تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

مدیتیشن آرامش ذهن -تمرین صوتی

مدیتیشن آرامش ذهن میخوای؟ این تمرین صوتی رو گوش کن

با مدیتیشن آرامش ذهن تمامیت و آگاهی عمیقی را در زندگی خود می توانید تجربه کنید که از آرامش خدا سرچشمه می گیرد، ما در عصری زندگی می کنیم که مشکلات از هر سو و از هر منبعی به گوشمان می رسد.

گاهی اوقات پاسخگویی ما به این مشکلات بسیار سخت و طاقت فرسا می شود و نیاز به یک نیروی پشتیبان داریم که می توانیم از مراقبه و مدیتیشن آرامش ذهن استفاده کنیم.

وقتی تمرینات مراقبه آرامش عمیق را انجام می دهید وارد آرامش درونی خود می شوید و به فردی تبدیل می شوید که تماما عشق و آرامش است. در واقع این مراقبه و مدیتیشن شما را با خود درونتان آشتی می دهد و باعث خالی شدن مغز از هر درد و رنجی می شود.

همچنین مدیتیشن آرامش باعث می شود که شما بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید و در مسیر موفقیت های مادی و معنوی قرار بگیرید. بله درست است انجام تمرین مراقبه آرامش ذهن به شما آرامش، ریلکسی و رهایی را می دهد. و در نهایت به شما کمک می کند که به خوبی متمرکز و متعالی شوید.

فایل صوتی مدیتیشن آرامش ذهن

مدیتیشن آرامش ذهن

پخش آنلاین

دانلود

تجربه داشتن یک حس عالی و در آرامش کامل و عمیق قرار گرفتن را به راحتی با انجام تمرین مراقبه آرامش ذهن می توان به دست‌آورد. تمرین مراقبه آرامش ذهن و خالی شدن از استرس یکی از راهکارهای تخلیه ذهن می باشد که از این طریق می توان مانع هایی مثل خاطرات و احساسات بد، تفکرات منفی گیرکردن در گرداب گذشته را از زندگی خود دور کرد.

در واقع می توان گفت تکنیک مراقبه و مدیتیشن یکی از راهکارهایی می باشد که انسان را به عمق وجودش می برد و باعث می شود که فرد همین گونه که هست خودش را بپذیرد و دوست داشته باشد.

شرط اول آرامش، احساس خوشایند داشتن از خود است و با انجام این تمرین مراقبه می توان به هدف آرامش ذهن رسید. و یکی از مهمترین چیزهای دیگری که طی انجام تمرین مراقبه آرامش ذهن به دست می آید این است که شما آموزش در لحظه حال زندگی کردن را به معنای واقعی یاد می گیرید.

تمرین مدیتیشن را چگونه انجام دهیم

تمرین مدیتیشن را چگونه انجام دهیم:

با انجام یک مدیتیشن هدایت شده تشویق می شوید به آرامش خواهید رسید و تشویق می شوید که این تمرین را ۲۱ روز انجام دهید تا جزئی از عادات شما شود.

لباسی راحت بر تن کنید لیوانی آب بنوشید و از هدفن یا هنس فری استفاده کنید.

بدن خود را ریلکس کنید و سعی کنید که کاملا با موسیقی و کلام گوینده ارتباط برقرار کنید.

موسیقی و کلام گوینده شما را وارد دنیای درونتان می کنند و در آنجا می توانید از استرس ها و نگرانی ها دور شوید.

نحوه انجام تمرین مراقبه آرامش ذهن

۱ – قبل از اینکه بنشینید کمی حرکات ورزشی انجام دهید و کمی نرمش کنید توجه خود را به بدن بدهید این کار سبب می شود که کنترل بدن را در دست بگیرید.

۲ – حالا جایی ساکت را انتخاب کنید و به صورت چهارزانو می نشینید و اگر نتوانستید به پشت دراز بکشید و چشمان خود را ببندید.

۳ – مهمترین قسمت مربوط به تنفس شما هست باید بر روی ورود و خروج هوا متمرکز شوید و تمامی آگاهی خود را به تنفس خود ببرید تا ذهنتان نیز با شما یکی شود.

تنفس عمیق سبب ایجاد آرامش در بدن فیزیکی شده و این آرامش را به آهسته آهسته به سمت درون یا همان روح نیز می برد، تمرین های بسیاری برای انواع تنفس وجود دارد که همه آنها برای ایجاد آرامش در ذهن انجام می شود.

وقتی به تنفس خود آگاه شدید حال نوبت ریلکس کردن و آرام سازی یک به یک اندامهای بدن است. از انگشتان پا تا فرق سر را آرام و ریلکس می کنید و توجه خود را به بدن می برید.

نحوه انجام تمرین مراقبه آرامش ذهن

۴ – حال تمامی توجه و آگاهی خود را به تصاویر و کلام گوینده بدهید.

ممکن است در ابتدای تمرینات حواس شما پرت شود و محیط شما را جذب خود کند در چنین شرایطی مراقبه را قطع نکنید بلکه ادامه دهید.

وقتی کاملا وارد خلسه شدید و به آرامش رسیدید می توانید حواس پنجگانه خود را به کار بگیرید و از آنها در تجسم خود استفاده کنید. وقتی گوینده صحبت می کنید شما تمامی آنچه که می گوید را می توانید با حواس خود تجربه کنید.

۵ – جملات تاکیدی که در فایل آمده بسیار تاثیر گذار هستند زیرا آنها روی ضمیرناخودآگاه شما تاثیر مثبت می گذارند و باعث می شوند که بعد از تمرین شما فقط به چیزهای خوب فکر کنید و کم کم در طول زمان افکار و عقایدتان هم تغییر می کند و عادات مثبت به دست می آورید.

۶ – در واقع این مدیتیشن آرامش عمیق وارد ذهن ناخودآگاه شما می شود و لایه به لایه تمامی نگرانی ها و استرس ها و رنج ها را به سطح بدن می آورد و از بدن خارج می کند.

۷ – نکته مهم در مورد این مراقبه این است که مقاومت های ذهنی شما را از بین می برد و باعث می شود که ذهن، بدن و روح شما با انرژی آفرینش یکی شود.

مزایای انجام تمرین مدیتیشن آرامش ذهن

۱ – بعد از انجام تمرینات استرس و اضطراب به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. معمولا استرس منجر به افزایش سطح هورمون به نام «کورتیزول» می‌شود.

این موضوع منجر به تأثیرات منفی مانند ترشح مواد شیمیایی التهابی به نام «سیتوکین‌ها» می‌شود.این تأثیرات منفی می‌توانند باعث اختلال در خواب، افسردگی و اضطراب، خستگی و افزایش فشار خون شوند.

اما با انجام تمرینات مراقبه استرس کاهش می یابد و تاثیرات منفی هم از بدن دور می شوند و به جایش آرامش و ریلکسی می آید.

۲ – احساس خوب نیست به خود و دیگران به وجود می آید، وقتی ذهن از افکار منفی خالی می شود حس خوب دوست داشتن، عشق و محبت جایگزین می شود و شما می توانید خودتان و دیگران را بدون قید و شرط دوست داشته باشید.

۳ – کیفیت خواب بهبود پیدا می کند و این تمرین بر روی حافظه شما تاثیر مثبت می گذارد.

۴ – بهتر می توانید تصمیمات مهم کاری را بگیرید زیرا ذهن شما آزاد است و به خوبی می توانید فکر کنید.

۵ – سبک زندگی جدیدی را آغاز خواهید کرد که در آن مهارت های جدید برای پیشرفت و موفقیت را نیز کسب می کنید.

۶ – بر زمان حال تمرکز می کنید و احساسات منفی کم کم از بین می روند.

۷ – قوه تخیل و خلاقیت و انجام کارهای ریسکی در شما قدرت می یابد.

۸ – همدلی و احساسات پاک نسبت به دیگران تقویت می شود و همین موجب شده که افراد مناسب سر راهتان قرار بگیرند.

۹ – مدیتیشن آرامش ذهن سبب می شود که بدن شما شفا پیدا کند زیرا ذهن را از تیرگی ها رهاسازی کرده و نور و انرژی الهی را وارد می کند.

۱۰ – این تمرین سبب می شود که ارتعاش های مثبت و مناسب را به کائنات بفرستید و در نتیجه همان را دریافت کنید و چیزهای مثبتی که می خواهید وارد زندگی تان شود.

 


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رسول درفشی

انصافا زحمت کشیدید، سپاسگذار از شما وخصوصا خانم رضایی

الی

عالی بود

حمید

عالی بود ممنون

حمید

عالی بود ممنون ارامش بخش

مهدی

بسیار عالی ممنون از شما

مهسا

عالی بود

Darya

خانم مریم رضایی جنس صداتون آرام بخش است و در کلامتون آرامشیست که من اغلب کمتر با آن مواجه شدم مرسی از شما

جوادی

سلام انصافا صدای دلنشین شما به عمق ضمیر ناخودآگاه نفوذ می ‌کند به طوری که اصلا دستها و انگشتهای خود رو حس نمیکنم و پاهایم کاملا بی حس هستند آرامشی که به من دست میدهد قابل توصیف نیست از شما بسیار بسبار متشکرم نسبت به فایلهای دیگر افراد شما خاص ترین هستید. باز هم ممنون 🙏🙏

Eternity

ممنونم ازتون موفق‌ هستید!

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
9
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x