تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه جذاب باشیم؟ – ۱۰ راهکار

چگونه جذاب باشیم؟ - 10 راهکار برای جذاب بودن

بسیاری از افراد در پاسخ به سؤال «چگونه جذاب باشیم؟» ویژگی‌های ظاهری را بازگو می‌کنند که نادرست است.
جذاب بودن فقط به ظاهر بستگی ندارد؛ دست کم در نگاه به افرادی که از آنها با عنوان «جذاب» یاد می‌شود، می‌توان این موضوع را تصدیق کرد.

ویژگی‌های ظاهری تنها به عنوان یک مکمل برای جذابیت افراد ایفای نقش می‌کنند؛ آنچه مهمتر است، ذهن و فکر فرد است.

در حقیقت با رعایت و در نظر گرفتن یک سری نکات ریز می‌توانید جذاب به نظر برسید و این جذابیت را در خود نهادینه کنید. در این مقاله از متا راز همراه ما باشید تا ۱۰ راهکار جذاب بودن را بررسی کنیم.

چگونه جذاب باشیم؟

چگونه جذاب باشیم؟

در نظر افراد، جذابیت معانی متفاوتی دارد؛ برای مثال همانطور که در قسمت بالا گفته شد، برخی جذابیت را در ظاهر افراد می‌بینند یا بعضی شیفته‌ی سخنوری آنها می‌شوند. چیزی که مهم است، نکاتی است که مورد توافق پژوهشگران و افراد جذاب قرار گرفته و باعث افزایش سطح جذابیت افراد می‌شود.

۱۰ مورد از مهمترین نکات جذاب بودن عبارتند از:

1- واقعی باشید

بسیاری از مردم تمایل دارند شخصیت واقعی خود را مخفی کرده و با چهره‌ای بهتر در اجتماع حاضر شوند. آنها به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه با انتخاب شخصیت‌های کاذب سعی دارند خود را کامل و بی نقص جلوه دهند و از این طریق جذاب به نظر برسند.
برای اینکه به سؤال چگونه جذاب باشیم؟ پاسخ دهید، لازم است برعکس عمل کنید.

هیچ دلیلی برای پنهان کردن نقص‌ها و خطاهای شخصیتی خود ندارید؛ چرا که شما کافی هستید. اینکه خود را بپذیرید و شخصیت‌تان را دوست داشته باشید از رازهای جذابیت است.

فقط زمانی که خود و شخصیت‌تان را دوست دارید، می‌توانید روی دیگران اثر گذاشته و آنها را به معنای واقعی دوست بدارید. احترام به خود بهترین داروی جنسی است.

2- تماس چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی

اگر جزو افرادی هستید در مهارت در برقراری تماس چشمی دارید، به شما تبریک می‌گوییم! شما یکی از مهمترین ویژگی های افراد جذاب را دارا هستید.

آنهایی که تماس چشمی خوبی با طرف مقابل برقرار می‌کنند، سرشار از حس اعتماد هستند و حس خوبی به آنها می‌دهند. بنابراین از برقراری تماس چشمی نترسید و با اعتماد به نفس در چشمان طرف مقابل نگاه کنید.

3- به کلمات دقت کنید

افرادی که به پاسخ درست سؤال چگونه جذاب باشیم؟ دست یافته‌اند، هدفمند صحبت می‌کنند. آنها صرفاً برای شکستن سکوت حرف نمی‌زنند و از تک تک کلماتی که به کار می‌برند هدف دارند. این یک توانایی است و با عباراتی مانند «زبان بازی» متفاوت است. تا جایی که می‌توانید منفی نگر نباشید و حرف‌های مثبت با انرژی خوب بزنید.

برخی از سخنان جذاب:

  • جمله «من به تو ایمان دارم» معجزه می‌کند. این جمله سرشار از حس اعتماد، دوست داشتن و عشق است.
  • با گفتن عبارت «چطور می‌توانم کمکتان کنم؟» به طرف مقابل این احساس را می‌دهید که با او متحد هستید و مشتاق انجام هر کاری برای کمک به او هستید.
  • با نظرات مخالف خود برخورد سرسختانه نداشته باشید و به خودتان اجازه‌ی کوتاه آمدن دهید.

4- سبک زندگی سالم داشته باشید

سبک زندگی سالم علاوه بر افزایش سطح سلامتی، باعث جذابیت شما می‌شود.

یک سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، ورزش و تحرک کافی، خواب کافی و عادات روتین صحیح است. برای داشتن سبک زندگی مناسب رعایت این نکات می‌تواند مؤثر باشد:

  • طبق مطالعات انجام شده، میزان مناسب چربی بدن در مردان ۱۲% و در زنان ۲۰% است.
  • میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • خواب کافی و مناسب داشته باشید و سحر خیز باشید. در مقاله چگونه سحر خیر باشیم در این مورد توضیح داده شده است.
  • به پاکیزگی بدن، دندان‌ها و لباس خود توجه زیادی کنید.
  • آراستگی را به عنوان یک عادت روتین در خود تقویت کنید. موهایتان را شانه کنید و ظاهر خود را از ژولیدگی خارج نمایید.

5- گوش کنید

چگونه جذاب باشیم؟ -پاسخ: گوش دادن را بیاموزید.
تنها سخنگو نباشید؛ بیشتر اوقات لازم است به سخنان طرف مقابل گوش دهید و به آنها علاقه نشان دهید. درست گوش دادن یکی از مهمترین ویژگی‌های افرادی است که مهارت جذاب بودن را آموخته‌اند.
اینکه واقعاً به سخنان طرف مقابل گوش دهید همانند مورد قبلی اهمیت دارد؛ واقعاً صحبت کنید و واقعاً گوش کنید.

هنگام گوش دادن لازم است قضاوت‌های ذهنی را از خود دور کرده و فقط و فقط با ذهن صاف، گوش‌های خود را آماده شنیدن سخن طرف مقابلتان کنید.

6- لبخند بزنید

لبخند

بسیاری از افراد به اشتباه عقیده دارند که لبخند زدن باعث کاهش کاریزما خواهد شد.
لبخندی که افراد جذاب می‌زنند، مصنوعی نیست و کاملاً خالصانه و در حد خود مناسب است.
لبخند زدن یکی از مهمترین ابزارهایی است که حس خوب درون شما را نسبت به طرف مقابل نمایان می‌سازد. خندیدن درجه‌ای بالاتر از لبخند است که علاوه بر حس خوب، حس شادی و راحتی را نیز به طرف مقابل هدیه می‌دهد. هر دوی این ابزارها مسری هستند؛ به این معنا که طرف مقابل نیز با لبخند شما شاد می‌شود و لبخند می‌زند.

7- اشتیاق داشته باشید

داشتن اشتیاق یکی دیگر از خصوصیات افراد جذاب است. آنهایی که به درستی پاسخ سؤال چگونه جذاب باشیم؟ را یافته‌اند می‌دانند که داشتن اشتیاق و انرژی باعث می‌شود تا فعال به نظر برسید و همچنین به طرف مقابلتان انگیزه و انرژی می‌دهد تا ارتباط خود را با شما ادامه دهد. اگر شور و شوق کافی را چاشنی روابط خود کنید، ناخودآگاه حس واقعی بودن و جذابیت به شما دست خواهد داد. همچنین داشتن اشتیاق و انرژی یکی از عوامل مهم افزایش اعتماد به نفس افراد است.

8- سرتان را بالا بگیرید

لازم است راه رفتن خود را اصلاح کنید و سربالا راه بروید. سربالا راه رفتن علاوه بر اینکه اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، شخصیت شما را منحصر به جذابیت‌های کاریزماتیک بسیاری می‌کند. همچنین استایل راه رفتن شما با این حرکت تا حد زیادی اصلاح خواهد شد. بالا گرفتن سر هنگام صحبت با دیگران و ارتباط چشمی با آنان یکی دیگر از روش‌های برقراری ارتباط مؤثر و سازنده است.

9- توجه بیشتری به زبان بدن خود کنید

زبان بدن

نکات ذکر شده اغلب در دسته بندی زبان بدن قرار می‌گیرد اما مقوله‌ی «زبان بدن» به خودی خود می‌تواند پاسخی مناسب به سؤال «چگونه جذاب باشیم؟» باشد. برخی از نکات مهم در حفظ جذابیت زبان بدن:

  • دستان خود را در جیب شلوارتان قرار ندهید و آنها را جدا از هم نگه دارید.
  • هنگام نشستن، آزاد ولی با وقار بنشینید و عضلات خود را منقبض نکنید.
  • قدم‌هایتان را استوار بردارید.
  • کیف خود را در آغوش نگیرید.
  • دائماً لباس و ظاهر خود را لمس و مرتب نکنید و خودتان را راحت بگذارید.

10- افراد را با نامشان صدا بزنید

صدا کردن افراد با نام خودشان نقش بسیار مهمی در جذابیت شما ایفا می‌کنند.

صدا زدن دیگران با نام چه در روابط عاطفی و چه در روابط دوستانه و کاری باعث افزایش حس اعتماد و دوستی بین طرفین می‌شود. هنگامی که با طرف مقابلتان صحبت می‌کند، به تعداد دفعات مناسب نام او را بر زبان بیاورید و مستقیماً وی را مخاطب قرار دهید. نام بردن از طرف مقابل هنگام صحبت کردن با او باعث می‌شود تا ۱۰۰ درصد توجه وی بر سخنان شما متمرکز شود؛ چرا که نام بردن باعث ایجاد حس مخاطب قرار گرفته شدن می‌شود.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x