تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

راه های زود بیدار شدن از خواب و فواید آن

رموز خوشحال و سرحال بیدار شدن از خواب

خواب کافی برای همه ما به ‌عنوان یک فعالیت ضروری و تعیین ‌کننده شناخته می‌شود.
ما با خوابیدن به همه بخش های بدن خود استراحت می‌دهیم. علاوه بر عضله ها، مغز ما نیز در شب استراحت میکند و انرژی از دست رفته خود را پس میگیرد.

اما شاید شما نیز این ‌موضوع را تجربه کرده باشید که در بسیاری از موارد بیدار شدن از خواب برای شما کاری بسیار سخت می‌باشد یا هنگام بیدار شدن حس خوبی را ندارید.
در ادامه در رابطه با روش‌ هایی صحبت میکنیم که در زمینه سرحال بیدار شدن از خواب تاثیر گذار می‌باشند.

همه ما دوست داریم که هنگامی ‌که از رختخواب جدا می‌شویم انرژی سرشاری داشته‌ باشیم تا بتوانیم روزمان را پر انرژی شروع کنیم و در ادامه نیز روز زیبایی را داشته‌ باشیم.

بررسی مواردی که می‌توانند در زمینه سرحال بیدار شدن از خواب به ما کمک کنند

موارد گوناگون و متفاوتی هستند که می‌توانند در زمینه سرحال بیدار شدن از خواب برای ما کمک ‌کننده باشند.
بیایید با یک دیگر بررسی کنیم که این موارد کدام ‌ها می‌باشند و کدام فعالیت ‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا شب‌ هنگام خواب عمیق و راحتی داشته باشیم و صبح زود نیز سرحال از خواب بیدار شویم.

به کیفیت و ساعت خواب خود دقت داشته باشید

راه های زود بیدار شدن از خواب و فواید آن

مورد اولی که می‌تواند تاثیر مستقیم روی سرحال بیدار شدن از خواب داشته باشد این است که شما به کیفیت خواب خود دقت و توجه داشته باشید و سعی کنید تا آنجا که می‌توانید خواب عمیق و مناسبی داشته باشید.

توجه کنید که استراحت به‌ اندازه کافی و همچنین خواب با کیفیت تاثیر بسیار زیادی روی سرحال بیدار شدن از خواب دارد و می‌تواند باعث شود که شما به‌ طور کامل استراحت مورد نیاز بدنتان را به او تزریق کنید و هیچ‌ گونه خستگی از روز قبل در بدن شما باقی نماند.

توجه کنید که شما در طول شبانه‌ روز باید هفت الی هشت ساعت بخوابید.
بهتر است که زمان شروع این خواب از نیمه‌شب شروع شود و این زمان از نیمه‌شب دورتر نشود.

اگر شما عادت ندارید که شب زود بخوابید اما می‌خواهید که این عادت را در خودتان ایجاد کنید، بهتر است که در طول روز کار هایی را انجام دهید که می‌توانند شما را خسته کنند.
این‌ موضوع باعث می‌شود که بدن شما زودتر خسته شود و به‌ همین دلیل می‌توانید راحت‌تر ساعت خواب خودتان را تنظیم کنید تا بتوانید صبح روز بعد شاداب‌تر بیدار شوید.

برنامه‌ ریزی کنید

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث سرحال بیدار شدن از خواب شود این است که شما از روز قبل برای فردای خود برنامه‌ریزی داشته باشید و مشخص کنید که فردا برای انجام چه کار هایی از خواب بیدار می‌شوید.

تعیین هدف در این زمینه می‌تواند به شما بسیار کمک ‌کننده باشد و باعث می‌شود که شما راحت‌تر بتوانید از رختخواب جدا شوید و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌ ها داشته باشید.

ذهن آماده به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی نداشته باشید هنگامی ‌که چشمانتان را باز میکنید به ‌روز خود فکر کنید و دنبال این‌ موضوع باشید که اول به سراغ کدام کار بروید و کدام کار را به فردا موکول کنید.

برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا در وقت خودتان صرفه‌ جویی کنید. بهتر است که این برنامه‌ریزی را دقیقاً قبل خواب انجام دهید تا بتوانید راحت‌تر به خواب بروید و ذهن آماده‌تری هنگام بیدار شدن داشته باشید‌.

شب‌ هنگام قبل‌ از خواب، فعالیت ‌های هیجان‌انگیز انجام دهید

مورد دیگر که می‌تواند در زمینه سرحال بیدار شدن از خواب برای شما تاثیر گذار باشد این است که قبل‌ از خوابیدن فعالیت‌ هایی را انجام دهید که انرژی زیادی را به شما تزریق می‌کنند.

برای مثال اگر حس می‌کنید که دیدن برنامه‌ های خنده‌دار و هیجان‌ انگیز به شما کمک می‌کند؛ سعی کنید که قبل خواب یک الی دو ساعت به دیدن این برنامه ‌ها بپردازید.

اگر حس می‌کنید که آهنگ گوش دادن به شما کمک می‌کند سعی کنید که ذهن خود را با آهنگ به سمت خواب بفرستید و یا اگر تصور می‌کنید که ورزش کردن یا کتاب خواندن به شما کمک می‌کند می‌توانید این فعالیت‌ ها را قبل خوب انجام دهید.

به ‌هر حال هر اقدامی که مورد علاقه شما می‌باشد و باعث می‌شود که شما با انرژی بیشتری به سمت رختخواب بروید، می‌تواند باعث شود که شما همان انرژی را هنگام بیدار شدن نیز حفظ کنید و خوشحال و سرحال از خواب بیدار شوید.

پس از دیگر مواردی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی خوشحال و سرحال بیدار شدن از خواب داشته باشد انجام برخی فعالیت‌ های مورد علاقه و دوست‌داشتنی می‌باشد که می‌تواند انرژی را در شما ذخیره کند و به شما کمک کند.

به میزان نور در اتاق خود دقت داشته باشید

به میزان نور در اتاق خود دقت داشته باشید

یکی دیگر از فعالیت‌ هایی که می‌تواند باعث شود که شما خوشحال و سرحال از خواب بیدار شوید این است که به وجود نور در اتاقتان دقت و توجه داشته باشید.

اتاق ها معمولاً دارای پنجره‌ هایی هستند که این پنجره‌ ها با پرده‌ ها پوشانده می‌شوند.
صبح هنگام در ساعتی که خورشید در حال طلوع کردن می‌باشد بهتر است که طوری قرار بگیرید که نور خورشید مستقیماً روی شما بیافتد.
برای بهبود شرایط نورگیری اتاق خودتان هم می‌توانید قبل‌ از خوابیدن پرده ‌ها را کنار بزنید تا بتوانید نور بیشتری را به اتاق خودتان تزریق کنید.

توجه کنید که نور خورشید انرژی ‌بخشی بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث سرحال بیدار شدن از خواب شود. اگر شما و حدود پانزده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید انرژی بسیار زیادی از این نور دریافت می‌کنید و خواب‌ آلودگی شما در هنگام صبح به‌ طور کامل از بین می‌رود.

مقاله: چگونه مشکلات خواب را به صورت طبیعی حل کنیم

محیط خواب خود را آرام کنید

پیشتر برای شما گفتیم که برای پر انرژی بیدار شدن از خواب، شما باید خواب به ‌اندازه و با کیفیتی داشته باشید.
علاوه‌ بر این موضوع شما باید به محیط خواب خود نیز دقت داشته باشید.

برای مثال برخی از ما ممکن است که در محیط سرد سخت‌تر بخوابیم یا محیط گرم برای ما آزاردهنده باشد.
سعی کنید که قبل از خوابیدن محل خواب خود را دقیقاً همان ‌طور که می‌خواهید تنظیم کنید تا بتوانید خواب آرام و با کیفیتی را داشته باشید.

کافئین را فراموش نکنید

کافئین را فراموش نکنید

توجه کنید که شاید خوردن قهوه و کافئین هنگام بیدار شدن به ما کمک نکند اما می‌تواند بعد از بیدار شدن انرژی بسیار زیادی را به ما تزریق کنند.معمولا افراد سحر خیر روزشان را با قهوه یا چای اغاز میکنند.
پس ‌از دیگر روش ‌هایی که در زمینه سرحال بیدار شدن از خواب شناخته ‌شده می‌باشد مصرف کافئین دقیقاً بعد از بیدار شدن می‌باشد.

مصرف قهوه، چای، شکلات ‌ها و هر ماده دیگر که دارای کافئین می‌باشد، می‌تواند در این زمینه به شما کمک ‌کننده باشد و باعث شود که شما راحت‌تر روز خود را آغاز کنید.

ورزش کردن را فراموش نکنید

همه ما این را می‌دانیم که ورزش کردن دقیقاً بعد از بیدار شدن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تزریق انرژی به ما داشته باشد.
پس از دیگر مواردی که می‌تواند در سرحال بیدار شدن از خواب تاثیر گذار باشد ورزش کردن می‌باشد.
سعی کنید که حتی نرمش ‌های بسیار ساده و پیش‌ پا افتاده را انجام دهید اما تا جایی ‌که می‌توانید به بدن خودتان تحرک بدهید تا کسل نشوید.

دوش را فراموش نکنید

دوش گرفتن تاثیر معجزه‌ آسایی در میزان سطح انرژی ما دارا می‌باشد.
پس اگر می‌خواهید سرحال بیدار شدن از خواب را تجربه کنید، بعد از خوردن صبحانه خودتان دوش بگیرید. دوش گرفتن به شما کمک می‌کند و خستگی ‌های باقی‌مانده را به ‌طور کامل از بدن خود دور کنید و با انرژی باقی بمانید.

از رایحه های خوبی در اتاق خود استفاده کنید

رایحه‌ ها تأثیر بسیار زیادی در سطح انرژی شما دارند. شما می‌توانید با استفاده از گل ‌های خوش‌بو و یا عود هنگام صبح انرژی سرشاری را از رایحه بگیرید. پس از دیگر روش‌ های سرحال بیدار شدن استشمام رایحه ‌های انرژی ‌بخش و مناسب می‌باشد.

صبحانه را فراموش نکنید

هنگامی‌ که از خواب بیدار می‌شویم گرسنه هستیم، اهمیت خوردن صبحانه مهم‌ترین بخش از اقداماتی می‌باشد که می‌تواند به ما کمک کند حس خوبی در صبح و ساعات اولیه داشته باشیم.
پس از دیگر مواردی که در سرحال بیدار شدن از خواب تاثیر گذار میباشند خوردن صبحانه سالم و مقوی است.

شما در هنگام خوردن صبحانه علاوه ‌بر این‌ که باید خوراکی ‌ها و غذا های مناسبی را بخورید، باید به محصولات مورد علاقه خود نیز دقت داشته باشید و سعی کنید حداقل یک یا دو مورد از اقلام صبحانه خودتان را از محصولاتی انتخاب کنید که دقیقاً محصولات مورد علاقه شما هستند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا انرژی بیشتری هنگام بیدار شدن بگیرید.

جمع‌بندی

توجه کنند که اقدامات گوناگون و متفاوت زیادی وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کند تا هنگام بیدار شدن از خواب انرژی زیادی داشته باشیم.
برخی از این اقدامات به ‌صورت کلی و از پیش ‌تعیین‌ شده مشخص می‌باشند اما برخی دیگر کاملاً سلیقه‌ای می‌باشند و بستگی به شخصیت افراد دارند.

شما باید با شناخت خودتان و توجه به موارد گوناگونی که در این زمینه وجود دارند انرژی خود هنگام بیدار شدن را حفظ کنید و با حال خوب از رختخواب جدا شوید.
توجه کنید که یکی از فاکتور هایی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت افراد داشته باشد بیدار شدن با حال خوب و با هدف می‌باشد.

 


منبع محتوا:

henryford healthline

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x