تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۲۰ پیشنهاد برای رسیدن به آرامش در زندگی

20 پیشنهاد برای رسیدن به آرامش در زندگی

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی با سرعت هر چه بیشتر به سمتی می رود که مردم در پنهان ذهنشان به دنبال چیزی گمشده می گردند و آن هم آرامش واقعی هست.
به نظر شما چه اتفاقاتی افتاده است که باعث شده آرامش یک چیز دست نیافتنی شود این همه استرس و اضطراب های روزانه از کجا می آیند؟ با ما همراه باشید تا راه های رسیدن به آرامش در زندگی را مرور کنیم

راز واقعی رسیدن به آرامش در زندگی چیست

راز واقعی رسیدن به آرامش در زندگی چیست

آرامش حسی است که همیشه در هر زمانی انسانها به دنبال آن بوده اند و حتی می توان گفت اولین خواسته هر انسانی داشتن آرامش واقعی هست.
برای رسیدن به آرامش در زندگی باید تغییر را از درون خود شروع کنیم برخی از افراد فکر می کنند که عدم آرامش به علت محیط پیرامون و اتفاقات ناراحت کننده در اطرافشان است اما در واقعیت این طور نیست.

ما اگر بتوانیم در دنیای درونیمان تغییر ایجاد کنیم و سبک زندگی مان را تغییر دهیم همه چیز در دنیای بیرون تغییر می کند و ما به آرامش می رسیم.

تا کی می خواهیم منتظر اتفاقات خوشایندی باشیم که آنگاه بگوییم حالا به آرامش رسیدم! شاید آن اتفاق خوشایند جور دیگری یا به نوعی دیگر در زندگی ظاهر شوند آنگاه ما باید بگوییم که هرگز دیگر به آرامش نخواهیم رسید! در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد راز رسیدن به آرامش در زندگی بیشتر بدانیم.

وقتی ذهن خود را ساکت می کنید ، می توانید وارد دنیایی از وضوح ، صلح و تفاهم شوید.  آلیس کلترن

 آرامش چیست

 آرامش چیست

قبل از آنکه در مورد راههای رسیدن به آرامش واقعی بگوییم باید بدانیم که اصلا آرامش واقعی چیست.
برخی از انسانها هستند که نمی دانند که آرامش شان را کجا و چگونه باید به دست بیاورند و ذهنیتشان از آنچه که فکر می کنند اشتباه است.

اینگونه افراد خودشان را نمی شناسند فکر می کنند اگر زیاد مهمانی بروند و دورشان شلوغ باشد آن زمان به آرامش می رسند برخی دیگر فکر می کنند که اگر زیاد خرید کنند به آرامش می رسند برخی می گویند خب حالا اگر با شخص به خصوصی ازدواج کنم دیگر حتما به آرامش می رسم.

همه این کارها را انجام می دهند اما دریغ از کمی آرامش واقعی. آرامش داشتن یعنی رضایت از موقعیت فعلی یعنی در لحظه زندگی کردن.

کسانی که همیشه برای رفع چالشهایشان به آرامی رفتار می کنند و آن چالش را به نرمی از سر راه بر می دارند از آرامش کامل برخوردارند و حتی آرامش به آنها کمک می کند که خیلی سریعتر از این موقعیت عبور کنند و احساساتشان را به راحتی می توانند کنترل کنند.

بنابراین زندگی را تحت اختیار می گیرند و همه چیز تحت کنترل خودشان است همه چیز از ذهن انسان و افکارش شروع می شود ذهن مانند یک کامپیوتر پیشرفته عمل می کند

باید ذهن و افکار را برای رسیدن به آرامش درون واقعی پرورش داد و برای این کار باید درک و آگاهی را بالا برد. در قسمت زیر به راههایی برای رسیدن به آرامش واقعی می پردازیم:

انسانهای خوب و خردمند زندگی ساکت و آرام دارند. اوریپید

۱ – اهداف کوتاه مدت طراحی کنید

گاهی اوقات عدم آرامش به علت این است که شما دست روی چیزهای خیلی بزرگ گذاشته اید شغل سخت که مهارت های لازم را در آن هنوز کسب نکرده اید، خرید یک خانه با قیمتی خیلی بیشتر از آنکه در باورهای ذهنیتان باشد و ….شما باید بر طبق باورهایتان هدفتان را انتخاب کنید و پله پله به جلو بروید. بلند پروازی خوب است اما به شرط آنکه وسط راه انگیزه تان را از دست ندهید.

اما اگر از ابتدا هدفهایی کوچکتر انتخاب کنید و وقتی به آنها رسیدید یک پله آنها را ارتقا دهید، آن وقت باورهایتان رفته رفته قوی می شوند و انگیزه تان هم اینگونه افزایش پیدا می کند و آرامش واقعی را کسب خواهید کرد.

۲ – مراقبه و مدیتیشن انجام دهید

مراقبه و مدیتیشن انجام دهید

مراقبه یکی از تمرین ها تکنیک های آرامش ذهنی است.

شما در مراقبه و مدیتیشن به هیچ کس هیچ جا و هیچ زمانی تبدیل می شوید از خود بی خود شده و کاملا در لحظه حال زندگی می کنید این تمرینات هورمونهای شادی را در بدن تقویت می کنند زیرا تماما شما را به آرامش می رسانند در مراقبه نفس های عمیق می کشید به موسیقی آرامش بخش گوش فرا می دهید و از قدرت تجسم و تصویر سازیتان استفاده می کنید و به این شکل وارد لایه های عمیق ذهنیتان می شوید و هر چیزی را می توانید سازماندهی کنید.

در مراقبه و مدیتیشن تمرکز بر روی تنفس و کشیدن نفسهای عمیق سبب می شود که خیلی بهتر انرژی پرانا را وارد بدن کنید و جریان انرژی به صورت منظم در بدن به گردش در می آید و آرامش شما را هر چه بیشتر تضمین می کند.

می توانید هنگام مراقبه موسیقی از صدای جنگل و بلبل و رودخانه بگذارید صدای طبیعت باعث آرامش شما می شود.

یک زندگی شاد باید تا حد زیادی یک زندگی آرام باشد ، زیرا تنها در یک فضای آرام است که شادی واقعی جرات زندگی را دارد. برتراند راسل

۳ – ورزش کنید

یکی از راههایی که دانشمندان و محققان برای رسیدن به آرامش عنوان می کنند ورزش و پیاده روی هست وقتی ورزش می کنید و راه می روید تمامی قسمت های بدن در حال حرکت هستند انرژی را دریافت می کنند و سموم بدن از بین می رود بنابراین ذهن پاکسازی می شود و شما به آرامش می رسید.

۴ – بپذیرید آنچه را که نمی توانید تغییر دهید

گاهی اوقات در زندگی اتفاقاتی پیش می آیند که در کنترل ما خارج هستند مثلا رئیس می آید و می گوید که شما اخراجید خوب شما ناراحت می شوید عصبانی می شوید اما اگر قدرت پذیرشتان بالا باشد و چیزهایی که تحت اختیارتان نیست را بپذیرید آن وقت در آرامش کامل می توانید مسیر درست را انتخاب کنید و راه حل های اساسی به ذهنتان می رسد.

۵ – خودتان را دوست بدارید

برای خودتان ارزش قائل باشید و خودتان را همین گونه که هستید دوست بدارید از چشم و هم چشمی و قضاوت کردن دوری کنید خودتان را با کسی مقایسه نکنید
وقتی کسی را می بینید که از حال حاضر شما بهتر است او را تحسین کنید و مدام نگویید که خوشا به حالش او چقدر بهتر از من است وقتی اینگونه می گویید از درون خودتان را تخریب می کنید و آرامشتان از شما گرفته می شود

اما اگر برای خودتان احترام قائل باشید و خودتان را دوست بدارید و شکرگذاری کنید ذهن شما را برصدد بهتر شدن کمک می کند و وقتی در آرامش کامل باشید می توانید راههایی که به پیشرفت و موفقیت ختم می شود را نشانتان دهد

 ۶ – با یاد خدا باشید

ا یاد خدا باشید

وقتی همیشه به این فکر می کنید که کسی هست که شما را مدام نگاه می کند و مراقبتان است احساس امنیت و آرامش خاطر پیدا می کنید.

برای آنکه همیشه به یاد خدا باشید می توانید به شکرگذاری پردازید و مدام به یاد خداوند باشید او شما را یاری می کند و انرژی بی کرانی را به سمت شما می فرستد و شما را در آرامش کامل قرار می دهد

 ۷ – بی توجهی به اتفاقات منفی اطراف

ذهن انسان خالی نمی ماند وقتی چیزهای خوب در آن ذخیره نشده باشد چیزهای بد و منفی ناخودآگاه وارد ذهن می شوند و شما را از آرامش و احساس خوب جدا می کنند

ولی اگر به اتفاقات بد و منفی اطراف توجهی نکنید بعد از مدتی اصلا آنها را نمی بینید و چیزهای خوب جایگزین آنها می شوند
البته این چیزهای خوب را خودتان باید وارد زندگی کنید شاید بگویید هیچ اتفاق خوشایندی نیست آنقدر اوضاع و احوال بد است که دیگر جایی برای خوبی نمی ماند

کسانی که این عقیده را دارند همانهایی هستند که مدام اخبار و رسانه ها را دنبال می کنند اخبار هم جز خوراک منفی چیز دیگری ندارد

شادیتان را به کسی وابسته نباشید رسانه ها کار خود را می کنند چرا شما باید کنترل را به آنها دهید تا آرامشتان از بین برود.

مگر عمر انسان چقدر است که نیمی از آن هم صرف اتفاقات ناخوشایند دیگر شود آرامشتان را با هیچ چیز عوض نکنید و به اتفاقات منفی بی توجه باشید .
سعی کنید یک واقعه خوشایند را جایگزین کنید تا حستان کم کم خوب شود و به آرامش برسید

 ۸ – کمک به دیگران

یکی از کارهایی که در همه جای دنیا مرسوم هست کمک و یاری رساندن از نظر مالی به دیگران است وقتی که شما به کسی کمک می کنید هر چند کمکی کوچک ، خوشحالی آن فرد ارتعاشی مثبت است به سمت شما و این انرژی خوشایندی که به سمت شما می فرستد بسیار قدرت مند است و باعث احساس آرامش ،لذت و شادی در شما می شود حتما شما هم افراد خیر را دیده اید که با چه آرامشی صحبت می کنند و همیشه احساس خوشایندی دارند کمک به دیگران باعث می شود که شما احساس کنید فرد مفیدی هستید و می توانید کارهای بزرگ انجام دهید و باز هم این فکر باعث ایجاد آرامش هر چه بیشتر شما می شود

 ۹ – به طبیعت بروید

به طبیعت بروید

گاهی اوقات به طبیعت بروید آتش روشن کنید نفس عمیق بکشید و از هوا لذت ببرید به هیچ چیز فکر نکنید و فقط به صدای پردندگان گوش دهید خودتان را در طبیعت رها کنید و احساس آزادی کنید همه چیز آرام خواهد شد. حتی میتوانید مدیتیشن در طبیعت را هم تجریه کنید.

 ۱۰ – قضاوت و غیبت کردن ممنوع

یکی از کارهایی که حس شما را بسیار بد می کند حرف زدن پشت دیگران است زیرا این یکی از خصوصیات بسیار بد هست که ارتعاشات منفی بسیاری به دنبال دارد.
وقتی شما در حال فرستادن یک حرف بد پشت کسی هستید در واقع آن شخص کنارتان نیست که از خودش دفاع کند شما نظرات دیگران را نسبت به او ممکن است بد کنید.
چه حرفتان درست باشد چه نه شما در حال فرستادن انرژی منفی هستید پس همان را دریافت می کنید و رفته رفته آرامش از زندگی می رود

آرامشتان را هرگز با حرف زدن پشت سر دیگران به خطر نیندازید گاهی اوقات این قضاوت ها و غیبت ها به دلیل حسادت است که اوضاع را بدتر می کند حسادت یکی از بدترین خصلت های منفی است که ممکن است همه چیز خود را بابت آن از دست بدهید. حسادت یک خصلت بسیار ناپسند و مسموم است از آن دوری کنیم.

 ۱۱- به کارهایی بپردازید که به آنها علاقه مند هستید

وقتی کاری که خیلی دوست دارید و علاقه بسیاری به آن دارید انجام می دهید در واقع تمامی تمرکزتان به آن می رود و دیگر به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنید فقط تمامی تمرکزتان به آن کار می رود کاری که به آن علاقه مند هستید شما را شاد می کند و این احساس خوب آرامشتان را زیاد می کند در زمانهایی که احساس می کنید نیاز به آرامش دارید کارهایی که دوست دارید را انجام دهید آشپزی کنید موسیقی یاد بگیرید، کتاب بخوانید، رانندگی کنید یا هر کاری که به آن علاقه مند هستید را انجام دهید

 ۱۲ – خودتان و دیگران را ببخشید

بخشش یعنی رضایت از خود ببخشید خود و دیگران را ببخشید تا در ذهنتان آرام شود و بتوانید درست فکر کنید.

وقتی از اهانت کسی در ناراحتی هستید و به این فکر می کنید که چرا دوستم به من این اهانت را کرد مدام در حال فکر کردن به چیزهای منفی هستید شاید حتی به انتقام فکر کنید و هر ارتعاشی که به عالم می فرستید منفی و مضر است بنابراین ذهنتان مسموم می شود و آرامش از بین می رود.

اما وقتی رها می کنید و می بخشید در واقع خودتان را در آرامش قرار داده اید و به خاطر خودتان می بخشید گذشته را ببخشید و رها کنید به آن نچسبید بگذارید هر چیزی روند خود را طی کند شما فقط آرامشتان را حفظ کنید

 ۱۳ – جملات تاکیدی بگویید

جملات تاکیدی مثبت که به شما آرامش می دهند را در هر لحظه ای که بخواهید می توانید بگویید.

این جملات در ضمیرناخودآگاه شما به مرور زمان ذخیره می شوند و باورهایی که به مرور زمان در ذهنتان جای گرفته اند و منفی هم هستند را تغییر می دهند این جملات تاکیدی شما را آرام می کنند و به شما آرامش می دهند باعث تغییر باورهای منفی می شوند و حتی زندگیتان را می سازند.

 ۱۴ – نه گفتن را یاد بگیریم

کسانی که قدرت نه گفتن ندارند در بسیاری مواقع دچار عدم آرامش می شوند زیرا دیگران از آنها کارهایی می خواهند که او نمی خواهد انجام دهد و بر خلاف میلش مجبور است که بر طبق گفته آنها عمل کند و این موضوع آرامشش را بر هم می زند زیرا شاید آنچه که از او می خواهند در چهارچوب اعتقاداتش نیست یا احساس می کند که امنیتش از بین خواهد رفت اما فقط به علت عدم قدرت نه گفتن مجبور است آرامشش را فدای دیگران کند.

۱۵ – طرز تفکرمان را تغییر دهیم

اینقدر نگوییم که همه چیز در محیط پیرامون زندگی مان را خراب کرده است و به ما آسیب زده است کمی به این فکر کنیم که خداوند ما را در این زندگی نیافریده است که سرنوشتی از پیش تعیین شده داشته باشیم.

خداوند به ما قدرت اراده و تفکر را هدیه داده است که با آن زندگی خود را بسازیم و فردی سازنده باشیم پس چرا باید کنترل اوضاع و احوال زندگیمان را به دست کسان دیگری که می خواهند حال ما خوب نباشد بدهیم. با تغییر طرز نگرش می توانیم به آرامش برسیم.

 ۱۶ – با افراد آرام دوستی کنید

کسانی که افرادی آرام و مهربان هستند را برای دوستی انتخاب کنید زیرا می دانید که می گویند اطرافیان بر ما تاثیر می گذارند.

اگر دوستانی خشمگین و عصبانی داشته باشید بعد از مدتی بدون آنکه خودتان متوجه شوید مثل آنها خواهید شد، زیرا تکرار دیدن آنها باعث عادت رفتارشان می شود و دیگر شما خوبی و بدی آنها را نمی بینید بلکه فقط بر حسب عادت فکر می کنید که کارشان درست است و به صورت ناخودآگاه مثل آنها رفتار می کنید. پس دوستانی آرام و مهربان و متین انتخاب کنید تا شما نیز از آنها خوبی ها را الگو برداری کنید.

 ۱۷ – بنویسید

هر چیزی که فکر می کنید شما را از حالت عادی زندگی دچار تحولات منفی کرده است آن را بنویسید اگر احساس می کنید چیزی شما را دچار افسردگی کرده است و شما در آن چرخه آسیب زا مانده اید و خارج شدن از آن برایتان سخت است آن را بنویسید.

دقیق و کامل حتی جزئیات را بنویسید سعی کنید به جای پنهان کردن و فرار کردن از آن، آن را بیرون بریزید و بنویسید.

با نوشتن خیلی چیزها برایتان روشن می شود، گاهی اوقات حتی به نتیجه می رسید که آن موضوع چقدر بی اهمیت است و اگر هم واقعا چیزی بوده است که شما را ناراحت می کرده با نوشتن در واقع دارید آن را آزاد می کنید. بعد از مرحله آزادی و رهایی، آرامش به وجود می آید و شما می توانید با ذهنی آرام به کارهای خوب بپردازید. خودتان را با نوشتن به آرامش برسانید.

 ۱۸ – از نظر بهداشت و درمان به خودتان رسیدگی کنید

گاهی اوقات حتی کمبود یک ویتامین باعث بدخلقی می شود و آرامش خودتان و اطرافیانتان را بر هم می زند.

ویتامین های لازم را استفاده کنید با یک آزمایش ساده می توانید بفهمید که بدنتان به چه ویتامینی نیاز دارد. همچنین به حمام آب سرد بروید آب باعث نشاط و شادمانی می شود زیرا وقتی قطرات آب بر پوست بدن می خورد در واقع نوعی ماساژ بر قسمت های انرژیکی بدن نیز محسوب می شود که باعث تحریک این قسمت ها شده و آرامش ذهنی و جسمی شما را به همراه می آورد.

 ۱۹ – برخی روزها بی خیال باشید

دورهمی بروید، قدم بزنید و به طبیعت بروید، فیلم نگاه کنید خلاصه اینکه از کار و هیاهوی بیرونی دوری کنید و بی خیال ارباب رجوع و رئیس و دیگران شوید فقط به خودتان فکر کنید راحت بنشینید و پای خود را دراز کنید و در آرامش کامل انرژی کسب کنید اگر این کار را در زیر نور آفتاب انجام دهید خیلی بهتر است.

 ۲۰ – به کارهایتان نظم دهید

وقتی همه چیز سر جای خودش هست یا هر کاری که باید را در زمان مناسبش انجام داده اید دیگر جای هیچ نگرانی نیست بنابراین آرامش در زندگی هم وجود دارد.
اما کسانی هستند که بی نظمی در تمامی ابعاد زندگیشان مشخص هست در محل کار همیشه دیر می رسند کارهایشان همیشه عقب است در خانه هیچ چیزی سر جایش نیست هیچ نظمی در بهداشت جسم و روح وجود ندارد

اینگونه افراد زندگیشان با کسانی که رابطه عاطفی هم دارند بعد از مدتی تیره و تار می شود زیرا آنها حتی در زمانبندیشان برای انجام کارها به مشکل می خورند وقتی کارهایشان همیشه عقب افتاده است
پس قرارهایشان هم همیشه عقب می افتد و دیگر لطف خود را از دست می دهد. نظم باعث ایجاد رضایت از خود می شود و در نهایت آرامش ایجاد می کند.

منابع

 

greatist

healthline


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x