تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

یافتن دوستان جدید و چگونگی ارتباط گرفتن با دیگران

Find new friends

امروزه به دلیل گسترش وسایل ارتباط جمعی شاید دوست یابی بسیار راحت‌تر است گذشته باشد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که یافتن دوستان جدید و ارتباط با دیگران هنوز هم کار دشواری است.
این مشکل آنقدر عمیق شده است که گاهی برخی از شروع رابطه دوستی به شدت می‌ترسند. به راستی مشکل کجاست؟

شاید از قضاوت شدن توسط دیگران می‌ترسیم. خبر خوب این است که این احساسات به مرور زمان و با بودن در اجتماع کم رنگ می‌شود.
هرچه بیشتر در برقراری ارتباط با افراد جدید تجربه کسب کنیم، ترس از دوستی نیز کمتر خواهد شد.

تا زمانی که با خود و دیگران صادق، دوست و صمیمی باشید، دوستان جدید و خوبی خواهید یافت.

ملاقات با افراد جدید 

ملاقات با افراد جدید 

اگر می­خواهید با افراد جدید ملاقات کنید، باید از منطقه امن ذهنی خود خارج شوید. باید به اجتماع ورود کنید و با دیگران ارتباط موثر و تعامل داشته باشید.
در ادامه چند راهکار به منظور افزایش تعامل با افراد جامعه بررسی شده است. با ما همراه باشید.

سرگرمی جدیدی انتخاب کنید

برای بودن در جامعه و یافتن دوست خوب یک سرگرمی جدید انتخاب کنید. انجام این سرگرمی باید سبب تعامل شما با دیگران شود.
هنگامی که علاقه یا سرگرمی مشترکی با فردی داشته باشیم، ارتباط با مردم آسان‌تر خواهد شد. در این حالت حرف­های زیادی برای گفتن داریم.

اگر هیچ سرگرمی اجتماعی ندارید، یک تفریح جذاب برای اوقات فراغت خود بیابید. حضور در گردهمایی‌ها یا رویدادهای مهم می‌تواند آغاز یک دوستی بی‌نظیر باشد.
اگر به ورزش علاقه دارید، بهترین گزینه رفتن به استادیوم‌های ورزشی است. این مکان‌ها محل مناسبی برای ملاقات افراد علاقه‌مند به ورزش است.

اگر به دنبال پیدا کردن دوستان ادیب و خلاق هستید، رفتن به کتابخانه‌ها بهترین انتخاب برای شما است.
در کتابخانه‌های بزرگ شهر رویدادهای کتاب‌خوانی و سخنرانی جذابی برگزار می‌شود.

اگر به هنرهای تجسمی علاقه‌مند هستید، از گالری‌های هنری برای ملاقات با افراد جدید دیدن نمایید.

به یک باشگاه بپیوندید

اگر دانش آموز هستید، یک سازمان دانشجویی یا باشگاه پیدا کنید که برای شما جذاب است. اگر دانشجو هستید، از دوره‌های جذابی که دانشگاه برای دانشجویان در نظر می‌گیرد یا انجمن‌های علمی استفاده نمایید.
سعی کنید دوره‌ای را انتخاب کنید که چندان با آن آشنا نیستید. یادگیری مهارت‌های جدید علاوه بر سرگرمی فوق العاده عالی، سبب یافتن دوستان جدید نیز می‌گردد.

اگر مایل به یافتن دوستانی هستید که به کارهای خیر علاقه­‌مند هستند،  سازمان‌های مردم نهاد بهترین گزینه است.
بسیاری از این سازمان‌ها وجود دارد که به راحتی می‌توانید عضو آن‌ها شوید. عضویت در این گروه‌ها علاوه بر یافتن دوست جدید سبب انجام امور انسان دوستانه خواهد شد.

با همسایگان خود ارتباط برقرار کنید

Meet two neighbors

بسیاری از دوستی­ها اغلب بین افرادی که در مجاورت و نزدیکی هم زندگی می‌کنند ایجاد می‌گردد.
اگر همسایه‌ای هم سن و سال خود دارید دفعه بعد که او را دیدید، خود را معرفی نمایید.
سعی کنید یک مکالمه کوتاه و دوستانه را آغاز کنید. اگر متوجه شدید که طرف مقابل علاقه به ادامه تعامل دارد، دفعات بعد بیشتر برای او وقت بگذارید.

اگر در یک منطقه شلوغ زندگی می‌کنید صبح‌ها به خرید بروید یا از کتابخانه‌های نزدیک خانه دیدن کنید. شما هرگز نمی‌دانید که این مکان‌ها بهترین محل برای یافتن دوستان جدید است.

اطرافیانتان را بیشتر بشناسید

بسیاری از افراد با همکاران و همکلاسی‌های خود تعامل زیادی ندارند. اگر در پی یافتن دوست جدید هستید، اطرافیان خود را بیشتر بشناسید.
اگر همکلاسی یا همکاری دارید که او را به خوبی نمی‌شناسید، اندکی بیشتر با او صحبت کنید. بودن در یک اداره یا مدرسه سبب شده که تجربه مشترکی با یکدیگر داشته باشید.
سعی کنید از این تجربه مشترک برای گفتگوی بیشتر استفاده نمایید.

ذکر یک نکته جالب، لطیفه خنده‌دار، صحبت درباره سیاست‌های اداری یا بحث درباره یک آزمون دشوار راهکارهایی عالی برای شکسته شدن یخ روابط دوستانه است.

دعوت دیگران را بپذیرید

اگر فردی به صرف غذا یا نوشیدن قهوه دعوتتان کرد، در صورتی شناخت کافی از او، دعوتش را بپذیرید.
سعی کنید به تنهایی به رویدادهای جدید بروید تا مجبور به تعامل با افراد جدید شوید. اگر یک دوست صمیمی را با خود ببرید، تمام وقت خود را صرف صحبت کردن با او خواهید کرد.

سر خود را بالا بگیرد! 

بله، درست متوجه شدید. هنگامی که در اجتماع حضور پیدا می‌کنید، سر به زیر نباشید یا به تلفن همراهتان خیره نشوید. این رفتار گویای این است که شما علاقه‌ای به صحبت و ارتباط با دیگران ندارید.
از خیره شدن به زمین یا نشستن در گوشه کلاس بپرهیزید. به طور کلی نشستن آرام و نزدیک نشدن به دیگران یک استراتژی بد برای یافتن دوست جدید است.
سعی کنید در بین جمعیت قرار بگیرید و عادی رفتار کنید تا نشان دهید مایل به تعامل با دیگران هستید.

زبان بدن برای جذب افراد بسیار مهم است. اگر می‌خواهید دیگران را به تعامل با خود ترغیب کنید، هنگامی که صحبت می‌کنند از زبان بدن استفاده کنید.
این راهکار باعث می‌شود شما بدون قطع صحبت دیگران به سخنانشان واکنش نشان دهید یا آن‌ها را تائید کنید. این شیوه نشان می‌دهد که شما به ادامه تعامل و ارتباط علاقه­مند هستید.

گفتگوی صحیح چگونه است؟ 

تعامل با دیگران مستلزم دانستن روش­های صحیح گفتگو است.
در ادامه ۶ راهکار برای ایجاد یک گفتگوی صحیح و ارتباط موثر با دیگران بررسی شده است.

اجازه دهید مکالمه کم‌کم پیشرفت کند

نیاز نیست یک شروع طوفانی داشته باشید. با صحبت‌های معمولی و روزمره مکالمه را آغاز کنید. سلام و احوال پرسی بهترین انتخاب برای شماست.
اجازه دهید دیگران درباره خود صحبت کنند. متکلم وحده نباشید. تا زمانی که دیگران با شما احساس راحتی و دوستی نکرده‌اند، از طرح مسائل جدی خودداری نمایید.

از دیگران بخواهید درباره خود صحبت کنند

اگر در پی یافتن دوست جدید هستید، بدانید که به تنهایی صحبت کردن درباره خود یک استراتژی بد خواهد بود. این شیوه سبب می‌شود دیگران احساس کنند که شما واقعاً علاقه‌ای به بیشتر دانستن درباره آن‌ها ندارید.
سعی کنید مکالمه را به طرف شخصی که با او صحبت می‌کنید هدایت نمایید. این رفتار سیگنالی مبنی بر اینکه می‌خواهید بیشتر درباره او بدانید به طرف مقابل ارسال می‌کند.
به یاد داشته باشید که دیگران از صحبت درباره خود لذت می‌برند. اگر به نظر برسد که مشتاق شنیدن صحبت‌های طرف مقابل هستید، شما موفق به یافتن دوست جدید شده‌اید.

مثال‌های زیر به شما کمک می‌کند تا فرد مقابل را ترغیب به صحبت درباره خود نمایید.

  • چه لباس فوق‌العاده‌ای. آن را از کجا خریده‌اید؟
  • برای آخر هفته برنامه تفریحی خاصی دارید؟
  • ساعات کاری شما در هفته چگونه است؟

به شوخی‌های دیگران بخندید

دیگران از به اشتراک گذاشتن خاطرات جالب و خندیدن افراد لذت می‌برند.
اگر فردی که با او صحبت می‌کنید و مشتاق دوست شدن با او هستید، حرف خنده داری زد، بخندید.
این راهکار دریچه‌ای کوچک به روی دوستی بین شما باز می‌کند. به خاطر داشته باشید که به اشتراک گذاشتن مسائل خنده‌دار، راهی فوق‌العاده برای جذب و یافتن دوستان جدید است.

اگر واقعاً فرد شوخ طبعی هستید، زیاده روی نکنید. شوخی بیش از حد، لودگی تلقی خواهد شد. زیاده روی در شوخی حتی بدون غرض بی احترامی محسوب می‌شود.

لبخند بزنید

هنگام صحبت با دیگران لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید. هنگامی که با فردی صحبت می‌کنید، تماس چشمی با او را حفظ کنید.
سعی کنید در زمان مناسب به این تعامل واکنش مناسب نشان دهید. لبخند بزنید تا فرد مقابل متوجه شود که از این گفتگو خوشحال هستید.

اگر هنگام صحبت با دیگران به طرف دیگر نگاه کنید، به این معناست که مشتاق به ادامه گفتگو نیستید.
اخم نکنید زیرا این کار سبب می‌شود فرد مقابل احساس ناخوشایندی نسبت به حرف‌های خود پیدا کند.

آن‌قدر لبخند نزنید که غیر طبیعی و لودگی جلوه کند. یک لبخند ساده و ظریف کافی است.
سعی کنید هنگام صحبت دیگران سر را به نشانه تأکید تکان دهید. این شیوه نشان دهنده توجه و علاقه شما به ادامه صحبت است.

از دیگران تعریف کنید

مردم عاشق تعریف و تمجید هستند.
اگر دیگران متوجه شوند از جانب شما مورد قدردانی و احترام قرار می‌گیرند، از صحبت با شما لذت خواهند برد.
از سبک لباس پوشیدن، مدل مو یا اخلاق آن‌ها تعریف کنید. سعی کنید به هیچ عنوان زیاده روی نکنید و از شخصی کردن بیش از حد سؤالات و تعریف‌ها بپرهیزید.

اگر آن‌ها چیزی می‌گویند که حقیقتاً با آن موافق هستید، نظر مثبت خود را ارائه دهید. این راهکار سبب می‌شود دیگران دریابند نظر آن‌ها برای شما ارزشمند است. به جمله زیر دقت کنید.

“وای، این نکته واقعاً عالی بود. من این‌طور به قضیه نگاه نکرده بودم”.

در صورت امکان اطلاعات تماس درخواست کنید

اگر مکالمه به خوبی پیش رفت و مشتاق به ادامه تعامل بودید، از او شماره تلفن یا ایمیل درخواست نمایید. سعی کنید درخواست خود را به چیزی که اخیراً درباره آن صحبت کرده‌اید پیوند دهید.

به جملات زیر دقت کنید.

  • من هر روز به باشگاه می‌روم. اگر علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های ورزشی هستید، خوشحال می‌شوم شماره شما را داشته باشم. می­توانیم برای رفتن به باشگاه با هم هماهنگ کنیم”.
  • چه اطلاعات خوبی درباره تلفن‌های همراه دارید. ممکن است شماره همراهتان را داشته باشم تا هنگام خرید با شما مشورت کنم؟

ایجاد اعتماد به نفس و مثبت اندیشی

اعتماد به نفس و مثبت اندیشی به حد تعادل لازمه یک زندگی سالم است. اما چگونه می­توانیم این دو ویژگی را در خود تقویت کنیم؟

لباس شیک و مناسب بپوشید

کمد لباس خود را به روز کنید و چند لباس جدید و شیک انتخاب نمایید. لباس‌هایتان را انبار نکنید. اگر قابل استفاده هستند، آن‌ها را بپوشید و اگر فرسوده شده‌اند آن‌ها را دور بریزید. سعی کنید برای لباس و پوشش خود هزینه کنید. لازم نیست از لباس‌های گران قیمت و برند استفاده نمایید. لباس مناسب لباسی است که شیک و مرتب باشد و به اندام شما بنشیند.

هنگام خرید لباس دقت کنید. آنچه را که دوست ندارید نخرید. سعی نکنید برای انتخاب لباس تنها مُد را مَد نظر داشته باشید. لازم نیست تبدیل به کس دیگری بشوید. برای انتخاب لباس سبک خود را داشته باشید.

اگر می‌خواهید به دیدن دوست جدیدی بروید و اندکی اضطراب دارید، از عینک آفتابی استفاده نمایید. عینک آفتابی با پوشاندن چشمانتان، از نمایان شدن استرس شما جلوگیری می‌کند. عینک آفتابی شما را جذاب‌تر نیز نشان می‌دهد.

نکته مهم: رعایت بهداشت یکی از مهم ترین نکات برای حضور در اجتماع است. همیشه قبل از بیرون رفتن دوش بگیرید و موهای خود را مرتب کنید. سعی کنید همیشه خوشبو باشید و از عطرهای مناسب استفاده نمایید.

خود را در موقعیت‌های مختلف قرار دهید

هر چه بیشتر در اجتماع قرار بگیرید و با دیگران ارتباط برقرار نمایید، در یافتن دوستان جدید موفق‌تر خواهید بود.
اگر در مسیر این هدف یک یا دو تلاش طبق برنامه پیش نرفت، نگران نباشید. به برنامه ریزی خود پایبند باشید و با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید.
با گذشت زمان، تجربه ارزشمندی به دست خواهید آورد و هرگونه تعامل جدید برایتان آسان‌تر خواهد شد.

گاهی ارتباط برقرار کردن با افراد جدید اندکی ترسناک است.
ممکن است در ابتدا تعامل با آن‌ها تا حدودی سخت به نظر برسد. اشکالی ندارد. تنها کافی است تلاش کنید و به آن پایبند باشید.

از تحقیر خود بپرهیزید

هرگز شخصیت خود را زیر پا نگذارید. هیچ کس نمی‌خواهد در کنار یک فرد حقیر باشد. اگر از نظر اعتماد به نفس، مثبت اندیش و سازگار به نظر برسید، افراد بیشتری جذب شما می‌شوند. در جمع خود را تحقیر نکنید.

شاید انجام این کار هنگامی که احساس ناراحتی یا استرس می‌کنید وسوسه انگیز باشد. اگر می‌خواهید تأثیر خوبی بر دوستان احتمالی خویش بگذارید، از انجام این کار صرف نظر نمایید.

کاری کنید که از انجام آن لذت می‌برید

برای بهبود نگرش کلی خود کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت می‌برید. اگر خوشحال هستید، به احتمال زیاد هنگام تعامل با دیگران روحیه خوبی خواهید داشت.
در تلاش برای یافتن دوستان جدید، فراموش نکنید که برای خود وقت بگذارید.
به تفریحات مورد علاقه خود ادامه دهید. تکالیف دانشجویی یا مسئولیت‌های شغلی خویش را به درستی انجام دهید. به طور منظم ورزش کنید تا از نظر جسمانی خوب به نظر برسید.

اگر چند دوست صمیمی دارید، با آن‌ها معاشرت نمایید. قدردانی و لذت بردن از افرادی که در زندگی شما هستند بسیار اهمیت دارد.

 مهربان باشید

مهربانی سبب می‌شود تا نظر دیگران را به خود جلب کنیم.

با دیگران به ‌خوبی برخورد کنید. از بدگویی بپرهیزید و شفقت و همدلی خود را نشان دهید. اگر فرد مثبتی باشید، طبیعتاً دیگران به سمت شما جذب خواهند شد.
تمرکز بر مسائل منفی آسان است. هر روز وقت بگذارید تا شادی را در زندگی خود و دیگران برقرار کنید. زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید، چیزهایی را به خودتان یادآوری نمایید که حالتان را بهتر می‌کند.

یک راه آسان برای انجام این کار این است که هر روز یک کار نیک و خیر انجام دهید. به یک غریبه انرژی مثبت دهید.
به پیرمردی که قصد عبور از خیابان دارد کمک کنید. صندلی خود را در اتوبوس به خانم بارداری که سر پا ایستاده بدهید.

با دوستانتان وقت بگذرانید

وقتی دوست جدیدی پیدا می‌کنید، ارتباطتان را با آن‌ها حفظ کنید. برای ملاقات با آن‌ها پیش قدم شوید. هر از گاهی با دوستانتان تماس بگیرید و از وضعیت آن‌ها مطلع گردید. از سپری کردن زمان در کنار دوستان خود لذت ببرید.
هدف از یافتن دوستان جدید، ایجاد ارتباطات جدید و سازنده است. سعی کنید از دوستانی که در حال حاضر دارید، غافل نشوید.

هیچ‌گاه از رها کردن دوستی‌های ناسالم و سمی نترسید. امروز دور شدن از این روابط بهتر از فرداست.

کلام آخر 

رابطه دوستی یکی از دلنشین‌ترین روابط به شمار می‌رود.
همه ما روزهای بسیار بدی در زندگی داشته‌ایم که تنها یک دوست توانسته کاممان را شیرین کند.
دنیای امروز نشان داد که هیچ‌کس از فردای خود با خبر نیست. از کنج خانه‌ها بیرون بیاییم. دستان یکدیگر را بگیریم و مهربانی را در جهان گسترش دهیم.

برای دوستی‌های خود ارزش قائل شویم. علاقه خود را به دوستان و عزیزانمان ابراز کنیم. شاید امروز هم برای این کار دیر باشد، چه برسد به فردا… .

personalexcellence

parade


برچسب:

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x