تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

راههای رسیدن به آرامش درون

25 روش ساده برای یافتن آرامش درون و انرژی مثبت در زندگی

موفقیت کلید شاد بودن نیست، بلکه این شادی است که کلید موفقیت است.
شما زمانی که فعالیتی که انجام میدهید را دوست داشته باشید موفق خواهید شد.
اما این دوست داشتن و موفقیت در گروی آرامش درون و انرژی مثبت در زندگی است.

جهان امروز ما با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی امکانات و رفاه زیادی را برای ما فراهم کرده اند اما از طرفی، آرامش درون و انرژی مثبت را از زندگی های ما دور کرده اند.
با وجود مشغله های فراوان و درگیری های ذهنی و هجوم افکار منفی دیگر افراد به جای لذت بردن از زندگی،تنها روزگار شان را میگذارانند.

تا حدی این موضوع جدی و فراگیر شده است که کلمه آرامش درون و انرژی مثبت واقعا امروزه تبدیل به آرزویی‌ دست‌ نیافتنی شده است.

اکثر ما بعد از هجوم مشغله ها و چالش های زندگی زمانی که به خانه برمیگردیم، میخواهیم کمی آرامش داشته باشیم و ذهنمان را رها کنیم.

برخی از افراد در پی این موضوع هستند و همان اندازه که به فکر موفقیت و رسیدن به اهدافشان هستند و برای داشتن آنها سخت تلاش و کار میکنند، به سلامت روحی و جسمی خودشان نیز رسیدگی میکنند و اجازه نمیدهند که افکار و احساسات آنها را به هجوم بارهای منفی محاصره شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این مطلب را برای کسانی که میخواهند آرامش درون و انرژی مثبت را دوباره به زندگی هایشان برگردانند، تهیه کنیم و راه کارهایی را توصیه کنیم.
اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال نقطه ای آرامش در این حجم از هیاهوی روزانه هستید، این مطلب دقیقا جایی است که باید در آن حضور داشته باشید.

در این مقاله به شما ۲۵ روش و تکنیک ساده اما بسیار کاربردی و موثر برای برگرداندن آرامش درون و انرژی مثبت به زندگیتان معرفی مکینیم بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اعجاز موسیقی در جذب آرامش درون 

اعجاز موسیقی در جذب آرامش درون و انرژی مثبت

موسیقی یکی از در دسترس ترین ابزارهایی است که انسان در هر لحظه در آن را در اختیار دارد.
اگر که میخواهید در طی روز که آرامش درون و انرژی مثبت خود را از داده اید، دوباره پر از انرژی شوید بهتر است موسیقی گوش کنید.
مهم نیست چه نوع موسیقی‌ و چه سبکی گوش میدهید، فقط کافی است که از آن لذت ببرید تا به شما آرامش دهد.

از تکنیک نفس های عمیق استفاده کنید

در هر لحظه از روز که احساس استرس و نگرانی کردید بهتر است از تکنیک نفس های عمیق استفاده کنید.
در واقع این تکنیک یکی از سریع ترین راه های آسان برای دستیابی به آرامش و رهایی است.

معجزه این روش به این دلیل است که شما زمانی که سعی میکنید نفس های عمیقی بکشید و تا جایی که میتوانید ریه خودتان را پر از هوای تازه میکنید، تمرکز را بر روی نوع و کیفیت تنفستان قرار میدهید.
اینگونه دیگر بر روی استرس و افکار منفی متمرکز نیستید و زودتر به حالت آرامش درون برمیگردید و دوباره سرشار از انرژی مثبت میشوید.

بی دلیل قدم بزنید و به اطراف نگاه کنید

ما انسان ها روزانه حتی کیلومتر ها مسیر را ره قدم میزنیم و راه میرویم اما در همان زمان تنها چیزی که فکر نمیکنیم، موضوعاتی مانند آرامش درون و انرژی مثبت است.

از امروز به بعد سعی کنید بی دلیل و برای خودتان و با ذهنی باز و خالی قدم بزنید نه اینکه برای پیگیری کارها قدم بزنید.
بیرون بروید و در هوای تازه و وقتی که خورشید بر روی پوستتان میتابد قدم بزنید و لذت ببرید.
به زیبایی های طبیعی توجه کنید تا زندگی برایتان دلپذیر تر شود و در نهایت باعث افزایش آرامش ذهنی شما شود.

طبیعت یک مادر مهربان است

هر آن چیزی که در طبیعت وجود دارد جز کائنات است و یکی از بارز ترین خاصیت های کائنات این است که دفع کننده انرژی و احساسات منفی است.
سعی کنید در ماه و یا هر هفته یک بار به طبیعت بروید و چند ساعتی را یا به تنهایی و یا به خانواده سپری کنید.

سعی کنید فقط از طبیعت لذت ببرید نه اینکه باز هم نگرانی های روزمره را دنبال کنید. به خودتان و ذهنتان استراحت بدهید شما لایق یک آرامش گسترده هستید.

حیوان خانگی بگیرید

حیوان خانگی بگیرید

اگر امکان این را دارید که یک حیوان خانگی دشته باشید حتما برای خرید آن اقدام کنید و سعی کنید در طی روز دقایقی را با حیوانات خانگیتان بازی کنید.
بازی کردن با حیوانات خانگی یکی از راه های بسیار خوب برای از بین بردن استرس‌های روزمره و بازگشت دوباره آرامش درون است.

در تمام کارهایتان نظم داشته باشید

یکی از شایع ترین مواردی که باعث ایجاد بهم ریختگی فکری در انسان ها میشود، محیطی آشفته و بدون نظم است.
سعی کنید از امروز به بعد این اگر این عادت بد را دارید، کنار بگذاری و آن را با عادت مثبتی مانند نظم و انضباط
جایگزین کنید. شلوغی و نامرتبی، تنها باعث سردرگمی و تنش در زندگی میشود.

حقایق را هر چند که تلخ باشند، اما باید قبول کنید

به جای اینکه خودتان را با موضوعاتی که در کنترل شما نیستند اذیت کنید، حقایت را بپذیرید تا به آرامش درون و انرژی مثبت دست یابید. قبول کنید که چیز هایی در جهان وجود دارند که در اختیار شما نیستند.

اگر تمرکز ندارید حواس پرتی هایتان را زندانی کنید

این طبیعی است که با وجود مشغله های زیاد ذهنی، مدام در حین انجام یک کاری دچار پرش های ذهنی شوید.
در چنین شرایطی باید یک برگه با عنوان حواس پرتی های من تهیه کنید و همیشه ان را در نزدیک خود نگه دارید و هر زمان که یک موضوع به عنوان حاشیه در ذهنتان سبز شد سریعا آن را بر روی برگه یادداشت کنید و از ذهنتان بیرون بیاندازید.

عاشق خودتان باشید

عاشق خودتان باشید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که میتواند به برقراری دوباره آرامش درون و ایجاد انرژی مثبت در جریان های زندگی تان کمکتان کند، دوست داشتن خودتان است.
خودتان را دوست داشته باشید! هر اندازه که بیشتر خودتان را دوست بدارید، آرامش ذهنی بیشتر و همین‌ طور احساس بهتری نسبت به خود، زندگی و کارهایتان دارید.

خودتان را گول نزنید و با خودتان صادق باشید

همانطور که در بالا نیز گفته شد، شما باید باد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید و یکی از راه های نشان دادن آن این است که با خودتان صادق باشید.
رفتارتان باید شبیه احساس و افکارتان باشد. مشکلات زمانی به‌ وجود می‌ آیند که ما آن‌ طور که فکر میکنیم، عمل نمیکنیم.

خنده برابر است با انرژی مثبت

بعد از اینکه یاد گرفتید با خودتان صادق باشید، یکی دیگر از کارهایی که باید برای برقراری آرامش درون و انرژی مثبت در زندگی تان انجام دهید این است که همیشه بخندید! به یاد داشته باشید که زمانی که می‌ خندید میتوانید قسمت‌ های زیبای زندگی را هم ببینید.
در واقع از خنده به عنوان یک پادزهر بزرگ و قوی برای مقابله با استرس ها یاد میشود.

بی منت دوست بدارید

هر زمان که تصمیم گرفتید به جز خودتان فرد دیگری را در زندگی تان دوست داشته باشید، در واقع تصمیم گرفته اید که یک شخص دیگر را به حریم شخصی تان راه بدهید. بنابراین ان فرد را درست انتخاب کنید و دوست داشتن صحیح را یاد بگیرید.

اگر شخصی را دوست دارید باید بی منت باشد و توقع متقابل برای هر کاری را نداشته باشید. برای ساختن عشق واقعی، باید بی‌ توقع باشید و انتظار بازگشتی نداشته باشید.

از سلامت جسمی تان اطمینان حاصل کنید

یکی از موضوعاتی که به شدت در سلامت روان شما تاثیر گذار است، سلامت جسمی تان است. بنابراین باید همواره میزان سلامتی‌ خود را بسنجید و مراقب خودتان باشید.
هر طور که با خودتان رفتار کنید، دنیا و جهان اطراف نیز با شما همان‌ گونه برخورد خواهد کرد.

به طور مداوم وضعیت زندگی تان را برسی کنید

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید برای بازگشت دوباره آرامش درون و انرژی مثبت به زندگی تان انجام دهید این است که به طور مداوم و در طی یک بازه زمانی تعیین شده، وضعیت زندگی، روحی، جسمی و حتی کاری و روابطی خودتان را مورد برسی و آنالیز قرار دهید.

برای مثال میتوانید با پرسیدن این سوال ها از خودتان به نتیجه های خوبی برسید.

  • آیا شغلتان را دوست دارید؟
  • رابطه‌ تان در چه وضعیتی است؟
  • آیا در مسیر درستی قرار گرفته اید؟
  • و …

هدفمند زندگی کنید

اگر میخواهید دچار سردرگمی و روزمرگی نشوید و در نهایت آرامش درون و انرژی مثبت تان را از دست بدهید بهتر است هدف داشته باشید.
دقیقا همانطور که در بالا برایتان توضیح دادم باید هر از چند گاهی وضعیت خودتان را برسی کنید و ببینید در کجای مسیر زندگی تان قرار دارید.
اهداف به زندگی شما جهت درست میدهند و شما را همیشه در بهترین و بالاترین سطح انگیزه و انرژی نگه میدارند.

در برابر چالش ها منعطف باشید

این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که تغییر دادن افکار سفت و سخت همیشه آسان‌ تر است از این که بخواهید موقعیت‌ های سخت و چالش بر انگیز را که جلوی ایده‌‌ های شما را گرفته‌ اند، تغییر بدهید. باید انعطاف‌ پذیر باشید
و در مقابل مشکلات زندگی تغییراتی که نیاز لازم است را انجام دهید.

از نگرانی آینده و حسرت گذشته دور شوید

یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد احساسات و افکار و انرژی منفی در زندگی شما میشود این است که به جای زندگی کردن در زمان حال، مدام یا از نگرانی های آینده در حراس هستید و یا این که از خطا هایی که در گذشت انجام داده اید پشیمان و در حسرت هستید.
اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و میخواهید که آرامش درون و انرژی مثبت را دوباره به زندگی تان برگردانید، باید زندگی در زمان حال را بیاموزید.

نگرانی دشمن آرامش درون

اگر بخواهیم میزان افکاری که در طی روز ذهنمان تولید میکند را برسی کنیم، متوجه میشویم که بیشتر از ۸۰ درصد آن بی‌ معنی و تصادفی هستند. یاد بگیرید نگرانی‌ هایتان را دور بریزید و بر روی آنها تمرکز نکنید و رهایشان کنید.

مدعی باشید

باید از حق و حقوق خودتان آگاه باشید و اجازه ندهید که فرد دیگری برای شما تعیین کنید تا چه اندازه حق دارید. باید به آنها آگاه باشید و بتواید از حقوق تان دفاع کنید. یکی از دلایلی که افراد سرخورده میشوند این است که نمیتوانند به حقوق خود پی ببرند و آنها را خیلی راحت از دست میدهند.

به یاد داشته باشید که شما به همان اندازه حق دارید اینجا باشید و نظرتان را اعلام کنید که یک نفر دیگر حق دارد.
اشتباه نکنید مدعی بودن به این معنا این نیست که شما و نیاز هایتان نسبت به بقیه اولویت دارید.
منظورمان این است خودتان را دست‌ کم نگیرید و مطیع دیگران نباشید.

حرفتان را با قاطعیت بزنید

یکی دیگر از مواردی که باعث سرخوردگی افراد و در نهایت از بین رفتن اعتماد به نفس و ایجاد ابرهای منفی بر روی زندگی تان میشود این است که نمیتوانید حرف های دلتان را با قاطعیت بزنید.
از اینکه ایده ها و حرف هایتان را مطرح کنید نترسید.

برای خودتان وقت بگذارید

دقیقا مانند همان گزینه بالایی که گفته شد باید خودتان را دوست بدارید، این مورد هم باعث ایجاد آرامش درون و انرژی مثبت در زندگی تان میشود.
بیشتر از گذشته برای خودتان وقت بگذارید و به فکر خودتان باشید. کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و از خودتان قدردانی کنید این موضوع را جدی بگیرید و حتما از آن استفاده کنید.

روزتان را پر شور و با انرژی مثبت شروع کنید

سعی کنید در ابتدای روز با انجام کارهای کوچک حال خودتان را خوب کنید تا انرژی بگیرید.
برای مثال خوردن یک صبحانه مقوی، دوش گرفتن، ورزش کردن و مراقبه کردن و یا بسیار از کارهای این چنینی.
اما باید توجه داشته باشید که هیجان و انرژی شما نباید به گونه ای باشد که باعث آزار دیگران شود.

رها کردن را یاد بگیرید

یکی از موضوعات دیگری که باعث آزار و اذیت روح و ذهن شما میشود، درگیر بودن بر روی مسائل است. باید رها کردن را یاد بگیرید.
اگر چیزی شما را اذیت میکند آن را رها کنید. اگر نمیتوانید چیز هایی را تغییر دهید و یا حل کنید، بجای اینکه خودتان را اذیت کنید، آن را رها کنید و کمتر خودتان را اذیت کنید.

از سرزنش کردن خودتان دست بردارید

اینکه همواره در حال سرزنش کردن خودتان باشید، آن‌ چنان تاثیر بدی دارد که آرامش درون و انرژی مثبت را به طور کلی از زندگی شما محو میکند.
البته این موضوع را نیز نمیشود انکار کرد که در برخی اوقات این کار باعث ایجاد انگیزه‌ در شما میشود.
اما در نهایت یکی از احساسات منفی است که باید از خود تان آن را دور کنید.
شما با سرزنش کردن خودتان دستاوردی نخواهید داشت و تنها باعث کم شدن عزت نفس در خودتان میشوید.

قدردان و شکر گزار باشید

یکی از عادت های مثبتی که باید در زندگیتان ایجاد کنید قدرانی و شکر گزاری است.
زمانی که این کار ها را انجام میدهید آرامش درون شما باز میگردد و زندگی تان سرشار از انرژی مثبت میشود.

از آنجایی که شکر گزاری کردن یک رفتار مثبت است، بعد از انجام دادن آن مخصوصا به صورت روزانه، به مرور زمان احساس بهتری نسبت به زندگی، خودتان، روابط، کار و غیره خواهید داشت.
در واقع این موضوع به دلیل تمرکز روی نعمت‌ های زندگی و چیزای مثبتی است که در زندگی تان دارید و یا میخواهید داشته باشید.

 


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x