تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟ ۲۱ ایده برای داشتن شخصیت قوی

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

امروزه، اغلب انسان ها در طول مسیر زندگی خود با مشکلات و مسائل بسیاری رو به رو می شوند و طبیعتا کلیه این عوامل منجر به شکست و ناراحتی آن ها در زندگی خواهد شد.

خبر خوش این که دیگر جای نگرانی نیست؛ چرا که داشتن روحیه و شخصیت قوی در انسان ها می تواند طعم و تجربه شکست را تا حد چشم گیری کاهش دهد و قطعا این روند در طی فرایندی رخ می دهد که در ادامه متا راز قصد داریم شما را با راز های شخصیت محکم، و اینکه چگونه شخصیت قوی داشته باشیم بیشتر آشنا کنیم.

شخصیت چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است به طور اصولی به بررسی شخصیت در افراد بپردازیم و به طور خلاصه می توان گفت که شخصیت همان عامل تمایز انسان ها با یکدیگر به شمار می آید و آینه تفکر، احساس، رفتار، روحیه و …. در آن ها نمایان شده و طبیعتا با شناخت بیشتر آن، می توان به اطلاعات دقیق تری از افراد دست پیدا کرد.

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

امروزه، کمتر کسی پیدا می شود که به دنبال ضعف و یا شکست باشد و همگان به دنبال داشتن شخصیتی قوی و البته پایدار می باشند و در ادامه قصد داریم به راه کار های موثر در این موضوع اشاره کنیم:

۱.خوب گوش کنید

افراد بسیاری در طول روز با ما درد و دل می کنند و اغلب آن ها هم به دنبال یک شنونده عالی هستند که بدون هیچ قضاوتی به آنان گوش دهد و در پایان یک نظر و راه حل ایده آل به آن ها ارائه دهد؛ گفتنی است برخی از انسان ها هرگز به خوبی به دیگران گوش نمی دهند و اتفاقا در مقابل همدلی دیگران با خشم و نهایت بی حوصلگی برخورد می کنند و متاسفانه این دسته از افراد از شخصیت ضعیفی برخوردار می باشند.

۲.مطالعه کنید

پیش از هر چیزی، بهتر است که زمینه علاقه خود را به طور دقیق مورد بررسی و شناسایی قرار داده و سپس به جمع آوری اطلاعات درباره آن بپردازید؛

این فرایند سبب افزایش آگاهی در افراد می شود که البته در زمینه افزایش اعتماد به نفس هم بی تاثیر نخواهد بود.

۳. خوش برخورد باشید

برای داشتن شخصیت قوی خوش برخورد باشید

پیشنهاد می شود که در مهمانی و جمع های دوستانه خود، با اطرافیان با لبخند و خوش اخلاقی برخورد نمایید و از رفتار های غیر محترمانه و حتی خشونت آمیز؛ جدا خودداری کنید.

۴. نظرات خود را آزادانه بیان کنید

در قدم بعدی لازم است که ایده ها و نظرات خود را به طور کاملا آزادانه و به دور از هر گونه ترس ذهنی به اطرافیان خود اعلام کرده و هرگز نگران قضاوت ها واکنش های منفی آنان نباشید.

۵. با افراد جدید معاشرت کنید

به منظور افزایش اعتماد به نفس و حتی بهبود روحیه خود، می توانید با انسان های جدید معاشرت کنید؛ چرا که این اتفاق سبب آشنایی شما با روحیات، افکار و احساسات متنوع می شود و در نهایت می توانید از همگان به یک شناخت جامع و اصولی دست پیدا کنید.

۶. خودتان را دوست داشته باشید

همواره از سرزنش کردن خود در هر شرایطی خودداری کنید و خودتان را همان طور که هستید دوست داشته باشید؛ لازم به ذکر است که شما ناچار به تبعیت از نظرات دیگران و یا تغییر دادن خود نمی باشید.

۷. به دنبال تایید دیگران نباشید

بدیهی است که یک شخصیت قدرتمند و مستقل به دنبال تایید دیگران نیست؛ چرا که وی شادی و احساس تایید را از وجود خود دریافت می کند و به همین جهت هم به دنبال پذیرش نظرات اطرافیان نمی باشد.

۸. خوش بین باشید

به طور کلی می توان گفت که همگان از معاشرت با افراد منفی نگر ناراحت و ناراضی هستند و همواره سعی دارند که از آن ها دوری کنند؛ به همین علت هم لازم است که افراد قدرتمند از صفات ناپسند اعم از قضاوت کردن، شکایت کردن از وضعیت موجود، گله کردن از دیگران و … خودداری ورزند، در غیر این صورت کمتر کسی با آنان ارتباط برقرار می کند.

۹. مهارت های خود را ارتقا دهید

برای داشتن شخصیت قوی مهارت های خود را ارتقا دهید

کلیه افراد در طول زندگی خود به دنبال تحصیلات عالی، شعل مناسب، ثروت و … هستند که طبیعتا کلیه این عوامل در افزایش اعتماد به نفس و خلق شخصیت قدرتمند و پایدار بی تاثیر نمی باشد؛ اما به منظور دستیابی به این موفقیت عظیم به یادگیری، تلاش و همچنین افزایش مهارت های لازم نیاز داریم و طبیعتا این روند بدون استمرار، ممکن نخواهد بود.

۱۰. از دیگران حمایت کنید

بدیهی است که حمایت از دیگران از جمله صفات مطلوب در هر فردی می باشد که قطعا در افزایش محبوبیت و قدرت شخصیت وی، بی تاثیر نخواهد بود.

۱۱. آرام باشید

پیشنهاد می شود که در مواقع عصبانیت از واکنش های هیجانی از قبیل توهین، فحاشی به دیگران و … خودداری کنید؛ چرا که این فرایند نشان دهنده ضعف و همچنین از دلایل عدم اعتماد به نفس در شخصیت شما می باشد.

۱۲. مسئولیت پذیر باشید

برای داشتن شخصیت قوی مسولیت پذیر باشید

متاسفانه افراد بسیاری هستند که در زمان انجام اشتباه از مسئولیت خود، شانه خالی کرده و همواره دیگران را عامل و مقصر تمامی اتفاقات زندگی می دانند؛ گفتنی است که این افراد با مرور زمان به یک شحصیت ضعیف تبدیل شده و همگان از برقراری ارتباط با آنان خودداری می کنند.

۱۳. به دنبال حقیقت باشید

برخی از افراد از رو به رو شدن با حقیقت، ترس و وحشت بسیاری دارند و به همین علت هم تصمیمات خود را بر مبنای دروغ و حتی افکار اشتباه، می گیرند که طبیعتا این عملکرد منجر به نتایج مخربی در آینده خواهد شد.

۱۴. شجاع باشید

قطعا ترس از جمله احساسات جدا نشدنی در کلیه انسان ها می باشد و همگان ترس را در مواقع مختلف زندگی از قبیل بیماری، امتحانات و … تجربه کردند؛
اما به منظور داشتن شخصیت قدرتمند و قوی باید از حس درونی شجاعت هم بهره ببرید و به همین علت هم لازم است که این حس موجود را تقویت نمایید.

۱۵. همدردی کنید

انسان ها در مسیر زندگی خود با مشکلات متعددی از قبیل طلاق، مرگ عزیزان، شکست های عاطفی، مشکلات مالی و … رو به رو می شوند که قطعا این عوامل منجر به احساس ضعف و ناراحتی در آن ها خواهد شد؛

به همین علت هم به درد و دل کردن با افراد می پردازند و طبیعتا در این مسیر هم انتظار همدردی و همدلی از آن ها را دارند؛ گفتنی است که یک شخصیت قدرتمند به بروز احساسات و هیجانات خود می پردازد و در مقابل، افراد ضعیف از بروز هیجانات خود واهمه دارند.

۱۶. اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس داشته باشید

از مهم ترین فاکتور های شخصیت قدرتمند، می توان به اعتماد به نفس و عزت نفس در افراد اشاره کرد که طبیعتا فقدان آن منجر به بروز مشکلات فراوانی اعم از خجالت کشیدن، ضعیف بودن و در انسان ها … می شود.

۱۷. احساسات خود را کنترل کنید

بهتر است بدانید که زندگی اغلب انسان ها، سرشار از مشکلات و مسائل غیر قابل پیش بینی می باشد که آن ها در این راستا به خلاء های روحی شدیدی دچار می شوند و امکان دارد که رفتار های غیر عادی از خود نشان دهند؛ به منظور جلوگیری از این مشکل، می توان صبر و حوصله را پیشه کرد و البته در صورت لزوم، می توان از روانشناسان و متخصصان خبره بهره برد.

۱۸. احترام بگذارید

بدیهی است که اغلب مردم از افراد با ادب و همچنین متشخص، استقبال می کنند و به همین علت هم لازم است که با همگان با نهایت احترام و ادب برخورد نماید؛ فراموش نکنید که فحاشی و توهین به دیگران به شخصیت شما صدمه جدی وارد می سازد و اطرافیان، شخصیت شما را ضعیف تصور می کنند.

۱۹. صادق باشید

قطعا صداقت از جمله صفات پسندیده است که یک شخصیت قدرتمند از آن برخوردار می باشد و همواره از دروغ، خیانت و …

جلوگیری به عمل می آورد؛ چرا که انجام این اخلاق های ناپسند در شخصیت آن ها اثر گذاشته و به مرور قدرت را از آنان دور می سازد.

۲۰. عجول نباشید

امروزه، مردم به دنبال افراد صبور و البته بردبار می باشند و طبیعتا از برقراری ارتباط با انسان های عجول خودداری می کنند، زیرا آن ها در اغلب مواقع در تصمیم گیری های خود به اشتباه دچار شده و نمی توانند درست و اصولی اتخاذ تصمیم کنند؛ به همین علت هم پیشنهاد می شود که قبل از انجام هر عملکردی به خوبی فکر کرده و عواقب آن را هم در نظر داشته باشید؛ تا در آینده به پشیمانی دچار نشوید.

۲۱. هدف خود را فراموش نکنید

امکان دارد که در طی روز به نا امیدی و یا افت انگیزه دچار شوید و در این شرایط باید فقط به اهداف خود فکر کنید و ممارست داشتن در این مسیر را هم فراموش نکنید؛ چرا که تسیلم شدن از صفات بارز اشخاص ضعیف است و شما عزیزان در هر شرایطی باید در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان

عالی

احمددانایی فر

با سلام و درود بر شما اساتید گرانقدربحث شخصیت قوی لازمه هر شخصی و در هرجامعه ای می باشد و فرد فاقد شخصیت قوی در هر جامعه ای سربار خواهد بود و کسی که بتواند با راهکارهایش افراد را در مسیر دستیابی به این قدرت قرار دهد محبوب خدا و خلق خدا خواهد شود.خوش به حالتان و موفق و سربلند و پیروز باشید

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط احمددانایی فر
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
1
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x