تصویر تبلیغاتی تصویر تبلیغاتی

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم

law of attraction in life

بعد از اینکه قانون جذب را درک کردیم حالا باید  چگونه از قانون جذب استفاده کنیم تا بهترین نتایج را بگیریم.
همانطور که در مقالات قبلی تعریف شد، در علوم فلسفه قانون جذب را افکار و باورهای ریشه‌ ای می‌‌گویند که یک فرد می‌‌تواند با تمرکز و جذب بر نیروهای منفی و مثبت، زندگی خود را دچار تغییراتی کند.

با استفاده از قانون جذب می‌توانید از طریق افکار و اعمال خود چیزهایی مثبت یا منفی را وارد زندگی خود کنید. در علوم فلسفه این نظریه متکی بر این است که همه چیز از انرژی تشکیل شده است.

بنابراین نوع انرژی که شما از خود ساطع، به خود شما باز می‌گردد. اگر خود را جهت استفاده از قانون جذب آماده کرده اید، بهتر است با ایجاد یک ذهنیت مثبت شروع کنید تا بتوانید انرژی مثبت از خود ساطع کنید.

بنابراین چیزی که به شما باز می‌گردد مثبت و سازنده است. سپس می‌توانید با یک نگرش مثبت در جهت رسیدن به اهداف خود قدم بردارید.

بنابراین همانطور که توضیح داده شد باید بدانیم که چگونه از قانون جذب استفاده کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره را از قانون جذب ببریم.

سه روش اصلی جهت استفاده از قانون جذب

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم

  1. ایجاد طرز فکر مثبت 
  2. اقدام کردن 
  3. پاسخ به شکست‌ها 

مثبت اندیشی به شما کمک می‌کند تا یک چشم انداز و نگرش سالم از زندگی را داشته باشید.

بنابراین وقتی انسان در یک مسیر سخت قرار می‌گیرد، با برخورداری از طرز فکر مثبت می‌تواند مسیرهای سخت زندگی را راحت تر پشت سر بگذارند.

برای ایجاد طرز فکر مثبت در راستای استفاده و موثر واقع شدن قانون جذب سعی کنید اقدامات زیر را انجام دهید.

تجسم تحقق رویاها 

رویاهای خود را در حال تحقق تجسم کنید.

چشمان خود را ببندید و خود را در حال زندگی با شرایط دلخواه خود تصور کنید. تصور کنید که کار رویایی خود را انجام می‌دهید. استعدادهای خود را به رخ می‌کشید.

یا اینکه سوار ماشین ایده آل و آخرین مدل خود می‌شوید. این کار را هر روز انجام دهید تا مقاصد و اهداف خود را استحکام بخشیده و آنها را یک قدم به واقعیت نزدیک تر کنید.

همچنین همیشه خود را موفق نشان دهید. به عنوان مثال، تلاش کنید که خود را در محل کار ارتقا دهید و میل به پیشرفت داشته باشید، نه اینکه فقط به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید.

برای موفقیت و جذب آن، هدف شما نباید فقط یافتن شغل باشد. شما باید بخواهید که در کار خود برتری داشته باشید و برای آن باید تلاش کنید.

وقتی که تلاش خود را در این راستا متمرکز کنید، به رویاهایتان و تحقق بخشیدن به آنها بیشتر فکر می‌کنید. این کار صحیح ترین روش تجسم تحقق رویاهای شما جهت استفاده از قانون جذب می‌باشد.

تمرینات قانون جذب

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟ به خواسته‌های خود فکر کنید 

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟ به خواسته‌های خود فکر کنید 

روی خواسته‌های خود در زندگی تمرکز کنید، نه آنچه را که فاقد آن هستید.

به عنوان مثال به ماشین قدیمی‌ و خراب خود فکر نکنید. در عوض، خود را در حال رانندگی با ماشین جدید تصور کنید. توجه داشته باشید که در این حالت هدف هر دو تفکر داشتن یک ماشین جدید است. ولی یکی مثبت و دیگری منفی می‌باشد.

برای استفاده از قانون جذب باید فقط روی افکار مثبت تمرکز کنید. با این کار شما این پیام را به جهان می‌فرستید که انتظار دارید اتفاقات خوبی رخ دهد. بدین ترتیب فقط چیزهای مثبت به سوی شما بازگردانده می‌شود.

فلسفه این نوع تفکر آن است که آنچه شما در مورد آن فکر می‌کنید همان چیزی است که در زندگی خود می‌خواهید.

بنابراین در مثال ماشین منطق تفکراتی که ذکر شد این است که اگر شما به این فکر کنید که “ای کاش من یک ماشین داشتم که همیشه خراب نمی‌شد”، درواقع شما هنوز بر اتومبیل قدیمی‌خود تمرکز می‌کنید، نه یک ماشین جدید. این مسئله با مثال دیگری شرح می‌دهیم.

مثلا برای موفقیت درسی و جذب اتفاقات مثبت بهتر است  با خود فکر کنید “من برای کسب نمره خوب سخت درس می‌خوانم”. نه اینکه مدام با خود بگویید “امیدوارم در این ترم قبول نشوم”. زیرا تفکر اولی مثبت و دیگری از نوع منفی می‌باشد.

در استفاده از قانون جذب خواسته‌های خود را با استفاده از اصطلاحات مثبت بیان کنید 

خواسته‌های خود را با استفاده از اصطلاحات مثبت بیان کنید.

مهم است که در استفاده از عباراتی که بر کلمات منفی مانند “نه” یا افعال منفی تکیه می‌کنند، خودداری کنید. مانند “من نمی‌خواهم شغل خود را از دست بدهم”. شما در این عبارت بر داشتن شغل تمرکز کرده اید ولی این یک عبارت منفی است. به عبارتی کلماتی را برای مواردی که می‌خواهید از جذب چیزی اشتباه جلوگیری کنید، استفاده نکنید.

به عنوان مثال “من نمی‌خواهم از دست بدهم” عبارت “باختن” را منعکس می‌کند. در حالی که “من می‌خواهم برنده شوم” عبارت “برنده شدن” را بازگو می‌کند. قانون جذب نشان می‌دهد که جهان به کلماتی که استفاده می‌کنید توجه می‌کند، نه قصد پشت آنها.

برای آنچه در حال حاضر دارید قدردانی کنید 

Gratitude

یکی از قدم‌های ایجاد طرز تفکر مثبت جهت استفاده از قانون جذب، قدردانی کردن است.

برای آنچه در حال حاضر دارید قدردانی کنید.

قدردانی از چیزهای خوب در زندگی به شما کمک می‌کند احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید.

انجام این کار از ذهنیت مثبت شما پشتیبانی می‌کند. مواردی را که از آنها قدردان هستید برای خود لیست کنید یا آنها را در یک دفتر خاطرات بنویسید. علاوه بر این، از مردم بخاطر چیزهای خوبی که به زندگی شما می‌افزایند تشکر کنید.

یک روش خوب در این زمینه این است که هر روز صبح قبل از بیرون آمدن از رختخواب، ۳ مورد را بنویسید که از آنها یا بخاطر وجود سپاسگزار هستید. این به شما کمک می‌کند روز خود را با روحیه خوبی شروع کنید.

مدیتیشن در ایجاد طرز تفکر مثبت جهت استفاده از قانون جذب موثر است 

Meditation and the law of attraction

حداقل ۵ دقیقه در روز مدیتیشن کنید تا سطح استرس خود را کاهش دهید.
استرس بخشی عادی از زندگی است. اما مقدار بیش از حد آن می‌تواند طاقت فرسا باشد. استرس‌های روزانه خود را با یک مدیتیشن کوتاه تسکین دهید که هم ذهن و هم بدن شما را آرام شود.

برای یک مدیتیشن ساده در یک موقعیت و جای راحتی بنشینید.. سپس چشمان خود را ببندید. بر تنفس خود تمرکز کنید و بگذارید افکار شما بیایند و بروند.

مدیتیشن همچنین می‌تواند به شما در آگاهی بیشتر از وضعیت احساسی خود کمک کند. این کار به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را به طور موثری کنترل کنید. فراموش نکنید که مدیتیشن موثر نیاز به تمرین دارد.

به جای نگرانی به فکر راه حل باشید 

نگرانی‌های خود را با افکاری نظیر اینکه چگونه اوضاع می‌تواند درست پیش برود جایگزین کنید.

نگرانی باعث می‌شود آنچه را که از آن اجتناب می‌کنید برای قانون جذب آشکار کنید.

وقتی دچار نگرانی‌هایی می‌شوید، آنها را با فکر کردن  به درصد احتمال وقوع آنها به چالش بکشید. سپس، به آنچه در گذشته نگران بودید فکر کنید.

بعد در نظر بگیرید که اگر افکار نگران شما واقعاً اتفاق بیفتند، بدترین سناریو چقدر بد خواهد بود. بدین ترتیب در دراز مدت توانایی کنترل افکار نگران خود را فرا می‌گیرید.

برای مثال فرض کنید شما نگران این هستید که در حین ارائه یک سمینار، موفق نباشید.
در این حالت طبق دستورالعمل بالا ابتدا به این فکر کنید که چقدر احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد؟ آیا قبلا اتفاق افتاده است؟ اگر آره و به هم ریخته اید، واقعاً مهم بوده است؟ آیا هنوز یک سال بعد به آن فکر می‌کنید؟ با این کار به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که نگرانی شما واقعاً یک مشکل بزرگ نیست.

یا اینکه ممکن است به این فکر کنید که زندگی شما در ۵ یا ۱۰ سال آینده چگونه خواهد بود. آیا آن چیزی که نگرانش هستید حتی اهمیت دارد؟ احتمالا نه.

حل کردن نگرانی‌ها برای خود یکی از راه‌های مهم ایجاد طرز تفکر مثبت در استفاده از قانون جذب می‌باشد.

بنابراین بهتر است که تکنیک‌های مختلف کنترل نگرانی‌ها را تمرین کنید.
برای مثال برخی این کار را انجام می‌دهند. افکار نگران خود را در یک دفترچه می‌نویسند.

با این کار ذهن خود را از چنین افکاری خالی می‌کنند. سپس دفترچه را برداشته و در جایی دور از چشم می‌گذارند. این کار به آنها کمک می‌کند تا افکار را از ذهن خود دور کنند.

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟  مثبت اندیشی را یاد بگیرید

Thinking positive

به خودتان زمان دهید تا یاد بگیرید چگونه مثبت اندیش باشید زیرا این کار سختی است.

در ابتدا، مثبت نگه داشتن افکار خود برای شما سخت خواهد بود. طبیعی است که افکار منفی به سراغ شما بیایند. با این حال، می‌توانید با مقابله عمدی با افکار منفی، به خود کمک کنید تا بر جنبه‌های مثبت تمرکز کنید.

آنها را بپذیرید و جوانب منفی را از خود دور کنید. سپس چیزهای مثبت را جایگزین آنها کنید. با تمرین می‌توانید به مرور زمان مثبت تر شوید و جهت استفاده از قانون جذب مثبت اندیشی را بیاموزید.

به عنوان مثال ممکن است خودتان را درگیر این فکر کنید که “من خیلی سخت کار می‌کنم، اما به نظر نمی‌رسد به جایی می‌رسم.” یک لحظه خود توقف کنید و فکر کنید که چرا چنین فکری دارید.

سپس موارد مثبتی را که هنگام انجام آن کار تجربه کرده اید را برای خود ذکر کنید. مانند یادگیری چیزهای جدید یا داشتن تجربیات جدید.

با این حال اگر در عمل چنین چیزی نیست باز هم جای مثبت اندیشی دارد. به خود بگویید: “من با گذشت زمان بهتر می‌شوم و به پیشرفت خود افتخار می‌کنم”. پس از مدتی افکار مثبتی که برای خود انتخاب می‌کنید را در سطح آگاهانه خواهید داشت.

سپس به عنوان بخشی از ضمیر ناخودآگاه شما می‌شوند و مثبت اندیشی برای شما خودآگاهانه تر می‌شود.

تا به اینجا گام‌های مهم ایجاد طرز تفکر مثبت را با هم مرور کردیم. در قدم بعدی به سراغ اقدام کردن می‌رویم.

طبیعتا شما تا زمانی که شروع به اقدام کردن نکنید، عملا در استفاده از قانون جذب ناموفق هستید. در ادامه مهمترین روش‌های اقدام کردن را برایتان بازگو می‌کنیم.

اهداف خود را بنویسید و هر روز به این لیست نگاه کنید 

به اهدافی که می‌خواهید در زندگی به آنها برسید فکر کنید. آنها می‌توانند کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. آنها را روی یک ورقه کاغذ بنویسید پس اولویت بندی اهداف این لیست را در جایی قرار دهید که هر روز آن را ببینید.

مطمئن شوید که هر روز به این اهداف فکر می‌کنید تا بتوانید متمرکز بمانید و در مسیر دستیابی به آنها باشید.

هر روز یک کار کوچک انجام دهید تا به هدفتان برسید 

این کار یکی از مهم ترین گام‌های اقدام کردن جهت استفاده از قانون جذب می‌باشد.

با تعیین یک هدف شروع کنید. روزانه حداقل ۱۵ دقیقه روی آن کار و کار را دنبال کنید. برای پیگیری پیشرفت خود، لیستی از گام‌های کوچکی که باید در جهت رسیدن به هدف خود بردارید، تهیه کنید.

سپس هنگام انجام آنها را بررسی کنید. این اقدامات کوچک به شما در تولید نتایج بزرگ کمک می‌کند!

نکته: سعی کنید هر روز به طور همزمان روی هدف خود کار کنید. به عنوان مثال، ممکن است هر روز ۱۵ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا روی هدف خود کار کنید.

یا اینکه شما می‌توانید نیمی‌از ساعت ناهار خود را بصورت روزانه به دنبال کردن اهداف خود بپردازید.

در برابر خود پاسخگو باشید

در قبال کارهایی که برای اهدافتان انجام داده اید پاسخگو باشید. انتظارات را برای خود تعیین کنید و زمانی که به آنها نرسیدید حقیقت را انکار نکنید.

سپس بررسی کنید که چرا برای برآورده ساختن انتظارات خود به نتیجه ای نرسیده اید. تصمیم بگیرید که آیا باید تغییراتی ایجاد شود یا خیر. در مقابل، به خودتان برای زحمتی که برای اهدافتان کشیده اید پاداش دهید.

خودگویی مثبت؛ در استفاده از قانون جذب 

از خودگویی مثبت برای ایجاد انگیزه برای اقدام استفاده کنید. داشتن افکار منفی در مورد خود طبیعی است.

اما این می‌تواند شما را به عقب براند. وقتی فکر می‌کنید که منفی فکر می‌کنید، آن فکر را زیر سوال ببرید و یک فکر مثبت را جایگزین آن کنید.

علاوه بر این، شعار مورد علاقه یا جمله تاکیدی مثبت خود را در طول روز تکرار کنید تا خود را در مسیر مثبت جهت استفاده از قانون جذب نگه دارید.

پس از ایجاد طرز تفکر مثبت و اقدام کردن، نوبت به پاسخ به شکست‌ها در استفاده از قانون جذب می‌رسد. پاسخ به شکست‌ها گام سوم و آخر استفاده از قانون جذب می‌باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم جهت پاسخ به شکست‌ها اقدامات زیر را دنبال کنید.

شما مقصر حوادث، بیماری‌ها یا رویدادهای خارج از کنترل خود نیستید 

باید یاد بگیرید چیزی که خارج از کنترل شما است، در قبال آن تقصیری ندارید.

شما مقصر حوادث، بیماری‌ها یا رویدادهای خارج از کنترل خود نیستید. همه افراد در مقاطع مختلف، سختی را تجربه می‌کنند. این ممکن است شامل از دست دادن شغل، کنار آمدن با یک مشکل پزشکی یا آسیب دیدگی باشد.

وقتی این اتفاقات می‌افتد خودتان را سرزنش نکنید، زیرا برای همه اتفاق می‌افتد.

به جای فرار از مشکلات، بر تغییر پاسخ خود در برابر مشکلات تمرکز کنید

شما نمی‌توانید جلوی همه اتفاقات بد را بگیرید، زیرا این امکان پذیر نیست.

با این حال می‌توانید واکنش بهتری نسبت به آنها اتخاذ کنید. به جای ناراحتی، سختی‌ها را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید. سپس، با افرادی که برای حمایت از شما همیشه در صحنه حاضر هستند، تماس بگیرید.

پس از یک شکست یا سختی، کنترل خود را در دست بگیرید 

کنترل خود را در دست بگیرید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. روبرو شدن با یک مانع می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد و ذهنیت مثبت شما را بشکند.

اما بازپس گرفتن کنترل خود به شما قدرت را باز می‌گرداند. با ذکر اقداماتی که می‌توانید برای حرکت رو به جلو انجام دهید، شروع کنید. سپس یک کار کوچک انجام دهید تا به شما کمک کند تا در مسیر درست حرکت کنید.

اگر به کمک نیاز دارید، آن را از افرادی که می‌دانید طلب کنید. دریافت حمایت از دیگران می‌تواند بخشی از در دست گرفتن کنترل خود باشد.

کلام آخر

در نهایت با انجام تمام اقدامات بالا می‌توانید سه گام اساسی در استفاده از قانون جذب را با موفقیت بردارید.
به یاد داشته باشید که همیشه در مسیر مثبت بمانید.

ایجاد طرز تفکر مثبت، اقدام کردن و پاسخ به شکست‌ها همگی باید در راستای ماندن شما در کانال مثبت جذب باشند.

قانون جذب همان آرزو کردن نیست. شما فقط توجه خود را بر روی تخلیه انرژی مثبت متمرکز کرده اید تا انرژی مثبت بیشتری را جذب کنید.

با تمرکز بر اهداف کوچک و آسان برای سنجش شروع کنید، تا بتوانید نحوه عملکرد قانون جذب را مشاهده کنید. صبور باشید زیرا تغییر زمان می‌برد.

 


برچسب:

, ,

مریم رضایی

نقش: نویسنده

مهم نیست که انسان چه اندازه می داند، چه چیز کسب کرده و چگونه پرورش یافته، مهم این است که دانسته خود را چگونه بکار می برد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کپی رایت 2024 متا راز
تمامی حقوق وب سایت متعلق به متا راز می باشد.
Whatsapp
0
دیدگاه شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x