تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

۶ ویژگی و عادات افراد بدبخت که نشان می دهد چقدر بدبخت هستند

6 ویژگی و عادات افراد بدبخت که نشان می دهد چقدر بدبخت هستند

انسان ها در طول عمر خود همیشه به دنبال راهی برای رسیدن به خوشبختی، سلامتی وعشق در دنیا هستند.
به همین دلیل تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و در نهایت احساس خوشحالی و خوشبختی داشته باشند.

اما برخی از انسان ها هم وجود دارند که احساس می کنند افراد بدبخت و بیچاره ای هستند.
این افراد دائما احساس بدشانسی می کنند و معتقد هستند که دنیا هرگز به کام آن ها نمی چرخد و دست به هر کاری می زنند، با شکست مواجه می شود. این باور چقدر درست است؟

در ادامه شما را با میزان صداقت این احساس و ویژگی های افراد بدبخت به طور کامل آشنا خواهیم کرد. بنابراین اگر شما نیز با احساساتی مانند بدشانسی، بیچارگی و بدبختی مواجه هستید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

افراد بدبخت چه کسانی هستند؟

آیا افراد بدبخت وجود دارند؟
چه افرادی را می توان افراد بدشانس و بدبخت دانست؟
چه کسی باعث می شود تا این افراد احساس بدبختی داشته باشند؟
قطعا که افراد بدبخت وجود دارند.

اما این انسان ها تنها خودشان باعث احساس بیچارگی و بدبختی خودشان هستند. این افراد ویژگی هایی را در خود پرورش می دهند که موجب می شود تا با شکست روبرو شوند و نتوانند احساس خوبی نسبت به زندگی خود داشته باشند.

بنابراین افراد بیچاره و بدبخت عادت ها و ویژگی هایی دارند که دلیل اصلی بدشانسی یا همان بدبختی آن ها است.
البته فراموش نکنید که شرایط مختلف و اصطلاحا پستی و بلندی های زندگی باعث می شود تا تمامی انسان ها حتی افرادی که از نظر خانواده، مالی، سلامتی و … در بهترین جایگاه قرار دارند هم در برخی از مواقع احساس ناراحتی و بدشانسی داشته باشند. که کاملا طبیعی بوده و پس از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

بنابراین نمی توان این انسان ها را افراد بدبخت تلقی نمود. افراد بدبخت کسانی هستند که در هر شرایط و جایگاهی که قرار بگیرند دائما ناله می کنند و از زندگی کنونی خود شکایت دارند. این افراد در هر شرایط و موقعیتی ناراضی هستند و باور دارند که تمام دنیا در مقابل آن ها ایستاده اند که به خوشبختی و خوشحالی نرسند.

عادت های افراد بدبخت

عادت های افراد بدبخت

 

افراد بیچاره و بدبخت، عادت هایی را در خود ایجاد نموده اند که موجب شده تا دائما احساس ناامیدی و بیچارگی داشته باشند. از مهم ترین عادات افراد بدبخت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

• تنها جنبه منفی هر موقعیتی را می بینند

یکی از ابتدایی‌ترین عادت های افراد بدبخت این است که نسبت به هر چیزی احساس منفی و بدی دارند.

به طور مثال زمانی که اتفاق خوبی افتاده است، معتقدند که پس از آن اتفاق بدی رخ خواهد داد. شنیده اید که می گویند “بعد از هر خنده بلند، گریه خواهد آمد؟”. این دقیقا تفکر افراد منفی نگری است که دائما منتظر اتفاقات بد هستند.

از طرفی علاوه بر خودشان سعی می کنند شما را نیز قانع نمایند که دنیا جای قشنگی نیست و اگر خوشحال هستید، پس از آن ناراحتی را تجربه خواهید کرد.

• در هر شرایطی شاکی هستند

از دیگر عادت های افراد غمگین و بیچاره، این است که در هر شرایطی از زندگی و شرایط فعلی خود ناراضی هستند و دائما از همه چیز شکایت می کنند.

با توجه به اینکه افراد بیچاره انسان های منفی نگری هستند، هیچ چیزی باعث خوشحالی آن ها نمی شود. به همین دلیل است که هر اتفاقی بیفتد، آن ها گله مند هستند و به هیچ عنوان نسبت به شرایطی که دارند رضایت نخواهند داشت.

افرادی را دیده اید که دائما در حال شکایت کردن از آب و هوا، ترافیک، شرایط اقتصادی و …. هستند؟ این افراد انسان های بدبختی هستند. زیرا زمانی که پیش آن ها هستید، راجع به هر موضوعی که صحبت کنید، آن ها نسبت به آن گله مند خواهند شد.

• بسیار حسود هستند

از دیگر ویژگی های افراد بدبخت می توان به حسادت آن ها اشاره نمود. این افراد نسبت به اطرافیان خود احساس حسادت می کنند. نمی توانند از موفقیت و شادی اطرافیان خود خوشحال شوند.

بنابراین دائما حسرت زندگی دیگران را می خورند و می گویند که کاش زندگی آن ها را داشته باشند.

به طور مثال زمانی که فرد موفقی را می بیند، نه تنها خوشحال نمی شود بلکه می خواهد به شما ثابت کند که این فرد لیاقت جایگاهی که در آن قرار گرفته است را ندارد.

• احساس می کنند قربانی شده اند

از دیگر عادات افراد بدبخت این است که حس می کنند قربانی رفتار ناعادلانه و قضاوت ناحق دیگران شده اند. این افراد دائما معترض هستند زیرا احساس می کنند در جایگاهی که لیاقت آن را دارند، قرار نگرفته اند و دیگران حقشان را خورده اند. این افراد همیشه به دنبال فردی هستند تا او را برای مشکلات و شکست های زندگی خود مقصر معرفی نمایند.

به طور مثال زمانی که در موقعیت شغلی خود ارتقاء پیدا نمی کنند. معتقد هستند که رئیس شرکت با پارتی بازی فرد دیگری را در جایگاهی که لیاقتش نبوده، قرار داده است. در صورتی که آن جایگاه حق آن ها بوده است.

• تشکر کردن را بلد نیستند

افراد بدبخت لطف دیگران را وظیفه می‌دانند. به همین دلیل هرگز برای لطفی که به آن ها می شود، تشکر نمی کنند. نسبت به نعمت هایی که در زندگی دارند نیز همین احساس را دارند. بنابراین به جای شکرگزاری خداوند برای داشته هایشان، دائما شاکی هستند که زندگی آن ها سراسر درد و رنج است.

• دائما در گذشته و یا آینده زندگی می کنند

از دیگر ویژگی های افراد بدبخت این است که دائما در حال فکر کردن به گذشته و یا آینده هستند. به همین دلیل زمان حال خود را رها می کنند. این افراد دائما حسرت گذشته خود را می خورند و یا نگرانند که در آینده چه چیزی انتظار آن ها را می کشد. بنابراین زمانی برای زندگی کردن ندارند و همین موضوع باعث می شود تا دائما احساس بدبختی و بیچارگی داشته باشند.

چه چیزی باعث می شود تا به افراد بدبخت تبدیل شوید؟!

چه چیزی باعث می شود تا به افراد بدبخت تبدیل شوید؟!

اگر می خواهید شما نیز شبیه افراد بدبخت نشوید بهتر است با ویژگی هایی که می تواند شما را شبیه به این افراد کند، آشنایی پیدا کنید.

از مهم ترین ویژگی هایی که می تواند شما را به فرد بدبخت و بدشانس تبدیل نماید، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱. ترس از مشکلات مالی:

یکی از ابتدایی‌ترین ویژگی هایی که می تواند شما را شبیه به افراد بدبخت کند، ترس از مشکلات مالی و شکایت از بی پولی است. اگر جزو افرادی هستید که دائما در حضور دیگران از وضعیت بد مالی خود گله می کنید و دائما مشکلات مالی خود را در هر جمعی بازگو می نمایید، بهتر است هشدار بدبختی را جدی بگیرید.

زیرا به شدت شبیه به افراد بیچاره شده اید. بهتر است با استفاده از روش های مناسب این ترس را از بین ببرید و سعی کنید راه حل درستی را برای بهبود وضعیت مالی خود پیدا کنید.

۲. ترس از بیماری:

از دیگر ویژگی های افراد بدبخت این است که کوچک‌ترین بیماری را به یک مشکل جدی تبدیل می نمایند.

به طور مثال زمانی که به آن ها می گویند افسردگی دارید، احساس می کنند به یک بیمار روانی تبدیل شده اند. یا اینکه وقتی به آن ها گفته می شود بهتر است در مصرف قند پرهیز نمایند.

خود را فردی دیابتی معرفی می نمایند. بنابراین بهتر است از این ویژگی دوری کنید و به هیچ عنوان در بیماری خود اغراق نکنید و در هر شرایطی خود را بیمار معرفی نکنید.

۳. بزرگنمایی ایرادات خود:

از دیگر ویژگی هایی که می تواند شما را شبیه به افراد بدبخت کند، سخت گیری بیش از اندازه به خودتان است.

افراد بیچاره و بدبخت کسانی هستند که دائما نسبت به خودشان کم لطف بوده و به دنبال کمبودهای خود می گردند. این افراد ویژگی های مثبت خود را نمی بینند و سعی می کنند به دیگران ثابت کنند که فرد ناموفق و بی لیاقتی هستند.
۴. کینه ورزی: از دیگر ویژگی هایی که می تواند شما را به فرد بیچاره و بدشانس تبدیل نماید، کینه ورزی است.

افراد بیچاره معمولا نسبت به دیگران بخششی ندارند و کوچک‌ترین رفتار اشتباه دیگران را عمدی می‌دانند و نسبت به آن فرد کینه به دل می گیرند.

دائما اشتباه فرد مقابل را پیش روی خود می آورند و سعی می کنند آن را جبران نمایند. به همین دلیل با کوچک‌ترین اشتباهی واکنش های شدید از خود بروز می دهند.


برچسب:

,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرشهرام

باسلام.بنده تمام نکات فوق رادرخصوص افرادبیچاره وبدبخت تاییدمیکنم.مادرخانواده کسی راداریم که دایم دیگران رامقصرمیداند،حسودوکینه توزاست،بخشش وشکرگزاری وگذشت نداردوهمواره کفرمیگویدهرچیزی رابگوییدآنرافحش میدهدوازتمام کائنات وخداوندوهرچیزی بیزاراست وشکایت داردواو مایه آزارهنه خانواده است وباهمه جنگ داردوروانی است وهمه رابیمارکرده وازهرچیزی درزندگی ترس دارد،ترس ازنستقل شدن پول درآوردن ،بیماری وهرچیزدیگر.

نبما

من تمام این خصوصیات رو دارم ولی حسد ورزی نمیکنم هیچ وقت. هیچ نیت بدی نداشتم. ققط ناراحتم که خودم نمیخواستم این جوری باشم .

کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
2
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x