تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

تابلو کائنات چیست؟ چگونگی ساخت تابلو آرزوها برای اهداف

تابلو کائنات چیست؟ چگونگی ساخت تابلو آرزوها برای اهداف

حتما شما نیز تابه‌حال در رابطه با تابلو کائنات و تاثیر آن در دستیابی به آرزوها و اهداف چیزهایی شنیده‌اید. بدیهی است که تما‌می‌ افراد دوست دارند در آینده به موفقیت رسیده و به اهدافشان دست پیدا کنند.
اما بسیاری از افراد هستند که در نتیجه مقابله با مشکلات و شکست‌ها همان اول راه از هدف خود منصرف ‌می‌شوند. تابلو کائنات روشی مؤثر برای رسیدن به اهداف و مقابله با ناامیدی در این مسیر است.

اما تابلو کائنات چیست؟

ذهن انسان به‌صورتی طراحی شده است که تفاوت بین تخیل و واقعیت را تشخیص نمی‌دهد.
به‌همین دلیل و بر اساس قانون جذب اگر شما بتوانید به خواسته خود فکر کنید یا حتی یک اتفاق را با تمام جزئیاتش در ذهن خود تصور کنید، ‌می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.

همچنین هرچقدر بتوانید تصویر ذهنی خود را واضح‌تر درون ذهنتان داشته باشید، سریع‌تر به آن چیزی که ‌می‌خواهید، ‌دست پیدا می‌کنید.
تابلو کائنات که با نام تابلوی آرزوها نیز شناخته ‌می‌شود، یکی از قدرتمندترین تمرینات قانون جذب است که ‌می‌توانید به‌طور موثری از آن برای رسیدن به آرزوها از طریق کائنات استفاده کنید.‌

شما با استفاده از تابلو کائنات ‌می‌توانید خواسته‌هایتان را بیشتر تصور کنید و تصویرسازی ذهنی خودتان را واضح‌تر و قوی‌تر جلوه دهید.
همچنین هرچقدر تصویرسازی اهداف و خواسته‌هایتان دقیق‌تر باشد و جزئیات بیشتری را در این تصویر بیان کنید، تاثیر بیشتری دریافت خواهید کرد.

در واقع استفاده از تابلوی کائنات باعث ‌می‌شود که فرکانس و ارتعاش ذهنی شما در جهت خواسته‌ها و اهدافی که دارید بیشتر شود.
این مسئله به این معناست که طبق قانون جذب، با استفاده از این تابلو ‌می‌توانید در مدار اهداف و خواسته‌های خود قرار گرفته و با تلاش و پشتکار در کمترین زمان ممکن به آن‌ها دست پیدا کنید.

ساخت تابلوی کائنات (تابلو آرزوها) کار سختی نیست و شما در چند قدم ساده ‌می‌توانید یک تابلو کائنات جذاب و کاربردی داشته باشید.

در این مقاله از متا راز ‌می‌توانید علاوه بر آموزش ساخت این تابلو، در رابطه با آن اطلاعات جامعی کسب کنید.

آموزش ساخت تابلو کائنات

آموزش ساخت تابلو کائنات

همانطور که گفته شد، ساخت تابلو کائنات کار سختی نیست. برای ساخت آن، تنها کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

۱. اهداف و آرزوهایتان را مشخص کنید

برای اینکه تمام قدرت کائنات را در اختیار داشته باشید قبل از هر چیزی برای ساخت تابلو کائنات، سعی کنید اهداف و آرزوهای خود را با تمام جزئیاتشان مشخص کنید.
برخی افراد به دنبال پول و ثروت ‌می‌باشند و برخی نیز دنبال خوشبختی و داشتن یک زندگی عالی همراه با آرامش ‌می‌گردند.

واقعیت جهان این است که در رسیدن به اهداف و آرزوها هیچ محدودیتی وجود ندارد فقط باید بدانیم که چگونه از کائنات درخواست کنیم.

تابلو کائنات شما ‌می‌تواند تما‌می‌ جنبه‌های زندگی‌تان را در بربگیرد و شما ‌می‌توانید تما‌می ‌آرزوها و خواسته‌هایتان را در تابلوی خود داشته باشید.
حتی بزرگترین هدف و آرزوی مدنظر خود را بنویسید و تما‌می‌ خواسته‌هایتان را با جزئیات مشخص کنید.

در این رابطه نباید هیچگونه محدودیتی در ذهن خود ایجاد کنید.
همچنین در هنگام نوشتن اهداف و آرزوهایتان اصلا نترسید و تنها به دنبال چیزهای محدود و کوچک نباشید.
حتی لازم نیست به روش رسیدن به خواسته‌‌ها و اهدافتان فکر کنید. شما تنها وظیفه دارید آن‌ها را مشخص کنید.

۲. برای تابلوی خود عکس‌های مرتبط پیدا کنید

پس از اینکه خواسته و اهدافتان را نوشتید، سعی کنید تصاویر آن‌ها را پیدا کنید. برای تابلوی خود از تصاویری استفاده کنید که حس خوبی را به شما منتقل می‌کنند.

به‌عنوان مثال، اگر یکی از اهداف شما خریدن ماشین است، تصویر ماشین موردعلاقه خود را روی تابلو کائنات بچسبانید.
یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه بتوانید ارتعاش اهدافتان را به واسطه تابلو کائنات افزایش دهید، این است که با آن‌چیزی که ‌می‌خواهید داشته باشید، یک عکس واقعی تهیه کرده و روی تابلوی کائنات خود قرار دهید.
گرچه، اگر هم نمی‌توانید این کار را انجام دهید، ایرادی ندارد.

شما به‌سادگی ‌می‌توانید در میان انبوه عکس‌های موجود در فضای اینترنت، عکس آرزوها و اهداف خود را پیدا کرده و آن عکسی را برای تابلوی کائنات خود انتخاب کنید که حس بهتری به شما ‌می‌دهد.
برای اینکه متوجه شوید که آیا اهداف خود را درست انتخاب کرده‌اید و در مسیر درستی قرار دارید، تنها کافی است به احساس خود توجه کنید. اگر احساس خوبی داشتید، نشان‌دهنده این است که در مسیر درستی قدم برداشته و دارید به هدف خود نزدیک ‌می‌شود.

اما در صورتی‌که احساس بدی داشتید نشان‌دهنده این است که ناخواسته خود را جذب ‌می‌کنید. در نتیجه، در انتخاب اهداف و آرزوهایتان به احساستان نیز توجه داشته باشید.

۳. تابلوی موردنظر خود را انتخاب کرده و عکس‌ها را روی آن بچسبانید.

شما ‌می‌توانید از تابلوهای آماده برای ساخت یک تابلوی کائنات استفاده کرده و یا خودتان با استفاده از مقوا یا آکاسیف تابلو را درست کنید.

در واقع اینکه عکس را روی چه تابلوی قرار ‌می‌دهید، اهمیت چندانی ندارد و تنها کافی است عکس‌های آرزوها و اهدافتان را روی تابلو قرار دهید. ‌
می‌توانید جای عکس‌ها را تغییر دهید و آن‌ها را به‌صورتی قرار دهید که حس خوبی داشه باشید. سپس با استفاده از چسب عکس‌ها را به تابلو بچسبانید.

شما همچنین ‌می‌توانید بین تصاویر از کلماتی مانند معجزه، فراوانی، عشق، ثروت، پول و سایر کلماتی که بار روانی مثبتی دارند، استفاده کنید تا به واسطه این کلمات احساس خوب بیشتری داشته باشید.
در واقع شما ‌می‌توانید هرکاری که احساستان را بهتر ‌می‌کند، با تابلوی کائنات انجام دهید. همچنین سعی کنید تابلوی خود را جذاب و باکیفیت درست کنید.

اما تابلوی کائنات چگونه به شما کمک ‌می‌کند؟

اما تابلوی کائنات چگونه به شما کمک ‌می‌کند؟

همانطور که گفته شد، تابلوی کائنات ‌می‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت مسیر رسیدن به آرزوها و اهداف داشته باشد. اما استفاده از این تابلو چگونه ‌می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند؟

• با نگاه‌کردن به این تابلو، خواسته‌ها وآرزوهایتان مدام یادآوری خواهند شد.

• شما با مشاهده روزانه تابلوی کائنات متوجه ‌می‌شوید که کارهای ناتمام زیادی دارید و باید زمان خود را بهتر مدیریت کنید تا به آرزوهایتان برسید.

• شما ‌می‌توانید از این تابلو برای تلاش و رسیدن به آرزوهایتان انگیزه بگیرید.

• با استفاده از این تابلو، شکست‌ها و موانع مسیر در ذهنتان کوچک جلوه داده می‌شوند و این تابلو ‌می‌تواند تحریک‌کننده مناسبی برای رسیدن به اهدافتان باشد.

• ذهن شما با باورکردن تابلوی کائنات، مطالب و تصاویر را به دقت پردازش ‌می‌کند. در این‌صورت، تصاویر ذهنی عینی شده و فرکانس‌های ذهنی نیز تقویت خواهند شد.

ویژگی‌های یک تابلوی کائنات باکیفیت و موفقیت‌آمیز

همانطور که گفته شد، شما با استفاده از تابلوی کائنات ‌می‌توانید آرزوهای خود را طراحی کرده و ذهنیات خود را عینی کنید.
در واقع، تابلوی کائنات هر فرد دنیایی از آرزوها و خواسته‌هایی است که ‌می‌خواهد به آن‌ها برسد.
اما توصیه ‌می‌شود در تهیه و طراحی تابلوی کائنات به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید از تاثیر تابلوی کائنات بیشتر بهره ببرید:

تابلوی خود را تاحدامکان به‌صورت بصری و دیداری طراحی کنید

بهتر است تا ‌می‌توانید در تابلوی خود از تصاویر دیداری و جلوه‌های بصری استفاده کنید. تصاویر روی تجسم‌سازی ذهن تاثیر بیشتری دارند و در این‌صورت تصاویری که آرزوها و خواسته‌هایتان را نمایش ‌می‌دهند، هر چقدر گویاتر و بهتر باشند، ‌می‌توانند تصاویر ذهنی را نیز پررنگ‌تر کنند. گرچه نوشتن کلمات و جملات انگیزشی و انرژی‌بخش نیز در کنار تصاویر تاثیر خود را داشته و بار روانی آن‌ها را بیشتر خواهد کرد.

تابلوی کائنات شما باید کاملا شخصی و منحصر به‌فرد باشد

بدیهی است که افراد تا حد زیادی خواسته‌ها و آرزوهای متفاوتی نسبت به سایرین دارند. در این‌صورت تابلوی کائنات باید کاملا با آرزوهای شما مطابقت داشته باشد و به‌صورتی طراحی شود که احساس خوب و انرژی مثبت از مشاهده آن دریافت کنید.
همچنین بهتر است به دیدگاه سایر افراد و به‌خصوص نظرهای منفی آن‌ها نیز توجه نداشته باشید تا بتوانید آرزوها و خواسته‌هایتان را بهتر محقق کنید.

تابلوی کائنات باید کاملا هیجان‌انگیز طراحی شود

تابلوی کائنات باید کاملا هیجان‌انگیز طراحی شود

بدیهی است که انسان‌ها در طول زندگی‌شان احساسات ناخوشایند بسیاری را تجربه ‌می‌کنند. حتی مواقعی در زندگی هر فرد پیش ‌می‌آید که ذهن درمانده و مستأصل شده و انگیژه و انرژی خود را از دست می‌دهد.

در این‌صورت مشاهده یک تابلوی آرزوهای هیجان‌انگیز مغز شما را شارژ کرده و احساسات و هیجانات شما تحریک ‌می‌کند. به عبارت دیگر، یک تابلوی کائنات هیجان‌انگیز انرژی‌بخش است و در فرد ایجاد انگیزه ‌می‌کند.

 آرزوهای شما باید دارای منطق باشند

درست است که دنیای تصورات حد و مرزی ندارد و شما ‌می‌توانید در عالم تصورات خود بدون هیچگونه محدودیتی خواسته‌های خود را تجسم کنید.
اما برای رسیدن به این خواسته‌ها باید منطقی باشید. گرچه این به این معنا نیست که نباید آرزوها و خواسته‌های بزرگی را در تابلوی کائنات خود داشته باشید؛ بلکه باید خواسته‌ها و آرزوهایی را در نظر بگیرید که ابتدا در باورهای ذهنی شما باشد.

تابلوی خود را در مکان مناسبی نصب کنید

تما‌می‌افراد در هنگام صبح، بیشترین مقدار انرژی خود را دارند و به‌همین دلیل ‌می‌توان گفت صبح زمان مناسبی برای فعالیت‌های روزانه محسوب ‌می‌شود.

از طرفی، ساعات پایانی روز و هنگام خواب نیز، به دلیل فراغت ذهن از پردازهاش روزانه، زمان مناسبی برای تصور خواسته‌ها و آرزوها است.
در هر دوی این حالات، یعنی هم در زمان صبح و هم قبل از خواب، مغز بهترین عملکرد و تمرکز را دارد.

در این‌صورت ‌می‌توان در این مواقع با انعکاس فرکانس‌های مثبت جهان و درخواست از  کائنات، برای رسیدن به اهداف، اصول قانون جذب را با دقت و تمرکز اجرا کرد.
به همین دلیل توصیه ‌می‌شود تابلوی کائنات خود را در مکان مناسبی نصب کنید. تابلوی کائنات شما باید جلوی چشمتان قرار داشته باشد تا بتوانید همواره از دیدن آن انرژی و انگیزه لازم را دریافت کنید.

جمع‌بندی

برخی افراد تصور ‌می‌کنند اگر صرفا به کائنات انرژی بفرستند، کافی است تا به آرزوهای خود دست پیدا کنند.
این تصور کاملا غلط است و تنها باعث از دست‌رفتن فرصت‌های ارزشمند زندگی ‌می‌شود.

اما افرادی که برای دستیابی به اهداف و خواسته‌هایشان از تابلو کائنات استفاده ‌می‌کنند، در واقع یک نقشه راه برای خود دارند و با مشاهده آن، هر روز و هر لحظه برای رسیدن به اهدافشان تلاش ‌می‌کنند.

تجسم و توهم دو مفهوم کاملا جداگانه هستند. با تجسم‌کردن، افراد توانایی‌ها، نقاط ضعف و امکانات خود را ‌می‌سنجند و بر مبنای آن اهداف خود را انتخاب ‌می‌کنند.

اما توهم از اوهام و یک‌سری خیالات پوچ و بیهوده سرچشمه ‌می‌گیرد که هرگز به وقوع نمی‌رسد.

تابلو کائنات ابزاری برای مدیریت تصورات و افکار کسانی است ک به قانون جذب و باور ایمان دارند. تجسم‌کردن آرزوها یک راهکار روانی برای حرکت‌کردن در مسیر آن‌ها محسوب ‌می‌شود که تابلوی کائنات به افراد کمک ‌می‌کند تا در زندگی پرهیاهوی خود و حتی در میان شکست‌ها و هنگام روبروشدن با موانع، گم نشوند و اراده خود را از دست ندهند.

بدیهی است که هرچه اراده و انرژی بیشتری داشته باشید، انگیزه بیشتری برای طی‌کردن ادامه مسیر دریافت می کنید.
به همین دلیل، شما باید در تابلوی کائنات خود تما‌می‌خواسته‌ها و آرزوهایتان را با جزئیات مشخص کنید تا با مشاهده آن ذهنی انباشته از انرژی‌های مثبت داشته و با اراده بیشتر و موثرتر در مسیر موفقیت و رسیدن به اهدافتان گام بردارید.

تنها کافی است در ابتدا لیست آرزوها و اهدافتان را با جزئیات کامل تهیه کرده و سپس برای طراحی و ساخت یک تابلوی کائنات هیجان‌انگیز و باکیفیت اقدام کنید.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x