تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مهمترین درس های زندگی که باید بدانید

مهمترین درس های زندگی که باید بدانید

مهمترین درس های زندگی را یاد بگیریم

“زندگی انسان مانند کلاس درسی است که هر لحظه اتفاقات پیش بینی نشده در آن رخ می دهد و تنها می توان از آن ها درسی گرفت برای مقابله با اتفاقات بعدی” این جمله را بارها و به شکل های گوناگون شنیده اید.

اما این یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت کاملا صادقانه است. برای درک بهتر خودتان را در نظر بگیرید. آیا همان فرد ۱۰ سال پیش هستید با همان اطلاعات و تجربیات؟ قطعا نه.

اما چند سال باید از زندگی شما بگذرد تا بتوانید به مهمترین درس های زندگی دست پیدا کنید؟ آیا حتما باید با شکست خوردن مهارت های خود را تقویت نمایید و به موفقیت دست پیدا کنید؟

در بسیاری از مواقع ممکن است زمانی به درس های زندگی دست پیدا کنید که دیگر زمانی برای استفاده از آن ها نداشته باشید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مهمترین درس های زندگی به طور کامل آشنا کنیم.

آشنایی با مهمترین درس های زندگی

آشنایی با مهمترین درس های زندگی

برای پیدا کردن مسیر درست زندگی نیازی نیست که هر اتفاق خوشایند و ناخوشایندی را تجربه نمایید. کافی است از تجربیات افرادی که قبلا این مسیر را رفته اند بهره‌مند شوید.

شاید برای شما پیش آمده باشد که به دلیل انتخاب ناآگاهانه با شکست روبرو شده باشید و پیش خودتان فکر کرده اید که “کاش فردی بود تا به من می گفت که این انتخاب اشتباه است.

در این صورت چند سال از بهترین سال های عمرم را بیهوده سپری نمی کردم.” موضوع دقیقا همین جا می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با مهمترین درس های زندگی که می تواند شما را چندین سال جلو بیندازد، آشنا کنیم. این درس ها عبارتند از:

 مسیر خودتان را طی کنید

یکی از ویژگی هایی که متأسفانه تمامی انسان ها به آن علاقه مند هستند، قضاوت کردن است. زمانی که از هدف ها و رویاهای خود صحبت می کنید، اطرافیان با استدلال های مختلف سعی می کنند شما را متقاعد نمایند که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اید و یا اینکه ممکن نیست به این اهداف دست پیدا کنید. در اینگونه مواقع سعی کنید بدون توجه به نظریان اطرافیان مسیر خود را طی کنید و از تلاش برای رسیدن به خواسته هایتان منصرف نشوید.

از مهارت های خود کمک بگیرید

یکی دیگر از مهمترین درس های زندگی استفاده نمودن از دانش تان است. برای اینکه بتوانید به رویاهایتان دست پیدا کنید، می توانید تا ابد راجع به آن ها صحبت نمایید.

اما تا زمانی که وارد عمل نشوید، به رویای خود دست نخواهید یافت. به همین دلیل سعی کنید از دانش و مهارت های خود استفاده نمایید و مسیر موفقیت در زندگی خود را هموارتر نمایید.
در صورتی که از مهارت های خود هیچ استفاده ای نکنید، مهارت های زندگی شما به هیچ دردی نخواهد خورد.

سلامتی را اولویت خود قرار دهید

سلامتی را اولویت خود قرار دهید

زمانی که برای رسیدن به ثروت بی اندازه کار کنید و به توان خود اهمیتی ندهید. زمانی که به ثروت برسید، مجبور می شوید تمام آن را خرج کنید تا شاید بتوانید ذره ای از سلامتی خود را باز یابید.

بنابراین اگر از افرادی که سال های پایانی عمر خود را به سر می برند، بپرسید که چه پندی به شما خواهند داد. قطعا به شما می گویند یکی از مهمترین درس های زندگی این است که قدر سلامتی خود را بیشتر بدانید.

پس سعی کنید زندگی سالمی داشته باشید. سیگار نکشید، ورزش کنید، تغذیه مناسب داشته باشید، خواب کافی داشته باشید، الکل مصرف نکنید.

دودلی را رها کنید

از دیگر مهمترین درس های زندگی رها کردن تردید و دودلی است.

زمانی که قرار است کاری را انجام دهید، دائما دودل نشوید و سعی کنید آن کار را به بهترین نحو انجام دهید. تردید می توانید اولین قدم برای هدایت شما به سمت شکست باشد.

بنابراین دائما برای انجام کارهایتان امروز و فردا کنید و در اولین فرصت آن را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است تبدیل به یکی از حسرت های زندگی شما شود.

قدر زمانی که در اختیار دارید را بدانید

قدر زمانی که در اختیار دارید را بدانید

ارزشمند دانستن زمان از دیگر مهمترین درس های زندگی است.

زمانی که می گذرد هرگز باز نخواهد گشت. بنابراین قدر لحظات زندگی را بدانید و از آن ها به بهترین نحو استفاده نمایید.

اگر در ۲۵ سالگی هستید، بدانید که شما هر کاری که انجام دهید عمر شما در حال سپری شدن است و ۲۵ سالگی شما هرگز باز نخواهد گشت. بنابراین سعی کنید با تمام وجود از لحظات زندگی خود لذت ببرید.

بدون تلاش به موفقیت نخواهید رسید

برای اینکه به خواسته هایتان برسید، باید برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. تلاش کردن از مهمترین درس های زندگی است که می تواند شما را به سمت موفقیت و مسیر درست زندگی هدایت نماید.

افرادی که شغل موفقی دارند و یا زندگی مرفه و لذت بخشی را تجربه می نمایند، افرادی هستند که برای رسیدن به جایگاه فعلی خود سال ها تلاش نموده اند.

شما نیز اگر می خواهید به خواسته هایتان دست پیدا کنید، بهتر است سخن گفتن را رها کنید و برای رسیدن به خواسته هایتان تلاش کنید.

از تلاش کردن خسته نشوید

از تلاش کردن خسته نشوید

دونده ای را تصور کنید که بین ۱۵ شرکت کننده، نزدیک ترین فرد به خط پایان است. تفاوت این دونده با ۱۴ دونده دیگر چیست؟ حتما تلاش بیشتر او برای افزایش سرعتش از اصلی ترین دلایل نزدیکی او به خط پایان است.

بنابراین اگر می خواهید سریع تر به موفقیت دست پیدا کنید، باید بیشتر از دیگران تلاش کنید. اگر می خواهید موفق شوید و به جایگاه دلخواه خود دست پیدا کنید، از تلاش کردن خسته نشوید.

هر عمل با عکس العمل روبرو خواهد شد

یکی دیگر از مهمترین درس های زندگی این است که هر عملی در جهان با یک عکس العمل روبرو خواهد بود. اگر حرفی می زنید و یا کاری انجام می دهید، حتما به بازتاب آن توجه داشته باشید.

در صورتی که با هدف شکستن دل یک نفر صحبت می کنید، قطعا در جایی از زندگی قلب شما را خواهند شکست. اگر به نیت شکست فردی، کاری را انجام می دهید، در جایی دگر فردی دیگر برای شکست شما تلاش می کند.

به همین دلیل بی فکر حرف نزنید و یا بدون برنامه کاری را انجام ندهید.

اهداف خود را مشخص نمایید

زمانی که هدفی برای زندگی نداشته باشید، نمی توانید مسیر مشخصی برای زندگی خود انتخاب کنید. برای اینکه مسیر مشخصی برای زندگی خود تعریف نمایید و بتوانید مسیر درستی را برای رسیدن به خواسته هایتان انتخاب کنید، باید اهداف خود را در زندگی مشخص نمایید. افراد هدفمند همیشه یک قدم جلوتر از دیگران قرار دارند.

مهمترین درس های زندگی از ۱۰۰ ساله ها

مهمترین درس های زندگی از 100 ساله ها 

برای تجربه کردن مهمترین درس های زندگی نیاز است تا ۱۰۰ سال منتظر بمانید. تا بتوانید به تجربه ۱۰۰ ساله ها دست پیدا کنید. اما شاید زمانی که به آن ها دست پیدا کنید، دیگر دیر شده باشد و زمانی برای استفاده از آن در زندگی خود نداشته باشید.

قطعا آشنایی با مهمترین درس های زندگی ۱۰۰ ساله ها در سن جوانی می تواند بسیار لذت بخش باشد. از مهمترین درس های زندگی ۱۰۰ ساله ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱. کارهایی را انجام دهید که از انجام آن ها لذت می برید.

این از مهمترین درس های زندگی ۱۰۰ ساله هاست. احساس شادی و رضایت از کاری که انجام می دهید، باعث می شود تا انگیزه بیشتری برای تلاش داشته باشید و در نهایت دیرتر خسته شوید. زمانی که کارتان را زندگی می کنید، باعث می شود تا احساس رضایت بیشتری از زندگی داشته باشید و در نهایت فرد خوشحال تری باشید.

۲. خوش بین باشید

اگر می خواهید یکی از مهمترین درس های زندگی افراد ۱۰۰ ساله را در زندگی خود مورد استفاده قرار دهید، خوش بین باشید.

مثبت اندیشی و خوش بینی می تواند شادی را به دنبال خود داشته باشد. بنابراین از غر زدن و ناله کردن خودداری نمایید و سعی کنید با انرژی مثبت خود دیگران را نیز امیدوار نمایید. افرادی که مثبت اندیش هستند معمولا احساس بهتری نسبت به زندگی دارند و در نهایت انسان های خوشحال تری هستند.

۳. از زندگی خود لذت ببرید

این یکی دیگر از مهمترین درس های زندگی افرادی است که یک قرن زندگی کرده اند. سن تنها عدد است و نمی تواند زندگی شما را تحت کنترل خود در بیاورد. انسان نمی داند که چند سال عمر می کند و قرار است در آینده چه اتفاقی رخ دهد.

بنابراین سعی کنید از زندگی در لحظه حال لذت ببرید.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x