تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

دلایل اینکه چرا نمی توانم دوست پیدا کنم؟

دلایل اینکه چرا نمی توانم دوست پیدا کنم؟

آیا شما هم تا به حال شده که از خودتان بپرسید که چرا نمی توانم دوست پیدا کنم؟
اگر به تازگی متوجه شده اید که هیچ دوستی ندارید، می توانید از مطالب این مقاله استفاده کنید.

اگر با کسی دوست نیستید این را باید بدانید که عزت نفس و اعتماد به نفس شما از بین می رود و انگیزه اجتماعی شدن را برایتان سخت‌تر می کند.
دوست خوب فواید زیادی دارد. با خواندن این مقاله می توانید مهارت های دوستیابی را دریابید اصلا بدانید که چرا دوستی ندارید.

چرا داشتن دوست لازم و ضروری است؟

محققین طبق مطالعات اخیر نشان داده اند که داشتن دوست نه تنها خوب است، بلکه تنهایی دوران طول عمر انسان را از بین می برد و دیگر افراد احساس تنهایی نمی کنند.
یک بررسی نشان داد که احساس تنهایی به اندازه بسیار دردناک و خطرناک است و درست مثل کشیدن ۱۵ نخ سیگار در روز خطرناک است.

محققین و دانشمندان معتقدند که دوستان در طول تاریخ بشر برای بقا مهم بوده اند، مانند افرادی که روابط دوستانه بسیار نزدیک و تنگاتنگ داشتند، نسبت به افرادی که تنها بودند حمایت و پشتیبانی بهتری می شدند.
دقیقا مانند احساس گرسنگی در ایجاد انگیزه برای غذا خوردن (تا سالم بمانیم)، احساس تنهایی به ما انگیزه می دهد که به دنبال دوستان باشیم (تا ما از تنهایی در بیاییم و آن ها از ما پشتیبانی کنند).

نکته مهم این است که تجربه تنهایی طبیعی است. تنهایی ممکن است فوق‌العاده دردناک باشد. اما در عین حال به ما انگیزه لازم را می دهد تا در نهایت موفق شویم دوستان همسو با خودمان و همفکری پیدا کنیم که بتوانیم به آن ها اعتماد داشته باشیم.
زمانی که از خود می پرسید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم، بدانید که این امری طبیعی و عادی است.

کاملا درست است در زمان سؤال چرا نمی توانم دوست پیدا کنم بدانید که نداشتن دوست کاملا عادی است.
این امر نه تنها عجیب نیست که حتی رایج است، زیرا از هر ۵ نفر ۱ نفر هیچ دوست صمیمی ندارد.

تجسم این موضوع به ما کمک می کند کمتر احساس تنهایی کنیم.
به طور کلی اگر با دید بازتری نگاه کنید شما هرگز تنها نیستید. و مطمئن باشید که افراد زیادی هستند که دقیقا مانند شما احساس تنها بودن می کنند.
شما هم می توانید با دانستن یک سری مطالب در مورد دوستیابی به آگاهی برسید و دوستان خوبی پیدا کنید.

به چه علتی نمی توانم دوست پیدا کنم؟

در مورد تنهایی خود فکر کنید و درک کنید که مفهوم تنهاییتان چیست.
زمانی که می پرسید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم، در ابتدا باید بدانید که نداشتن دوست می تواند مفاهیم و معنی های  متفاوتی داشته باشد.
در بعضی از مواقع نداشتن دوست آنقدرها هم دلایل ترسناک و بدی ندارد اما در برخی مواقع افکار نادرستی سبب تنهایی و نداشتن دوست شده است.

باید واقع بینانه و بدون قصد قرض نسبت به دیگران فکر کنید، به احتمال زیاد در بهبود آن نیز موفق خواهید شد و می توانید جواب سؤال چرا نمی توانم دوست پیدا کنم را پیدا می کنید.
شاید فکر کنید مردم مرا دوست ندارند و از من متنفرند و نسبت به من بی تفاوت هستند.

گاهی اوقات، ما به شکلی رفتار و عمل می‌کنیم که باعث می‌شود مردم از ما بدشان بیاید و از ما بیزار شوند.
شاید ما بیش از حد بر چیزهای منفی متمرکز می شویم یا بیش از حد انرژی منفی هستیم.

حتی گاهی اوقات این حس را داریم که مردم  نشان می دهند ما را دوست دارند، اما در واقع اینگونه نیست. آنها شاید از ما خوششان نیاید.

مثلا اگر دوستی داریم که از او خواسته ایم با ما وقت بگذراند اما او نمی توانسته چون سرش شلوغ بوده، حتی اگر دوستمان داشته باشد، ممکن است فکر کنیم که ما را دوست ندارد و از ما متنفر و بیزار است.
گاهی اوقات در پیامهای فضای مجازی اگر شخصی در پیام خود از شکلک ها استفاده نکند، ممکن است به این فکر بیوفتیم که از ما ناراحت است، حتی اگر در واقعیت اینطور نباشد.

به چه علت من نمی توانم دوست پیدا کنم

به چه علت من نمی توانم دوست پیدا کنم

آیا شما می پرسید که چرا من نمی توانم دوست پیدا کنم؟
اگر فکر می‌کنید که نمی ‌توانید دوستی پیدا کنید، ببینید آیا می‌ توانید شواهدی بر خلاف آن پیدا کنید.

آیا زمانها و موقعیت هایی وجود داشته است که شما دوستانی توانسته اید پیدا کنید؟ اگر بتوانید نمونه هایی از دوستانی که در قبل پیدا کرده بودید را بیابید، مطمئن باشید که این جمله که من نمی توانم دوست پیدا کنم درست نخواهد بود.
حتی ممکن است دلایل دیگری نیز برای عدم دوستی وجود داشته باشد. مثلا، ممکن است احساس کنید که نمی توانید دوستی پیدا کنید و توانایی ارتباط با دوستی را ندارید،

اما در واقعیت اینگونه است که، شما به اندازه کافی با افراد ملاقات نمی کنید و با دیگران رفت و آمد و  معاشرت ندارید.

اهمچنین اگر به این نتیجه رسیدید که به همیشه دوستی نداشته اید یا دوستان کمی داشته اید، باید دوستیابی و ارتباط با دوستان را آموزش بگیرید و انرژی خود را بر مهارت های دوست یابی متمرکز کنید.
باید بدانید که چه چیزهایی یک رابطه دوستی را به خطر می اندازد و باعث می شود که شما تنها بمانید.

چرا من دوستان زیادی دارم، اما دوست صمیمی ندارم

آیا از خودتان می پرسید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم و دوست صمیمی ندارم.
شاید شما به طور منسجم و منظم با افراد در گروههای مختلف رفت و آمد می کنید، اما هیچ‌گاه با هیچ کس صمیمی نبوده اید. یا دوستانی دارید که با آن ها بیرون می روید و خوش می گذرانید، اما هرگز با آنها آنقدری صمیمی نبوده اید که در مورد مسائل مهم زندگی تان از جمله مسائل خصوصی و شخصی صحبت کنید.

دو دلیل عمده وجود دارد که شما ممکن است دوستان مختلفی دارید اما کسی که بتوان به او گفت دوست صمیمی ندارید.

۱ –  صحبت ها را خیلی شخصی نکنید و وارد رمز و رموز زندگیتان نشوید:

می توانیم، اگر یک مکالمه خیلی شخصی شد موضوع را با شوخی و خنده عوض کنیم، زیرا از گفتن آن مسائل شخصی احساس ناراحتی می کنیم. و شاید طرف مقابل هم دوست نداشته باشد روزش را با مسائل شخصی ما بگذراند. این حالات سبب بیشتر شناختن شما و دوستان می شود و همچنین صمیمیت ایجاد می کند بعدا در جای مناسب به مسائل شخصی هم می پردازید.

چرا من دوستان زیادی دارم، اما دوست صمیمی ندارم

۲ – محافظه کاری بسیار زیاد در برابر دوست:
برای اینکه دو نفر یکدیگر را به عنوان دوست صمیمی و نزدیک ببینند، باید چیزهایی در مورد یکدیگر بدانند.

اگر شما در مورد خود تان صحبت نکنید، دوست شما احساس راحتی نمی کند و او نیز در مورد مسائل خودش صحبت نمی کند.

لازم نیست در مورد مسائلی که بیش از حد حساس یا چیزی که ممکن است شما را خجالت زده و یا شرمنده کند صحبت کنید.

بهتر است در ابتدا به بیان احساسات و افکار خود در مورد چیزهایی که معمولی هستند و اتفاق می افتد، صحبت کنید.
مثلا، اگر وقتی با دوستتان وقت می گذرانید و مادرتان زنگ می زند اگر مسئله مهمی نبود می توانید جلوی دوستتان صحبت کنید و در بعد در مورد مادرتان صحبت کنید.

دوستان صمیمی

دوستی صمیمی و نزدیک به مرور زمان ایجاد می شود معمولا همان روزهای اول دو نفر با هم صمیمی نمی شوند و زمانی که با گذشت زمان وقتی در صحبت ها با کسی راحت هستیم، تمایل ایجاد می شود که با آن شخص صمیمی شویم.

اگر می گویید من هیچ دوستی ندارم، و یا در زمانی که می پرسید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم، به این فکر کنید که آیا واقعا هیچ دوستی ندارید یا واقعیت این است که دوست صمیمی ندارید و موضوع پیچیده‌تر است.
آیا وضعیت شما یکی از موضوعات زیر است؟

۱ –  شما همیشه و در همه ز مانها تنها بوده اید و هیچ دوستی نداشته اید:
اگر این برای شما وجود دارد، باید روی بخش های دلایل اصلی برای نداشتن دوست و اشتباهات بسیاری که دوستیابی را دشوار می کند، متمرکز باشید.
۲ –  قبلا در زندگی دوستانی داشته اید، اما هم اکنون دوستی ندارید:
اگر چنین است، و شما فکر می کنید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم، ممکن است وضعیت زندگی شما تغییراتی کرده باشد.
شاید دوستانتان نقل مکان کرده اند یا شما به شهر جدیدی نقل رفته اید. در این مورد، باید روی بخش موقعیت ‌های زندگی که دوست ‌یابی را تحت تاثیر قرار می دهد و سخت می ‌کند توجه کنید و برای پیدا کردن دوستان جدید تمرکز کنید.
۳ –  شما با سهولت دوستان جدیدی پیدا می کنید:
اما بعد از مدتی به نظر می رسد آن ها از رابطه با شما خسته شده اند یا شاید دیگر نمی توانید روی آن ها حساب کنید، در این صورت، روی بخش داشتن دوستانی تمرکز کنید که وفادار به دوستی با شما باشند.

دلایل اصلی برای اینکه چرا نمی توانم دوست پیدا کنم؟

ضمن نکاتی که در بالا برای اینکه چرا نمی توانم دوست پیدا کنم، گفته شد، باید گفت که بسیاری اوقات دلایل اساسی برای نداشتن دوست وجود دارد.
مطالبی که در زیر گفته می شود از عوامل مهم و اساسی عدم دوستیابی و مشکلات برقراری ارتباط است.

کمرویی و اضطراب اجتماعی:

کمرویی و اضطراب اجتماعی:
اگر می پرسید چرا نمی توانم دوست پیدا کنم. بدانید که خجالتی بودن، بی دست و پا بودن یا داشتن اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) اجتماعی شدن را سخت می کند.
با این حال، تنها راه برای یافتن دوست، ارتباط با مردم است. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید راه هایی برای مدیریت کمرویی یا اضطراب اجتماعی خود پیدا کنید.
درونگرایی:
افرادی در جهان درونگرا هستند و باید گفت ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم جهان درونگرا هستند.
برخی تقریبا همیشه تنهایی را به معاشرت ترجیح می دهند. اما با این وجود، کسانی که تنهایی را ترجیح می دهند، هنوز هم ممکن است احساس تنهایی کنند.
افسردگی:
افسردگی دلیل دیگر برای پاسخ به این پرسش است که چرا نمی توانم دوست پیدا کنم. در این مورد، مهم است که با یک متخصص مانند یک درمانگر و مشاور صحبت کنید و او به درمان شما می پردازد و بعد از حل افسردگی به راحتی می توانید دوستانی را پیدا کنید.

سخن آخر

یکی از مهمترین دلایلی که فرد نمی تواند در اجتماعی به دنبال دوستی صمیمی باشد و همیشه احساس تنهایی می کند عدم اعتماد به نفس می باشد.
اعتماد به نفس یکی از ریشه ای ترین رفتارهای اجتماعی هست که یک فرد باید داشته باشد.
عدم اعتماد به نفس سبب بروز اختلالاتی در روزمرگی ها می شود و یکی از مهمترین ضعف های عدم اعتماد به نفس این است که کسی نتواند با دیگران رابطه برقرار کند.
با به کار گیری اصول و انجام تمریناتی می توانید اعتماد به نفس خود را بالا برده و سپس خواهید دید که دوستانی صمیمی و انسانهایی با انرژی مثبت اطرافتان خواهند بود.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا

منم نمیتونم واقعا دوست پیدا کنم،قبل دو تا دوست داشتم که خیلی رابطه خوبی با هم داشتیم و الان که فک میکنم اون زمان خیلی با انگیزه بودن متاسفانه هر دوتشون از شهر ما رفتند و من تنها شدم با ادم های جدید هم خجالت میکشم ارتباط برقرار کنم امیدوارم یه دوست خوب پیدا کنم

شهرام

یکی از دلایلی که نمیتونیم پیش قدم بشیم و با کسی دوست بشیم نداشتن اعتماد به نفسه. اگر این مورد خودتون رو مرتفع کنید حتما اطرافتون پر میشه از دوستای خوب

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x