تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

جذب انرژی مثبت بیشتر در زندگی (کامل)

جذب انرژی مثبت بیشتر در زندگی

جذب انرژی مثبت در زندگی انسان می تواند باعث داشتن آرامش عمیق روحی و جسمی شود و حتی با داشتن انرژی مثبت این حس آرامش به اطرافیان نیز منتقل می شود.

کسانی که انرژی مثبت دارند دیدگاهی وسیع و گسترده نسبت به جهان دارند، و همیشه سعی می کنند در مقابل چالشهای زندگی به گونه متفاوت تری عمل کنند. جذب انرژی مثبت در زندگی سبب ایجاد یک سبک زندگی سالم می شود.

مهمترین نکته در مورد انرژی مثبت این است که وقتی شما در مقابل اغلب چیزها انرژی مثبت دارید در واقع در حال فرستادن ارتعاش های مثبت به سمت کائنات هستید و می توانید بر اساس قانون جذب، همه چیزهای خوب را نیز جذب کنید.

با ما همراه باشید تا در مورد روش هایی که توسط آنها می توانیم به جذب انرژی مثبت در زندگی برسیم بیشتر بدانیم.

جذب انرژی مثبت

انرژی مثبت همان چیزی می باشد که در ذهن خود نسبت به آن تصویری مثبت و درست داریم. احسان، انفاق، امیدواری، محبت، خوبی، صبر، و کمک به همنوع و بسیاری از رفتارهای دیگر که موجب به وجود آمدن حس خوب در فرد می شود، انرژی مثبت به وجود می آورد.

به همین اندازه امواج منفی همان چیزی است که در ذهن فرد تصویری نادرست و منفی از آن دارد. نا امید بودن، تاریکی، رذالت، خودخواهی، شرارت، اندوه، ظلمت و نفرت و بدجنسی، بی صبری،  تعصب بی جا، جزو رفتار و انرژی های منفی هستند.

لازم به ذکر است که می توانید، با داشتن اندیشه، افکار و انرژی مثبت در زندگی، به سلامتی روحی خود و اطرافیان کمک کنید. همان طور که معلوم است، انرژی منفی و مثبت ضد هم می باشند و در دو قطب مخالف هم قرار دارند و عملکردشان متفاوت است.

زمانی که بتوانید بر این انرژی های مسلط بشوید و آنها را در خود آرام کرده و کنترلشان کنید، آنها خدمتگذار شما خواهند شد و زندگی آرام و پر انرژی با موقعیت ها و رویدادهای مثبت را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

وقتی کسل، بی حوصله و ناراحت و غمگین هستید جذب انرژی های مثبت از محیط اطراف کار سختی می شود، اگر تمام افراد باور داشته باشند که غم و شادی زاییده شرایط محیطی اطراف ما نمی باشد بلکه حاصل انتخاب ما و زاییده ذهن ما هستند، آن وقت انتخاب میان غم و شادی، رنج و لذت آسان خواهد شد.

جذب انرژی مثبت با داشتن افکار مثبت

جذب انرژی مثبت با داشتن افکار مثبت

افکار مثبت در زندگی، سازنده و با انگیزه، و افکاری انرژی بخش، هستند که بر اثر تمرین و تکرار و تلقین به ذهن راه پیدا می کنند و باعث می شود تا فکر و ذهن انسان مثبت شود.

روشی که هر فردی صحبت می کند بیانگر نحوه تفکر اوست، به همین دلیل مثبت باید فکر کرد و مثبت سخن گفت تا انرژی مثبت خود را به دیگران نیز انتقال دهیم.

داشتن انرژی مثبت در زندگی، علاوه بر کسب آرامش و انرژی در زندگی خود فرد، باعث می شود که این انرژی مثبت اطرافیان هم انتقال پیدا کند. نشاط و شاد بودن و شاد زیستن کار سختی نیست اگر خود فرد این شاد بودن را بخواهد.

مواردی که در ادامه توضیح داده ایم، روش های موثر برای چگونه شاد بودن و پر انرژی زیستن می باشند.

آرامش را در درون خود احساس کنید

چشم های خود را ببندید و در آرامش کامل قرار بگیرید و ذهن خود را خالی کنید و سعی کنید که از درون جسم خود را احساس کنید، از سبکی و آرامش عمیقی که در وجودتان ایجاد می شود شگفت زده خواهید شد.

این نوع سبک زندگی باعث می شود تا انرژیهای مثبت در زندگی را جذب کنید و انرژیهای منفی را از خود دفع کنید.

برای جذاب انرژی مثبت باید دلخوری را از خود دور کنید و بخشش را یاد بگیرید

گذشته ها گذشته اند و دیگر باز نمی گردند، مسلما هیچ کس دوست ندارد که در گذشته باقی بماند. و اگر بپرسیم چه کسی می خواهد در گذشته زندگی کند؟ همه افراد پاسخشان منفی است.

اگر به طور تکراری و مداوم خاطرات تلخ و  ناخوشایند قدیم را در فکر و ذهن خود جا بدهید موجب می شود تا همیشه فردی غمگین و نگران باشید.

بخشش و عفو را جزئی از زندگی خود قرار دهید زیرا بخشش موجب افزایش بیش از حد جذب انرژی مثبت در زندگیتان می شود، زیرا بخشیدن خودتان، و گذشته تان به درجه ای از آرامش خواهید رسید که شما را به نوعی لذت درونی می رساند.

در مقابل دیگران جبهه نگیرید

در هنگام معاشرت رابطه با دیگران به جای اینکه فرد منفعلی باشید و در ذهن خود ساکن باشید، سعی کنید حضوری آگاهانه داشته باشید. اجازه دهید دیگران هم حرف ها و نظر های خودشان را بگویند و در مورد اعتقادات و عقیده های خودشان ابراز نظر نمایند.
دست از مخالفت و یا جبهه گیری بردارید تا افراد جذب طبیعت آرام و دنیای پر از آرامش شما شوند. وقتی مثبت اندیش هستید رفتارتان هم مثبت و دلنشین است و انرژی مثبت از شما به دیگران نیز منتقل می شود.

اوقاتی را در طبیعت بگذرانید

اوقاتی را در طبیعت بگذرانید

همه افراد دلشان می خواهد و علاقه مندند که انرژیهای مثبت در زندگی را جذب کنند. از این رو حتما به طبیعت، پارک، و پیکنیک بروید. به گل ها و درختان نگاه کنید که چگونه با وزش باد حرکت می کنند به زیباییها و طراوت ها نگاه کنید.

طبیعت موجب می شود تا آرامش و انرژیهای مثبت را به وجود شما منعکس کند.

قدم بزنید و پیاده روی کنید

قدم زدن و پیاده روی کردن به باور بسیاری از دانشمندان و محققان موثرترین راهکار به منظور کاهش استرس و اضطراب می باشد.
زیرا که موجب تحریک سلول های عصبی و در نتیجه آرامش ذهنی می گردد.

به خصوص زمانی که در حال پیاده روی هستید می توانید به جملات تاکیدی مثبت نیز گوش دهید که حس و حالتان را بیش از پیش خوب و عالی کند.

تا می توانید ورزش کنید

یکی از مزایا و فواید ورزش که کمتر به آن پرداخته شده است تعرق می باشد. عرق کردن علاوه بر سلامت قلب، به ذهن انسان نیز کمک می کند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته ورزش عاملی برای تقویت روحیه و کاهش و از بین بردن استرس و اضطراب می باشد.

در حین ورزش کردن ماده شیمیایی به نام اندورفین در مغز تولید می گردد که این ماده علاوه بر ایجاد حس آرامش به کاهش احساساتی همچون بدبینی، رنج و غم و ایجاد افزایش حس خوشبینی در فرد کمک می کند.

خودتان را دوست بدارید و به خودتان هدیه دهید

یکی از روشهای تاثیرگذار بر مثبت اندیشی در زندگی که انجام آن موجب تقویت روحیه شاد می گردد و با نگرش منفی و یا منفی بافی مقابله می کند، دادن هدیه به خود می باشد که در واقع این هدیه، پاداشی است برای تلاش و زحماتی که در طی سالیان زندگی خود متحمل شده اید.

با هدیه دادن به خود یعنی می گویید که من خودم را دوست دارم، و به خودم احترام می گذارم و خودم را لایق داشتن خواسته هایم می دانم.
و این باور سبب جذب انرژی مثبت در زندگیتان می شود.

تفکراتتان را بنویسید

تفکراتتان را بنویسید

از روشهای مقابله موثر و عالی با احساسات منفی و به وجود آوردن احساس مثبت نوشتن است. در واقع انجام این روش سبب می شود تا تمامی افکار و احساسات خود را بدون رودروایسی بیان نمایید و از این طریق تفکرات و اندیشه های منفی که در ذهن دارید را بشناسید و علت آن ها را واکاوی و جستجو کنید و در نتیجه با مدیریت سلامت روانی و احساسات خود، تغییرات اساسی مثبتی را در نوع تفکرات و نگرش خود در زندگی ایجاد نمایید.

خواب با کیفیت و انرژی مثبت

از دلایل تاثیرگذار در بی حوصلگی و عصبانیت، و همچنین ایجاد کسالت، کم خوابی یا بدخوابی و نداشتن استراحت کافی می باشد. بر اساس مطالعات انجام شده نداشتن خواب کافی حتی در حد جزئی وضعیت سلامت روانی و جسمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر در طول شبانه روز میزان خواب کمتر از ۵ ساعت باشد مشکلاتی همچون تشدید خشم، عصبانیت و فشار روانی، احساس اندوه و غم در فرد بروز خواهد کرد.

بنابراین خواب و استراحت کافی و داشتن خوابی با کیفیت، می تواند به تقویت نگرش مثبت کمک نماید.

روز خود را با قدردانی، شکرگذاری شروع کنید

هنگامی که روز خود را با دعا و قدردانی از داشته هایتان شروع می کنید، انگار دری را باز کردید و به سوی خدا گام بر می دارید و به نوعی باور قلبی خود را بیان می کنید.

شکر گذاری و دعا فرد را به منبع خلقت متصل می کند و همین حضور در محضر خالق موجب می شود تا حال و هوایی دلنشین و مثبت در فرد ایجاد شود و میزان انرژیهای مثبت در زندگی را چندین برابر می کند که این عامل باعث می شود تا آرامش کل وجود فرد را بگیرد.

سعی کنید در هر موقعیتی جنبه های مثبت را ببینید

سعی کنید در هر موقعیتی جنبه های مثبت را ببینید

در حقیقت هر موقعیت و وضعیتی از زندگی سراسر فیض الهی و عظمت را به تصویر می کشد. گاهی اوقات حتی انسان چیزی می خواهد و آن را به دست نمی آورد و بعد از مدتی متوجه می شود که این نیز به صلاحتش بوده است.

وقتی با این دید به دنیا بنگرید که در همه چیز خیر و نیکی و در همه کس روح الهی نهفته است، برکت و خیر الهی از کائنات به سوی شما سرازیر می شود.

دست از کنترل کردن همه چیز بردارید

ذات زندگی تغییر، دگرگونی و تحول است و اساسا زندگی به طور جاری و روان است. هر چقدر در برابر زندگی مجادله کنید و جبهه بگیرید، به همان میزان و بیشتر رنج می برید.

هر زمانی که بخواهید شرایط و اوضاع زندگی را کنترل کنید و تمرکز را بر روی آن بگذارید، فشار عصبی و حالت اضطراب به شما دست می دهد و همین عامل موجب ایجاد حس بد و انرژی منفی در زندگیتان می شود.

سعی کنید فکر خود را بهبود دهید و تصور کنید که زندگی رودخانه ای پر جوش و خروش است، آیا دست به گریبان شدن با آن فایده ای دارد؟
آن را رها کنید، خودتان نیز آزاد باشید و اجازه دهید با جریان زندگی پیش بروید.

هنگامی که خودتان را در اختیار جریان زندگی قرار دهید، مقدار بسیار زیادی انرژی مثبت در زندگیتان را دریافت می کنید و در نتیجه فیض الهی و خیر و برکت را به سوی خود می کشانید.

به همان شکل که می خواهید با شما رفتار شود با دیگران رفتار کنید

هنگامی که روز خود را با بی حوصلگی و دلخوری شروع می کنید، تمام روز خود را تباه ساخته اید. وقتی با خودتان فکر کنید که دیگران فقط از لحاظ ظاهری با شما فرق دارند و عین خود شما یک انسان هستند، دیگر دلتان نمی خواهد که احساسات منفی نثارشان کنید حسادت بورزید، قضاوت کنید و در مقابلشان جبهه بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر رفتار آگاهانه ای در مقابل افراد داشته باشید انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودتان جذب می کنید و باعث می شود تا انرژی مثبت در زندگیتان چند برابر شود.

شما فرستنده و گیرنده انرژی مثبت هستید.

هدفگذاری کنید و فقط برنامه ریزی کنید و به خدا توکل داشته باشید

هدفگذاری کنید و فقط برنامه ریزی کنید و به خدا توکل داشته باشید

ترس و نگرانی در طول تاریخ بشریت به هیچکس خدمتی نکرده است. هر آنچه که قرار است رخ بدهد عملی می شود و جزئی از تجربیات زندگی می شود و کاری از دست هیچکس بر نمی آید.

در حقیقت هر چیزی که شما از روی دادن آن نگران هستید، اتفاق نمی افتد، پس چرا ذهن و انرژی خودتان را روی نگرانی ها هدر بدهید. هر نوع ترس و نگرانی در وجود انسان ها باعث می شود تا درونش پر از انرژی منفی شود که می تواند سلامتی فیزیکی و سلامت  روحی فرد را به خطر بی اندازد.

فقط کافی است هدفگذاری کنید و  برنامه های واضح و روشنی را مشخص کنید و از همه مهمتر توکل و باور قلبی به خدا داشته باشید.

زندگی را پر از صلح و دوستی و آرامش تجسم کنید

افکار منفی داشتن نیز به نوعی مثل اعتیاد می ماند. باید به طور آگاهانه و کم کم این عادت و اعتیاد را ترک کنید تا انرژیهای مثبت را جذب کنید.
آگاه و هوشیار باشید و بگذارید تصاویر ترسناک، هولناک و خوف انگیز از اندیشه ها و تفکرات منفی، از ذهن شما خارج شوند.

به جای تفکرات منفی سعی کنید جریان آرامی از زندگی و انرژی مثبت را در ذهن خود تصور کنید.
این تغییر افکار و نگرش ذهنی موجب جذب انرژیهای مثبت و فرستادن و سپس دریافت ارتعاش های خیر و نیک در زندگی شما می شود.

سخن آخر

همان طور که می دانیم انرژی منفی قدرت بسیار زیادی دارد پس باید برای تغییر آن به روشهای مختلف عمل کرد. حتی می توان برای تغییر و ایجاد انرژی مثبت از مراقبه و مدیتیشن نیز کمک گرفت، تمرینات مراقبه سبب میشوند که ذهن شما خالی شده و شما را آماده می کند که باورها و افکار جدید را جایگزین کنید و بتوانید ذهن، بدن و روح خود را با یکدیگر هماهنگ کنید.

همسو شدن و متقاعد کردن ذهن برای ایجاد انرژی مثبت به راحتی از طریق تمرینات مراقبه و مدیتیشن انجام می پذیرد.


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x