود.
این خیانت ممکن است ماه ها یا سال ها به طول انجامد و افراد گمان نکنند که دارند چه کار پر عواقبی را انجام می دهند.

تاثیر خیانت زن و شوهر بر فرزندان

روابط با فردی به غیر از همسر علاوه بر این که اثر مخربی بر رابطه زوجین دارد، باعث مشکلات فراوان بر فرزندان می شود. خیانت می تواند یکی از موارد مخربی باشد که تعادل سیستم خانواده را به هم می زند و از طریق آن کودکان شاهد قهر و روابط سرد والدین می شوند.
از جمله مشکلاتی که برای فرزندان رخ می دهد می توان به پرخاشگر شدن، اضطراب و افسردگی، کمبود عاطفی، افت تحصیلی، بی اشتهایی و گوشه گیر شدن اشاره کرد.

عواقب خیانت

عواقب خیانت زن به شوهر

اعتبار شما از بین می رود
با این کار نه تنها اعتبار همسرتان بلکه احترام از طرف او و احترام دیگران را از دست خواهید داد مخصوصا اگر جنسی باشد همیشه احساس گناه نیز خواهید کرد و اعتبار پیش خودتان را هم از دست می دهید.

افسردگی

علائم افسردگی در زنان شامل احساس بدبختی و ناراحتی احساس خستگی، نداشتن شور و شوقی برای ادامه زندگی احساس پریشان حالی و… این موارد به دلیل کاهش سطح رضایتمندی از رابطه زناشویی می باشند.

سخن آخر

 نظر روانشناسان درباره خیانت زن به شوهر

بدترین نوع خیانت برای یک مرد این است که همسرش به آنها خیانت جنسی کند و برای خانم ها بدترین نوع آن خیانت عاطفی است یعنی همسرشان به کسی غیر از آنها دلبسته یا وابسته شود.
رو به شدن با این موضوع کارِ آسانی نیست و پنهان‌کاری، به‌ویژه پنهان‌کاری در عشق، اعتماد را از بین می‌برد.

خیانت مانند یک سیب ممنوعه است که خوردن آن علاوه بر گرفتاری و پشیمانی های زیادی که در زندگی وجود دارد پشیمانی دیگری به آن اضافه می کنید‌؛ خیانت یکی از اصلی ترین عوامل طلاق و برهم خوردن زندگی است.

بنابراین باتوجه به اینکه این موضوع روز به روز در حال افزایش است با برخی آموزش ها می توان افراد را آگاه کرد که با در پیش گرفتن روش هایی برای زندگی بهتر می توان از این فاجعه جلوگیری کرد و تعداد آن را کاهش داد.
رعایت مواردی همچون:
دقت در انتخاب همسر، مرور ویژگی‌های مثبت همسر و اتفاقات خوب مشترک، تماس تلفنی و جویا شدن از حال همسر اینکه برایش مهم هستید هم می‌تواند عامل مهمی در شاد بودن زندگی و روابط بین دو طرف باشد.
تلاش برای زنده نگه داشتن عشق و علاقه به همسر نیز تاثیر زیادی در جلوگیری از این موضوع دارد.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x