تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مدیریت ذهن ناخودآگاه

مدیریت ذهن ناخودآگاه با قانون جذب

ضمیر ناخودآگاه یا ذهن ناخود آگاه یکی از حس های ششم غیرارادی می باشد که به صورت تصادفی در اثر اتفاقات حال پیش می آید. به عبارتی به مجموعه ای از احساسات، افکار و خاطراتی که درک آن خارج از آگاهی ماست گفته می شود.
ذهن ناخودآگاه یکی از اسرار مورد استفاده در قانون جذب برای ارسال ارتعاش قدرتمند به کائنات برای دریافت پاسخ می باشد. همراه ما باشید در سایت متا راز تا بیشتر به درباره مدیریت ذهن ناخودآگاه با قانون جذب بپردازیم.

مدیریت ذهن ناخودآگاه

در مطلب مربوط به قانون جذب بارها به نقش باور در رسیدن به آرزو و اهداف خود، برای موفقیت در زندگی در به کارگیری افکار مثبت با کمک قانون جذب اشاره کرده بودیم.
گفتیم که بدون باور چیزی، رسیدن به آن چیز عملا غیرممکن و سخت خواهد بود.

ذهن ناخودآگاه وظیفه حفظ آرامش و ایجاد ثبات در وضعیت روانی ما دارد. همچنین ذهن ناخودآگاه به عنوان یک سپر نامرئی تنش و اتفاقات بدی که باعث ایجاد اضطراب و به هم خوردن وضعیت پایدار روان ما می شود، را از ما دور می کند. ذهن ناخودآگاه در جلوگیری از افکار و نیروهای منفی در مرحله تمرین برای جذب انرژی مثبت برای رسیدن به هدف که در مورد آن در مقاله انرژی مثبت چیست؟ اشاره کردیم، تاثیر بالایی دارد.

 برخی از خصوصیات ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه ما همیشه و هر لحظه نشانه ارسال می کند. این نشانه در رفتار، اعمال و افکار ما به وضوح قابل دسترسی و مشاهده است. منتها خیلی از ما هنوز شناخت درستی از خصوصیات ضمیر ناخودآگاه نداریم و لازم است تا راه‌هایی که نشانه های آن قابل مشاهده است را بدانیم. در ادامه برخی از نشانه‌هایی که می تواند به شما کمک کند با وجود ضمیر ناخودآگاه پی ببرید اشاره می کنیم :

بایگانی ذهن ناخودآگاه

بایگانی ذهن ناخودآگاه

 

تصور کنید وارد یک کتابخانه می شوید. همه کتاب‌ها در هم و برهم تو قفسه‌ها چیده شده است و هیچ کدام نظم و دسته بندی موضوعی ندارد! در این صورت شما چه حسی پیدا خواهید کرد؟ حس می کنید این به هم ریختگی خارج از تحمل شما است و اصلا به شما کمک نمی کند با آسودگی خاطر دنبال کتابی بگردید.

اما وقتی وارد کتابخانه شوید که کتاب‌ها مرتب و منظم هر کدام در دسته بندی مشخص چیده شده است، شما حس آرامشی در پیدا کردن یک کتاب خواهید داشت.

ذهن ناخودآگاه ما، مانند کتابخانه به هم ریخته باشد روی ما اثر روانی و پریشانی خواهد داشت و هیچ تمرکزی به اهداف و آرزوهای خود نخواهیم داشت. این اثر روانی همان انرژی منفی می باشد که در رسیدن به آرزو و هدف ما اثر گذار می باشد.

هر چقدر فکر و افکار خود را از حواشی، شلوغی و درگیر کردن با باید و نبایدها و شک و تردید دور نگهداریم به همان مقدار آرامش ذهنی بالایی خواهیم داشت. این عملکرد خوب روی ذهن ناخودآگاه ما تاثیر بالایی خواهد داشت.

حافظه جانبی” ذهن ناخودآگاه

طبق تحقیقات مشخص شد تمام عملکرد و رفتار ما تا ۹۵ درصد از روی ضمیر ناخودآگاه ما شکل می‌گیرد و تنها ۵ درصد عملکرد ما آگاهانه است. به این حالت پردازش ناخودآگاه در ذهن می گویم که همان ذهن ناخودآگاه ما تلقی می شود.

پس اگر کمی فکر کنید، می بینید انرژی عظیمی در ذهن ناخودآگاه یا حافظه جانبی ما وجود دارد که باید آن را کشف و در به کارگیری ارسال ارتعاشات قوی در قانون جذب استفاده کنیم.

فعالیت پر جنب و جوش ذهن ناخودآگاه

اگر بدانید در خواب هم ذهن ناخودآگاه ما فعالیت دارد شاید باور نکنید. ناخودآگاه نیرو و شکلی نیست که ثابت باشد. بلکه حتی زمانی که به بیماری زوال عقلی هم دچار شویم، ضمیر ناخودآگاه با همان قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. اما شکل آن در این وضعیت به شکل پریشانی و تشویش تبدیل می‌شود.

یا وقتی در حال انجام یک کار مهیج هستیم، شور و شعفی که در ما وجود دارد ناشی از ضمیر ناخودآگاه می باشد که هیچ کنترلی روی به وجود آمدن آن نداریم.

در دسترس بودن ضمیر ناخودآگاه

خیلی از اتفاقات بد و کارهایی که ممکن است به ضرر ما باشد به کمک ضمیر ناخودآگاه از ما دور می شود. ناخودآگاه نشانه ارسال می کند. این نشانه را باید بشناسید. ذهن ناخودآگاه در خواب یا رویاهایی که می بینیم یا کابوس شبانه برای ما نشانه ارسال می‌کند که اشاره به رفتار و خصوصیات فردی و نحوه افکار ما در مواجه به جریان زندگی دارد.

ثبت و ضبط مهارت های ما

برای توضیح این نشانه بیاید یک مثال روشن بزنیم. وقتی برای اولین بار به آموزش رانندگی می روید، همیشه فکر و حواس شما روی پدال، ترمز، فرمان و توجه به اطراف است در این صورت به دلیل اینکه ذهن ناخودآگاه ما نسبت به این عمل هنوز به درجه عالی نرسیده است این حالت را در ما به وجود می آورد. اما وقتی مهارت ما در رانندگی افزایش یافت؛ نه به پدال توجه می کنیم نه به دنده نه به چیزی دیگر. چرا که ذهن ما این رفتار را توسط ذهن ناخودآگاه ثبت و ضبط کرده است.

تمایلات و خواسته های سرکوب شده

نیازهای دوران کودکی یا نوجوانی به دلیل اینکه قدرت و توان رسیدن به آن را نداشته‌ایم  همگی در شکل گیری شخصیت رفتاری ما تاثیر دارد. این اثر در ذهن ناخودآگاه ما جمع شده و بعدها در شرایط مختلف بروز می دهد.اگر در حین صحبت اشتباهات لپی یا گفتاری یا رفتاری از ما سر بزند ناشی از سرکوب همین افکار در طول دوران مختلف زندگی ماست.

روش های شناسایی و تقویت ذهن ناخودآگاه

ما در بالا چند نشانه از صدها نشانه مختلف از وجود ذهن ناخودآگاه در خصوصیات فردی انسان را معرفی کردیم. حالا قصد داریم کمک کنیم با استفاده از شناخت این نشانه‌ها چگونه ضمیر ناخودآگاه خود را تقویت کنید، تا بتوانید از انرژی بی نهایت آن برای رسیدن به آرزو و خواسته خود استفاده کنیم.

تمرین و انجام مدیتیشن :

تمرین و انجام مدیتیشن :

یکی از روش های مؤثر برای دور کردن ذهن از عوامل پریشان گونه و انرژی منفی جهت تقویت خود برای دریافت انرژی مثبت انجام مدیتیشن است

ارتباط با دیگران :

باید با اشخاصی که با دید مثبت به زندگی نگاه می‌کنند ارتباط برقرار کنیم. انرژی های مثبت این افراد بستری مناسب برای تقویت ذهن ناخودآگاه است. سعی کنید روی اسم افرادی که دارای اخلاق شک و تردید، دید منفی یا سطح فکر متفاوت با شما هست خط بکشید و با آنها قطع رابطه کنید.

یادداشت برداری :

سعی کنید تمام افکار بد و عواملی مختلفی که در جلوگیری از تمرکز شما نقش دارند روی کاغذ بیاورید. تنها راهی که می توانید آنها را تخلیه و انرژی منفی آنها را از بین ببرید این روش است.

تغییر مکان :

برای مدت کوتاه پیشنهاد می کنیم مکان خود را تغییر دهید. می توانید با سفر کردن و گشت و گذار در طبیعت و اطراف محل زندگی خود به آرامش درونی برسید. هر نوع وسیله ارتباطی، مشغله های کاری و زندگی را در این مرحله کنار بگذارید و مانند کسی باشید که از نو از مادر متولد شده است.

کنار گذاشتن انتقام و حسادت :

این دو از عوامل مهم در جذب انرژی منفی و جلوگیری از رسیدن شما به اهداف موفقیت در زندگی می باشد. سعی کنید از افرادی که روزی شما را اذیت کردند تنفر نداشته باشید و اجازه دهید آنها فراموش شوند.

اشتیاق در کار :

اشتیاق در شروع هر کاری و ادامه قدرتمند آن شما را در رسیدن به هدف و تقویت انرژی های مثبت کمک خواهد کرد. اشتیاق یکی از روش های به کار گیری ذهن ناخودآگاه به عنوان راهنما تا رسیدن به هدف می‌باشد.

صحبت با خود :

صحبت با خود

شاید باور نکنید، ولی این عمل را خود درگیری نمی گویند. صحبت کردن با خود در طول مدتی که در حال ارسال خواسته با کائنات هستید به شما کمک می‌کند ضمیر ناخودآگاه خود را با چالش بکشید. این عمل باعث تقویت ارتعاشات و اعتماد به نفس شما برای ارسال قدرتمند ارتعاش به کائنات خواهد بود.

به کارگیری کودک درون :

یکی از روش های کسب نشاط و شادابی به کار گیری حس دوران کودکی می باشد.

حس کودکانه یکی از پاک‌ترین انرژی های مثبتی است که به شما کمک می‌کند روی احساس خود بیشتر متمرکز شده تا بتوانید پاسخ سریع را از کائنات دریافت کنید. کودک درون شامل کودک درون بازیگوش، رها شده و ترسناک است. انتخاب با شما است.

نگرش های مختلف ضمیر ناخودآگاه

ذهن ما در طول این سالیان با استفاده از مکاتب، تاریخ و زمان چیزهای زیادی را یاد گرفته و آن را برای کسب مهارت به کار گرفته است. اما در به کارگیری آنها ما از روش های مختلفی استفاده کردیم، که برخی خوب و برخی نادرست بوده است. می خواهیم با شناخت سه نگرش مختلف به شما کمک کنیم با تقویت ضمیر ناخودآگاه در رسیدن به آرزوهای خود سریع و قدرتمند باشید.

نگرش ماتریالیسم یا Materialism

به آن مادی گرایی هم گفته می شود. در این روش شما به اشیایی که در دنیای واقعی وجود دارد صرفا به دید یک شی نگاه می کنید و اجازه نمی دهید آن شی در ذهن شما ایجاد و در ضمیر ناخودآگاه ضبط شود. این اجازه ندادن همان دفع انرژی منفی برای ثبت در ذهن و افکار ما است.

 نگرش ماتریالیسم مانند نگاه داخل یک دوربین عکاسی است که تصویری که در داخل آن می بینیم برگرفته و تصویر واقعی آن در دنیای واقعی است.

نگرش ایده الیسم یا Idealism

ایده ال بودن از تخیل ذهن ناخودآگاه سرچشمه می گیرد. ایده آل‌ها در دنیای واقعی وجود ندارد و ما می خواهیم آن را ایجاد و به آن جنبه واقعی دهیم. هر چیزی که در بیرون و دنیای واقعی می بینیم عملا بدون درک مغز ما تاریکی بیش نیست. آرزوهای ما بر اساس خواسته و تمایلات ذهنی ما که از ضمیر ناخودآگاه ایجاد شده است کمک می‌کند برای رسیدن و ساخت آن آرزو تلاش کنیم.

در نگرش ایده الیسم ذهن ما مانند یک پروژکتوری پر نور است که واقعیت ها را نمایش و تولید می کند.

نگرش استراکچرالیسم یا Structuralism

نگرشی است که کمک می‌کند یک تعادل بین اشیای بیرون و کنترل آن توسط ذهن با درک خاصیت و عملکرد آن را به کار ببریم. همان عملیات دوسویه در استفاده از عناصر واقعی بیرون در داخل ذهن ما می باشد. تعادل همان پذیرفتن وضعیت حال و موقعیت شما در زندگی می باشد. پس باید با تقویت ضمیر ناخودآگاه یک تعادل مثبت بین آرزوی خود و کائنات به وجود آوریم.

سخن آخر :

ضمیر ناخودآگاه نیروی رایگان و قدرتمند در زره زره وجود ما انسان‌ها می باشد. با شناخت درست و تمرین و تقویت آن می توان برای رسیدن زودهنگام به هدف و خواسته بر طبق قانون جذب از آن کمک زیادی گرفت. سعی کنید با کنترل و تقویت رفتارهای خوب این نیروها را کشف و به استفاده کنید. به همان مقدار رفتار بد و افکار منفی را شناسایی و آنها را از خود دور کرده و از بین ببرید.

 


منبع محتوا:

imotions


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x