تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه با مدیتیشن به اهداف خود برسیم

چگونه با مدیتیشن و مراقبه به اهداف خود برسیم

مدیتیشن و مراقبه یکی از روش های کهن برای رسیدن به آرامش واقعی بدون هیچ عوارضی است حتی امروزه دستیابی به موفقیت و ثروت که یکی از آرزوهای بشر بوده از طریق مدیتیشن مسیر کوتاه تری را در پیش خواهد داشت

در دنیای پر تلاطم امروز همه انسانهای جهان به نوعی به دنبال موفقیت و آسایش و دستیابی به ثروت هستند.

در این مورد به جرات میتوان گفت که وجود آرامش در زندگی هر فردی سبب دستیابی او به تمامی موفقیت ها و خواسته هایش می شود با ما در سایت متاراز همراه باشید.

تا با یکدیگر بیشتر در مورد اینکه مراقبه چطور انسان را به موفقیت و آرامش و ثروت می رساند بررسی کنیم.

مراقبه و دستیابی به موفقیت و ثروت

مراقبه و دستیابی به موفقیت و ثروت

یکی از روشهای رسیدن به آرامش و سکون انجام تمرین های مراقبه و مدیتیشن هستند همان طور که می‌دانیم مغز ما هنگام مراقبه، پردازش سریع و فعال اطلاعات را که همواره در حال انجام آن است، متوقف می‌کند.

سپس مغز شروع به  کاهش امواج و فرسکانس های بتا می‌کند، امواجی که نشان‌دهنده‌ی عملیات پردازش اطلاعات در مغز هستند. این تغییرات حتی پس از چند دقیقه مراقبه و مدیتیشن، در صورتی که قبلا آن را انجام نداده باشیم نیز، تغییرات را نشان می‌دهند.

 

بعد از انجام  انواع مدیتیشن مغز و ذهن انسان آرام می شود.

روشهای انجام مراقبه زیاد هستند لازم نیست که همه را آموزش ببینید بلکه اگر فقط یکی از آنها را روزانه به طور دائم انجام دهید کاملا تفاوت و تغییرات را در زمینه های مختلف زندگی از جمله دستیابی به موفقیت ها و اهداف احساس می کنید.

 

بعد از انجام چندین روز مدیتیشن ذهن شما در اصل به آرامش می رسد و آنچه که شما را تحت تاثیر قرار می دهد تمرکزی هست که در شما ایجاد شده.  تمرکز یکی از اصول اساسی دستیابی به موفقیت و خواسته های انسانی است.

 

حتما در مورد کلمه تمرکز زیاد شنیده اید اما واقعا چطور می توان تمرکز را به دست‌آورد خوب ما در این جا به شما مدیتیشن را پیشنهاد می دهیم زیرا وقتی با توجه به انجام تمرینات مراقبه به تمرکز می رسید اتفاقی که در مغز می افتد این است که تمامی قسمت های مغز و ذهن شما به آرامش می رسند و در این حالت تمامی اندامهای درونی و بیرونی شما آرام و ساکت می شوند روح و دنیای درونتان جلا پیدا می کند و شما می توانید این آرامش و سکوت را حس می کنید.

 

تاثیرات مدیتیشن بر ذهن و روح انسان

زمانی که شما با مدیتیشن به آرامش درونی و بیرونی می رسید به این فواید می رسید:

با آرامشی که حاصل مدیتیشن است  استرس و اضطراب کاهش پیدا می کند و با کم شدن انرژی منفی درونی شما می توانید به صورت درست فکر کنید و در راه موفقیت برنامه ریزی صحیحی داشته باشید.

تصمیمات درست در زندگی اتخاذ می کنید زیرا حالا ذهن شما آمدگی فکرهای اصلاح شده را دارد.

می توانید با این آرامش جسم خود را شفا دهید و به آنچه در ذهن به عنوان هدف دارید برسید و طعم موفقیت را بخشید.

ذهن شما دوباره برنامه ریزی می شود زیرا وقتی در آرامش کامل در حال تصمیم گیرهای مختلف زندگی تان هستید می توانید برنامه های مناسب را به ذهن خود بدهید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

تمرکز حواس پنجگانه افزایش پیدا می کند و خلاقیت ها هم نمایان می شوند شاید بعد از چند ماه مدیتیشن متوجه شوید که راههای بسیار زیادی برای دستیابی به هدف و موفقیت جلویتان بوده که تا به آن آنها را نمی دیده اید و حالا کاملا آگاه و واقف به تمامی این مسیر شده اید.

حتی در بهترین حالت ممکن می توانید با دیگران همدلی کنید و برایشان راهکارهایی داشته باشید تا آنها نیز به موفقیت دست یابند.

مدیتیشن با زیاد کردن میزان ماده‌ی خاکستری مغز در هیپوکمپوس و بخش‌های قدامی مغز مرتبط است.

افزایش این ماده خاکستری به افزایش احساسات مثبت، ثبات عاطفی طولانی‌تر و افزایش تمرکز در زندگی روزمره منجر می‌شود. و همچنین، مدیتیشن می‌تواند اثرات افزایش سن بر ماده‌ی خاکستری را کاهش دهد و فرآیند زوال عملکرد آن را کندتر کند.

انجام تمرین مدیتیشن موفقیت و ثروت

انجام تمرین مراقبه موفقیت و ثروت

به چند روش می توانید این مراقبه را انجام دهید:

۱ – در جای آرام و راحتی بنشینید و چشمان خود را ببندید و به تنفس خود دقت کنید و جز تنفستان و دم و بازدمتان به هیچ چیز دیگر توجه نکنید به مدت ده دقیقه می تانید این مدیتیشن را انجام دهید. یا می توانید اعداد را معکوس بشمارید و سعی کنید در هنگام شمردن آنها را نیز تصویر سازی ذهنی کنید.

 

۲ – تصویری از هدف خود و موفقیت هایی که می خواهید داشته باشید را تجسم کنید و همان را در ذهن خود مرور کنید مثل یک داستان. در این مراقبه تمامی حواس خود را به کار گیرید و تصاویر و بوها را سعی کنید که ببینید و بشنوید و بو کنید از طریق احساس و حواستان.

چندین روز به مدت ده دقیقه این مراقبه را انجام دهید تصاویر را واضح و روشن ببیند اجازه دهید ضمیرناخودآگاهتان با آرامشی که به می آورید، با شما هماهنگ و همسو شود در نهایت خواهید دید که چطور مسیر موفقیت هایتان به روی شما گشوده می شود.

 

۳ – مراقبه مانترا، در این نوع مراقبه یک کلمه را انتخاب می کنید و آن را تکرار می کنید و در تصورات ذهنی کلمه را می بینید به مدت ده دقیقه این کار را انجام می دهید

۴ – …مراقبه های دیگری هم هستند که این دسته از مراقبه هایی که گفته شد متداول ترین و راحت ترین انواع مراقبه هستند.

سخن آخر:

لازم به ذکر است که بدانیم برای رسیدن به موفقیت و آرامش، در دنیای پر چالش امروز بهترین راه رسیدن به موفقیت ها و خواسته هایمان انجام تمرینات مدیتیشن است توسط این تمرینات جسم و ذهن خود را آرام می کنیم استرس ها و تلاطم روزانه را از بین می بریم و با ایجاد ذهنی آرام و دنیای درونی آرام می توانیم خودمان را دوباره برنامه ریزی کنیم و به موفقیت و میزان ثروتی که می خواهیم و در ذهن داریم دست یابیم.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم جعفری

عالی عالی و ممنون از نویسنده عزیز

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x