تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه پر انرژی باشیم؟

چگونه پر انرژی باشیم؟

مطالعات نشان می دهد که وقتی احساس پرانرژی هستید، احساس بسیار بهتری نسبت به خودتان و زندگی دارید.اما چگونه پرانرژی باشیم.

همواره، انسان ها در طول زندگی خود ناچار به انجام فعالیت های گوناگون اعم از تحصیل، اشتغال، مطالعه و … می باشند و البته در این راستا هم مسائل بسیاری مانع از انجام فعالیت آن ها می شود که از شایع ترین آن می توان به کمبود انرژی در افراد اشاره کرد.

در سال های اخیر تکنیک و راه کار های فراوانی به منظور افزایش انرژی در انسان ها ارائه شده است که در ادامه قصد داریم به سوال چگونه پرانرژی باشیم جواب بدهیم با ما در متا راز همراه باشید.

چرا و چگونه پر انرژی باشیم؟

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از اهمیت انرژی در زندگی غافل باشد و یا نقش آن را انکار کند؛ اما به طور خلاصه در مورد ضرورت آن می توان گفت که میزان انرژی، تاثیر مستقیمی را در کیفیت کار های روزانه شما ایفا می کند و لازم به ذکر است که کمبود انرژی با مرور زمان منجر به کسالت و یا حتی بیماری در همگان می شود.

راز های پر انرژی بودن

بدیهی است که روش های بسیاری به منظور افزایش انرژی در افراد ایفا شده است و کلیه آن ها هم به شرح ذیل می باشد:

۱) بیداری در ساعت مشخص:

بیداری در ساعت مشخص،چگونه پرانرژی باشیم

قطعا سحر خیزی در افزایش انرژی و کاهش خستگی بدن موثر می باشد و به همین علت هم لازم است که هر روز صبح در ساعتی مشخص از خواب بیدار شده و سپس در معرض نور آفتاب قرار بگیرید؛ چرا که این فرایند سبب تنظیم غده هیپوتالاموس می شود و فعالیت آن منجر به کاهش کسالت و خستگی در بدن می شود.

۲) استفاده از مواد مغذی:

متاسفانه برخی از افراد به تغذیه خود اهمیتی نمی دهند و به همین جهت در طول روز با کاهش انرژی مواجه می شوند که البته برای جلوگیری از این واقعه می توان به مصرف پروتئین و کربوهیدرات ها پرداخت؛ چرا که این مواد منجر به افزایش سوخت و ساز در بدن و در نهایت ایجاد انرژی در افراد می شوند.

فراموش نکنید که تمشک های آبی، قرمز و بنفش از محتویات منحصر به فرد آنتوسیانین برخوردار می باشند که این ماده میزان انرژی در بدن را به طور چشم گیری افزایش داده و به جنگ و ستیز با کسالت، خستگی، خواب آلودگی و … می پردازد.

۳) مصرف کافئین:

مصرف کافیین برای پرانرژی بودن

همواره نوشیدن قهوه، نسکافه، نوشابه گاز دار و هر گونه کافئین به افزایش هوشیاری و بازدهی بدن شما کمک می کند؛ البته مصرف بیش از حد آن به برخی از اعضاء بدن از قبیل معده، کلیه و … صدمه وارد می سازد و بهتر است که در مواقع خاص و تنها در صورت فقدان انرژی از آن ها بهره ببرید.

۴) نوشیدن آب به میزان کافی:

گفتنی است که کم آبی از شایع ترین دلایل خستگی و فقدان انرژی می باشد و به منظور جلوگیری از این مشکل، لازم است که روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشیم تا میزان انرژی موجود افزایش چشم گیری پیدا کند.

۵) برنامه ریزی غذایی:

برخی از افراد از مصرف غذا به طور مستمر خودداری می کنند و یا به حذف وعده های مهم غذایی می پردازند که طبیعتا این روند در افت انرژی آن ها موثر می باشد و به مرور زمان سلامتی خود را هم از دست می دهند؛ به همین علت هم میل کردن وعده های غذایی باید به طور روزانه و در زمان مشخص رخ دهد.

پیشنهاد می شود که صبحانه را در ساعت ۷ صبح، نهار را در ساعت ۱۲ ظهر و شام را هم حدود ساعت ۲۰ میل بفرمایید.

۶) میل کردن میان وعده مقوی:

چندین ساعت پس از میل کردن نهار می توان از میان وعده های مقوی و البته لذیذ مانند آجیل، شیر، کره بادام زمینی، میوه و … بهره برد تا انرژی شما تا پایان روز ذخیره شود.

۷) خداحافظی با استرس:

خداحافظی با استرس برای پرانرژی بودن

 

همواره استرس و نگرانی از مهم ترین عوامل در کاهش انرژی شمرده می شوند که البته به کمک شیوه های گوناگون اعم از ورزش کردن، یوگا، طبیعت گردی، گوش دادن به موسیقی و … می توان تشویش و ناراحتی را تا حد چشم گیری کاهش داد تا در نهایت آرامش و انرژی مناسب را تجربه کرد.

۸) ورزش کردن:

بهتر است بدانید که ورزش کردن منجر به تغییر فشار خون و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن شما می شود و فعالیت های بدنی از قبیل پیاده روی، شنا و … می تواند انرژی بدن را تا حد مطلوبی افزایش داده و حتی سبب تناسب اندام هم می شود.

۹) گوش دادن به موسیقی:

به طور کلی می توان گفت که گوش دادن به موسیقی در روند افزایش انرژی مغز و حتی بدن تاثیر بسیاری دارد و همگان در زمان خستگی یا استرس می توانند از موسیقی مورد علاقه خود کمک بگیرند تا کمتر به کسالت دچار شوند و بدیهی است که این مورد در افزایش بازدهی آنان موثر خواهد بود.

۱۰) خوابیدن در بعد از ظهر:

اغلب افراد در بعد از ظهر و پس از میل کردن وعده غذایی نهار با افت انرژی شدید مواجه می شوند که برای بر طرف کردن آن می توان از عوامل گوناگونی مانند خوابیدن در بعد از ظهر به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، پیاده روی، مدیتیشن، مطالعه و … بهره برد.

۱۱) استفاده متعادل از شبکه های اجتماعی:

اعتیاد به گوشی و  شبکه های اجتماعی از جمله مواردی است که در انرژی و آرامش افراد تاثیر مخرب گذاشته و آن ها به مرور زمان با عوامل خطرناک از قبیل بی خوابی، کسالت، فقدان انرژی و … رو به رو می شوند و البته برای جلوگیری از این امر می توان استفاده از تلفن همراه و اینترنت را به حداقل ممکن رساند.

۱۲) لباس های رنگ شاد بپوشیم:

ملکه پرانرژی با لباس های شاد

بدیهی است که رنگ ها بر روح و روان ما تاثیر بسیاری دارند و استفاده از رنگ های تیره و مشکی موجب غم و نا امیدی در درون ما می شود و طبیعتا این حس منفی را به سایر افراد هم منتقل می کنیم؛ در مقابل به منظور جلوگیری از فقدان انرژی، می توان لباس هایی با رنگ شاد و روشن تهیه کرد تا همگان حس شادابی را تجربه کنند.

۱۳) شکر گذاری کنید:

در طول روز می توانید نعمت های بی شمار خود را از قبیل خانواده، شغل، ثروت، تحصیلات، سلامتی و … را به طور دقیق یادداشت کرده و بابت تمام داشته های خود سپاس گذاری کنید تا میزان انرژی، شادابی و حس قدر دانی در وجود شما افزایش یابد.

علاوه بر آن در دفتر خود می توانید اهداف مورد نظر را هم با ذکر جزئیات نوشته و در نهایت با دریافت انگیزه در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

۱۴) انرژی خود را ذخیره کنید:

بسیاری از مردم به طور بیش از حد به انجام به فعالیت های گوناگون می پردازند و یا انرژی خود را در مسیر نادرستی به هدر می دهند؛ به طور مثال برخی از ساکنان ساختمان ها از آسانسور استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند که به کمک پله ها رفت و آمد کنند و این فرایند هیچ نتیجه ای را به جز احساس خستگی و کمبود انرژی به دنبال نخواهد داشت.

۱۵) برنامه ریزی کنید:

همواره، بسیاری از انسان ها در انجام فعالیت های روزانه خود با مشکلات فراوانی اعم از ضیق وقت و … رو به رو می شوند و به همین علت هم به انجام چندین کار به طور همزمان می پردازند که این روند منجر به فرسودگی مغز، کمبود انرژی و در نهایت کاهش بهره وری شما خواهد شد.

۱۶) خوش بین باشید:

به منظور بهبود حس درونی و افزایش انرژی خود می توانید به نیمه پر لیوان نگاه کنید و با نهایت انگیزه و شور و شوق به شروع و ادامه فعالیت های خود بپردازید و بدیهی است که در این راستا با کمبود انرژی مواجه نخواهید شد.

۱۷) مدیتیشن کنید:

برای پرانرزی بودن مانند جان کابات مدیتیشن کنید

خبر خوش این که مدیتیشن از جمله فعالیت های آسان و البته مقرون به صرفه می باشد که به منظور انجام آن به یک محیط خلوت و البته کاملا ساکت نیاز دارید تا بتوانید انرژی از دست رفته خود را در حداقل زمان ممکن بازیابی کنید.اگر خودتان میدیتشن بلد نیستید میتوانید از مدیتیشن صوتی استفاده کنید.

۱۸) اولویت بندی کنید:

اغلب انسان ها تمایل به انجام فعالیت های گوناگونی دارند که البته برخی از آن ها هم غیر ضروری تلقی می شوند و طبیعتا انجام آن سبب می شود که انرژی ذخیره شده آن ها از بین برود؛ به همین منظور لازم است که کار های روزمره خود را به طور دقیق اولویت بندی کرده و سپس کار ها را به ترتیب اهمیت آن انجام دهند.

۱۹) خواب کافی:

قطعا خواب کافی از جمله ارکان های اساسی در حفظ سلامت جسم و روان انسان می باشد و کمبود خواب موجب افت انرژی در طول روز می شود و علاوه بر آن موجب مشکلات خطرناک از قبیل حمله قلبی، دیابت، افت فشار خون و … می شود که قطعا کلیه این عوامل در روند کیفیت زندگی انسان ها موثر خواهد بود.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با اهمیت انرژی و افزایش آن در طول روز، بیشتر آشنا کنیم و اکنون به منظور کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا با ما تماس حاصل فرمایید.

 

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x